E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by Teepaa View Post
    Näis coupé-malleishan ikkunan pitäisi hieman avautua/sulkeutua, kun oven avaa ja laittaa kiinni.

    Mulla yhtäkkiä apukuskin puolen ikkuna alko temppuileen ja tää toiminto ei toimi enää. Ikkuna aukeaa kyllä, mut esim. sulkiessa se ei automaattisesti pysähdy yläasentoon, vaan se pitää sillä avausnapilla just oikeaan aikaan pysäyttää, ettei se jää raoelleen.

    Mistähä ongelmaa lähtis korjaan?
    Olisiko vikaa mikrokytkimessä :think?

    Leave a comment:


  • Teepaa
    replied
    E82 sähköikkuna temppuilee

    Näis coupé-malleishan ikkunan pitäisi hieman avautua/sulkeutua, kun oven avaa ja laittaa kiinni.

    Mulla yhtäkkiä apukuskin puolen ikkuna alko temppuileen ja tää toiminto ei toimi enää. Ikkuna aukeaa kyllä, mut esim. sulkiessa se ei automaattisesti pysähdy yläasentoon, vaan se pitää sillä avausnapilla just oikeaan aikaan pysäyttää, ettei se jää raoelleen.

    Mistähä ongelmaa lähtis korjaan?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by juki150 View Post
    Autoni on 2006 E87. Se on alun perin ollut varustettu Professional Navilla (CCC kai?), sen tilalle on vaihdettu Android näyttö, jota pystyy ohjaamaan alkuperäisillä kontrolleilla. Itse tykkään enemmän OE -linjasta, niin onkohan mahdollista vaihtaa jostain käytetty alkuperäinen CCC näyttö takaisin vai vaatiikohan ohjelmointeja tai pitääkö sen olla linkitetty jotenkin navin ohjainboksiin? Ja onkohan näytöt miten keskenään sopivia, näyttää E87:een olevan useita osanumeroita näytölle?
    Käytetty CCC kannattaa koodata autoon, että toimii kuten kuuluu. Navigointi on siinä CCC yksikössä itsessään. Näyttöjä on erinumeroilla kun niitä on erivärisillä kuorilla, Business/Pro navi jne.

    Leave a comment:


  • juki150
    replied
    Autoni on 2006 E87. Se on alun perin ollut varustettu Professional Navilla (CCC kai?), sen tilalle on vaihdettu Android näyttö, jota pystyy ohjaamaan alkuperäisillä kontrolleilla. Itse tykkään enemmän OE -linjasta, niin onkohan mahdollista vaihtaa jostain käytetty alkuperäinen CCC näyttö takaisin vai vaatiikohan ohjelmointeja tai pitääkö sen olla linkitetty jotenkin navin ohjainboksiin? Ja onkohan näytöt miten keskenään sopivia, näyttää E87:een olevan useita osanumeroita näytölle?

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse menen halliin katsomaan, niin ei tarvitse arpoa mitä vartta se katsuri tarkoitti. BMW varaosaluettelosta löytyy räjäytyskuva, veikkaan osaa nro 18

    Niinpä, vaikka olin itse katsomassa, niin sittenkin onnistuin sekoittamaan, ja ensin vaihtamaan viereisen, mutta olin varuiksi tilannut molemmat, joten ei ehtinyt haitata kovin paljon.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by benoit View Post
    Katsuri moitti, että vasemmalla takana sisemmässä ylätukivarressa nivelvälystä. Sattuuko löytymään kuvaa, etten tilaa väärää osaa!
    Kiitos!
    Itse menen halliin katsomaan, niin ei tarvitse arpoa mitä vartta se katsuri tarkoitti. BMW varaosaluettelosta löytyy räjäytyskuva, veikkaan osaa nro 18

    Leave a comment:


  • benoit
    replied
    E87 ylätukivarsi

    Katsuri moitti, että vasemmalla takana sisemmässä ylätukivarressa nivelvälystä. Sattuuko löytymään kuvaa, etten tilaa väärää osaa!
    Kiitos!

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Oli tullut vikakoodit 5km ennen huoltoa

    SOS vikaa näyttää auton taulussa ja kadottanut puhelimen, ei myöskään bluetooth käynnisty autossa, että parittaisi uudellen.

    Koodit:
    S 0195 no communication possible with: telephone control unit
    00A554 instrument cluster: no message (telephone)
    00FF2 MOSTSYS:MOST ring break

    ylimmäinen on nykyisellä km lukemalla ja kaksi alimmaista vian ilmaantuessa olleella km:llä.

    TCU rikki? ( sulake 26 oli ehjä)
    Hyvin pitkälti mahdollista tarkista, että tulee virta ja maa sekä tietenkin liittimet. Jos nuo kaikki kunnossa, niin yksikkö vaihtoon.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei kyllä huollosta tuollainen pitäisi johtua. Lukaise vikakoodit esim. ISTA:lla.
    Oli tullut vikakoodit 5km ennen huoltoa

    SOS vikaa näyttää auton taulussa ja kadottanut puhelimen, ei myöskään bluetooth käynnisty autossa, että parittaisi uudellen.

    Koodit:
    S 0195 no communication possible with: telephone control unit
    00A554 instrument cluster: no message (telephone)
    00FF2 MOSTSYS:MOST ring break

    ylimmäinen on nykyisellä km lukemalla ja kaksi alimmaista vian ilmaantuessa olleella km:llä.

    TCU rikki? ( sulake 26 oli ehjä)

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Täristää kiihdyttäessä, kierrokset n. 2-3000rpm välissä. 2-3-4-5-6 vaihteella, sekä myös ajossa tuntuu värinä jos ajaa tuolla kierrosalueella. Ei havaittavaa välystä vetoakseleisessa, nivelissä ja tukikumitkin ehjät. Moottorin heiluu aavistuksen kun sitä kädellä heiluttaa, onko jollain N43 koneen omaavalla mahdollista kokeilla pitäisikö olla ihan timmi vai pitääkö antaa vähän periksi kädellä kokeiltaessa? Muuta selkeää en löytänyt. Kaksoismassa tietysti suurena todennäköisyytenä tässä täristyksessa, satunnaisesti täristää myös liikkeelle lähtiessä/peruuttaessa.

    EDIT: Vika löytyi, kardaanin takimmainen ristikko jumissa.
    Last edited by Garash; 22-08-2021, 16:31.

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Apukuljettajan runkoaisan päällä kulkeva(t) linjat saa likaa pyöräkotelon reiästä ja alkaa hapantua painetunnistimen kohdilta puhki.

    Yksi esimerkki tyypillisestä paikasta.
    Sieltähän se vuoto löytyi

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    Yleisin vikapaikka merkistä riippumatta lienee keulalla lauhdutinkennossa oleva reikä.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    Autona 116i ja vuosimalli 2009. Ilmastointijärjestelmä vuotaa jostain, ei vielä tarkemmin tutkittu. Kysymys kuuluu; onko näissä yleisesti tiedossa joku "vakiopaikka" josta systeemi korkkaa?
    Apukuljettajan runkoaisan päällä kulkeva(t) linjat saa likaa pyöräkotelon reiästä ja alkaa hapantua painetunnistimen kohdilta puhki.

    Yksi esimerkki tyypillisestä paikasta.

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Autona 116i ja vuosimalli 2009. Ilmastointijärjestelmä vuotaa jostain, ei vielä tarkemmin tutkittu. Kysymys kuuluu; onko näissä yleisesti tiedossa joku "vakiopaikka" josta systeemi korkkaa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Mistähän ihmeestä tuo SOS malfunction nyt yhtäkkiä ilmaantui? Eikai se että käy pikkuhuollossa Laakkosella sellaista voi aiheuttaa?
    Ei kyllä huollosta tuollainen pitäisi johtua. Lukaise vikakoodit esim. ISTA:lla.

    Leave a comment:

Working...
X