E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wesku79
    replied
    Yleisin vikapaikka merkistä riippumatta lienee keulalla lauhdutinkennossa oleva reikä.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    Autona 116i ja vuosimalli 2009. Ilmastointijärjestelmä vuotaa jostain, ei vielä tarkemmin tutkittu. Kysymys kuuluu; onko näissä yleisesti tiedossa joku "vakiopaikka" josta systeemi korkkaa?
    Apukuljettajan runkoaisan päällä kulkeva(t) linjat saa likaa pyöräkotelon reiästä ja alkaa hapantua painetunnistimen kohdilta puhki.

    Yksi esimerkki tyypillisestä paikasta.

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Autona 116i ja vuosimalli 2009. Ilmastointijärjestelmä vuotaa jostain, ei vielä tarkemmin tutkittu. Kysymys kuuluu; onko näissä yleisesti tiedossa joku "vakiopaikka" josta systeemi korkkaa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Mistähän ihmeestä tuo SOS malfunction nyt yhtäkkiä ilmaantui? Eikai se että käy pikkuhuollossa Laakkosella sellaista voi aiheuttaa?
    Ei kyllä huollosta tuollainen pitäisi johtua. Lukaise vikakoodit esim. ISTA:lla.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Mistähän ihmeestä tuo SOS malfunction nyt yhtäkkiä ilmaantui? Eikai se että käy pikkuhuollossa Laakkosella sellaista voi aiheuttaa?

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    123d 6-vaihteinen manuaali taitaa olla aika legendaarinen, BZ versiona näyttää kelpaavan tuoreisiin M-autoihinkin.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Vissiin N47 ja automaatti sinulla mietinnässä, joten niistä en osaa sanoa, mutta ainakin M47 ja manuaali tuntuu ihan kivasti kestävän lisätehoa. Olisi muuten myynnissä…

    Valitettavasti meillä ollaan molemmat sitä mieltä että seuraava menopeli on automaatilla

    Löysinkin tietoa että 6hp19 tehdas lupaa 400nm väännönkestoa ja 6hp26 vain 600…mutta onhan niitäkin kiusattu m57 perässä kai yli 700nm ja porsimisista en oo löytänyt vielä tarinoita :think

    M47 olikin tiedossa että pitäisi olla väkivahva mylly mutta katsotaan tämän ikäistä autoa enemmän kunnon, varustelu ja ulkovärin perusteella niin se on sattuman varassa kummalla moottoriversiolla sen mieleisen löytää sitten

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Mietinnässä olis hommata 120 tai 123dA tuohon arjen sekalaiseen nurkkapyöritykseen ja nyt kysymys olisikin kestääkö niissä vaihteistot tai itse moottori mitään lisätehoja?

    Tarkoitus olisi laittaa viripalikkaa sen verran että saa suunnilleen vakio m57n2 suorituskyvyn ohjelmoimalla ja laatikkoon xhp softa.
    Vissiin N47 ja automaatti sinulla mietinnässä, joten niistä en osaa sanoa, mutta ainakin M47 ja manuaali tuntuu ihan kivasti kestävän lisätehoa. Olisi muuten myynnissä…

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Mietinnässä olis hommata 120 tai 123dA tuohon arjen sekalaiseen nurkkapyöritykseen ja nyt kysymys olisikin kestääkö niissä vaihteistot tai itse moottori mitään lisätehoja?

    Tarkoitus olisi laittaa viripalikkaa sen verran että saa suunnilleen vakio m57n2 suorituskyvyn ohjelmoimalla ja laatikkoon xhp softa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Aika sama, mitä laitat kun usein vaihdat. Hyvä yleisöljy ja edullinen on esim. Teboil Diamond 5W40. Se on myös LL04.

    Leave a comment:


  • Blvckvip
    replied
    Tulipahan hommattua tuossa viime viikosta E87 116i -09, ja tuo tarviis nyt öljynvaihtoa. Autocenteriltä kyselin huoltotarjousta, 195€ sisältäen Castrol Edge 0w-30, Öljypiste taas laittaisi Shellin öljyä hintaan 140€.

    Tarkotus on kyllä itse tehdä, mutta lähinnä öljytyypin vuoksi kyselin koska toiset laittaa Castrol 0w-30, toiset 5w-30 ja muut sitten 5w-40.

    Mikähän tuohon on fiksuin vaihtaa, kun vaatimus taitaa olla se LL04?
    Edge, Magnatec vai joku muu?

    Kerran vuodessa tulen öljyt vaihtamaan (10-15tkm/v) tai viimestään 10tkm välein.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    No niin, selvisi sekin. Kiitoksia

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Jossain oli tämä ikkunan laskeminen puoleen väliin perusteltu sillä, että autoon on helpompi mennä ahtaassa paikassa kun ikkuna ei ole tiellä. Vaikka ahtaassa parkkipaikassa / kolossa.

    Itseäni ominaisuus lähinnä häiritsee ja olen pitänyt sitä jokseenkin arvaamattomana toiminnallisuutena. Nyt kun sen tästä lukee tulevan kahden painalluksen jälkeen, niin tietää ainakin miksi ja milloin.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Jos kaukosäätimestä painaa avausnappia kaksi kertaa, laskee ikkuna puoleen väliin kun avaa oven. Syytä en tiedä enkä keksi edes mitään käyttötarkoitusta
    No tämä. On perhana systeemi, en kyllä ois arvannut.
    Pitääpä ihan testata töistä lähtiessä, että tarkoituksella painaa kahdesti.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onkohan joku oikea vika, vai mikä kun kuskin ikkuna laskee n. puoleen väliin joskus ovea avatessa?
    Karmiton ikkuna siis kyseessä ja toimii muuten se pieni lasku ovea avatessa. Joskus tulee tuo että liian alas laskee, nyt tuntuu että on säännöllisyys hieman lisääntynyt. Eipä iso harmi ole, mutta saisi toimia kuten pitää.
    Jos kaukosäätimestä painaa avausnappia kaksi kertaa, laskee ikkuna puoleen väliin kun avaa oven. Syytä en tiedä enkä keksi edes mitään käyttötarkoitusta

    Ja tosiaan avausnappia pitkään pohjaan pidettäessä ikkunat aukeavat kokonaan. Lukitusnappi pohjassa ikkunat menevät kiinni.

    Leave a comment:

Working...
X