E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jluoma
    replied
    Mihin, minkälaisen puhelintelineen olette laittaneet 1-sen kojelaudalle? Onhan niitä saatavana vaikka minkälaisia, mutta jos jokin malli on erinomaisen hyvä?

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Millähän kannattaisi kiinnittää tuollainen E87:kaan tuleva taka"lippa"/spoileri, miksikä sitä nyt haluaa sanoa. Alunperin ollut ilmeisesti kaksipuoleiselle teipillä, mutta mistähän saisi ostettua jotain, millä pysyisi kiinni ja saisi otettua pois tarvittaessa jälkiä jättämättä ?

    Leave a comment:


  • t1hu
    replied
    123d n47 egr

    Jos egr särki nostaako lämpöjä?

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    Tyhmiä kysymyksiä e82 120D -2008

    Tuli nyt hankittua tuollainen ja muutama asia askarruttaa???
    -autossa on joku ohjelma? Miten saa selville mikä ja onko egr/pdf käytössä?
    Kulkua on kuitenkin selvästi paremmin kuin täysin vakiossa.
    Pakoputken joustoliitos alkaa olemaan tiensä päässä ja himottaisi hankkia kunnon downpipe ilman mitään pönttöjä, ja samalla tietenkin koko loppu putki.
    - autosta ei tule sähköä mistään puhelimen laturille ellei ole käynnissä tai park/stop toiminnolla sammuksissa, mutta silloin palaa myös valot, pyörii puhallin ym.
    - onko millainen homma vakkarin asennus tai onko, edes mahdollinen?

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Onkos kellään kokemuksia ilmastoinnin korkeapaine putken vuotamisesta. Yritettiin 120i vm 1/06 ilmastointia täytellä ja päästi nesteet pihalle. Täyttö venttiilistä hantin puolelta, sen n. 45asteen mutkan jälkeisen suoralta pätkältä vuotaa.

    Ilmeisesti aika paljon työhön menee aikaa, onko paha purku homma? Tarviiko ostaa koko paketti mikä kiertää koko konehuoneen? Ei Satakunnan alueella olis ketään ketä näitä korjailisi?

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Perässä ei oo sisällä lukkoa. Ja lukko on ymmärtääkseni vain coupessa. Ja se tehdään pyöriä jarruttamalla.
    Kiitoksia

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Olisi tarkoitus jossain välissä vaihtaa E87 123D peräöljyt, ongelma on, että onko perä siis elektronisesti lukkoon menevä vai miten, auto on automaattivaihteistolla.

    Hyllystä löytyisi Castrol Syntrax Long Life 75W-90, tarkoitettu lukottomalle perälle. Tuota on 1 litra, varmaan toinen tarvitsee ? Mutta onko tuo pätevä öljy perään ja paljonko öljytilavuus ?
    Perässä ei oo sisällä lukkoa. Ja lukko on ymmärtääkseni vain coupessa. Ja se tehdään pyöriä jarruttamalla.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Olisi tarkoitus jossain välissä vaihtaa E87 123D peräöljyt, ongelma on, että onko perä siis elektronisesti lukkoon menevä vai miten, auto on automaattivaihteistolla.

    Hyllystä löytyisi Castrol Syntrax Long Life 75W-90, tarkoitettu lukottomalle perälle. Tuota on 1 litra, varmaan toinen tarvitsee ? Mutta onko tuo pätevä öljy perään ja paljonko öljytilavuus ?

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    Ei oltu poistettu. N46:ssa on maffille paikka, piuhat ja se anturin runkokin on paikallaan, mutta itse kalvomittari puuttuu siitä. Siinä on pelkkä lämpöanturi.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Wesku79 View Post
    No ei kyllä taatusti ollut mafia vuoden '06 N46 koneisessa 118:ssa
    Sitten sen oli joku poistanut, siellä se on ilmanputsarikotelossa alunperin

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    No ei kyllä taatusti ollut mafia vuoden '06 N46 koneisessa 118:ssa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    2006 lienee vielä N46, jossa on maf. N46N ei ole MAF, mutta se tuli 2007. Jos nyt en ihan väärin muista. Jos autossa on N46 niin kokeile ottaa MAF piuha irti.

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    Originally posted by Makro86 View Post
    Osaisitkos auttaa tai jokin muu täällä foorumilla eli vaimolle hommattu bmw e87 120i vm 2006 oireilee hiukan. Ongelma siis sellainen että ajettuaan vaikka 20km putkeen, kaikki ok mutta heti kun pysähtyy kotipihaan niin menee varmaan 10s kunnes sammuu. Tyhjäkäynti kierrokset jotain luokkaa 600-700, sellaista pumppausta/heijausta ennen sammumista. Joskus myös jo aikaisemmin johonkin liikennevaloon sammuu.

    Tämän kaiken välttää kun PITÄÄ ilmastointi "lumihiutale" napin päällä. Tällöin ei sammu ja kierrokset pysyy vakaana n 900:ssa.

    Tässä vähän arvuutellaan joko rikkinäistä ilmamassa mittaria tai vikaa mainitsemassasi valvetronikissa.

    Mitäs olet tai olette mieltä? Eikös toi valvetronic maksakkin jotain 1500euroa
    En osaa suoriltaan sanoa mistä vika johtuu. Pitäisi tietää vikakoodit ja tutkia systeemien livedataa. 118i:ssä ei ole ilmamassamittaria eikä taida olla 120i:ssäkään. Kannattaa varmaan ensinnä tarkistaa se epäkeskoakselin anturin liitin, että löytyykö öljyä sisältä. Ja voit myös ajella mainitsemasi matkat liitin irrotettuna. Jos vika poistuu, niin silloin syy löytyy valvetronicista tai vanoksista.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Osaako kukaan sanoa pikaisesti, että meneekö E9X M-Sport ratti E87 LCI:n hopea reunuksisen ratin tilalle ongelmitta ja airbag paikalleen ?

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Originally posted by Wesku79 View Post
    Jakopäätä en pelännyt omaani hankkiessa. Ei ole kalliit osat vaihtaa.

    Valvetronic on hemmetin kallis korjattava, mikä tuli varsin ikävänä yllätyksenä. En olisi ostanut autoa, jos olisin tiennyt paremmin
    Osaisitkos auttaa tai jokin muu täällä foorumilla eli vaimolle hommattu bmw e87 120i vm 2006 oireilee hiukan. Ongelma siis sellainen että ajettuaan vaikka 20km putkeen, kaikki ok mutta heti kun pysähtyy kotipihaan niin menee varmaan 10s kunnes sammuu. Tyhjäkäynti kierrokset jotain luokkaa 600-700, sellaista pumppausta/heijausta ennen sammumista. Joskus myös jo aikaisemmin johonkin liikennevaloon sammuu.

    Tämän kaiken välttää kun PITÄÄ ilmastointi "lumihiutale" napin päällä. Tällöin ei sammu ja kierrokset pysyy vakaana n 900:ssa.

    Tässä vähän arvuutellaan joko rikkinäistä ilmamassa mittaria tai vikaa mainitsemassasi valvetronikissa.

    Mitäs olet tai olette mieltä? Eikös toi valvetronic maksakkin jotain 1500euroa

    Leave a comment:

Working...
X