E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mihin, minkälaisen puhelintelineen olette laittaneet 1-sen kojelaudalle? Onhan niitä saatavana vaikka minkälaisia, mutta jos jokin malli on erinomaisen hyvä?
-
Millähän kannattaisi kiinnittää tuollainen E87:kaan tuleva taka"lippa"/spoileri, miksikä sitä nyt haluaa sanoa. Alunperin ollut ilmeisesti kaksipuoleiselle teipillä, mutta mistähän saisi ostettua jotain, millä pysyisi kiinni ja saisi otettua pois tarvittaessa jälkiä jättämättä ?
Leave a comment:
-
Tyhmiä kysymyksiä e82 120D -2008
Tuli nyt hankittua tuollainen ja muutama asia askarruttaa???
-autossa on joku ohjelma? Miten saa selville mikä ja onko egr/pdf käytössä?
Kulkua on kuitenkin selvästi paremmin kuin täysin vakiossa.
Pakoputken joustoliitos alkaa olemaan tiensä päässä ja himottaisi hankkia kunnon downpipe ilman mitään pönttöjä, ja samalla tietenkin koko loppu putki.
- autosta ei tule sähköä mistään puhelimen laturille ellei ole käynnissä tai park/stop toiminnolla sammuksissa, mutta silloin palaa myös valot, pyörii puhallin ym.
- onko millainen homma vakkarin asennus tai onko, edes mahdollinen?
Leave a comment:
-
Onkos kellään kokemuksia ilmastoinnin korkeapaine putken vuotamisesta. Yritettiin 120i vm 1/06 ilmastointia täytellä ja päästi nesteet pihalle. Täyttö venttiilistä hantin puolelta, sen n. 45asteen mutkan jälkeisen suoralta pätkältä vuotaa.
Ilmeisesti aika paljon työhön menee aikaa, onko paha purku homma? Tarviiko ostaa koko paketti mikä kiertää koko konehuoneen? Ei Satakunnan alueella olis ketään ketä näitä korjailisi?
Leave a comment:
-
KiitoksiaOriginally posted by jannmann View PostPerässä ei oo sisällä lukkoa. Ja lukko on ymmärtääkseni vain coupessa. Ja se tehdään pyöriä jarruttamalla.
Leave a comment:
-
Perässä ei oo sisällä lukkoa. Ja lukko on ymmärtääkseni vain coupessa. Ja se tehdään pyöriä jarruttamalla.Originally posted by Sisäänajettu View PostOlisi tarkoitus jossain välissä vaihtaa E87 123D peräöljyt, ongelma on, että onko perä siis elektronisesti lukkoon menevä vai miten, auto on automaattivaihteistolla.
Hyllystä löytyisi Castrol Syntrax Long Life 75W-90, tarkoitettu lukottomalle perälle. Tuota on 1 litra, varmaan toinen tarvitsee ? Mutta onko tuo pätevä öljy perään ja paljonko öljytilavuus ?
Leave a comment:
-
Olisi tarkoitus jossain välissä vaihtaa E87 123D peräöljyt, ongelma on, että onko perä siis elektronisesti lukkoon menevä vai miten, auto on automaattivaihteistolla.
Hyllystä löytyisi Castrol Syntrax Long Life 75W-90, tarkoitettu lukottomalle perälle. Tuota on 1 litra, varmaan toinen tarvitsee ? Mutta onko tuo pätevä öljy perään ja paljonko öljytilavuus ?
Leave a comment:
-
Ei oltu poistettu. N46:ssa on maffille paikka, piuhat ja se anturin runkokin on paikallaan, mutta itse kalvomittari puuttuu siitä. Siinä on pelkkä lämpöanturi.
Leave a comment:
-
2006 lienee vielä N46, jossa on maf. N46N ei ole MAF, mutta se tuli 2007. Jos nyt en ihan väärin muista. Jos autossa on N46 niin kokeile ottaa MAF piuha irti.
Leave a comment:
-
En osaa suoriltaan sanoa mistä vika johtuu. Pitäisi tietää vikakoodit ja tutkia systeemien livedataa. 118i:ssä ei ole ilmamassamittaria eikä taida olla 120i:ssäkään. Kannattaa varmaan ensinnä tarkistaa se epäkeskoakselin anturin liitin, että löytyykö öljyä sisältä. Ja voit myös ajella mainitsemasi matkat liitin irrotettuna. Jos vika poistuu, niin silloin syy löytyy valvetronicista tai vanoksista.Originally posted by Makro86 View PostOsaisitkos auttaa tai jokin muu täällä foorumilla eli vaimolle hommattu bmw e87 120i vm 2006 oireilee hiukan. Ongelma siis sellainen että ajettuaan vaikka 20km putkeen, kaikki ok mutta heti kun pysähtyy kotipihaan niin menee varmaan 10s kunnes sammuu. Tyhjäkäynti kierrokset jotain luokkaa 600-700, sellaista pumppausta/heijausta ennen sammumista. Joskus myös jo aikaisemmin johonkin liikennevaloon sammuu.
Tämän kaiken välttää kun PITÄÄ ilmastointi "lumihiutale" napin päällä. Tällöin ei sammu ja kierrokset pysyy vakaana n 900:ssa.
Tässä vähän arvuutellaan joko rikkinäistä ilmamassa mittaria tai vikaa mainitsemassasi valvetronikissa.
Mitäs olet tai olette mieltä? Eikös toi valvetronic maksakkin jotain 1500euroa
Leave a comment:
-
Osaako kukaan sanoa pikaisesti, että meneekö E9X M-Sport ratti E87 LCI:n hopea reunuksisen ratin tilalle ongelmitta ja airbag paikalleen ?
Leave a comment:
-
Osaisitkos auttaa tai jokin muu täällä foorumilla eli vaimolle hommattu bmw e87 120i vm 2006 oireilee hiukan. Ongelma siis sellainen että ajettuaan vaikka 20km putkeen, kaikki ok mutta heti kun pysähtyy kotipihaan niin menee varmaan 10s kunnes sammuu. Tyhjäkäynti kierrokset jotain luokkaa 600-700, sellaista pumppausta/heijausta ennen sammumista. Joskus myös jo aikaisemmin johonkin liikennevaloon sammuu.Originally posted by Wesku79 View PostJakopäätä en pelännyt omaani hankkiessa. Ei ole kalliit osat vaihtaa.
Valvetronic on hemmetin kallis korjattava, mikä tuli varsin ikävänä yllätyksenä. En olisi ostanut autoa, jos olisin tiennyt paremmin
Tämän kaiken välttää kun PITÄÄ ilmastointi "lumihiutale" napin päällä. Tällöin ei sammu ja kierrokset pysyy vakaana n 900:ssa.
Tässä vähän arvuutellaan joko rikkinäistä ilmamassa mittaria tai vikaa mainitsemassasi valvetronikissa.
Mitäs olet tai olette mieltä? Eikös toi valvetronic maksakkin jotain 1500euroa
Leave a comment:
Leave a comment: