E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• bemmeri
    replied
    Sille on oma viiksi. Kuten esim. e90, jolle löytyy helpommin ohjeita.

Tuo oli eka joka tuli vastaan. Varmaan tuosta ketjusta löytyy koodaajakin joka hoitaa homman maalin vaikka etänä, jos iteltä kaapeli löytyy.
    Last edited by bemmeri; 09-11-2021, 15:16.

Leave a comment:

• aae30
    replied
    Originally posted by Janitor View Post
    Onko näihin ensimmäisiin 1-sarjalaisiin mahdollista laittaa vakionopeudensäädintä jälkikäteen, kuten esim. joihinkin VAGilaisiin.
    Eli romuttamolta hankkii viiksen, asentaa sen ja sitten vain softalla ottaa sen käyttöön? Toimiiko? Onko kellään kokemusta tai muuten vain tietoa?
    Toimii. Googlella löytynee paljon asiasta näillä hakusanoilla: "bmw e8x cruise control retrofit" (e8x==korimallis).

mutuilen, koska en e8x tunne/tiedä, että vakkari vois olla ratin napeissa viiksen sijaankin, mutta perus vakkari jokatapauksessa hyvin yksinkertainen retrofit tämän ikäisiin.

Leave a comment:

• Janitor
    replied
    Onko näihin ensimmäisiin 1-sarjalaisiin mahdollista laittaa vakionopeudensäädintä jälkikäteen, kuten esim. joihinkin VAGilaisiin.
    Eli romuttamolta hankkii viiksen, asentaa sen ja sitten vain softalla ottaa sen käyttöön? Toimiiko? Onko kellään kokemusta tai muuten vain tietoa?

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Teepaa View Post
    Näis coupé-malleishan ikkunan pitäisi hieman avautua/sulkeutua, kun oven avaa ja laittaa kiinni.

Mulla yhtäkkiä apukuskin puolen ikkuna alko temppuileen ja tää toiminto ei toimi enää. Ikkuna aukeaa kyllä, mut esim. sulkiessa se ei automaattisesti pysähdy yläasentoon, vaan se pitää sillä avausnapilla just oikeaan aikaan pysäyttää, ettei se jää raoelleen.

Mistähä ongelmaa lähtis korjaan?
    Kokeilisin ikkunan kalibrointia ensimmäisenä.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by Teepaa View Post
    Näis coupé-malleishan ikkunan pitäisi hieman avautua/sulkeutua, kun oven avaa ja laittaa kiinni.

Mulla yhtäkkiä apukuskin puolen ikkuna alko temppuileen ja tää toiminto ei toimi enää. Ikkuna aukeaa kyllä, mut esim. sulkiessa se ei automaattisesti pysähdy yläasentoon, vaan se pitää sillä avausnapilla just oikeaan aikaan pysäyttää, ettei se jää raoelleen.

Olisiko vikaa mikrokytkimessä :think?

Leave a comment:

• Teepaa
    replied
    E82 sähköikkuna temppuilee

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by juki150 View Post
    Autoni on 2006 E87. Se on alun perin ollut varustettu Professional Navilla (CCC kai?), sen tilalle on vaihdettu Android näyttö, jota pystyy ohjaamaan alkuperäisillä kontrolleilla. Itse tykkään enemmän OE -linjasta, niin onkohan mahdollista vaihtaa jostain käytetty alkuperäinen CCC näyttö takaisin vai vaatiikohan ohjelmointeja tai pitääkö sen olla linkitetty jotenkin navin ohjainboksiin? Ja onkohan näytöt miten keskenään sopivia, näyttää E87:een olevan useita osanumeroita näytölle?
    Käytetty CCC kannattaa koodata autoon, että toimii kuten kuuluu. Navigointi on siinä CCC yksikössä itsessään. Näyttöjä on erinumeroilla kun niitä on erivärisillä kuorilla, Business/Pro navi jne.

Leave a comment:

• juki150
    replied
    Autoni on 2006 E87. Se on alun perin ollut varustettu Professional Navilla (CCC kai?), sen tilalle on vaihdettu Android näyttö, jota pystyy ohjaamaan alkuperäisillä kontrolleilla. Itse tykkään enemmän OE -linjasta, niin onkohan mahdollista vaihtaa jostain käytetty alkuperäinen CCC näyttö takaisin vai vaatiikohan ohjelmointeja tai pitääkö sen olla linkitetty jotenkin navin ohjainboksiin? Ja onkohan näytöt miten keskenään sopivia, näyttää E87:een olevan useita osanumeroita näytölle?

Leave a comment:

• jluoma
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse menen halliin katsomaan, niin ei tarvitse arpoa mitä vartta se katsuri tarkoitti. BMW varaosaluettelosta löytyy räjäytyskuva, veikkaan osaa nro 18

Niinpä, vaikka olin itse katsomassa, niin sittenkin onnistuin sekoittamaan, ja ensin vaihtamaan viereisen, mutta olin varuiksi tilannut molemmat, joten ei ehtinyt haitata kovin paljon.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by benoit View Post
    Katsuri moitti, että vasemmalla takana sisemmässä ylätukivarressa nivelvälystä. Sattuuko löytymään kuvaa, etten tilaa väärää osaa!
    Kiitos!
    Itse menen halliin katsomaan, niin ei tarvitse arpoa mitä vartta se katsuri tarkoitti. BMW varaosaluettelosta löytyy räjäytyskuva, veikkaan osaa nro 18

Leave a comment:

• benoit
    replied
    E87 ylätukivarsi

Katsuri moitti, että vasemmalla takana sisemmässä ylätukivarressa nivelvälystä. Sattuuko löytymään kuvaa, etten tilaa väärää osaa!
    Kiitos!

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Oli tullut vikakoodit 5km ennen huoltoa

SOS vikaa näyttää auton taulussa ja kadottanut puhelimen, ei myöskään bluetooth käynnisty autossa, että parittaisi uudellen.

Koodit:
    S 0195 no communication possible with: telephone control unit
    00A554 instrument cluster: no message (telephone)
    00FF2 MOSTSYS:MOST ring break

ylimmäinen on nykyisellä km lukemalla ja kaksi alimmaista vian ilmaantuessa olleella km:llä.

TCU rikki? ( sulake 26 oli ehjä)
    Hyvin pitkälti mahdollista tarkista, että tulee virta ja maa sekä tietenkin liittimet. Jos nuo kaikki kunnossa, niin yksikkö vaihtoon.

Leave a comment:

• isolohko
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei kyllä huollosta tuollainen pitäisi johtua. Lukaise vikakoodit esim. ISTA:lla.
    Oli tullut vikakoodit 5km ennen huoltoa

SOS vikaa näyttää auton taulussa ja kadottanut puhelimen, ei myöskään bluetooth käynnisty autossa, että parittaisi uudellen.

Koodit:
    S 0195 no communication possible with: telephone control unit
    00A554 instrument cluster: no message (telephone)
    00FF2 MOSTSYS:MOST ring break

ylimmäinen on nykyisellä km lukemalla ja kaksi alimmaista vian ilmaantuessa olleella km:llä.

TCU rikki? ( sulake 26 oli ehjä)

Leave a comment:

• Garash
    replied
    Täristää kiihdyttäessä, kierrokset n. 2-3000rpm välissä. 2-3-4-5-6 vaihteella, sekä myös ajossa tuntuu värinä jos ajaa tuolla kierrosalueella. Ei havaittavaa välystä vetoakseleisessa, nivelissä ja tukikumitkin ehjät. Moottorin heiluu aavistuksen kun sitä kädellä heiluttaa, onko jollain N43 koneen omaavalla mahdollista kokeilla pitäisikö olla ihan timmi vai pitääkö antaa vähän periksi kädellä kokeiltaessa? Muuta selkeää en löytänyt. Kaksoismassa tietysti suurena todennäköisyytenä tässä täristyksessa, satunnaisesti täristää myös liikkeelle lähtiessä/peruuttaessa.

EDIT: Vika löytyi, kardaanin takimmainen ristikko jumissa.
    Last edited by Garash; 22-08-2021, 15:31.

Leave a comment:

• shakes
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Apukuljettajan runkoaisan päällä kulkeva(t) linjat saa likaa pyöräkotelon reiästä ja alkaa hapantua painetunnistimen kohdilta puhki.

Yksi esimerkki tyypillisestä paikasta.
    Sieltähän se vuoto löytyi

Leave a comment:

Working...
X