2007 pitäis olla jo mustalla moottorinsuojalla, eli muovisella venttiilikopalla.
Huohotin on niissä siinä kopassa.
Venttiilikopan vaihto tiivisteineen on helpoin, samalla se haitariputki joka menee imusarjalle, hajoaa viimeistään irroituksessa.
Jos rakennella haluaa, niin saahan noihin korjaussarjaa, tosin nyt jättäisin väliin kun tulevat tuolta idän suunnalta (bmwvanos, yms.)
Ite ostin ebaystä halvimman tarvikekopan, jossa oli tiivisteet/pultit mukana. Ei ainakaan vielä ole ollut probleemia.
Edit. Näissä ei pitäisi olla kova alipaine. Kannattaa tarkistaa ekana valvetronikin toiminta. Inpalla, testolla, yms., tai vaikka carlyllä vikakoodit ja livedataa. Taitaahan se ajaa sen moottorin laidasta laitaan, kun kääntää virrat päälle, kuuluu semmoinen naksahdus/tms. ääni siitä moottorin päältä.
Jos ajaa/käyttää pelkkää kaasuläppää vikatilan takia, niin alipaine on suurempi (kun tyhjäkäynnillä venttiilin nosto suurempi, verrattuna normaalitilanteenseen missä se on minimissä).
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Yleensä kun auto on käynnissä niin moottorin öljytilassahan on hento alipaine tai ylipaine jos vähän falskaa esim männänrenkaat enempi. Noh, nyt on niin kova alipaine että jostain alkaa vinkumaan, luultavasti kun vetää korvausilmaa jo tiivisteen välistä. Luultavasti kannen takapäästä huohotusletkun liittimestä. Öljykorkkiakaan ei saa käynnissä ollessa auki kun on niin kova se veto
potilaana n52b30a eli 130i -07
Leave a comment:
-
Kuten tuossa mainittiin, tsekkaa abs-kehät. Mulla oli sama ongelma alkutalvena (oma ketju sille tuossa alempana), ensi hätään vaihdettiin uusi abs-anturi jota kehä oli syönyt reilusti. Samalla pieni prikka anturin alle niin ei ota heti kehään uudestaan kiinni. Toistaiseksi toiminut, *kopkop*Originally posted by bmw320de46 View PostTervehdys,
Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..
En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...
Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?
Leave a comment:
-
Jos mahdollista käytä autoa nosturilla ja katso abs kehät, luultavasti turvonneet/ruosteessa joka aiheuttaa ongelman.Originally posted by bmw320de46 View PostTervehdys,
Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..
En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...
Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?
Leave a comment:
-
116 E87 -08 luistonesto temppuilee
Tervehdys,
Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..
En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...
Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?
Leave a comment:
-
Jarrupalojen varoitin
Monta jarrupalojen kuluneisuus anturia menee eteen / taakse?
Leave a comment:
-
Viiksipaketti ja se ratin alapuolinen muovi vaihtoon kun siinä ei ole reikää viikselle.Originally posted by Janitor View PostKiitokset vastauksista.
En itsekään tiedä miten vakkari on ykkösessä toteutettu. Onko oma viiksi (kuten omassa E90 on) vai ratissa nappulat. Pelkkä vakkarin viiksi olisi helpompi toteutta kuin ratti.
Leave a comment:
-
Kuten bemmeri totesi, vakkarille on oma viiksi E81/87:ssa kuten E6x:ssäkin.
Leave a comment:
-
Kiitokset vastauksista.
En itsekään tiedä miten vakkari on ykkösessä toteutettu. Onko oma viiksi (kuten omassa E90 on) vai ratissa nappulat. Pelkkä vakkarin viiksi olisi helpompi toteutta kuin ratti.
Leave a comment:
-
Ei ole amerikan homma ohjelmoida, kunhan rauta on vaan yhteensopiva auton kanssa.
Leave a comment:
-
Sille on oma viiksi. Kuten esim. e90, jolle löytyy helpommin ohjeita.
Tuo oli eka joka tuli vastaan. Varmaan tuosta ketjusta löytyy koodaajakin joka hoitaa homman maalin vaikka etänä, jos iteltä kaapeli löytyy.
Last edited by bemmeri; 09-11-2021, 16:16.
Leave a comment:
-
Toimii. Googlella löytynee paljon asiasta näillä hakusanoilla: "bmw e8x cruise control retrofit" (e8x==korimallis).Originally posted by Janitor View PostOnko näihin ensimmäisiin 1-sarjalaisiin mahdollista laittaa vakionopeudensäädintä jälkikäteen, kuten esim. joihinkin VAGilaisiin.
Eli romuttamolta hankkii viiksen, asentaa sen ja sitten vain softalla ottaa sen käyttöön? Toimiiko? Onko kellään kokemusta tai muuten vain tietoa?
mutuilen, koska en e8x tunne/tiedä, että vakkari vois olla ratin napeissa viiksen sijaankin, mutta perus vakkari jokatapauksessa hyvin yksinkertainen retrofit tämän ikäisiin.
Leave a comment:
-
Onko näihin ensimmäisiin 1-sarjalaisiin mahdollista laittaa vakionopeudensäädintä jälkikäteen, kuten esim. joihinkin VAGilaisiin.
Eli romuttamolta hankkii viiksen, asentaa sen ja sitten vain softalla ottaa sen käyttöön? Toimiiko? Onko kellään kokemusta tai muuten vain tietoa?
Leave a comment:
-
Kokeilisin ikkunan kalibrointia ensimmäisenä.Originally posted by Teepaa View PostNäis coupé-malleishan ikkunan pitäisi hieman avautua/sulkeutua, kun oven avaa ja laittaa kiinni.
Mulla yhtäkkiä apukuskin puolen ikkuna alko temppuileen ja tää toiminto ei toimi enää. Ikkuna aukeaa kyllä, mut esim. sulkiessa se ei automaattisesti pysähdy yläasentoon, vaan se pitää sillä avausnapilla just oikeaan aikaan pysäyttää, ettei se jää raoelleen.
Mistähä ongelmaa lähtis korjaan?
Leave a comment:
Leave a comment: