Sille on oma viiksi. Kuten esim. e90, jolle löytyy helpommin ohjeita.
Tuo oli eka joka tuli vastaan. Varmaan tuosta ketjusta löytyy koodaajakin joka hoitaa homman maalin vaikka etänä, jos iteltä kaapeli löytyy.
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Janitor View PostOnko näihin ensimmäisiin 1-sarjalaisiin mahdollista laittaa vakionopeudensäädintä jälkikäteen, kuten esim. joihinkin VAGilaisiin.
Eli romuttamolta hankkii viiksen, asentaa sen ja sitten vain softalla ottaa sen käyttöön? Toimiiko? Onko kellään kokemusta tai muuten vain tietoa?
mutuilen, koska en e8x tunne/tiedä, että vakkari vois olla ratin napeissa viiksen sijaankin, mutta perus vakkari jokatapauksessa hyvin yksinkertainen retrofit tämän ikäisiin.
Leave a comment:
-
Onko näihin ensimmäisiin 1-sarjalaisiin mahdollista laittaa vakionopeudensäädintä jälkikäteen, kuten esim. joihinkin VAGilaisiin.
Eli romuttamolta hankkii viiksen, asentaa sen ja sitten vain softalla ottaa sen käyttöön? Toimiiko? Onko kellään kokemusta tai muuten vain tietoa?
Leave a comment:
-
Originally posted by Teepaa View PostNäis coupé-malleishan ikkunan pitäisi hieman avautua/sulkeutua, kun oven avaa ja laittaa kiinni.
Mulla yhtäkkiä apukuskin puolen ikkuna alko temppuileen ja tää toiminto ei toimi enää. Ikkuna aukeaa kyllä, mut esim. sulkiessa se ei automaattisesti pysähdy yläasentoon, vaan se pitää sillä avausnapilla just oikeaan aikaan pysäyttää, ettei se jää raoelleen.
Mistähä ongelmaa lähtis korjaan?
Leave a comment:
-
Originally posted by Teepaa View PostNäis coupé-malleishan ikkunan pitäisi hieman avautua/sulkeutua, kun oven avaa ja laittaa kiinni.
Mulla yhtäkkiä apukuskin puolen ikkuna alko temppuileen ja tää toiminto ei toimi enää. Ikkuna aukeaa kyllä, mut esim. sulkiessa se ei automaattisesti pysähdy yläasentoon, vaan se pitää sillä avausnapilla just oikeaan aikaan pysäyttää, ettei se jää raoelleen.
Mistähä ongelmaa lähtis korjaan?
Leave a comment:
-
E82 sähköikkuna temppuilee
Näis coupé-malleishan ikkunan pitäisi hieman avautua/sulkeutua, kun oven avaa ja laittaa kiinni.
Mulla yhtäkkiä apukuskin puolen ikkuna alko temppuileen ja tää toiminto ei toimi enää. Ikkuna aukeaa kyllä, mut esim. sulkiessa se ei automaattisesti pysähdy yläasentoon, vaan se pitää sillä avausnapilla just oikeaan aikaan pysäyttää, ettei se jää raoelleen.
Mistähä ongelmaa lähtis korjaan?
Leave a comment:
-
Originally posted by juki150 View PostAutoni on 2006 E87. Se on alun perin ollut varustettu Professional Navilla (CCC kai?), sen tilalle on vaihdettu Android näyttö, jota pystyy ohjaamaan alkuperäisillä kontrolleilla. Itse tykkään enemmän OE -linjasta, niin onkohan mahdollista vaihtaa jostain käytetty alkuperäinen CCC näyttö takaisin vai vaatiikohan ohjelmointeja tai pitääkö sen olla linkitetty jotenkin navin ohjainboksiin? Ja onkohan näytöt miten keskenään sopivia, näyttää E87:een olevan useita osanumeroita näytölle?
Leave a comment:
-
Autoni on 2006 E87. Se on alun perin ollut varustettu Professional Navilla (CCC kai?), sen tilalle on vaihdettu Android näyttö, jota pystyy ohjaamaan alkuperäisillä kontrolleilla. Itse tykkään enemmän OE -linjasta, niin onkohan mahdollista vaihtaa jostain käytetty alkuperäinen CCC näyttö takaisin vai vaatiikohan ohjelmointeja tai pitääkö sen olla linkitetty jotenkin navin ohjainboksiin? Ja onkohan näytöt miten keskenään sopivia, näyttää E87:een olevan useita osanumeroita näytölle?
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostItse menen halliin katsomaan, niin ei tarvitse arpoa mitä vartta se katsuri tarkoitti. BMW varaosaluettelosta löytyy räjäytyskuva, veikkaan osaa nro 18
Leave a comment:
-
Originally posted by benoit View PostKatsuri moitti, että vasemmalla takana sisemmässä ylätukivarressa nivelvälystä. Sattuuko löytymään kuvaa, etten tilaa väärää osaa!
Kiitos!
Leave a comment:
-
E87 ylätukivarsi
Katsuri moitti, että vasemmalla takana sisemmässä ylätukivarressa nivelvälystä. Sattuuko löytymään kuvaa, etten tilaa väärää osaa!
Kiitos!
Leave a comment:
-
Originally posted by isolohko View PostOli tullut vikakoodit 5km ennen huoltoa
SOS vikaa näyttää auton taulussa ja kadottanut puhelimen, ei myöskään bluetooth käynnisty autossa, että parittaisi uudellen.
Koodit:
S 0195 no communication possible with: telephone control unit
00A554 instrument cluster: no message (telephone)
00FF2 MOSTSYS:MOST ring break
ylimmäinen on nykyisellä km lukemalla ja kaksi alimmaista vian ilmaantuessa olleella km:llä.
TCU rikki? ( sulake 26 oli ehjä)
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostEi kyllä huollosta tuollainen pitäisi johtua. Lukaise vikakoodit esim. ISTA:lla.
SOS vikaa näyttää auton taulussa ja kadottanut puhelimen, ei myöskään bluetooth käynnisty autossa, että parittaisi uudellen.
Koodit:
S 0195 no communication possible with: telephone control unit
00A554 instrument cluster: no message (telephone)
00FF2 MOSTSYS:MOST ring break
ylimmäinen on nykyisellä km lukemalla ja kaksi alimmaista vian ilmaantuessa olleella km:llä.
TCU rikki? ( sulake 26 oli ehjä)
Leave a comment:
-
Täristää kiihdyttäessä, kierrokset n. 2-3000rpm välissä. 2-3-4-5-6 vaihteella, sekä myös ajossa tuntuu värinä jos ajaa tuolla kierrosalueella. Ei havaittavaa välystä vetoakseleisessa, nivelissä ja tukikumitkin ehjät. Moottorin heiluu aavistuksen kun sitä kädellä heiluttaa, onko jollain N43 koneen omaavalla mahdollista kokeilla pitäisikö olla ihan timmi vai pitääkö antaa vähän periksi kädellä kokeiltaessa? Muuta selkeää en löytänyt. Kaksoismassa tietysti suurena todennäköisyytenä tässä täristyksessa, satunnaisesti täristää myös liikkeelle lähtiessä/peruuttaessa.
EDIT: Vika löytyi, kardaanin takimmainen ristikko jumissa.Last edited by Garash; 22-08-2021, 15:31.
Leave a comment:
Leave a comment: