E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Tarkoitin comfort-toimintoa, joka on ollut jo E39:ssä eli kauko-ohjainta aukinappia pohjassa pitäessä kaikki lasit laskevat (tosin minullakin E81:ssä vain kuskinlasi on mennyt puoliväliin) ja sulkemisnappia painaessa kaikki lasit nousevat (+ kattoluukku, jos sellainen on).
    Ajattelin aluksi väärää nappia/toimintoa, eli sitä kun ikkuna avautuu/sulkeutuu kerta painalluksella ovassa olevasta kytkimestä/napista. En tuota avaimen nappia.

    On mulla kattoluukkukin, eli tuskin minun ongelma liittyy avaimen confort-toimintoon, kun kuskin ikkuna vain renaa. Avaimesta ikkunat ja luukku avautuu ja menee kiinni ihan normaalisti, eli tuo on aktiivinen/koodattu päälle ja toimii oikein.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Ite en oo ikkunoita juurikaan aukonut. Ikkunakytkintä käyttänyt talven aikaan, vain noiden virhetilanteiden korjaukseen.
    Pitää seurailla tiheneekö tuo toiminta.
    Tarkoitin comfort-toimintoa, joka on ollut jo E39:ssä eli kauko-ohjainta aukinappia pohjassa pitäessä kaikki lasit laskevat (tosin minullakin E81:ssä vain kuskinlasi on mennyt puoliväliin) ja sulkemisnappia painaessa kaikki lasit nousevat (+ kattoluukku, jos sellainen on).

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Minullakin on pari kertaa käynyt noin. Olen olettanut, että se johtuu comfort-toiminnosta eli nappi on jäänyt/jumittanut alas avatessani auton ovet.
    Ite en oo ikkunoita juurikaan aukonut. Ikkunakytkintä käyttänyt talven aikaan, vain noiden virhetilanteiden korjaukseen.
    Pitää seurailla tiheneekö tuo toiminta.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onkohan joku oikea vika, vai mikä kun kuskin ikkuna laskee n. puoleen väliin joskus ovea avatessa?
    Karmiton ikkuna siis kyseessä ja toimii muuten se pieni lasku ovea avatessa. Joskus tulee tuo että liian alas laskee, nyt tuntuu että on säännöllisyys hieman lisääntynyt. Eipä iso harmi ole, mutta saisi toimia kuten pitää.
    Minullakin on pari kertaa käynyt noin. Olen olettanut, että se johtuu comfort-toiminnosta eli nappi on jäänyt/jumittanut alas avatessani auton ovet.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Onkohan joku oikea vika, vai mikä kun kuskin ikkuna laskee n. puoleen väliin joskus ovea avatessa?
    Karmiton ikkuna siis kyseessä ja toimii muuten se pieni lasku ovea avatessa. Joskus tulee tuo että liian alas laskee, nyt tuntuu että on säännöllisyys hieman lisääntynyt. Eipä iso harmi ole, mutta saisi toimia kuten pitää.

    Leave a comment:


  • juki150
    replied
    N47D20B / 123D on joutunut ehkä litran verran lisäilemään jäähdytysnestettä noin viidelle tuhannelle kilometrille. Auto on vakio eikä oireile muuten. Selkeää jäähdytysnestevuotoa ei näkynyt ainakaan päältä päin.

    Onko lohkojen halkeamiset olleet miten yleisiä vai onko "toivoa", että olisi jokin pienempi ongelma kuten vuotava EGR cooleri, vesipumppu tms?

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    Originally posted by [elle] View Post
    Luin koko ketjun läpi ja toivoin löytäväni tämän ongelman ratkaisu jostain.. en löytänyt.. eikä käyttäjä ”huppu” on täällä ollut moneen vuoteen aktiivinen..

    Omassa autossa sama ongelma, eikä nyt tietoa mitä ruveta etsimään ratkaisua.
    On yritetty vaihtaa soittimen, mutta ongelma toistui myös toisella soittimella.
    Auto antaa vikakoodin ”short circuit at aerial power supply”. Luulimme että oli antennivahvistimissa vika. Vaihdoimme se / ne (löytyy kolme tässä autossa... luulen )

    Ei se auttanut..

    Nyt todettu että soittimen lähtö nro 13 ei anna virtaa.. niin se lähtö mitä pitäisi antaa virta vahvistimille ?!?

    Johto on ehjä..

    Eli se ”short circuit” on todennäköisesti soittimissa. Mutta mitä aiheuttaa se?!

    Ei oikein huvittaisi ostaa kolmatta soitinta ja pilaa sekin...

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Meidän ykkösessä pimentyi soittimen ääni. Ei kuulu mitään, ei radio, cd tai muukaan...Soitin menee kyllä päälle, mutta ääntä ei tule ulos. Kerran teki niin, että toimi normaalisti auton käynnistyessä, mutta liikkeelle lähdettäessä mykistyi yllättäen Oli päivän mykkänä, kunnes alkoi taas toimimaan...nyt taas yhtenä päivänä oli mykistynyt eikä ole toiminut sen koommin.

    Voisiko olla itsestään jokin liitin irronnut tai jotain? Mistä kannattaisi lähteä vikaa selvittämään? :think
    Luin koko ketjun läpi ja toivoin löytäväni tämän ongelman ratkaisu jostain.. en löytänyt.. eikä käyttäjä ”huppu” on täällä ollut moneen vuoteen aktiivinen..

    Omassa autossa sama ongelma, eikä nyt tietoa mitä ruveta etsimään ratkaisua.
    On yritetty vaihtaa soittimen, mutta ongelma toistui myös toisella soittimella.

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Originally posted by jooma View Post
    2005 vuoden 120d ja peilien säätö meni mykäksi. Mistään napista ei tapahdu mitään kummallekkaan puolelle.
    Ja nyt puhutaan siis ihan perus ylös alas sivulle säädöstä eikä mistään peilin taittamisesta koria vasten.

    Löytyiskö jopa jostain suomenkielinen sulakekaavio, tai sitten joku tietäjä joka kertoisi englantia osaamattomalle mitkä sulakkeet kannattaa tarkastaa..
    Muistaakseni siellä hanskalokeron takana olevassa sulakeboksissa on semmoinen pieni lappu joka kertoo mikä sulake on mikäkin. Näin ainakin 2008 mallisessa.

    Leave a comment:


  • jooma
    replied
    E87 sulakkeista

    2005 vuoden 120d ja peilien säätö meni mykäksi. Mistään napista ei tapahdu mitään kummallekkaan puolelle.
    Ja nyt puhutaan siis ihan perus ylös alas sivulle säädöstä eikä mistään peilin taittamisesta koria vasten.

    Löytyiskö jopa jostain suomenkielinen sulakekaavio, tai sitten joku tietäjä joka kertoisi englantia osaamattomalle mitkä sulakkeet kannattaa tarkastaa..

    Leave a comment:


  • JarkkoMikael
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Mikä se olisi paras ja/tai yksinkertaisin keino saada bluetooth professional radiolliseen soittimeen? Välttämättä ei tarvitsisi mikkisysteemejä olla, mutta ainahan se parempi olisi, jos vastapuolikin puheluissa kuulisi jotain. Tuntuu aataminaikaiselta pelata aux-kaapelin kanssa, kun on tottunut toisessa autossa langattomuuteen.
    Minulla on joku vastaavanlainen laitos omassani ja musiikki ainakin siirtyy kivuttomasti.

    Leave a comment:


  • Wesulius
    replied
    Originally posted by Garash View Post
    Olen ostamassa käyttöautoksi kaikkien kauhutarinoidenkin jälkeen N43B20 moottorilla varustettua 118i. Onko mitä huomionarvoista katsottava ostohetkellä? Inpa löytyy. Jakopäästä ei ole tietoa onko uusittu, reilu 200tkm ajettu.
    :think
    No ainakin kannattaa ottaa mukaan joku vikakoodin lukija.
    Käyt reilun mittaisella koeajolla ja luet sen jälkeen uudestaan.
    Jos yhtään asentajan vikaa niin käytä nokka-akseleiden solenoidit irti, 1 6mm putilla kiinni. Ne kerää sihtiin moskaa ja metalli hilettä.
    Kertoo alkavasta kiertokangen laakerivauriosta.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Mikä se olisi paras ja/tai yksinkertaisin keino saada bluetooth professional radiolliseen soittimeen? Välttämättä ei tarvitsisi mikkisysteemejä olla, mutta ainahan se parempi olisi, jos vastapuolikin puheluissa kuulisi jotain. Tuntuu aataminaikaiselta pelata aux-kaapelin kanssa, kun on tottunut toisessa autossa langattomuuteen.

    Leave a comment:


  • 0vbie
    replied
    Viikko takana e82 135 omistajana ja tyytyväinen olen ollut. Auto on tällä hetkellä m-sport iskareilla ja vogtland 40/30 jousilla joka omaan silmään ainakin keulasta laskee liian paljon. Onko porukalla suosituksia muille madallusjousille? Eibach pro-kit näytti kuvissa ainakin madaltavan pitkälti samalla lailla, löytyiskö suositusta "välimallille" ~25/25 madaltavalle.

    Ainakin tällä hetkellä msport alusta riittää minun käyttöön, tietysti kw ja vastaavat coilit olisi parhas vaihtehto.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Olen ostamassa käyttöautoksi kaikkien kauhutarinoidenkin jälkeen N43B20 moottorilla varustettua 118i. Onko mitä huomionarvoista katsottava ostohetkellä? Inpa löytyy. Jakopäästä ei ole tietoa onko uusittu, reilu 200tkm ajettu.
    :think

    Leave a comment:

Working...
X