vm 2006 118I Kitinä pakitettaessa.
Ideoita kaivataan. Pakilla kitisevä ääni, hiukan samantyyppinen kun narinaheloista tulee mutta tulee selkeästi kardaanin pyörimisen tahdissa ja keskeltä autoa. Kardaanin tukilaakeri uusittu ei vaikutusta.
Vielä huomiona sellainen että tukilaakeri kun oli väärinpäin ei kitinää tullut mutta täristi tietysti reilusti. laakeri oikeinpäin tärinä loppui mutta kitinä palasi.
Löytyisikö kokemusta keltään vastaavasta?
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kai sen työpäivässä tekisi jos tuota pelkästään tekee. Itse tein siinä sivussa paljon muutakin niin meni enemmän aikaa.Originally posted by Hynto View PostKiitos kovasti vastauksesta ja kattavasta tietopaketista! Katselin kanssa, että euroopasta näytti saavan n. 100-200e hintaan ja tuohon postit päälle, jos ei täältä foorumilta löydy
Menikö remontissa kuinka monta tuntia? Osaatko arvioida yhtään työmäärää, että puhutaanko tuossa 5h vai 20h? Oliko sulla pultteja pahasti jumissa?
Lähinnä nuo säätöpultit tukivarsista oli jumissa ja ne on vieläkin kiinni tuossa vanhassa rungossa kun sain tukivarsineen sen varaosan niin käytin niitä. Jarruputket myös meni molemmat poikki.
Leave a comment:
-
Kiitos kovasti vastauksesta ja kattavasta tietopaketista! Katselin kanssa, että euroopasta näytti saavan n. 100-200e hintaan ja tuohon postit päälle, jos ei täältä foorumilta löydyOriginally posted by JarkkoMikael View PostNo jopas sattui, juuri tuossa vapun pyhinä vaihdoin apurungon omaani (e87 vm -05). Onhan siinä hommaa mutta ihan tehtävissä, itse tein vielä pukkien varassa, jos on nosturi käytössä niin helpottaa kummasti. Hankin varaosan käytettynä jostain euroopan purkaamolta tukivarsineen halvemmalla kuin suomessa pelkästä ruosteisesta rungosta pyysivät. Googlettamalla varaosanumerolla löytyi osa https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=33316783713. Uusi kotimaasta 1400e, Puolasta n. 900e, tarvike n. 600e ja käytetty 175e tukivarsineen. Ainakin jarruputket kannattaa hankkia jo valmiiksi uudet, tuskin aukeaa ehjänä. Tai halvimmalla nekin saa kun teettää paikallisella varaosa liikkeellä kuparista 15e taisi kaksi putkea maksaa.
Itse hommaan sitten abs anturien liittimet auki sisälokarin takaa, jarruputket auki, vetoakselit perän puolelta, pakoputki, lämpösuoja, kardaani irti perästä. Koitin välttää käsijarruvaijerien irroitusta ja siksi jätin osat 11 ja vetarit kiinni olka-akseliin (wheel carrier) https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1230 Otin jarrut ja levyt irti painon takia. Muut tukivarret irti olka-akselin puolelta. Sitten tunkkia alle ja runko perän kanssa ulos. Helpompi olisi ottaa koko paketti jos uskot että saat vaijerit irti jarrujen puolelta tai jaksat purkaa sisältä keskikonsolin. Kannattaa varautua jumittaviin pultteihin tukivarsissa ja kiristellä ohjeiden mukaan jne https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1362166. Siistin vielä käytetyn osan ennakkoon ettei ruostu heti uudestaan ja samalla vähän pohjaa. Olihan siinä hommaa mutta tein itse ja säästin.
Pyörien suuntaukseen vietävä sitten vielä myöhemmin.
Menikö remontissa kuinka monta tuntia? Osaatko arvioida yhtään työmäärää, että puhutaanko tuossa 5h vai 20h? Oliko sulla pultteja pahasti jumissa?
Leave a comment:
-
No jopas sattui, juuri tuossa vapun pyhinä vaihdoin apurungon omaani (e87 vm -05). Onhan siinä hommaa mutta ihan tehtävissä, itse tein vielä pukkien varassa, jos on nosturi käytössä niin helpottaa kummasti. Hankin varaosan käytettynä jostain euroopan purkaamolta tukivarsineen halvemmalla kuin suomessa pelkästä ruosteisesta rungosta pyysivät. Googlettamalla varaosanumerolla löytyi osa https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=33316783713. Uusi kotimaasta 1400e, Puolasta n. 900e, tarvike n. 600e ja käytetty 175e tukivarsineen. Ainakin jarruputket kannattaa hankkia jo valmiiksi uudet, tuskin aukeaa ehjänä. Tai halvimmalla nekin saa kun teettää paikallisella varaosa liikkeellä kuparista 15e taisi kaksi putkea maksaa.Originally posted by Hynto View PostTuossa renkaiden vaihdon yhteydessä huomasin, että taka-apurungossa on suhteellisen kokoinen reikä ja siitä ympäriltä tavara on jo hyvin pehmeää eli tiedossa olisi apurungon vaihto. Onko tästä remontista muilla kokemuksia tai kommentteja?
Itse hommaan sitten abs anturien liittimet auki sisälokarin takaa, jarruputket auki, vetoakselit perän puolelta, pakoputki, lämpösuoja, kardaani irti perästä. Koitin välttää käsijarruvaijerien irroitusta ja siksi jätin osat 11 ja vetarit kiinni olka-akseliin (wheel carrier) https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1230 Otin jarrut ja levyt irti painon takia. Muut tukivarret irti olka-akselin puolelta. Sitten tunkkia alle ja runko perän kanssa ulos. Helpompi olisi ottaa koko paketti jos uskot että saat vaijerit irti jarrujen puolelta tai jaksat purkaa sisältä keskikonsolin. Kannattaa varautua jumittaviin pultteihin tukivarsissa ja kiristellä ohjeiden mukaan jne https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1362166. Siistin vielä käytetyn osan ennakkoon ettei ruostu heti uudestaan ja samalla vähän pohjaa. Olihan siinä hommaa mutta tein itse ja säästin.
Pyörien suuntaukseen vietävä sitten vielä myöhemmin.Last edited by JarkkoMikael; 02-05-2023, 15:44.
Leave a comment:
-
Tuossa renkaiden vaihdon yhteydessä huomasin, että taka-apurungossa on suhteellisen kokoinen reikä ja siitä ympäriltä tavara on jo hyvin pehmeää eli tiedossa olisi apurungon vaihto. Onko tästä remontista muilla kokemuksia tai kommentteja?
Leave a comment:
-
Originally posted by bmw320de46 View PostTervehdys,
Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..
En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...
Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?
HEi! Itse olen e82:ssa ratkaissut abs-kehän turvotuksen niin, että lisäsin 0,5mm prikan anturin ja rungon väliin. Tällä toimenpiteellä toimi n. 2vuotta. Nyt lisäsin uudestaan 1mm prikat ja taas toimii. Ei tarvi heti kehää vaihdella!
Leave a comment:
-
Paras on inpa&ista koodeihin ja ncs koodailuun.Originally posted by katajama View PostUseampi vuosi ilman Bemaria..mutta nyt talouteen tulikin kakkosautoksi E87.
Aikanaan oli BMWScanner softa/piuha.. vieläkö sama on voimissaan vai mikä on paras kombo koodeihin ja koodailuihin?
Löytyykö jopa bluetooth/Android ratkaisuja?
Leave a comment:
-
Tiedä parhaasta, kun riippuu siitä, mitä arvostaa, mutta Carlyn softa ja odb pulikka wifi/bluetooth on yksi vaihtoehto ja ”bmw läppärillä” loput.Originally posted by katajama View PostUseampi vuosi ilman Bemaria..mutta nyt talouteen tulikin kakkosautoksi E87.
Aikanaan oli BMWScanner softa/piuha.. vieläkö sama on voimissaan vai mikä on paras kombo koodeihin ja koodailuihin?
Löytyykö jopa bluetooth/Android ratkaisuja?
Leave a comment:
-
Useampi vuosi ilman Bemaria..mutta nyt talouteen tulikin kakkosautoksi E87.
Aikanaan oli BMWScanner softa/piuha.. vieläkö sama on voimissaan vai mikä on paras kombo koodeihin ja koodailuihin?
Löytyykö jopa bluetooth/Android ratkaisuja?
Leave a comment:
-
Onko ihan normaalia, että m47 moottorilla ajotietokone näyttää pintakaasulla/tyhjäkäynnillä ajaessa kulutukseksi 40-99 litraa ja kaasu pohjassa laskee 6-15Litraan?
EDIT: Oli jostain syystä vaihtunut kilsat ja litrat väärinpäin…Last edited by -samu-; 29-09-2022, 12:06.
Leave a comment:
-
-
Ei oma osaaminen riitä niin kysytään kaverin puolesta.
E87 118i, 2008, N43. Mittarissa ~209tkm, koneremppa jo tehtynä.
20km matka pihasta katsastuskonttorille. Konttorilla auto piti käynnistää kaasua vasten että edes käynnistyi.
Pysyi kuulemma myös käynnissä vaivoin ja kierrokset seilas alhaalla ja sammuili pari kertaa.
Ajo Motonettiin luetuttamaan vikakoodeja, niitä ei heidän laitteensa löytänyt. Tuon matkan jälkeen auto käy nyt normaalisti.
Tuossa searchasin melko monta topiccia N43 vioista ja niitähän näköjään riittää, pääseekö kuitenkin tätä huonoa kuvausta vasten lähemmäs mitä tutkia?
Onko livedata ainoa vaihtoehto?
Leave a comment:
-
Mikäs tuota N45 moottoria vaivaa kun käy välillä todella epätasaisesti ja pahiten kylmänä. Solenoidilta tullut vikakoodeja ja misfireä jokaiselta sylinteriltä. Lämpöisenä ja kierroksilla toimii. Tuossa videossa nokka käy ilmeisesti max. raja-arvon yli ja siksi poukkoilee. Jakopää tehty viime lokakuussa. https://youtube.com/shorts/yV_APq7XoFw?feature=shareLast edited by Jp__; 17-04-2022, 08:39.
Leave a comment:
-
Juu.
Valvetronic-moottoriahan ei välttämättä tässä tartte opettaa. Tai onnistuu moottorin vaihto/irroitus ilman opetusta/läppäriä.
Se pelaa sen anturitiedon mukaan. Toisin kuin esim. N55.
Anturin perusteella tulee ääriasennot, yms. Käsittääkseni se ajaa juuri nämä ääriasennot kun virrat kääntää päälle.
Se anturi ottaa helpolla itseensä, jos tiiviste vuotanut ja öljyä päässyt sisälle.
Leave a comment:
-
Joo on muovikopalla. Vaihdettiin just valvetronikin moottori, sen anturi ja venakopan tiivisteet
luultiin että siitä se vinkuminen johtui ja anto vikakoodia valvetronikkiin kans. Ja toimii kyllä kun opetettiin se uus moottori myös. Se vinkuminen tulee lämpimällä koneella ja silloin alkaa se hirveä alipainekin tulemaan. Liekö tavarat lämpenee sen verran ja tiivistyy entisestään. Venakoppaan on nyt jo tilattu se uus kalvo+kansi kun ei juuri kymppiä enempää maksanu
Leave a comment:
Leave a comment: