E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peltone
    replied
    Ei oma osaaminen riitä niin kysytään kaverin puolesta.

    E87 118i, 2008, N43. Mittarissa ~209tkm, koneremppa jo tehtynä.
    20km matka pihasta katsastuskonttorille. Konttorilla auto piti käynnistää kaasua vasten että edes käynnistyi.
    Pysyi kuulemma myös käynnissä vaivoin ja kierrokset seilas alhaalla ja sammuili pari kertaa.
    Ajo Motonettiin luetuttamaan vikakoodeja, niitä ei heidän laitteensa löytänyt. Tuon matkan jälkeen auto käy nyt normaalisti.

    Tuossa searchasin melko monta topiccia N43 vioista ja niitähän näköjään riittää, pääseekö kuitenkin tätä huonoa kuvausta vasten lähemmäs mitä tutkia?
    Onko livedata ainoa vaihtoehto?

    Leave a comment:


  • Jp__
    replied
    Mikäs tuota N45 moottoria vaivaa kun käy välillä todella epätasaisesti ja pahiten kylmänä. Solenoidilta tullut vikakoodeja ja misfireä jokaiselta sylinteriltä. Lämpöisenä ja kierroksilla toimii. Tuossa videossa nokka käy ilmeisesti max. raja-arvon yli ja siksi poukkoilee. Jakopää tehty viime lokakuussa. https://youtube.com/shorts/yV_APq7XoFw?feature=share
    Last edited by Jp__; 17-04-2022, 07:39.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Juu.

    Valvetronic-moottoriahan ei välttämättä tässä tartte opettaa. Tai onnistuu moottorin vaihto/irroitus ilman opetusta/läppäriä.
    Se pelaa sen anturitiedon mukaan. Toisin kuin esim. N55.
    Anturin perusteella tulee ääriasennot, yms. Käsittääkseni se ajaa juuri nämä ääriasennot kun virrat kääntää päälle.

    Se anturi ottaa helpolla itseensä, jos tiiviste vuotanut ja öljyä päässyt sisälle.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Joo on muovikopalla. Vaihdettiin just valvetronikin moottori, sen anturi ja venakopan tiivisteet luultiin että siitä se vinkuminen johtui ja anto vikakoodia valvetronikkiin kans. Ja toimii kyllä kun opetettiin se uus moottori myös. Se vinkuminen tulee lämpimällä koneella ja silloin alkaa se hirveä alipainekin tulemaan. Liekö tavarat lämpenee sen verran ja tiivistyy entisestään. Venakoppaan on nyt jo tilattu se uus kalvo+kansi kun ei juuri kymppiä enempää maksanu

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    2007 pitäis olla jo mustalla moottorinsuojalla, eli muovisella venttiilikopalla.
    Huohotin on niissä siinä kopassa.

    Venttiilikopan vaihto tiivisteineen on helpoin, samalla se haitariputki joka menee imusarjalle, hajoaa viimeistään irroituksessa.

    Jos rakennella haluaa, niin saahan noihin korjaussarjaa, tosin nyt jättäisin väliin kun tulevat tuolta idän suunnalta (bmwvanos, yms.)


    Ite ostin ebaystä halvimman tarvikekopan, jossa oli tiivisteet/pultit mukana. Ei ainakaan vielä ole ollut probleemia.



    Edit. Näissä ei pitäisi olla kova alipaine. Kannattaa tarkistaa ekana valvetronikin toiminta. Inpalla, testolla, yms., tai vaikka carlyllä vikakoodit ja livedataa. Taitaahan se ajaa sen moottorin laidasta laitaan, kun kääntää virrat päälle, kuuluu semmoinen naksahdus/tms. ääni siitä moottorin päältä.
    Jos ajaa/käyttää pelkkää kaasuläppää vikatilan takia, niin alipaine on suurempi (kun tyhjäkäynnillä venttiilin nosto suurempi, verrattuna normaalitilanteenseen missä se on minimissä).
    Last edited by bemmeri; 27-02-2022, 07:24.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Yleensä kun auto on käynnissä niin moottorin öljytilassahan on hento alipaine tai ylipaine jos vähän falskaa esim männänrenkaat enempi. Noh, nyt on niin kova alipaine että jostain alkaa vinkumaan, luultavasti kun vetää korvausilmaa jo tiivisteen välistä. Luultavasti kannen takapäästä huohotusletkun liittimestä. Öljykorkkiakaan ei saa käynnissä ollessa auki kun on niin kova se veto potilaana n52b30a eli 130i -07

    Leave a comment:


  • Blvckvip
    replied
    Originally posted by bmw320de46 View Post
    Tervehdys,

    Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..

    En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...

    Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?
    Kuten tuossa mainittiin, tsekkaa abs-kehät. Mulla oli sama ongelma alkutalvena (oma ketju sille tuossa alempana), ensi hätään vaihdettiin uusi abs-anturi jota kehä oli syönyt reilusti. Samalla pieni prikka anturin alle niin ei ota heti kehään uudestaan kiinni. Toistaiseksi toiminut, *kopkop*

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Originally posted by bmw320de46 View Post
    Tervehdys,

    Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..

    En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...

    Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?
    Jos mahdollista käytä autoa nosturilla ja katso abs kehät, luultavasti turvonneet/ruosteessa joka aiheuttaa ongelman.

    Leave a comment:


  • bmw320de46
    replied
    116 E87 -08 luistonesto temppuilee

    Tervehdys,

    Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..

    En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...

    Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by Siirry View Post
    Monta jarrupalojen kuluneisuus anturia menee eteen / taakse?
    yksi per akseli, eli toisessa kengässä.

    Leave a comment:


  • Siirry
    replied
    Jarrupalojen varoitin

    Monta jarrupalojen kuluneisuus anturia menee eteen / taakse?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Janitor View Post
    Kiitokset vastauksista.
    En itsekään tiedä miten vakkari on ykkösessä toteutettu. Onko oma viiksi (kuten omassa E90 on) vai ratissa nappulat. Pelkkä vakkarin viiksi olisi helpompi toteutta kuin ratti.
    Viiksipaketti ja se ratin alapuolinen muovi vaihtoon kun siinä ei ole reikää viikselle.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kuten bemmeri totesi, vakkarille on oma viiksi E81/87:ssa kuten E6x:ssäkin.

    Leave a comment:


  • Janitor
    replied
    Kiitokset vastauksista.
    En itsekään tiedä miten vakkari on ykkösessä toteutettu. Onko oma viiksi (kuten omassa E90 on) vai ratissa nappulat. Pelkkä vakkarin viiksi olisi helpompi toteutta kuin ratti.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Ei ole amerikan homma ohjelmoida, kunhan rauta on vaan yhteensopiva auton kanssa.

    Leave a comment:

Working...
X