Kysytäänpä täältäkin: Sigun E81 seisoi n. viikon ja käynnistäessä mittaristoon vikavalo, että takasumuvalo palanut (tätä ei vielä tarkistettu eikä jarruvalojen toimivuutta). Ajon jälkeen kävin nopeasti läpi valot, ajovalot, parkit ja peruutusvalo ovat ok. Hätävilkut toimivat normaalisti ja kaikki polttimot niissä palavat. Viikestä kääntäessä vasempaan tai oikeaan, tulee nopea vilkutus, kaikki palavat kyllä. Eli tiedossa olevat viat tuo vikavalo ja vilkkujen toiminta. Polttimot vakioita, ei tuninkia. Polttimoita ei ole 6 vuoteen vaihdettu, vain rekisterikilvenvalot vaihdoin oston jälkeen tavallisiin.
Mikä autossa voisi olla vialla? Tarkoitus käydä läpi polttimot ja mahdollisesti irrottaa miinusnapa joksikin aikaa. Voiko valomoduli / FRM3 olla jumissa tai viallinen?
Päivitys tähän E81 valo-ongelmaan: Tehdasuusi moduli meni paikalleen koodattuna ja nyt auto on takaisin minulla ja kunnossa. Menihän siinä aikaa, kun tilaamani käytetty moduli oli tottakai rikki. Olihan se halpa ja Puolasta....
Mistähän etsisi vikaa -11 E87 kun auton käynnistäessä xenon-valot näyttää oikein, mutta hetken päästä auto kääntää ne alas eli pimeällä ei nää mitään lyhkäisilla? Edellinen omistaja oli vaihtanut taka-akselin anturin jo, ja Carlylla ei näkynyt vikakoodeja noista.
Kysytäänpä täältäkin: Sigun E81 seisoi n. viikon ja käynnistäessä mittaristoon vikavalo, että takasumuvalo palanut (tätä ei vielä tarkistettu eikä jarruvalojen toimivuutta). Ajon jälkeen kävin nopeasti läpi valot, ajovalot, parkit ja peruutusvalo ovat ok. Hätävilkut toimivat normaalisti ja kaikki polttimot niissä palavat. Viikestä kääntäessä vasempaan tai oikeaan, tulee nopea vilkutus, kaikki palavat kyllä. Eli tiedossa olevat viat tuo vikavalo ja vilkkujen toiminta. Polttimot vakioita, ei tuninkia. Polttimoita ei ole 6 vuoteen vaihdettu, vain rekisterikilvenvalot vaihdoin oston jälkeen tavallisiin.
Mikä autossa voisi olla vialla? Tarkoitus käydä läpi polttimot ja mahdollisesti irrottaa miinusnapa joksikin aikaa. Voiko valomoduli / FRM3 olla jumissa tai viallinen?
Mulla on ollut 06 pre LCI ja nykyinen 07 LCI, joissa molemmissa keskialue on tahmea. Varsinkin hitaissa nopeuksissa keskitys jää vajaaksi. Itse olen olettanut tuon olevan ominaisuus, kun molemmat autot olleet vähän ajettuja. Jälkimmäiseen uusin joustintukien laakerit. Ei muutosta. Oiskohan sitten tuoreemmissa LCI:ssä jotain muutettu, tai tekniikasta/varustelusta riippuvia eroja? Ohjausakselin niveliä ei ole kyllä tullut tarkisteltua, mutta luulis tahmaavan muuallakin kuin keskialueella.
Edit1: ilmeisesti jossain 08 paikkeilla hydraulisen tehostimen tilalle on tullut sähköinen, mikä selittäisi ison eron ohjaustuntumassa.
Edit2: pikainen vilkaisu osaluetteloihin, niin LCI:ssä näissä bensakoneisissa kansanmalleissa N45 = hydraulinen, N43 = sähköinen
Voi olla jumiva ohjausakselin nivelkin. Muistaakseni joku oli tällä foorumilla öljyliotellut kyseistä niveltä muistaakseni e90 sarjalaisesta.
Ohessa linkki youtuben maailmaan. 2004 Bmw x5 stiff steering fault (youtube.com)
Minkälainen pre lci ohjauksen pitäisi olla? Ei nimittäin keskitä rattia, jää n. 15-30ast keskikohdasta. Sama ongelma sekä oikealla että vasemmalta palauttaessa. Kohtalaisen rasittava ”ominaisuus” - vai vika?
Pitänee ruveta syynäämään jos pitäisi palauttaa keskikohtaan muilla pre lci kanssa-autoilijoilla?
Aiempi kokemus lci e87sessa jossa oli erittäin hyvä ohjaustuntuma.
Mikähän olisi vikana e87 120d etuikkunoissa?
takaikkunat liikkuu kuskin katkaisijasta. Sekä peilit liikkuu. sen sijaan etuikkunat ei liikahda.
Irrotin ovipahvin ja huomasin ettäkuskin ikkunan moottori naksahtaa. Ja jonkin releen ääni kuuluu, mutta pelkääjän puolella ei tapahdu mitään.
Pakoputken jouston liitoskohta repeytynyt . Nyt tehty pikainen patentti tahnalla ja nauhalla, jotta äänet vähän hiljeni.
Pitääkö vaihtaa koko alkupätkä vai saako viritettyä vain uuden jouston tilalle?
Linkkejä kaipailen uuteen pätkään tai joustoon?
Toinen murhe on "jurina" joka kuuluu n. 100-110kmh vauhdissa. Ei johdu renkaista, sillä sama meininki oli toisillakin kumeilla.
Jurinasta ääni pyöränlaakereille. Omasta e92:sta just takapyörienlaakerit vaihdettu ja sisämelu pieneni kyllä merkittävästi. Vanhoilla oli rullattu 250tkm.
Pakoputken jouston liitoskohta repeytynyt . Nyt tehty pikainen patentti tahnalla ja nauhalla, jotta äänet vähän hiljeni.
Pitääkö vaihtaa koko alkupätkä vai saako viritettyä vain uuden jouston tilalle?
Linkkejä kaipailen uuteen pätkään tai joustoon?
Toinen murhe on "jurina" joka kuuluu n. 100-110kmh vauhdissa. Ei johdu renkaista, sillä sama meininki oli toisillakin kumeilla.
Leave a comment: