E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Masa10
    replied
    Masa

    BMW 123d (E81) vuosimallia 08 uudet renkaat alla ja nyt herjaa rengaspaineita. Renkaat kunnossa millä häiriön saa kuitattua

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Onhan öljyntasoanturi BMW alkuperäisosa?

    Tarvikeantureiden kohdalla saattaa tula vastaan yhteensopivuuspulmia tai kommunikaatiohäiriöitä.

    Leave a comment:


  • Glenf
    replied
    120D N47 ja öljyanturin haasteet

    Moi

    Muutaman päivän oon tässä nyt auton alla, päällä ja sisällä maannut eikä tahdo selvitä yksi pienen pieni vika. jos törkkään öljypohjassa olevan öljyanturin (öljynlaatuanturi?) piuhan paikalleen niin vikakoodeihin tulee nipullinen virheitä, jotka kaikki viittaa BSD-kommunikaatio-ongelmaan. Mm. IBS:n puute, laturin puute ym. Sensoridataa lukemalla laturin kuormitusluku on 0%. Piuha irroittamalla laturin kuormitusluku herää henkiin ja IBS löytyy.

    Tää ongelma oli jo edellisessä öljynvaihdossa, mutta silloin kylmällä ei kauheasti napannut alkaa selvittelemään auton alla. Toki interwebsistä kaivelin kaikenlaista, mm. sen että IBS:n vika voi aiheuttaa tuon. Ja etukäteen fiksuna sit hankin uuden IBS:n ja öljyanturin.

    No ei ollut IBS, kun vanha on edelleen paikalla. Ja nyt mietityttää että onkohan tuon öljyanturin suhteen mahdollista, että tuon vanhemman koneen (M47) sensori olisi öljypohjaan sopiva mutta muuten vääränlainen? Tai että tuossa tarvikeliike olisi väärän sensorin antanut?

    Eli mikä sensori tuohon pitää olla? Ja voiko vika olla jossakin muualla? Johtosarjat mittailin läpi (aika tympeä homma), eikä visuaalisestikaan näkynyt mitään nirhaumia siellä.

    Ja siis osasta nro 13 on kyse (https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_4061)

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Mihin, minkälaisen puhelintelineen olette laittaneet 1-sen kojelaudalle? Onhan niitä saatavana vaikka minkälaisia, mutta jos jokin malli on erinomaisen hyvä?
    Halpa tuulilasimalli sigun autossa. Magneettinappi on minusta myös siisti vaihtoehto,josta ei jää kuin tarrajäljet.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Mihin, minkälaisen puhelintelineen olette laittaneet 1-sen kojelaudalle? Onhan niitä saatavana vaikka minkälaisia, mutta jos jokin malli on erinomaisen hyvä?

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Millähän kannattaisi kiinnittää tuollainen E87:kaan tuleva taka"lippa"/spoileri, miksikä sitä nyt haluaa sanoa. Alunperin ollut ilmeisesti kaksipuoleiselle teipillä, mutta mistähän saisi ostettua jotain, millä pysyisi kiinni ja saisi otettua pois tarvittaessa jälkiä jättämättä ?

    Leave a comment:


  • t1hu
    replied
    123d n47 egr

    Jos egr särki nostaako lämpöjä?

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    Tyhmiä kysymyksiä e82 120D -2008

    Tuli nyt hankittua tuollainen ja muutama asia askarruttaa???
    -autossa on joku ohjelma? Miten saa selville mikä ja onko egr/pdf käytössä?
    Kulkua on kuitenkin selvästi paremmin kuin täysin vakiossa.
    Pakoputken joustoliitos alkaa olemaan tiensä päässä ja himottaisi hankkia kunnon downpipe ilman mitään pönttöjä, ja samalla tietenkin koko loppu putki.
    - autosta ei tule sähköä mistään puhelimen laturille ellei ole käynnissä tai park/stop toiminnolla sammuksissa, mutta silloin palaa myös valot, pyörii puhallin ym.
    - onko millainen homma vakkarin asennus tai onko, edes mahdollinen?

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Onkos kellään kokemuksia ilmastoinnin korkeapaine putken vuotamisesta. Yritettiin 120i vm 1/06 ilmastointia täytellä ja päästi nesteet pihalle. Täyttö venttiilistä hantin puolelta, sen n. 45asteen mutkan jälkeisen suoralta pätkältä vuotaa.

    Ilmeisesti aika paljon työhön menee aikaa, onko paha purku homma? Tarviiko ostaa koko paketti mikä kiertää koko konehuoneen? Ei Satakunnan alueella olis ketään ketä näitä korjailisi?

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Perässä ei oo sisällä lukkoa. Ja lukko on ymmärtääkseni vain coupessa. Ja se tehdään pyöriä jarruttamalla.
    Kiitoksia

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Olisi tarkoitus jossain välissä vaihtaa E87 123D peräöljyt, ongelma on, että onko perä siis elektronisesti lukkoon menevä vai miten, auto on automaattivaihteistolla.

    Hyllystä löytyisi Castrol Syntrax Long Life 75W-90, tarkoitettu lukottomalle perälle. Tuota on 1 litra, varmaan toinen tarvitsee ? Mutta onko tuo pätevä öljy perään ja paljonko öljytilavuus ?
    Perässä ei oo sisällä lukkoa. Ja lukko on ymmärtääkseni vain coupessa. Ja se tehdään pyöriä jarruttamalla.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Olisi tarkoitus jossain välissä vaihtaa E87 123D peräöljyt, ongelma on, että onko perä siis elektronisesti lukkoon menevä vai miten, auto on automaattivaihteistolla.

    Hyllystä löytyisi Castrol Syntrax Long Life 75W-90, tarkoitettu lukottomalle perälle. Tuota on 1 litra, varmaan toinen tarvitsee ? Mutta onko tuo pätevä öljy perään ja paljonko öljytilavuus ?

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    Ei oltu poistettu. N46:ssa on maffille paikka, piuhat ja se anturin runkokin on paikallaan, mutta itse kalvomittari puuttuu siitä. Siinä on pelkkä lämpöanturi.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Wesku79 View Post
    No ei kyllä taatusti ollut mafia vuoden '06 N46 koneisessa 118:ssa
    Sitten sen oli joku poistanut, siellä se on ilmanputsarikotelossa alunperin

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    No ei kyllä taatusti ollut mafia vuoden '06 N46 koneisessa 118:ssa

    Leave a comment:

Working...
X