Mistähän N46 valvetronic väliakseli (ja muut hilppeet) edullisimmin? Näyttää nousseen hinnat aika reilusti viime vuosista ja nyt genuine parts näyttää hinnaksi 654€. Välikeinut ~380€.
Eli vaikka pielmeieriltä varmaan 600 pintaan tuo akseli.
Kellekkään jäänyt jemmaan uutta tai hyvää vähän ajettua käytettyä?
Vielä tarkennuksena, että eihän sellaista ”alkuperäistä tarviketta” ole olemassakaan, vaan on ainoastaan alkuperäisiä BMW-osia ja sitten on tarvikkeita. Juju onkin siinä, että niillä alkuperäisosillakin on valmistaja, joka ei käytännössä milloinkaan ole BMW, vaan joku alihankkija, joka useimmiten myy samaa osaa myös omalla nimellään. Siis, kun selvität alkuperäisen osan valmistajan, voit melko turvallisin mielin ostaa saman valmistajan tarvikeosan.
On nää toimittajaketjut autopuolella jossain määrin tuttuja . Tuntematon minulle tässä setissä on ollut tuo auton historia, jonka takia on nyt vääriä osia paikallaan. Kun ei voinutkaan luottaa siihen, että osan kun vie malliksi niin saa oikean tilalle vaan piti lähteä kaivamaan OE osanumeroa netistä. Tää ei ollut ensimmäinen väärä osa tuossa autossa, jonka joudun vaihtaan. En vain osannut ottaa ekan kohdalla opiksi, kun oikea löytyi tietämättä OE-numeroa.
Hella on käsittääkseni OEM tuolle osalle, ja Hellan "väärä" osa tuolla on paikallaankin. Tänään tuolla OE-numerolla pitää käydä tilaan vielä yksi sensori kokeiltavaksi.
Kiitos näistä, pitää hankkia alkuperäinen tarvike. Nykyisen vaihdoin viemällä edellisen osan malliksi. Ilmeisesti jo aikaisemmin oli sit laitettu väärä paikalleen. No, rahalla tästä selviää vaikka kyllähän toi aina tympii pikkasen.
Sinänsä oli hauska, kun lähdin tänään (eilen) liikenteeseen autolla öljyanturin piuha irti. Pysäytin risteykseen ja auto sammu. Tossa ei ole tuo Stop-automatiikka minun parin vuoden omistusaikana pelannut ollenkaan.
Vielä tarkennuksena, että eihän sellaista ”alkuperäistä tarviketta” ole olemassakaan, vaan on ainoastaan alkuperäisiä BMW-osia ja sitten on tarvikkeita. Juju onkin siinä, että niillä alkuperäisosillakin on valmistaja, joka ei käytännössä milloinkaan ole BMW, vaan joku alihankkija, joka useimmiten myy samaa osaa myös omalla nimellään. Siis, kun selvität alkuperäisen osan valmistajan, voit melko turvallisin mielin ostaa saman valmistajan tarvikeosan.
Ainakin se M47:n anturi on eri osanumerolla oltava, kun ei tuon linkkaamasi kuvan alta löydy sopivuus kuin N47:aan ja bensavehkeisiin. Itse hankkisin oikealla osanumerolla olen alkuperäisvalmistajan tarvikeosan.
Kiitos näistä, pitää hankkia alkuperäinen tarvike. Nykyisen vaihdoin viemällä edellisen osan malliksi. Ilmeisesti jo aikaisemmin oli sit laitettu väärä paikalleen. No, rahalla tästä selviää vaikka kyllähän toi aina tympii pikkasen.
Sinänsä oli hauska, kun lähdin tänään (eilen) liikenteeseen autolla öljyanturin piuha irti. Pysäytin risteykseen ja auto sammu. Tossa ei ole tuo Stop-automatiikka minun parin vuoden omistusaikana pelannut ollenkaan.
Ja nyt mietityttää että onkohan tuon öljyanturin suhteen mahdollista, että tuon vanhemman koneen (M47) sensori olisi öljypohjaan sopiva mutta muuten vääränlainen? Tai että tuossa tarvikeliike olisi väärän sensorin antanut?
Ainakin se M47:n anturi on eri osanumerolla oltava, kun ei tuon linkkaamasi kuvan alta löydy sopivuus kuin N47:aan ja bensavehkeisiin. Itse hankkisin oikealla osanumerolla olen alkuperäisvalmistajan tarvikeosan.
Muutaman päivän oon tässä nyt auton alla, päällä ja sisällä maannut eikä tahdo selvitä yksi pienen pieni vika. jos törkkään öljypohjassa olevan öljyanturin (öljynlaatuanturi?) piuhan paikalleen niin vikakoodeihin tulee nipullinen virheitä, jotka kaikki viittaa BSD-kommunikaatio-ongelmaan. Mm. IBS:n puute, laturin puute ym. Sensoridataa lukemalla laturin kuormitusluku on 0%. Piuha irroittamalla laturin kuormitusluku herää henkiin ja IBS löytyy.
Tää ongelma oli jo edellisessä öljynvaihdossa, mutta silloin kylmällä ei kauheasti napannut alkaa selvittelemään auton alla. Toki interwebsistä kaivelin kaikenlaista, mm. sen että IBS:n vika voi aiheuttaa tuon. Ja etukäteen fiksuna sit hankin uuden IBS:n ja öljyanturin.
No ei ollut IBS, kun vanha on edelleen paikalla. Ja nyt mietityttää että onkohan tuon öljyanturin suhteen mahdollista, että tuon vanhemman koneen (M47) sensori olisi öljypohjaan sopiva mutta muuten vääränlainen? Tai että tuossa tarvikeliike olisi väärän sensorin antanut?
Eli mikä sensori tuohon pitää olla? Ja voiko vika olla jossakin muualla? Johtosarjat mittailin läpi (aika tympeä homma), eikä visuaalisestikaan näkynyt mitään nirhaumia siellä.
Mihin, minkälaisen puhelintelineen olette laittaneet 1-sen kojelaudalle? Onhan niitä saatavana vaikka minkälaisia, mutta jos jokin malli on erinomaisen hyvä?
Halpa tuulilasimalli sigun autossa. Magneettinappi on minusta myös siisti vaihtoehto,josta ei jää kuin tarrajäljet.
Leave a comment: