E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Mistähän N46 valvetronic väliakseli (ja muut hilppeet) edullisimmin? Näyttää nousseen hinnat aika reilusti viime vuosista ja nyt genuine parts näyttää hinnaksi 654€. Välikeinut ~380€.
    Eli vaikka pielmeieriltä varmaan 600 pintaan tuo akseli.
    Kellekkään jäänyt jemmaan uutta tai hyvää vähän ajettua käytettyä?
    Last edited by Supa; 20-09-2019, 14:26.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Löytyisikö täältä keneltäkään hiljaisesta myynnistä e82 120d tai 123d manuaalia? Nettiautoa tullut selailtua jo piiiitkään.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Ei mulla ainakaan ole kuitua (ellen ole ihan hukassa), kuulostaa kyllä kovin jälkiasenteisilta...
    Ei varmasti ole lasikuitua tehtaalta . Viisaammat tietävät, ovatko alumiinia vai terästä vanhaan malliin.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by Pjoottor View Post
    Onkos 135i e82 ovet vakiona lasikuitu? Tuli hiottua autoa maalaamoon ja yllätys oli suuri kun selvisi että molemmat ovet ovat lasikuitua. ��
    Ei mulla ainakaan ole kuitua (ellen ole ihan hukassa), kuulostaa kyllä kovin jälkiasenteisilta...

    Leave a comment:


  • Pjoottor
    replied
    Onkos 135i e82 ovet vakiona lasikuitu? Tuli hiottua autoa maalaamoon ja yllätys oli suuri kun selvisi että molemmat ovet ovat lasikuitua. 😳

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Masa10 View Post
    BMW 123d (E81) vuosimallia 08 uudet renkaat alla ja nyt herjaa rengaspaineita. Renkaat kunnossa millä häiriön saa kuitattua
    Kyllä sen ajotietokoneesta saa kalibroitua uusiksi. Vilkun viiksestä.

    Leave a comment:


  • Glenf
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Vielä tarkennuksena, että eihän sellaista ”alkuperäistä tarviketta” ole olemassakaan, vaan on ainoastaan alkuperäisiä BMW-osia ja sitten on tarvikkeita. Juju onkin siinä, että niillä alkuperäisosillakin on valmistaja, joka ei käytännössä milloinkaan ole BMW, vaan joku alihankkija, joka useimmiten myy samaa osaa myös omalla nimellään. Siis, kun selvität alkuperäisen osan valmistajan, voit melko turvallisin mielin ostaa saman valmistajan tarvikeosan.
    On nää toimittajaketjut autopuolella jossain määrin tuttuja . Tuntematon minulle tässä setissä on ollut tuo auton historia, jonka takia on nyt vääriä osia paikallaan. Kun ei voinutkaan luottaa siihen, että osan kun vie malliksi niin saa oikean tilalle vaan piti lähteä kaivamaan OE osanumeroa netistä. Tää ei ollut ensimmäinen väärä osa tuossa autossa, jonka joudun vaihtaan. En vain osannut ottaa ekan kohdalla opiksi, kun oikea löytyi tietämättä OE-numeroa.

    Hella on käsittääkseni OEM tuolle osalle, ja Hellan "väärä" osa tuolla on paikallaankin. Tänään tuolla OE-numerolla pitää käydä tilaan vielä yksi sensori kokeiltavaksi.

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Originally posted by Masa10 View Post
    BMW 123d (E81) vuosimallia 08 uudet renkaat alla ja nyt herjaa rengaspaineita. Renkaat kunnossa millä häiriön saa kuitattua
    Ajotietokoneen valikon kautta saa tuon kuitattua pois.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Glenf View Post
    Kiitos näistä, pitää hankkia alkuperäinen tarvike. Nykyisen vaihdoin viemällä edellisen osan malliksi. Ilmeisesti jo aikaisemmin oli sit laitettu väärä paikalleen. No, rahalla tästä selviää vaikka kyllähän toi aina tympii pikkasen.

    Sinänsä oli hauska, kun lähdin tänään (eilen) liikenteeseen autolla öljyanturin piuha irti. Pysäytin risteykseen ja auto sammu. Tossa ei ole tuo Stop-automatiikka minun parin vuoden omistusaikana pelannut ollenkaan.
    Vielä tarkennuksena, että eihän sellaista ”alkuperäistä tarviketta” ole olemassakaan, vaan on ainoastaan alkuperäisiä BMW-osia ja sitten on tarvikkeita. Juju onkin siinä, että niillä alkuperäisosillakin on valmistaja, joka ei käytännössä milloinkaan ole BMW, vaan joku alihankkija, joka useimmiten myy samaa osaa myös omalla nimellään. Siis, kun selvität alkuperäisen osan valmistajan, voit melko turvallisin mielin ostaa saman valmistajan tarvikeosan.

    Leave a comment:


  • Glenf
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Ainakin se M47:n anturi on eri osanumerolla oltava, kun ei tuon linkkaamasi kuvan alta löydy sopivuus kuin N47:aan ja bensavehkeisiin. Itse hankkisin oikealla osanumerolla olen alkuperäisvalmistajan tarvikeosan.
    Kiitos näistä, pitää hankkia alkuperäinen tarvike. Nykyisen vaihdoin viemällä edellisen osan malliksi. Ilmeisesti jo aikaisemmin oli sit laitettu väärä paikalleen. No, rahalla tästä selviää vaikka kyllähän toi aina tympii pikkasen.

    Sinänsä oli hauska, kun lähdin tänään (eilen) liikenteeseen autolla öljyanturin piuha irti. Pysäytin risteykseen ja auto sammu. Tossa ei ole tuo Stop-automatiikka minun parin vuoden omistusaikana pelannut ollenkaan.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Glenf View Post
    Ja nyt mietityttää että onkohan tuon öljyanturin suhteen mahdollista, että tuon vanhemman koneen (M47) sensori olisi öljypohjaan sopiva mutta muuten vääränlainen? Tai että tuossa tarvikeliike olisi väärän sensorin antanut?

    Eli mikä sensori tuohon pitää olla?

    Ja siis osasta nro 13 on kyse (https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_4061)
    Ainakin se M47:n anturi on eri osanumerolla oltava, kun ei tuon linkkaamasi kuvan alta löydy sopivuus kuin N47:aan ja bensavehkeisiin. Itse hankkisin oikealla osanumerolla olen alkuperäisvalmistajan tarvikeosan.

    Leave a comment:


  • Masa10
    replied
    Masa

    BMW 123d (E81) vuosimallia 08 uudet renkaat alla ja nyt herjaa rengaspaineita. Renkaat kunnossa millä häiriön saa kuitattua

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Onhan öljyntasoanturi BMW alkuperäisosa?

    Tarvikeantureiden kohdalla saattaa tula vastaan yhteensopivuuspulmia tai kommunikaatiohäiriöitä.

    Leave a comment:


  • Glenf
    replied
    120D N47 ja öljyanturin haasteet

    Moi

    Muutaman päivän oon tässä nyt auton alla, päällä ja sisällä maannut eikä tahdo selvitä yksi pienen pieni vika. jos törkkään öljypohjassa olevan öljyanturin (öljynlaatuanturi?) piuhan paikalleen niin vikakoodeihin tulee nipullinen virheitä, jotka kaikki viittaa BSD-kommunikaatio-ongelmaan. Mm. IBS:n puute, laturin puute ym. Sensoridataa lukemalla laturin kuormitusluku on 0%. Piuha irroittamalla laturin kuormitusluku herää henkiin ja IBS löytyy.

    Tää ongelma oli jo edellisessä öljynvaihdossa, mutta silloin kylmällä ei kauheasti napannut alkaa selvittelemään auton alla. Toki interwebsistä kaivelin kaikenlaista, mm. sen että IBS:n vika voi aiheuttaa tuon. Ja etukäteen fiksuna sit hankin uuden IBS:n ja öljyanturin.

    No ei ollut IBS, kun vanha on edelleen paikalla. Ja nyt mietityttää että onkohan tuon öljyanturin suhteen mahdollista, että tuon vanhemman koneen (M47) sensori olisi öljypohjaan sopiva mutta muuten vääränlainen? Tai että tuossa tarvikeliike olisi väärän sensorin antanut?

    Eli mikä sensori tuohon pitää olla? Ja voiko vika olla jossakin muualla? Johtosarjat mittailin läpi (aika tympeä homma), eikä visuaalisestikaan näkynyt mitään nirhaumia siellä.

    Ja siis osasta nro 13 on kyse (https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_4061)

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Mihin, minkälaisen puhelintelineen olette laittaneet 1-sen kojelaudalle? Onhan niitä saatavana vaikka minkälaisia, mutta jos jokin malli on erinomaisen hyvä?
    Halpa tuulilasimalli sigun autossa. Magneettinappi on minusta myös siisti vaihtoehto,josta ei jää kuin tarrajäljet.

    Leave a comment:

Working...
X