Tutulla on 118d 2007, N47-koneinen. Ei lähe käyntiin, ei edes pyöritä. 1sek ajan kuuluu hurinaa.
Vikakoodiksi Carly antaa vaan glow system.
Oisko startti syypäänä tai virran saanti? Akku uusittiin parisen viikkoa aiemmin.
EDIT: Vika paikallistui virtakaapelin hapettuneeseen läpiviennin liittimeen takaosassa auton pohjassa.
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tätä en kyllä ymmärrä. :think Miten e87 olisi huonompi kuin mikä tahansa muu bemari siinä mielessä, että vikakoodit kannattaa lukea? Olisiko saman ikäluokan e9x, e6x tai vaikka e83 jotenkin epäherkempi vikojen suhteen? Sitä paitsi kaikista ko. merkin tekeleistä kannattaa lukea viat ennen ostopäätöstä. Oston jälkeen lukeminen tulee kyllä säännölliseksi toimenpiteeksi.Originally posted by apukuski View PostJos ei budjetti taivu F20:een, niin ostaisin kyllä melkein minkä tahansa muun auton kuin E87. Jos nyt kuitenkin ehdottomasti haluat E87:n niin kannattaa lukea vikakoodit ennenkuin ostaa...
Oman kokemuksen mukaan mitä yksinkertaisemmalla tekniikalla ja varusteilla auto on, sitä varmatoimisempi ja halvempi se on ylläpitää. Toisin sanoen e87 karvalakkivarusteilla ja m47 dieselillä on kukkaron kannalta parasta bmw:tä mitä olla voi (tuossa ikäluokassa). Tosin toinen juttu on, että onko mieltä ylipäätään laittaa bemaria, jos tuossa on kriteerit, sillä samalla rahalla saa varmasti hyvän corollan.
Leave a comment:
-
N46:sen kunnosta ei selviä juuri mitään vikakoodit lukemalla, kun se ei niitä tallenna vaikka kuinka pahasti kone pätkii.
Tarvii olla ISTA-ohjelma, jolla tehdä vanostestit ja lukea rough running arvot.
Leave a comment:
-
ei taivu emännän budjetti sinne asti.. ja kun toisena vaihtoehtona on skoda, niin...Originally posted by apukuski View PostJos ei budjetti taivu F20:een, niin ostaisin kyllä melkein minkä tahansa muun auton kuin E87. Jos nyt kuitenkin ehdottomasti haluat E87:n niin kannattaa lukea vikakoodit ennenkuin ostaa...
Leave a comment:
-
Jos ei budjetti taivu F20:een, niin ostaisin kyllä melkein minkä tahansa muun auton kuin E87. Jos nyt kuitenkin ehdottomasti haluat E87:n niin kannattaa lukea vikakoodit ennenkuin ostaa...Originally posted by hartge e46 View PostEmännälle pitäis etsiä e87 ja 4-pyttyä olis riittävä kauppakassiin, mutta sitten muistin noi jakopään ongelmat.. onko se kaikissa moottorityypeissä vai löytyykö sieltä joku vähän luotettavampi malli?
Leave a comment:
-
Luulisi kestävän samat +100tkm mitä alunperinkin.
Sitten on vielä nuo vanosjutut. Mun 135tkm ajetussa siinäkin jotain häikkää imupuolella. Tai sitten vain anturit väsyneet iän myötä.
Leave a comment:
-
mites jos noi jakopää ja valvetronic on jo vaihdettu niin onko ne kuinka herkkiä hajoomaan uudestaan?Originally posted by Wesku79 View PostJakopäätä en pelännyt omaani hankkiessa. Ei ole kalliit osat vaihtaa.
Valvetronic on hemmetin kallis korjattava, mikä tuli varsin ikävänä yllätyksenä. En olisi ostanut autoa, jos olisin tiennyt paremmin
noilla kilsoilla mitä meillä tulee niin on järkevämpää pysyä bensassaOriginally posted by Bössi View PostM47:ssa ei ole jakopääongelmia. Eli alkupään 118d ja 120d.
Leave a comment:
-
M47:ssa ei ole jakopääongelmia. Eli alkupään 118d ja 120d.Originally posted by hartge e46 View PostEmännälle pitäis etsiä e87 ja 4-pyttyä olis riittävä kauppakassiin, mutta sitten muistin noi jakopään ongelmat.. onko se kaikissa moottorityypeissä vai löytyykö sieltä joku vähän luotettavampi malli?
Leave a comment:
-
Jakopäätä en pelännyt omaani hankkiessa. Ei ole kalliit osat vaihtaa.Originally posted by hartge e46 View PostEmännälle pitäis etsiä e87 ja 4-pyttyä olis riittävä kauppakassiin, mutta sitten muistin noi jakopään ongelmat.. onko se kaikissa moottorityypeissä vai löytyykö sieltä joku vähän luotettavampi malli?
Valvetronic on hemmetin kallis korjattava, mikä tuli varsin ikävänä yllätyksenä. En olisi ostanut autoa, jos olisin tiennyt paremmin
Leave a comment:
-
Emännälle pitäis etsiä e87 ja 4-pyttyä olis riittävä kauppakassiin, mutta sitten muistin noi jakopään ongelmat.. onko se kaikissa moottorityypeissä vai löytyykö sieltä joku vähän luotettavampi malli?
Leave a comment:
-
Et ole ikinä saanut mitään tehdaskorjattua osaa Bemarilta.Originally posted by teppo_h View PostSaako virallisesta huollosta enää edes tehdaskorjattua CCC yksikköä?
Itelle aikoinaan vaihdoin e61:een sen Oulun Wetterillä...
Vuosi sitten yks kaveri meinas, että ei enää saa sieltä CCC yksikköä vaan täytyy suunnata nuihin korjauspajoihin jotka hoitaa yksikön kuntoon.
Omassa E87:ssa ei tuota probleemaa tule, kun ei oo koko navia.
Leave a comment:
-
Saako virallisesta huollosta enää edes tehdaskorjattua CCC yksikköä?Originally posted by ruupanen View PostE87 kuume alkaa olla kohtuu kova ja näitä on tullut nyt kytättyä.
Tuli vastaan sellainen missä navi / radio toimii talvella, mutta ei kesällä ei. Eli aika selkeesti CCC-yksikkö vaihtoon. Mitä pikaseen tutkin, niin CCC on sama 1,3 ja 5-sarjalaisissa, joten koodaamalla menee ristiin?
Vuosimallilla ei väliä mistä ostaa kuhan on vaan CCC, eikä CIC?
Onko järkeä korjuuttaa tuota alkupään CCC - yksikköä, vai ostaa suoraan uudempi käytetty tilalle?
Itelle aikoinaan vaihdoin e61:een sen Oulun Wetterillä...
Vuosi sitten yks kaveri meinas, että ei enää saa sieltä CCC yksikköä vaan täytyy suunnata nuihin korjauspajoihin jotka hoitaa yksikön kuntoon.
Omassa E87:ssa ei tuota probleemaa tule, kun ei oo koko navia.
Leave a comment:
-
E87 kuume alkaa olla kohtuu kova ja näitä on tullut nyt kytättyä.
Tuli vastaan sellainen missä navi / radio toimii talvella, mutta ei kesällä ei. Eli aika selkeesti CCC-yksikkö vaihtoon. Mitä pikaseen tutkin, niin CCC on sama 1,3 ja 5-sarjalaisissa, joten koodaamalla menee ristiin?
Vuosimallilla ei väliä mistä ostaa kuhan on vaan CCC, eikä CIC?
Onko järkeä korjuuttaa tuota alkupään CCC - yksikköä, vai ostaa suoraan uudempi käytetty tilalle?
Varusteet:
S609A Navigation System Professional
S644A Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
S672A CD Changer For 6 CDs
S676A HiFi Speaker System
Leave a comment:
-
Ihan kohtuullisen hintainen setti. Ottaisin kylläkin öljyä tuplamäärän ja vaihtotyön jossain mistä löytyy ATF-huuhtelulaite. Vaihtuu koko öljymäärä yhdellä kertaa. Pelkkä tyhjennys + täyttö jättää muutaman litran vanhaa öljyä sekaan.
Leave a comment:
-
Selailin tuossa hieman eBayta, ja silmään osui tämän tapaisia "kittejä": https://www.ebay.com/itm/ZF-GETRIEBE...1&isGTR=1#shId
Tuollaiset varmaan ihan päteviä, jos laittaa vielä nuo tiivisteet lisäksi tilaukseen?
Leave a comment:
Leave a comment: