E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • teppo_h
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    E87 kuume alkaa olla kohtuu kova ja näitä on tullut nyt kytättyä.
    Tuli vastaan sellainen missä navi / radio toimii talvella, mutta ei kesällä ei. Eli aika selkeesti CCC-yksikkö vaihtoon. Mitä pikaseen tutkin, niin CCC on sama 1,3 ja 5-sarjalaisissa, joten koodaamalla menee ristiin?
    Vuosimallilla ei väliä mistä ostaa kuhan on vaan CCC, eikä CIC?
    Onko järkeä korjuuttaa tuota alkupään CCC - yksikköä, vai ostaa suoraan uudempi käytetty tilalle?
    Saako virallisesta huollosta enää edes tehdaskorjattua CCC yksikköä?
    Itelle aikoinaan vaihdoin e61:een sen Oulun Wetterillä...

    Vuosi sitten yks kaveri meinas, että ei enää saa sieltä CCC yksikköä vaan täytyy suunnata nuihin korjauspajoihin jotka hoitaa yksikön kuntoon.

    Omassa E87:ssa ei tuota probleemaa tule, kun ei oo koko navia.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    E87 kuume alkaa olla kohtuu kova ja näitä on tullut nyt kytättyä.
    Tuli vastaan sellainen missä navi / radio toimii talvella, mutta ei kesällä ei. Eli aika selkeesti CCC-yksikkö vaihtoon. Mitä pikaseen tutkin, niin CCC on sama 1,3 ja 5-sarjalaisissa, joten koodaamalla menee ristiin?
    Vuosimallilla ei väliä mistä ostaa kuhan on vaan CCC, eikä CIC?
    Onko järkeä korjuuttaa tuota alkupään CCC - yksikköä, vai ostaa suoraan uudempi käytetty tilalle?

    Varusteet:
    S609A Navigation System Professional
    S644A Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
    S672A CD Changer For 6 CDs
    S676A HiFi Speaker System

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    Ihan kohtuullisen hintainen setti. Ottaisin kylläkin öljyä tuplamäärän ja vaihtotyön jossain mistä löytyy ATF-huuhtelulaite. Vaihtuu koko öljymäärä yhdellä kertaa. Pelkkä tyhjennys + täyttö jättää muutaman litran vanhaa öljyä sekaan.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Selailin tuossa hieman eBayta, ja silmään osui tämän tapaisia "kittejä": https://www.ebay.com/itm/ZF-GETRIEBE...1&isGTR=1#shId

    Tuollaiset varmaan ihan päteviä, jos laittaa vielä nuo tiivisteet lisäksi tilaukseen?

    Leave a comment:


  • dynss
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Mitähän öljyä/mistä mahtaisi saada ? Paljonko Laakkonen velottaa laatikon öljnvaihdosta, uskoltaako muuallekkin viedä laatikon öljnvaihtoon, jos itse ostaa hvät öljyt ? 6 litraa ilmeisesti kannattaa ostaa ?

    taitaa olla 300-500 välillä. Kyllä sitä laatu huollosta kannattaa maksaa. Kaveri ainakin tilasi 7 litraa + suodattimen ebaysta, tuli muistaakseni saksata OEM tavaraa. hintaa en noille suodattimille ja öljyille osaa sanoa

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Mitähän öljyä/mistä mahtaisi saada ? Paljonko Laakkonen velottaa laatikon öljnvaihdosta, uskoltaako muuallekkin viedä laatikon öljnvaihtoon, jos itse ostaa hvät öljyt ? 6 litraa ilmeisesti kannattaa ostaa ?

    Leave a comment:


  • dynss
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Nyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.

    Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?

    Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?

    Kaverilla oli samanlaista ongelmaa tuon nykimisen kanssa. Käytti laakkosella laatikon öljyjen vaihdossa ja sen jälkeen kuulema toiminut kuin uusi.

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Nyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.

    Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?

    Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?

    Öljyn ja suodattimen vaihto saattaa hyvällä tuurilla auttaa, mutta yleensä ei kokonaan korjaa tuommoisia ongelmia. Mekatroniikan ja vaihteistokotelon välinen tiiviste voi tietenkin olla osa ongelmaa.

    Jos ei vielä täydellistä remonttia viitsi teettää, niin laatikon ikää saa todennäköisesti jatkettua uusimalla solenoidit ja asentamalla mekatroniikkaan Sonnax zip-kitin ja uuden välilevyn. Tässä yhteydessä myös adaptaatioiden nollaus ja sopeutusajo kuuluu kuvaan.

    Samantyyppisellä ZF 6HP laatikolla varustettuun Audiin tein edellämainitun remontin itse ja nyt vaihtaa hyvin kaikki pykälät. Tai no, niin hyvin kuin alunperinkin, mutta edelleen säilyi 3. vaihteen luistatus turbiinilla kaupunkiajossa. Ärsyttävä ominaisuus ohjelmoinnissa.
    Last edited by Wesku79; 21-02-2019, 22:37.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Nyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.

    Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?

    Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Henri243 View Post
    Tervehdys kaikille!


    Mahdollisesti ensimmäistä Bemmiä ostamassa ja katsellut tuollaista 116i (122hv) vm. 2008, 122tkm ajettua. Onko näissä noita peloteltuja ketjuongelmia vai koskeeko lähinnä suurempia koneita? Entäs muita ongelmia jotka pitäisi ottaa huomioon? Linkki ko. pirssiin:
    http://www.rintajouppi.fi/vaihtoauto/ooz352/
    Samat jakopääongelmat kuin isommissakin. Lue N43 ongelmat topic.

    Leave a comment:


  • Henri243
    replied
    Tervehdys kaikille!


    Mahdollisesti ensimmäistä Bemmiä ostamassa ja katsellut tuollaista 116i (122hv) vm. 2008, 122tkm ajettua. Onko näissä noita peloteltuja ketjuongelmia vai koskeeko lähinnä suurempia koneita? Entäs muita ongelmia jotka pitäisi ottaa huomioon? Linkki ko. pirssiin:

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Laku View Post



    Testo?
    Testo: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=245335 , todella näppärä lisä moottorinarvojen seurantaan. Toimii samalla piuhalla kun ISTA, niin suosittelen. Ei tarvitse turhaa arpoa kun näkee mitä tapahtuu.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    No niin, jatkan yksinpuhelua. Eipä se vika sillä "korjaantunut". Auto kylmänä ja samantein moottorinvikavalo päällä ja käy epätasaisesti ja tärisemällä kuten aiemmin.

    Onko kellään ollut tällaisia oireita aiemmin?
    Meillä ainakin vikavalon ilmaantuminen toistuvasti hävisi kun laittoi imm liittimeen wd40sta.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.


    Originally posted by jannmann View Post
    Antaahan se huomattavasti enemmän tietoa tee se itse miehelle. Pakollinen varuste harrastajalle jos meinaa oikeasti itse tehdä jotain näihin uudempiin.
    Testo vielä kaveriksi niin osien turhaan vaihtaminen
    ja arpominen loppuu.
    Testo?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    Pakko kysyä että tuoko tuo ISTA paljonkin tarkemmat tiedot? Itse sain Carlyn avulla kerättyä tuossa yllä NOX-puolesta jokseenkin samankaltaisia virheilmoituksia E88 N43-autosta. Antaisikohan ISTA enemmän tietoa kuin Carly? Koodit kertoneet minulle mitään ratkaisevaa ja päädyin viemään auton merkkihuoltoon pk-seudulla (jääköön nimi mainitsematta). Ne oli tosi skeptisiä siellä että "joku" oli itse osannut kerätä vikakoodit ja kyseenalaistivat kaiken. No, auto oli siellä valohoidossa päivän, koeajoivat ja yrittivät kerätä koodeja. Lopputulos: merkkihuolto ei löytänyt mitään ja auto oli heidän mielestään kunnossa. Pitäisi tietysti olla tyytyväinen, mutta N43:n kauhutarinat pistää miettimään.
    Antaahan se huomattavasti enemmän tietoa tee se itse miehelle. Pakollinen varuste harrastajalle jos meinaa oikeasti itse tehdä jotain näihin uudempiin.
    Testo vielä kaveriksi niin osien turhaan vaihtaminen
    ja arpominen loppuu.

    Leave a comment:

Working...
X