Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17512
    • Turku

    Originally posted by huupi View Post
    Onko tosiaan niin, että E87/E81 M-sporttiin löytyy todella huonosti vaihtoehtoja vakiomunuaisten tilalle? Muoto niissä näyttää olevan erilainen kuin normimalleissa, mutta onko jotain muuta "erikoisuutta", mikä selittäisi vaihtoehtojen vähyyden? Saksan ja UK:n ebay:stä olen noita etsiskellyt, mielessä laadukkaat, mutta ei överihintaiset mattamustat ja mieluiten tuplasäleiset munuaiset.

    E: Selvisi, että pre-lci malleissa on kaikissa samanlaiset + lci-msportissa myös. Jo alkoi löytymään vaihtoehtoja, paitsi niitä tuplasäleillä olevia...
    Mulla olisi tehdasuudet OEM kiiltävän mustat nk. Performance-munuaiset tarjolla ei-msportiin. Laita privaa, jos kiinnostaa.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • huupi
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 1197
      • Tyrnävä

      Originally posted by Laku View Post
      Mulla olisi tehdasuudet OEM kiiltävän mustat nk. Performance-munuaiset tarjolla ei-msportiin. Laita privaa, jos kiinnostaa.
      Ne ei tosiaan passaa tuohon vanhempaankaan msport-puskimeen, koska se on samanlainen lci-mallin kanssa.

      PS. Lisäsin pari kuvaa omastani tuonne rengas- ja vannefittiin.
      I01 i3s 94

      Comment

      • turbotaunus
        Newbiemmer
        • Sep 2015
        • 1
        • Uusimaa

        Hieman katsellut tuollaista 120d m47 330tkm ajettua, jonka moottoriin ei vielä kajottu. Uhka vai mahdollisuus käyttöauton tarpeeseen?

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1197
          • Tyrnävä

          Originally posted by turbotaunus View Post
          Hieman katsellut tuollaista 120d m47 330tkm ajettua, jonka moottoriin ei vielä kajottu. Uhka vai mahdollisuus käyttöauton tarpeeseen?
          Varmaan sekä että. Oletan, että kovin paljoa siitä ei tarvitse maksaa noilla metreillä, joten saattaa olla hyvinkin järkevä käyttisostos. Onhan noita paljon enemmänkin ajettuja liikenteessä, myös itselläni oli aikoinaan rapiat 400tkm painettu E46 vanhemmalla M47-padalla ja meno maistui edelleen myydessäni eteenpäin. Minulta löytyy sitten tarvittaessa käytetty turbo tuohon, jos vaihdon tarvetta ilmenee.
          I01 i3s 94

          Comment

          • A2K
            Bimmer Rookie
            • Jul 2014
            • 33
            • Pietarsaari

            Hei foorumilaiset.

            Vaimon 120i:stä sammahti vänkärin enkelit.
            Mitkä olisi ne ensimmäiset asiat jotka tulisi tarkistaa/vaihtaa. Onko niille omaa/omat vaihdettavat polttimot ja kuinka sinne pääsee? Halusin ensin kysellä suomenkielisten ohjeiden perään, ennenkuin sukellan internetin ihmeelliseen maailmaan ja yritän ulkomaankielellä.

            Pienen googlailun jälkeen näyttää sille että niillä on oma takaa vaihdettava lamppunsa. Pitää perehtyä asiaan lisää.
            Last edited by A2K; 06-07-2017, 15:01.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17512
              • Turku

              Originally posted by A2K View Post
              Hei foorumilaiset.

              Vaimon 120i:stä sammahti vänkärin enkelit.
              Mitkä olisi ne ensimmäiset asiat jotka tulisi tarkistaa/vaihtaa. Onko niille omaa/omat vaihdettavat polttimot ja kuinka sinne pääsee? Halusin ensin kysellä suomenkielisten ohjeiden perään, ennenkuin sukellan internetin ihmeelliseen maailmaan ja yritän ulkomaankielellä.

              Pienen googlailun jälkeen näyttää sille että niillä on oma takaa vaihdettava lamppunsa. Pitää perehtyä asiaan lisää.
              Kyllä, oma lamppu sieltä löytyy.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • A2K
                Bimmer Rookie
                • Jul 2014
                • 33
                • Pietarsaari

                Originally posted by Laku View Post
                Kyllä, oma lamppu sieltä löytyy.
                Jep. Löytyhän sieltä H8. En ollut pahemmin tutustunu tuohon vaimon autoon ja luulin sitä aluksi toisiksi valoiksi. "Tuplavalo" oli ajatuksena. No eihän se ole. Samassa xenonissa on lyhyt ja pitkä ja se toinen valo onkin enkelien lähtö.

                Comment

                • wsq´_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 458
                  • Lohja

                  Saako e87 korimallin omaavaa dieseliä rekisteröityä paketiautoksi?
                  e36 m60

                  Comment

                  • -Joo-
                    Newbiemmer
                    • Oct 2008
                    • 24

                    Mitäs näissä yleensä pettää voimansiirossa? Pitää aikamoista mekkalaa perästä kun ajelee hissukseen veto päällä. Kytkin pohjassa/vapaalla ei mitään ääniä. Kyseessä 2005 vuoden 118d

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6022
                      • Sipoo

                      Originally posted by -Joo- View Post
                      Mitäs näissä yleensä pettää voimansiirossa? Pitää aikamoista mekkalaa perästä kun ajelee hissukseen veto päällä. Kytkin pohjassa/vapaalla ei mitään ääniä. Kyseessä 2005 vuoden 118d
                      Mekkalaa as if? Kitinää, jurinaa, kolinaa, tärinää, mitä?

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6022
                        • Sipoo

                        Toi kauppakassi kaipas uutta alustaa. Joku mennyt typeryyksissään asentamaan siihen joskus JOM:n alustan ja yllättäen on aivan paska ajaa ja perä, kuin trampoliini.. Camber yläpäitä tai jäykkyyssäätöjä en tarvitse tähän autoon.

                        Onko täällä jengillä kokemusta AP:n korkeussäädettävistä alustasarjoista E87:ssa? Toinen järkevä vaihtoehto lienee FK Silverline? :think Hintaluokka tosiaan alle 600 EUR ja sillä pitäisi mielestäni järkevä korkeussäädettävä saada.

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • 500sarjalainen
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 136
                          • Seinäjoki

                          Onko joku vaihdellut manuaalilaatikon öljyjä ja peräöljyjä 1-sarjalaiseen? Olis tarkoitus huomenna vaihdella 116i -06 malliin kyseiset öljyt mutta en ole mistään löytänyt öljymääriä.

                          Ulkomaisilta foorumeiltakin on vaan löytynyt kysymyksiä samasta aiheesta ja ihmetystä kun yleensähän määrä on siinä vaiheessa oikea kun öljy tulee täyttöaukosta ulos mutta ilmeisesti näissä vehkeissä ei ole tullut öljyä ulos siinä vaiheessa kun on täytetty jonkun huoltoliikkeen ilmoittama määrä öljyä.

                          Toki jos saa kaiken poisotetun talteen ja mitattua niin sittenhän on helppo laittaa samanverran uutta sisään.

                          Comment

                          • huupi
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 1197
                            • Tyrnävä

                            Originally posted by 500sarjalainen View Post
                            Onko joku vaihdellut manuaalilaatikon öljyjä ja peräöljyjä 1-sarjalaiseen? Olis tarkoitus huomenna vaihdella 116i -06 malliin kyseiset öljyt mutta en ole mistään löytänyt öljymääriä.

                            Ulkomaisilta foorumeiltakin on vaan löytynyt kysymyksiä samasta aiheesta ja ihmetystä kun yleensähän määrä on siinä vaiheessa oikea kun öljy tulee täyttöaukosta ulos mutta ilmeisesti näissä vehkeissä ei ole tullut öljyä ulos siinä vaiheessa kun on täytetty jonkun huoltoliikkeen ilmoittama määrä öljyä.

                            Toki jos saa kaiken poisotetun talteen ja mitattua niin sittenhän on helppo laittaa samanverran uutta sisään.
                            Olen vaihtanut molemmat, juttua tuolla ja tuolla. Perään meni vajaa litra ja vaihteistoon 1,6 litraa.
                            I01 i3s 94

                            Comment

                            • 500sarjalainen
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 136
                              • Seinäjoki

                              Thx, kohtuu simppeli operaatio.

                              Samalla selvisi että pitää tilata uusi (käytetty) kardaani.
                              Auto jyristää kiihdyttäessä ja kun nopeus nousee lähelle 100km/h. Kardaanin ristinivelessä vaikutti olevan väljää joten uskotaan ja toivotaan että vika on sitten tuossa.

                              Samalla tuli huomattua että pakoputken lämpösuojapellit oli kiinityksistä ruostuneet irti ja pohjapanssari saanu jonkinverran damagea.

                              Mistähän noita lämpösuojapelliä ja pohjapanssaria (M-sport puskuri) kannattaisi etsiskellä?

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17512
                                • Turku

                                Merkkiliikkeestä. Juuri ostin pohjapanssarin M-sportina suoraan Saksasta. Ykköseen etenkin M-Sportina löytyy huonosti käytettyä osaa edes Saksasta.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎