Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikhou
    BTCF Member
    • May 2009
    • 327
    • Lahti

    Nyt on termarit vaihdettu. Lämmöt nousee melkein 90C.

    Välillä sytyttää kuitenkin dpf valoa ? Katoaa kun auton sammuttaa...
    Motarilla ajettu n 50min. Välillä kulutus nousi useaksi minuutiksi n 3l/100km

    Kannattaako se dpf-valo nollata ja ajaa ? Vai antaa olla päällä ?

    Kuinkas tän saa pakotettua regeneroimaan ? Siitäkin kun ollut täällä viestejä...

    Vai taas BMW-huoltoon jossa yllämainitty toimenpide..

    Lahden alueella jos joku tekis viestiä vaan ! Korvaan vaivannäöestä
    Autona siis e87 120d 2006 ajettu n 185tkm...

    Vain mitä tälle tehdä ?
    E53 X3 3.0sd -07

    ex:
    E87 120d -06
    E46 m3 -01
    E39 535i -98
    E36 318 cabriolet -96

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      E87 120i -05 tomaatti

      Moro,

      Tässä tulis kysymys tomaatin toimintaan liittyen. Autossamme tekee seuraavanlaista ja tuntuu mielestäni hassulta. Kun jalka on jarrulla ja iskee tomaatin joko P:lle, D:lle tai +-:lle, niin auto nytkähtää. Persuuksissa tuntuu että jotain tapahtuu voimansiirrossa (kytkin/laatikko)....onko tämä oire jostain häikästä vai onko ominaisuus tämän ykkösen laatikon toiminnalle. En tunne auton tekniikkaa että tietäisin, mitä tapahtuu missäkin kun tomaattia mulkkaa eri asennoille. E90 -09 tomaatti ei tee ainakaan tällaisia nytkähdyksiä

      Liittyykö tämä siihen että veto kytkeytyy päälle D:lla/+-:lla ja puolestaan menee p:lla pois? Jännältä kuitenkin tuntuu tuo mitään ääniä ei ainakaan kuulu ajossa, mutta sen tosin olen huomannut että kun vaihtaa steptronicilla isompaa pienemmillä kierroksilla, auto nytkähtää. Sitä se ei tee jos antaa kierroksia esim. yli 2500rpm ja vaihtaa isompaa :think
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • Järppä
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1108
        • Stadi, ladon takana.

        Originally posted by huppu View Post
        Moro,

        Tässä tulis kysymys tomaatin toimintaan liittyen. Autossamme tekee seuraavanlaista ja tuntuu mielestäni hassulta. Kun jalka on jarrulla ja iskee tomaatin joko P:lle, D:lle tai +-:lle, niin auto nytkähtää. Persuuksissa tuntuu että jotain tapahtuu voimansiirrossa (kytkin/laatikko)....onko tämä oire jostain häikästä vai onko ominaisuus tämän ykkösen laatikon toiminnalle. En tunne auton tekniikkaa että tietäisin, mitä tapahtuu missäkin kun tomaattia mulkkaa eri asennoille. E90 -09 tomaatti ei tee ainakaan tällaisia nytkähdyksiä

        Liittyykö tämä siihen että veto kytkeytyy päälle D:lla/+-:lla ja puolestaan menee p:lla pois? Jännältä kuitenkin tuntuu tuo mitään ääniä ei ainakaan kuulu ajossa, mutta sen tosin olen huomannut että kun vaihtaa steptronicilla isompaa pienemmillä kierroksilla, auto nytkähtää. Sitä se ei tee jos antaa kierroksia esim. yli 2500rpm ja vaihtaa isompaa :think
        Ominaisuus ei tuo ole, tekeekö tätä joka kerta. En tunne tätä tekniikkaa hyvin mutta kokeilisin nollata laatikon eli ilmeisesti megatroniikan? jos se auttais tai sitten siellä on jotain feelua momentinmuuntimessa. Nollaus ohjeet löytyy foorumilta.
        Meillä olleessa 123dA:ssa ei tuollaista esiintynyt kuin todella harvoin ja vain ainoastaan kun siirti P:ltä D:lle muuten laatikko toimi tosi hyvin ja näkyihän se dyno käyrässäkin.
        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
        Top Gear review

        Comment

        • huppu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 423
          • Rovaniemi

          Originally posted by huTsu View Post
          Ominaisuus ei tuo ole, tekeekö tätä joka kerta. En tunne tätä tekniikkaa hyvin mutta kokeilisin nollata laatikon eli ilmeisesti megatroniikan? jos se auttais tai sitten siellä on jotain feelua momentinmuuntimessa. Nollaus ohjeet löytyy foorumilta.
          Meillä olleessa 123dA:ssa ei tuollaista esiintynyt kuin todella harvoin ja vain ainoastaan kun siirti P:ltä D:lle muuten laatikko toimi tosi hyvin ja näkyihän se dyno käyrässäkin.
          Tämän nollauksen voinee tehdä merkkihuollossa (tai muuallakin)? Entä millainen menoerä olisi uusia tuo momentinmuunnin (jos siinä häikkää)?
          BMW E46 318d 10/04

          Comment

          • Järppä
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1108
            • Stadi, ladon takana.

            Originally posted by huppu View Post
            Tämän nollauksen voinee tehdä merkkihuollossa (tai muuallakin)? Entä millainen menoerä olisi uusia tuo momentinmuunnin (jos siinä häikkää)?
            Huollossa tai itse "käsin".
            En osaa sanoa paljonko momentinmuunnin jutskat maksaa kuitenkin vaihdelaatikon irroitusta vaatii.
            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
            Top Gear review

            Comment

            • Vesper
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 240
              • Vantaa

              Momentinmuunnin vaihdettuna n.2000€, sisältäen työt, osat ja öljyt.

              Comment

              • Mikhou
                BTCF Member
                • May 2009
                • 327
                • Lahti

                Voiko vikakoodia 1. ja 4-sylinterin hehkutulpasta vaikuttaa hiukkassuodattimen regenerointiin ?

                Pyyntö menee läpi, mutta ei ala polttamaan pönttöä tyhjäksi...
                Herjaa vaan hehkujen vikaa..
                E53 X3 3.0sd -07

                ex:
                E87 120d -06
                E46 m3 -01
                E39 535i -98
                E36 318 cabriolet -96

                Comment

                • Tudmas
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 294
                  • Tornio

                  Onko kellään tietoa miten 130i menee laatikon, tehostimen ja perän öljyjen vaihto? tai siis millä kilometreillä ne on hyvä alkaa vaihdattelemaan Mulla alkaa se 100 donaa olemaan mittarissa niin ajattelin että johan nuo varmaan joutais vaihdella

                  Muutakin huoltoa näytti olevan edessä ainakin jarrunesteiden ja tulppien vaihto. Onko muuten kenelläkään näistä tietoa että mitä maksaa? Tiskiltähän se kyllä selviää, mutta tietäis vähän suunnitella etukäteen.
                  Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
                  ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

                  Comment

                  • Mark78
                    Newbiemmer
                    • Jan 2012
                    • 16
                    • Helsinki

                    Jäässäkö vaan

                    Ilmeni tuon oman E81:n kanssa seuraavanlainen ongelma, kaasu hirtti ilmeisesti kiinni. Toissapäivänä kierrokset nousivat tyhjäkäynnillä 1500 rpm, laskivat sitten kun olin vähän aikaa ajellut (n. vartin).

                    Eilen kaasu tuntui toimivan vain yhteen suuntaan, ja kierrokset jumittuivat 5000 rpm tuntumaan kotimatkalla. Kotipihassa sain kierrokset putoamaan sen verran, että auton sai sammutettua.

                    Join siinä kaffet ja menin pihalle uudestaan kokeilemaan. Auto pelasi moitteettomasti, mutta tyhjäkäynnillä nosti kierrokset vain 2500 rpm asti. Tänään ei töihin tullessa ollut mitään ongelmia.

                    Mikähän tuota nyt vaivaa; jäätyminen, poltto käynnissä, menkat, masennus...?:think

                    Comment

                    • Scyber
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 686
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Mark78 View Post
                      Ilmeni tuon oman E81:n kanssa seuraavanlainen ongelma, kaasu hirtti ilmeisesti kiinni. Toissapäivänä kierrokset nousivat tyhjäkäynnillä 1500 rpm, laskivat sitten kun olin vähän aikaa ajellut (n. vartin).

                      Eilen kaasu tuntui toimivan vain yhteen suuntaan, ja kierrokset jumittuivat 5000 rpm tuntumaan kotimatkalla. Kotipihassa sain kierrokset putoamaan sen verran, että auton sai sammutettua.

                      Join siinä kaffet ja menin pihalle uudestaan kokeilemaan. Auto pelasi moitteettomasti, mutta tyhjäkäynnillä nosti kierrokset vain 2500 rpm asti. Tänään ei töihin tullessa ollut mitään ongelmia.

                      Mikähän tuota nyt vaivaa; jäätyminen, poltto käynnissä, menkat, masennus...?:think
                      Tarkista ölppätasos ettei oo hävinny yhtään. Ettei oo alkanu öljyllä käymään. Ja myös ettei öljy oo lisääntyny. Ihan tikusta kandee kanssa kattoa ku on paikallaan ollu hetken sammutettuna ja tasasella.
                      Kyse on siis 116d:stä??
                      Last edited by Scyber; 27-12-2012, 12:07.
                      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                      www.napalmi.com

                      Comment

                      • Mark78
                        Newbiemmer
                        • Jan 2012
                        • 16
                        • Helsinki

                        jäässäkö vaan

                        Juu kyl kyseessä on 116D, hölmö minä ku en tuota huomannu ekassa mainita.

                        Nesteet on kaikki ok, yksikään lamppu ei ole kojelaudassa välähtänyt, auto käy nätisti.. minkäslainen mekanismi tuossa on kaasupolkimen ja moottorin välissä?

                        Comment

                        • Scyber
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 686
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Mark78 View Post
                          Juu kyl kyseessä on 116D, hölmö minä ku en tuota huomannu ekassa mainita.

                          Nesteet on kaikki ok, yksikään lamppu ei ole kojelaudassa välähtänyt, auto käy nätisti.. minkäslainen mekanismi tuossa on kaasupolkimen ja moottorin välissä?
                          Eikös siellä oo kaasupolkimessa vaan asennontunnistin, joka kertoo moottorinohjaukselle paljonko polttoainetta syötetään? Ei oo mitään kaasuvaijeria tms. enää nykyisin. Ei taida enää edes läppää olla missään kohtaa säätelemässä ilmavirtaa.

                          5000rpm on rajotin ja se ei todellakaan tee hyvää moottorille huudattaa siinä. Vie auto pajalle tutkittavaksi. Jotenki kuulostaa vaan härskille, liekkö sit kaasupolkimen mekanismi jalkatilassa jäätynyt sulla jotenkin tms.

                          Ei toi diesel anna tyhjäkäynnillä kylmänä kierrättää paikallaan hirveästi. En ihan tarkalleen muista miten se rajottaa sitä paikallaan kierrättelyä, pitiköhän olla kytkin pohjassa vai ylhäällä jottei rajottais lämpimälläkään koneella.
                          Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                          www.napalmi.com

                          Comment

                          • Mark78
                            Newbiemmer
                            • Jan 2012
                            • 16
                            • Helsinki

                            Jäässäkö vaan

                            Eipä ole vika toistunut, luultavasti se asennontunnistin on ollu sit vähän kohmeessa.

                            En todellakaan kierrätä väkisin täysillä kierroksilla, vaan heti kun toistuu (jos toistuu) niin pajalle.

                            Nyt huolto niin lähellä etten lähde erikseen viemään. Sen sijaan auto saanee lämpimän ja kuivan hallipaikan hetkeksi.

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              Originally posted by Mark78 View Post
                              Eipä ole vika toistunut, luultavasti se asennontunnistin on ollu sit vähän kohmeessa.

                              En todellakaan kierrätä väkisin täysillä kierroksilla, vaan heti kun toistuu (jos toistuu) niin pajalle.

                              Nyt huolto niin lähellä etten lähde erikseen viemään. Sen sijaan auto saanee lämpimän ja kuivan hallipaikan hetkeksi.
                              Huohotin jäässä?
                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              • Vesper
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2010
                                • 240
                                • Vantaa

                                Olihan kumimatto oikealla paikalla, eikä ollut liikkunut kaasupolkimen päälle?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎