mitään mistään tietämättömänä, mutta jos vika tuli renkaiden vaihdon jälkeen niin tarkista että tarpeeksi kireellä vanne. itellä joskus teki samaa kun oli jälkikiristys unohtunut ja vanne vähä löysällä. käsillä ei rengasta saanu heilutettua mutta pultit meni kierroksen pari kireemmälle ku kiristi ja loppu kolina.
G11 740e
Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
En löytänyt haulla vastausta, joten kysyn tätä kautta: Oma E87 tuli juuri vesipumpun vaihdosta, ja nyt olen huomannut että ilmastoinnista tulee outo/paha haju. Haju ei ole mikään hirveän voimakas, mutta harmittaa kuitenkin sitä kokoajan haistella. Voiko vesipumpun vaihto-operaatio olla aiheuttanut tälläisen hajuongelman, huomasin ongelman siis heti haettuani auton huollosta.
Haju pahenee vähän kun laittaa tulemaan lämmintä ilmaa, ja jatkuu vaikka ottaisi ilmastoinnin erikseen pois päältä. Huollosta nyt muutama päivä eikä ongelma ole poistunut.
En löytänyt haulla vastausta, joten kysyn tätä kautta: Oma E87 tuli juuri vesipumpun vaihdosta, ja nyt olen huomannut että ilmastoinnista tulee outo/paha haju. Haju ei ole mikään hirveän voimakas, mutta harmittaa kuitenkin sitä kokoajan haistella. Voiko vesipumpun vaihto-operaatio olla aiheuttanut tälläisen hajuongelman, huomasin ongelman siis heti haettuani auton huollosta.
Haju pahenee vähän kun laittaa tulemaan lämmintä ilmaa, ja jatkuu vaikka ottaisi ilmastoinnin erikseen pois päältä. Huollosta nyt muutama päivä eikä ongelma ole poistunut.
Ongelma voi johtua vesipumpun vaihdosta jos jäähdytysnestettä on läträtty pitkin konehuonetta eikä ole huuhdeltu kunnolla.
Nyt tullu reilu 1000km ajettua 118da:lla. Mieleen heränny seuraavanlainen kysymys:
Kun vaihtaa vaihteita "manuaalisesti" ja hetkeen ei koske keppiin, muuttuu mittaristossa vaihde D:ksi, ja vaihtaa vaihteita normaalin automaatin tapaan, vaikka keppi onkin ns. manuasennossa. Onko normaalia? kuulostaa vaa oudolta että ns. manutilassa vaihtaa itestää vaihteet yms...
G11 740e
Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
Nyt tullu reilu 1000km ajettua 118da:lla. Mieleen heränny seuraavanlainen kysymys:
Kun vaihtaa vaihteita "manuaalisesti" ja hetkeen ei koske keppiin, muuttuu mittaristossa vaihde D:ksi, ja vaihtaa vaihteita normaalin automaatin tapaan, vaikka keppi onkin ns. manuasennossa. Onko normaalia? kuulostaa vaa oudolta että ns. manutilassa vaihtaa itestää vaihteet yms...
Pienemmälle se steptronic-asennossakin vaihtaa itsekseen esim. moottorijarrutuksella, mutta ei kyllä pitäis isommalle en muista huomanneeni meidän ykkösen ruudussa tulleen D-asentoa steppiin siirtymisen jälkeen, paitsi silloin kun sen iskee päälle ja eka kerran veivaa keppiä.
Last edited by huppu; 19-04-2013, 10:41.
Reason: Lisäys
Joo tosiaan kun siirtää kepin vasemmalle, tulee mittaristoon "m1, m2, m3" jne. Mutta kun ajelee vaikka hetken m3:lla tasakaasulla niin mittaristoon tulee D ja vaihtaa isompaa.
ilmeisesti ei pitäisi noin toimia? vaan jos valittuna m3 ja ajaa tasakaasua niin ei vaihda isopaa tai pienempää ellei tieysti kierrokset hudua punarajalla tai tipu alle 1000rpm...
E: lisäksi jos vaihtaa pari kertaa manusti vaihteita ja heittää kepin takaisin oikealle, niin menee joku 10sekkaa ennen kun mittaristoon tulee D ja sit alkaa vaihtaa taas D:llä normisti.
G11 740e
Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
Eilen vaihdoin ykköseemme alle kaupan mukana tulleet bemarin vakio alumiinivanteet ja 5v. vanhat Sportiva-merkkiset 205-55R16 kesärenkaat. Paineiksi laitoin taakse 2,6 bar ja eteen 2,4 bar. Auto tuntui ottavan herkästi uriin ja vaimoke sanoi auton puskevan oudosti sivuun. Talvella ei ollut mitään ongelmaa kun alla oli uudet vanteet ja renkaat.
Mikä voisi olla syyllinen? :think onko rengaspaineet liian korkeat? (auton lapussa näkyi olevan valmistajan ilmoitus eteen 2.0 bar ja taakse 2.2 bar). Talvirenkaissa pidin 2.8 bar joka nurkassa ja meno oli hyvää. Renkailla on jo tosiaan ikää 5v. ja vanteitakin on edellinen omistaja kolhaissut reunojen osalta. Voiko jo renkaiden ikä vaikuttaa näihin asioihin?
Jos talvirengastuksella ei vetele ja muutenkin meno tasaista, niin ei varmaankaan aurauskulmat voi olla pielessä? :think
Eilen vaihdoin ykköseemme alle kaupan mukana tulleet bemarin vakio alumiinivanteet ja 5v. vanhat Sportiva-merkkiset 205-55R16 kesärenkaat. Paineiksi laitoin taakse 2,6 bar ja eteen 2,4 bar. Auto tuntui ottavan herkästi uriin ja vaimoke sanoi auton puskevan oudosti sivuun. Talvella ei ollut mitään ongelmaa kun alla oli uudet vanteet ja renkaat.
Mikä voisi olla syyllinen? :think onko rengaspaineet liian korkeat? (auton lapussa näkyi olevan valmistajan ilmoitus eteen 2.0 bar ja taakse 2.2 bar). Talvirenkaissa pidin 2.8 bar joka nurkassa ja meno oli hyvää. Renkailla on jo tosiaan ikää 5v. ja vanteitakin on edellinen omistaja kolhaissut reunojen osalta. Voiko jo renkaiden ikä vaikuttaa näihin asioihin?
Jos talvirengastuksella ei vetele ja muutenkin meno tasaista, niin ei varmaankaan aurauskulmat voi olla pielessä? :think
Kyllähän kuluneet vanhat renkaat voi aiheuttaa vaikka mitä vetelyjä.
Onko kesäkumit runflatit?
Voihan myös olla, että jos vannetta kolhaistu, niin ottanut renkaan runkokin osumaa.
Koeta vaihtaa renkaiden paikkaa vaihtuuko vetely...
aika korkeat on paineetkin kyllä tuohon profiiliin.
Moi!
Autokuume taas iski. Nyt meinään vaihtaa oma 318iA v.2003 ykkössarjaan 120i v.2007. Koskeeko ennen mainittu jakopääongelma myös sitä konetta? Just tein samaa remonti nykyisissä autossa.
Voiko joku kertoa: millainen se 170HP kone on? Mitä muuten kannattaa tarkistaa tuon auton ostaessa? Kilometria jo kertynyt 140 tkm. Onko se liian paljon?
Moi!
Autokuume taas iski. Nyt meinään vaihtaa oma 318iA v.2003 ykkössarjaan 120i v.2007. Koskeeko ennen mainittu jakopääongelma myös sitä konetta? Just tein samaa remonti nykyisissä autossa.
Voiko joku kertoa: millainen se 170HP kone on? Mitä muuten kannattaa tarkistaa tuon auton ostaessa? Kilometria jo kertynyt 140 tkm. Onko se liian paljon?
Kiitos!
Hei,
Käsittääkseni ei koske, jos on uudemmalla N43B20 koneella:
Ilmenee paikallaan kytkintä nostaessa, pohjaan kun kytkimen painaa jurina/meteli loppuu.
Kytkin menossa ? Vai vauhtipyörä ?
On jo hetken tätä ääntä pitänyt...
Vaikea sanoa. Jos kaksoismassa vauhtipyörä olis kuoleentumassa niin silloin se kolahtelisi aina ja pumppaisi liikkeelle lähtiessä. Senkin saa tsekattua ja testattua sit irtiollessa. Paljon kilsoja pelillä?
Kytkinasetelma painelaakerin kanssa ei maksa miljoonaa, 123d:ssä muistaakseni 330€+ työt. Ja kandee tosiaan ennemmin kuin myöhemmin vaihtaa mikäli levy lopussa, ettei korkkaa vauhtipyörän pintaa rikki. Siel voi vaikka levyn jousen palanen olla pyörimässä välissä.
Rohiseeko se tai vinkuuko, kolahteleeko tai luistaako?
Comment