E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raatikainen
    replied
    Osaisiko joku valaista tietämätöntä? Mikä ero on BMW 118D ja 123D moottoreissa? Pelkkä softa?:think

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Oliskohan mitenkään mahdollista et joku olis kaatanu sinne vettä koneeseen?

    Haiskahtaa vähä trollille

    Onko alkanu yhtäkkiä nykimään vai nykiny jo pitemmän aikaa?

    Onko jäähdytinneste normitasolla? Onko öljykorkissa möhnää? Vihreetä tai kermaa?
    Last edited by Scyber; 27-02-2015, 19:44.

    Leave a comment:


  • samyy_
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Litra vettä öljyn mukana? Oliko öljy siis ihan kermaa?

    Nykiikö matalilla kierroksilla vai nykiiks normiajossa tasakaasulla?

    Ettei joku olis pissapoikaa täyttäny öljykorkin kautta? Ja samalla kertaa tankannu bensat tankkiin.
    Öljy oli mustaa vedet tuli sen jälkeen kun öljyt oli valunut.. normiajossa tasakaasulla nykii

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Litra vettä öljyn mukana? Oliko öljy siis ihan kermaa? Joka tapauksessa vesi öljyssä ei ole mikään hyvä merkki.

    Nykiikö matalilla kierroksilla vai nykiiks normiajossa tasakaasulla?

    Ettei joku olis pissapoikaa täyttäny öljykorkin kautta? Ja samalla kertaa tankannu bensat tankkiin.
    Last edited by Scyber; 27-02-2015, 18:51.

    Leave a comment:


  • samyy_
    replied
    Osaisiko joku viisas kertoa miksi 120d nykii hiljaisessa vauhdissa, motarilla ei tätä ongelmaa ole ollut? Ja vaihdoin öljyt niin koneesta tuli noin litra vettä öljyjen mukana :think Kiitos etukäteen vastauksista!

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Originally posted by [jo View Post
    Onko tähän tullut selvyyttä? Emännän 120i pari kertaa käynyt niin että huohotin mennyt tukkoon/jäätynyt jonka seurauksena öljyt valuu imusarjan alaosaan ja reippaammassa kiihdytyksessä kun läpät aukee ni öljyt koneeseen ja vikatila päälle.
    Tänään saatiin auto pajalta. Kuukauden se olikin siellä, minkä aikana tutkivat ja testasivat lopulta pari päivää ajossa. Mitään ei koneesta ollutkaan rikki vaikka eka vaikutti tosi pahalta Hyvä ettei tullu hommattua vaihtokonetta! Lopulta olivat päättäneet laskea öljyt koneesta ja laittaneet uudet tilalle sekä putsanneet imusarjan ja öljyt mäntien päältä, minne sitä oli myös päässyt. Epäilivät että olisi ollut liikaa öljyä motissa, minkä vuoksi tulvinut imusarjaan...sanoivat ettei huohotin ollut ainakaan tukossa...erittäin mielenkiintoista :think Jos huohotin kerran jäätynyt teillä, niin onko se huohotinkin ollut öljyssä? Tuossa meidän kamppeessa on vastuksellinen huohotinputki. Talvella käytetty yleensä ajopätkän jälkeen pari minuuttia tyhjäkäynnillä, jotta se haihduttaisi putkistoon mahdollisesti kertyneen kosteuden eikä jäätyisi. Keulaa ei oo talvisin peitetty...jos joku ykkösen omistaja on keksinyt tähän jonkin helpon suojauspatentin, niin vinkkejä/ohjeita otetaan vastaan. Ensi talvena kyllä pakko laittaa jotain keulaan suojaksi...

    Onkohan tuossa 120i:ssa tosiaan öljytilavuus 4,3 litraa, kuten alla olevassa linkissä näkyy? Nyt oli laitettu kuitin mukaan 3,8 litraa :think

    Last edited by huppu; 24-02-2015, 17:36. Reason: Korjaus

    Leave a comment:


  • [jo
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Noniin arvon vertaistukijat. Tuomio tuli rakkineesta ja siellä on koneessa öljyä paikoissa, missä sitä ei kuuluisi olla...mm. imusarja täynnä + mäntien päällä. Näyttää siltä ettei tuota mottia kannata alkaa korjaamaan.

    Onko muilla käynyt tällaista ja mistä tuommonen yleensä johtunut? :think Pitäis kuulemma tutkia enemmän, että näkis mikä pettänyt...onko vika lohkossa, kannessa vai jossain muualla. Kansiremppahan tuohon tehtiin 1,5 v. sitten että jo on piru jos kansi levinnyt tässä ajassa...

    Ne jotka ovat joutuneet vaihtokoneen hommaamaan, niin mistä sitä kannattais alkaa ettimään? Nyt olis hyvät neuvot tarpeen Tosiaan N46 kyseessä. Hohhoijaa...tässä vaiheessa tuskin kannattaa alkaa enempää tutkimaan ja käyttämään siihen rahaa vaan hankkia jostain vaihtokone...halvaksi tämä ei siinäkään tapauksessa tule.
    Onko tähän tullut selvyyttä? Emännän 120i pari kertaa käynyt niin että huohotin mennyt tukkoon/jäätynyt jonka seurauksena öljyt valuu imusarjan alaosaan ja reippaammassa kiihdytyksessä kun läpät aukee ni öljyt koneeseen ja vikatila päälle.

    Leave a comment:


  • rattiandy
    replied
    Onko näissä 120d malleissa ollut turbo-ongelmia? Mulla vähän turbo viheltää, etenkin kylmänä hyvin selvästikin kuulee kiihdytyksissä. Sellainen paloautoefekti. Akselia koitin heilutella enkä siinä mitään välystä havainnut. Mista tollainen vinkuminen voi johtua?
    Last edited by rattiandy; 22-02-2015, 15:36.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=227797
    Jos jakopää on uusittu, niin sitten

    Meinasitko itelles käyttöautoks?
    Ahh, tietenkin. Täytyypä tarkistella tuo topic. Kiitos

    Joo toi m-sport e46 pitäs vaihtaa uudempaa varmaa tän vuoden puolella.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Täällä varmaan 100x käsitelty asia mutta täysin uusi malli meikäläiselle,

    http://www.nettiauto.com/bmw/116/6906264 (jos häviää tuo malli myynnistä niin E87 116i 1,6L, 2006)

    Mitä tälläsistä kannattaa tiedustella? Vissiin jotain lähinnä konepuolelta?
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=227797
    Jos jakopää on uusittu, niin sitten

    Meinasitko itelles käyttöautoks?

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Täällä varmaan 100x käsitelty asia mutta täysin uusi malli meikäläiselle,

    http://www.nettiauto.com/bmw/116/6906264 (jos häviää tuo malli myynnistä niin E87 116i 1,6L, 2006)

    Mitä tälläsistä kannattaa tiedustella? Vissiin jotain lähinnä konepuolelta?

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Potilas E87 120i -05. Mistä vois johtua vikakoodit palamiskatkoksista sylintereissä, venttiilinnousun säätömoottori (virranotto viallinen) sekä pako- ja imupuolen nokka-akselien säätö viallinen??? :think Kone pyörii kun käsin pyörittää ettei se jumissa ole.

    Starttimoottori meni kuulemma nyt alkuun ainakin vaihtoon. Tämän jälkeen tutkitaan nuo tulleet vikakoodit...

    Kyselen tässä vaiheessa teiltäkin, onko vastaavista vikakoodeista kokemuksia ja mistä ne ovat johtuneet...kaipaa infoa kun ei kasetti kestä odottaa tuomiota...
    Noniin arvon vertaistukijat. Tuomio tuli rakkineesta ja siellä on koneessa öljyä paikoissa, missä sitä ei kuuluisi olla...mm. imusarja täynnä + mäntien päällä. Näyttää siltä ettei tuota mottia kannata alkaa korjaamaan.

    Onko muilla käynyt tällaista ja mistä tuommonen yleensä johtunut? :think Pitäis kuulemma tutkia enemmän, että näkis mikä pettänyt...onko vika lohkossa, kannessa vai jossain muualla. Kansiremppahan tuohon tehtiin 1,5 v. sitten että jo on piru jos kansi levinnyt tässä ajassa...

    Ne jotka ovat joutuneet vaihtokoneen hommaamaan, niin mistä sitä kannattais alkaa ettimään? Nyt olis hyvät neuvot tarpeen Tosiaan N46 kyseessä. Hohhoijaa...tässä vaiheessa tuskin kannattaa alkaa enempää tutkimaan ja käyttämään siihen rahaa vaan hankkia jostain vaihtokone...halvaksi tämä ei siinäkään tapauksessa tule.
    Last edited by huppu; 30-01-2015, 12:59. Reason: Lisäys

    Leave a comment:


  • *makke*
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...07&hg=32&fg=20

    Mistähän voisi saada edukkaasti linkin osan nro. 3?
    Eli tehostimen letkun, jossa putkea ja banjo-liittimet päissä.

    Marmorilta en uskalla edes kysyä, kun schmiedmanillakin hinta jo 218€.
    Ebaystakaan ei alta satasella löydy.
    Hydeauliikkaliikkeessä saanee tehtyä uuden letkun noilla vanhoilla päillä, hinta kymppejä...

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...07&hg=32&fg=20

    Mistähän voisi saada edukkaasti linkin osan nro. 3?
    Eli tehostimen letkun, jossa putkea ja banjo-liittimet päissä.

    Marmorilta en uskalla edes kysyä, kun schmiedmanillakin hinta jo 218€.
    Ebaystakaan ei alta satasella löydy.
    Lähetä Pielmeierille postia tai soita KL:n ja kysy heiltäkin hintaa. Pielmeierin hinta todennäköisesti halvin.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied


    Mistähän voisi saada edukkaasti linkin osan nro. 3?
    Eli tehostimen letkun, jossa putkea ja banjo-liittimet päissä.

    Marmorilta en uskalla edes kysyä, kun schmiedmanillakin hinta jo 218€.
    Ebaystakaan ei alta satasella löydy.

    Leave a comment:

Working...
X