E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • djs^
    replied
    Missä kuuluisi moottorin lämmöt pysyä ajossa? Meillä mamman 118d ajossa lämmöt 93-95, onko normaalit?

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Pasanen View Post
    Terve. Olen uusi täälä ja oikeastaan uusi koko merkin parissa.. eli eka bemmi mahollisest ostossa.
    Kysymys kuuluukin että ole katsellut tuollaista E82 mallia eli coupe versiota ja moottorina olisi 118d ja moottorikoodi ainakin bilteman rekkarihaun mukaan olisi N47-D20C.
    Ymmärtääkseni juuri näissä moottoreissa on ongelmana jakoketju ja kiristäjä.
    katselemani auto on vuosimallia -12 joka pitäisi olla jo Fxx mallinen mutta on ilmeisesti ylivuotinen koska on vielä E82 (rek 21.8-2012).
    Kilsoja autossa on 47tkm ja ainakin myyjäliike mainostaa moottorin olevan twinpower turbo.
    Kysymys kuuluukin onko tälläistä moottoria edes kuulunut olla tämän ikäisessä autossa ja onko tämän moottorin jakopää jo turvallisempi koska luin jostain että BMW on tehnyt tammikuussa 2011 muutoksi tuon N47 jakopäähän.
    oliko näihin joku kamppis ja mitenköhän se on voimassa.
    Ja jos on muuta huomiotavaa kun tuota menee katsomaan niin saa antaa ilmi. tämä osto homma kun tuli vähän puskasta joten ei kauheesti ole kerinny selvittämään.
    Kiitos ja kumarrus.
    N47 tehty parannuksia myös ennen tuota tammikuu -11 mutta sen jälkeen internet kertoo että vain yksittäisiä tapauksia tiedetään hajonneen.
    Ja näistä yksittäisistä tapauksista suurin osa on "taxeja" eli niitä jotka seisoo paljon tyhjäkäynnillä. Suhtaudu varauksella internet tietoon.
    En silti leimaisi N47 karmeaksi vaan paljon on myös kiinni käyttäjän ajosta.
    Kamppiksia on ollut ja oleellisinta niissä lienee että takuuajan huollot on tehty ajoissa. Ei niinkään ajokilometrit ja/tai vuosiluku.

    Runkonumerosta kun saat selville 7 vimosta kirjainta/numeroa niin vaikka tänne heittämällä saadaan se valmistusvuosi ja moottorin tyyppi selville.

    Leave a comment:


  • Pasanen
    replied
    BMW E82 118d

    Terve. Olen uusi täälä ja oikeastaan uusi koko merkin parissa.. eli eka bemmi mahollisest ostossa.
    Kysymys kuuluukin että ole katsellut tuollaista E82 mallia eli coupe versiota ja moottorina olisi 118d ja moottorikoodi ainakin bilteman rekkarihaun mukaan olisi N47-D20C.
    Ymmärtääkseni juuri näissä moottoreissa on ongelmana jakoketju ja kiristäjä.
    katselemani auto on vuosimallia -12 joka pitäisi olla jo Fxx mallinen mutta on ilmeisesti ylivuotinen koska on vielä E82 (rek 21.8-2012).
    Kilsoja autossa on 47tkm ja ainakin myyjäliike mainostaa moottorin olevan twinpower turbo.
    Kysymys kuuluukin onko tälläistä moottoria edes kuulunut olla tämän ikäisessä autossa ja onko tämän moottorin jakopää jo turvallisempi koska luin jostain että BMW on tehnyt tammikuussa 2011 muutoksi tuon N47 jakopäähän.
    oliko näihin joku kamppis ja mitenköhän se on voimassa.
    Ja jos on muuta huomiotavaa kun tuota menee katsomaan niin saa antaa ilmi. tämä osto homma kun tuli vähän puskasta joten ei kauheesti ole kerinny selvittämään.
    Kiitos ja kumarrus.

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Ykkösestä heitti yllättäen toimimasta takaikkunan pesuri. Ei kuulu sitä pumpun ääntä, joten oliko sinne taakse oma pumppu? :think viime vuonna vaihdettiin pesurin pumppu, kun etupuolelle ei tullut ainetta.
    Tätä pintaan ni ei tarvi murehtia

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by JL89 View Post
    Iltaa. Mites, koitin jo haulla, tuloksetta. Tommonen ilmeisesti (e87) 120d-05. Ohjaus hirveen jäykkä, vrt. omaan e39. e87, m-sport alustalla ja olisko ollut jotkut 17" kumit alla. Silti paljon jäykempi versus oma, paljon leveemmillä kumeilla yms. Onko näissä jotain tehostimen kanssa ollut häikkää, vuotoja tms? Ei siis tosiaan oma vehje, ettei sen kummempaa käsitystä.
    Varustelistoissa se ero että ykösestä uupuu servotronic? :think pari viikkoo meni itellä tottua tuohon jäykkyyteen vrt e39

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Ykkösestä heitti yllättäen toimimasta takaikkunan pesuri. Ei kuulu sitä pumpun ääntä, joten oliko sinne taakse oma pumppu? :think viime vuonna vaihdettiin pesurin pumppu, kun etupuolelle ei tullut ainetta.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Itsellä kesti yellowstufit 335 takana n.5000km, tosin 2 kertaa tuli radalla käytyä. Motulin racing jarrunesteet myöskin ja hyvin toimii radalla, ei kertaakaan hävinnyt tehot.

    Leave a comment:


  • ster
    replied
    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    Jarrupalat.fi tilasin itselle Yellowstuff-jarrupalat. Vakio levyjä sieltä ainakin saa.
    Yellowstuff + Motul 600 nesteet on toimineet hyvin. Tosin hirveää rääkkiä ne eivät ole saaneet.
    Tattis! Sieltä tilasin.

    Leave a comment:


  • JL89
    replied
    Iltaa. Mites, koitin jo haulla, tuloksetta. Tommonen ilmeisesti (e87) 120d-05. Ohjaus hirveen jäykkä, vrt. omaan e39. e87, m-sport alustalla ja olisko ollut jotkut 17" kumit alla. Silti paljon jäykempi versus oma, paljon leveemmillä kumeilla yms. Onko näissä jotain tehostimen kanssa ollut häikkää, vuotoja tms? Ei siis tosiaan oma vehje, ettei sen kummempaa käsitystä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    En tiedä kuuluisiko ennemmin koodailutopikkeihin, mutta kysytään nyt kuitenkin täällä.

    Onko kokemusta tai tietoa, pystyykö pyyhkijöiden viiksen toimintaa koodaamalla muuttamaan? Omassa '09 116i:ssä lasin pesu menee ärsyttävällä tavalla. Jos vähänkin ruikkii nestettä lasille niin heti lähtee pyyhkijät vetämään rallia moneen kertaan. Kaikissa muissa bemareissa on tähän mennessä toiminut niin, että nopea ruikautus nestettä niin sen jälkeen voi itse manuaalisesti pyyhkäistä vain kerran.

    Eikö kukaan muu ole huomioinut tuota ärsyttävää toimintoa, vai olenko outolintu lasinpesu tapoineni?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Mä oon ihan kumimatosta leikelly saksilla ja laittanu nippusiteillä kiinni.

    Onks kellää mitää hyviä e87 lci munuaisblokkereita?

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Onko kukaan asentanut jonkinlaisia viimasuojia E87:aan? Nyt olis mukava saada konkreettisia ohjeita, mistä noihin saa jotain fiksua materiaalia suojaksi ja miten kiinnitys? :think Viime talvena kun huohotin jäätyi niin kone pukkas öljyt pihalle. Tuolla kerralla ei onneksi kone päässyt hajoamaan...ei viitsisi uudestaan päästää jäätymään ettei käy huonommin...

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Originally posted by ster View Post
    Mistä jarrupalat sekä levyt 135i:hin? Jotain ihan hämäriä sivustoja löysin googlella. Esim. schmiedmannilta ei löydy ainakaan levyjä ko. autoon. :think
    Jarrupalat.fi tilasin itselle Yellowstuff-jarrupalat. Vakio levyjä sieltä ainakin saa.
    Yellowstuff + Motul 600 nesteet on toimineet hyvin. Tosin hirveää rääkkiä ne eivät ole saaneet.

    Leave a comment:


  • ster
    replied
    Originally posted by DTR View Post
    Mihin olette sijoittaneet lohkolämppärin pistokkeen M Sport -puskurissa? Mahdollisimman huomaamaton asennus olisi mielessä...
    Itellä nykysin eberi, mutta vanhassa autossa laitettiin pistoke siihen mustaan puskurin ritilään. Eipä juuri huomannut.

    Leave a comment:


  • DTR
    replied
    Mihin olette sijoittaneet lohkolämppärin pistokkeen M Sport -puskurissa? Mahdollisimman huomaamaton asennus olisi mielessä...

    Leave a comment:

Working...
X