E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Missä kuuluisi moottorin lämmöt pysyä ajossa? Meillä mamman 118d ajossa lämmöt 93-95, onko normaalit?
-
Originally posted by Pasanen View PostTerve. Olen uusi täälä ja oikeastaan uusi koko merkin parissa.. eli eka bemmi mahollisest ostossa.
Kysymys kuuluukin että ole katsellut tuollaista E82 mallia eli coupe versiota ja moottorina olisi 118d ja moottorikoodi ainakin bilteman rekkarihaun mukaan olisi N47-D20C.
Ymmärtääkseni juuri näissä moottoreissa on ongelmana jakoketju ja kiristäjä.
katselemani auto on vuosimallia -12 joka pitäisi olla jo Fxx mallinen mutta on ilmeisesti ylivuotinen koska on vielä E82 (rek 21.8-2012).
Kilsoja autossa on 47tkm ja ainakin myyjäliike mainostaa moottorin olevan twinpower turbo.
Kysymys kuuluukin onko tälläistä moottoria edes kuulunut olla tämän ikäisessä autossa ja onko tämän moottorin jakopää jo turvallisempi koska luin jostain että BMW on tehnyt tammikuussa 2011 muutoksi tuon N47 jakopäähän.
oliko näihin joku kamppis ja mitenköhän se on voimassa.
Ja jos on muuta huomiotavaa kun tuota menee katsomaan niin saa antaa ilmi. tämä osto homma kun tuli vähän puskasta joten ei kauheesti ole kerinny selvittämään.
Kiitos ja kumarrus.
Ja näistä yksittäisistä tapauksista suurin osa on "taxeja" eli niitä jotka seisoo paljon tyhjäkäynnillä. Suhtaudu varauksella internet tietoon.
En silti leimaisi N47 karmeaksi vaan paljon on myös kiinni käyttäjän ajosta.
Kamppiksia on ollut ja oleellisinta niissä lienee että takuuajan huollot on tehty ajoissa. Ei niinkään ajokilometrit ja/tai vuosiluku.
Runkonumerosta kun saat selville 7 vimosta kirjainta/numeroa niin vaikka tänne heittämällä saadaan se valmistusvuosi ja moottorin tyyppi selville.
Leave a comment:
-
BMW E82 118d
Terve. Olen uusi täälä ja oikeastaan uusi koko merkin parissa.. eli eka bemmi mahollisest ostossa.
Kysymys kuuluukin että ole katsellut tuollaista E82 mallia eli coupe versiota ja moottorina olisi 118d ja moottorikoodi ainakin bilteman rekkarihaun mukaan olisi N47-D20C.
Ymmärtääkseni juuri näissä moottoreissa on ongelmana jakoketju ja kiristäjä.
katselemani auto on vuosimallia -12 joka pitäisi olla jo Fxx mallinen mutta on ilmeisesti ylivuotinen koska on vielä E82 (rek 21.8-2012).
Kilsoja autossa on 47tkm ja ainakin myyjäliike mainostaa moottorin olevan twinpower turbo.
Kysymys kuuluukin onko tälläistä moottoria edes kuulunut olla tämän ikäisessä autossa ja onko tämän moottorin jakopää jo turvallisempi koska luin jostain että BMW on tehnyt tammikuussa 2011 muutoksi tuon N47 jakopäähän.
oliko näihin joku kamppis ja mitenköhän se on voimassa.
Ja jos on muuta huomiotavaa kun tuota menee katsomaan niin saa antaa ilmi. tämä osto homma kun tuli vähän puskasta joten ei kauheesti ole kerinny selvittämään.
Kiitos ja kumarrus.
Leave a comment:
-
Originally posted by huppu View PostYkkösestä heitti yllättäen toimimasta takaikkunan pesuri. Ei kuulu sitä pumpun ääntä, joten oliko sinne taakse oma pumppu? :think viime vuonna vaihdettiin pesurin pumppu, kun etupuolelle ei tullut ainetta.
Leave a comment:
-
Originally posted by JL89 View PostIltaa. Mites, koitin jo haulla, tuloksetta. Tommonen ilmeisesti (e87) 120d-05. Ohjaus hirveen jäykkä, vrt. omaan e39. e87, m-sport alustalla ja olisko ollut jotkut 17" kumit alla. Silti paljon jäykempi versus oma, paljon leveemmillä kumeilla yms. Onko näissä jotain tehostimen kanssa ollut häikkää, vuotoja tms? Ei siis tosiaan oma vehje, ettei sen kummempaa käsitystä.
Leave a comment:
-
Ykkösestä heitti yllättäen toimimasta takaikkunan pesuri. Ei kuulu sitä pumpun ääntä, joten oliko sinne taakse oma pumppu? :think viime vuonna vaihdettiin pesurin pumppu, kun etupuolelle ei tullut ainetta.
Leave a comment:
-
Itsellä kesti yellowstufit 335 takana n.5000km, tosin 2 kertaa tuli radalla käytyä. Motulin racing jarrunesteet myöskin ja hyvin toimii radalla, ei kertaakaan hävinnyt tehot.
Leave a comment:
-
Iltaa. Mites, koitin jo haulla, tuloksetta. Tommonen ilmeisesti (e87) 120d-05. Ohjaus hirveen jäykkä, vrt. omaan e39. e87, m-sport alustalla ja olisko ollut jotkut 17" kumit alla. Silti paljon jäykempi versus oma, paljon leveemmillä kumeilla yms. Onko näissä jotain tehostimen kanssa ollut häikkää, vuotoja tms? Ei siis tosiaan oma vehje, ettei sen kummempaa käsitystä.
Leave a comment:
-
En tiedä kuuluisiko ennemmin koodailutopikkeihin, mutta kysytään nyt kuitenkin täällä.
Onko kokemusta tai tietoa, pystyykö pyyhkijöiden viiksen toimintaa koodaamalla muuttamaan? Omassa '09 116i:ssä lasin pesu menee ärsyttävällä tavalla. Jos vähänkin ruikkii nestettä lasille niin heti lähtee pyyhkijät vetämään rallia moneen kertaan. Kaikissa muissa bemareissa on tähän mennessä toiminut niin, että nopea ruikautus nestettä niin sen jälkeen voi itse manuaalisesti pyyhkäistä vain kerran.
Eikö kukaan muu ole huomioinut tuota ärsyttävää toimintoa, vai olenko outolintu lasinpesu tapoineni?
Leave a comment:
-
Mä oon ihan kumimatosta leikelly saksilla ja laittanu nippusiteillä kiinni.
Onks kellää mitää hyviä e87 lci munuaisblokkereita?
Leave a comment:
-
Onko kukaan asentanut jonkinlaisia viimasuojia E87:aan? Nyt olis mukava saada konkreettisia ohjeita, mistä noihin saa jotain fiksua materiaalia suojaksi ja miten kiinnitys? :think Viime talvena kun huohotin jäätyi niin kone pukkas öljyt pihalle. Tuolla kerralla ei onneksi kone päässyt hajoamaan...ei viitsisi uudestaan päästää jäätymään ettei käy huonommin...
Leave a comment:
-
Originally posted by ster View PostMistä jarrupalat sekä levyt 135i:hin? Jotain ihan hämäriä sivustoja löysin googlella. Esim. schmiedmannilta ei löydy ainakaan levyjä ko. autoon. :think
Yellowstuff + Motul 600 nesteet on toimineet hyvin. Tosin hirveää rääkkiä ne eivät ole saaneet.
Leave a comment:
-
Originally posted by DTR View PostMihin olette sijoittaneet lohkolämppärin pistokkeen M Sport -puskurissa? Mahdollisimman huomaamaton asennus olisi mielessä...
Leave a comment:
-
Mihin olette sijoittaneet lohkolämppärin pistokkeen M Sport -puskurissa? Mahdollisimman huomaamaton asennus olisi mielessä...
Leave a comment:
Leave a comment: