E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DTR
    replied
    Edellinen omistaja on vaihtanut E87:n keulille Depon angel eye -tarvikevalot joihin en ole erityisen ihastunut. Tilalle ajattelin vaihtaa E82 LCI:n valot. Mistä mahtaisi olla edullisin paikka hankkia moiset ja olenko ainut, jonka mielestä nuo ihan rehelliset halogeenit on nätimmät, kuin wannabe xenonit? Ebayssa ja Saksassa tuntuisi halvin hintataso olevan luokkaa 425/pari postikuluineen.

    Leave a comment:


  • m3iss3li
    replied
    Originally posted by Smack View Post
    Juup. Jos oon käsittäny oikein niin on paljon parempi ajaa normirenkailla, eli run flättejä en halua. Onko kokemuksia pitääkö tämä kutinsa? Onko luistonesto liian herkkä ns normaaleilla renkailla, kun on pehmeämmät sivut?

    Paikkausaine pullo mukaan, mutta kyllähän tunkkia aina tarvittee.
    Itellä kalliit runflatit yhtä kovaääniset kuin halvat normirenkaat. Runflat pullakumit kovemmat kuin matalaprofiili normirenkaat. Kaarissa runflatit anto periksi enemmän kuin normirenkaat. Tunkkia ei ole, mutta hallitunkilla vaihdan aina renkaat. Luistonestosta ei hajua 116i koneella, ei saa sutimaan edes talvella.

    Iteltä vaha ääni normirenkaille.

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Onko kellään kokemuksia E87 ja Webastosta? Nimenomaan bensakoneen kaverina. Tuli haettua itelle käyttis Saksasta ja kaukosäädettävä Webasto olisi mieluusti saatava. Auto on M-sport ja N43 koneella jos se asiaan vaikuttaa.

    Tällaisia sarjoja olen katsellut:


    4,2kw luulisi riittävän hienosti, mutta voinko hankkia tuollaisen setin ja kiikuttaa asentamoon? Kokemuksia? Tietoa?
    No melkein. E82 coupessa pelaa eberi hyvin. Samanlainen pitäisi olla kuin tuo webasto. Hyvin toimii. Akun kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa vaikka oli välillä 15km ajoa. Puhalluksen suuntaa ei osannut muuttaa. Piti aina muistaa laittaa parkissa puhaltamaan kuumaa ja ikkunoille ennen kuin sammutti auton.
    Ainakin näissä N54/N53 moottoreissa on turva elektroniikka joka haistelee ulkolämpötilan eroa. Se kytkee flektin päälle kun käynnistää ensimmäisen kerran lämmittämisen jälkeen. Joutuu siis tupla starttailla autoa.

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Tuli mammalle ostettua tuommonen 118d e81 vm.2007. Liikkeen pihassa ihmettelin jo pientä ronklotusta koneesta. Myyjä sanoi että on heidän toimesta tehty tuo jakopään korjaus ja suuttimet on katsottu. En ole nosturille päässyt vielä enkä myöskään lukemaan vikakoodeja. Myös tyhjäkäynnillä ollessa tulee hiukan pakokaaun hajua hyttiin, joten voisiko olla pakosarja halki? Omassa 525d e60:issä on pakosarja halki ja tulee hyttiin pakokaasun hajua, mutta mietinkin tässä että voisiko tuo ronlotus liittyä siihen jotenkin? Ei ole bemarin 4-pyttysestä dieselistä mitään kokemusta muuten siisti ulkoa ja sisältä ja kulkee hyvin. Ehkä nyt näin yhden päivän tällä ajaneeella tuntuu vievän polttoainetta aika paljon.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Onko kellään kokemuksia E87 ja Webastosta? Nimenomaan bensakoneen kaverina. Tuli haettua itelle käyttis Saksasta ja kaukosäädettävä Webasto olisi mieluusti saatava. Auto on M-sport ja N43 koneella jos se asiaan vaikuttaa.

    Tällaisia sarjoja olen katsellut:


    4,2kw luulisi riittävän hienosti, mutta voinko hankkia tuollaisen setin ja kiikuttaa asentamoon? Kokemuksia? Tietoa?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by miklu View Post
    Mitäs kannattaa ottaa huomioon jos on ostamassa e87 116i vm. 2004? Ajettu noin 170tkm. Onko jotain remontteja jotka olisi jo pitänyt tehdä näillä kilometreillä?
    Ja myös että kannattaako ylipäätään ostaa tuollaista?
    Kandee vilkasta tää eka


    Alustahan siinä alkaa olee jo vaihtokondikses, ettei jousi katkea. Mut sehän nyt perusremppaa muutenki näissä. Konepellin mekanismit kandee tsiikata ettei oo ihan hapessa.

    Leave a comment:


  • miklu
    replied
    Mitäs kannattaa ottaa huomioon jos on ostamassa e87 116i vm. 2004? Ajettu noin 170tkm. Onko jotain remontteja jotka olisi jo pitänyt tehdä näillä kilometreillä?
    Ja myös että kannattaako ylipäätään ostaa tuollaista?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Onko talvella järjettömän äänekkäitä?

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Täällä ollut hetken JOM:n Blueline ja ihan mukava ajella. Ei valittamista. Ei mikään erityisen pintakova ja mukulakiviäkin kehtaa ajella.

    Leave a comment:


  • ale\\
    replied
    Täällä ta-technix, ei ole mitään huonoa sanottavaa.
    Aikalailla samanlainen ajettavuudeltaan kuin aikaisempi eibach sportline jouset ja alkuperäiset iskarit.

    Leave a comment:


  • m3iss3li
    replied
    Jep, en mäkään AP:tä käyttäjän kirjoittamaan hintaa löytänyt mistään, varsinkaan säädettävänä. Kiinteän saisi 389€ kotiin toimitettuna.

    TA Technixistä ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta veikkaisin aika samantyyppiseksi kuin JOM, josta en tykännyt.

    Pitäisikö lähteä AP:n kiinteää hakemaan?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Halvin setti on TA-technixin e87 alusta 219+13€ postikuluja



    Ja halvin halvin varmaan FK AK Street.
    Last edited by Scyber; 23-04-2015, 14:15.

    Leave a comment:


  • Joonas325ix
    replied
    Halvin setti mitä pienellä etsinnällä löysin AP säädettävää alustasarjaa ~530€ + toimituskulut (jotain 15 egee oli muistaakseni)



    Tilasin viime vuonna tuolta 350z:taan alustan ja hyvin tuli perille.


    -Joonas

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Onko kenenkään pitänyt vaihtaa vahvistinta E87:aan? :think

    Laitteet mykkänä - vika ei soittimessa ja ilmeisesti vahvistimessa...

    Leave a comment:


  • m3iss3li
    replied
    Originally posted by släjä View Post
    Nuo B8:t on erittäin kovat (ja kalliit).
    Katastuksessa joustoarvot edessä 11mm eibachin prokit:in kanssa.
    Vaikka jämäkkyyttä kaipaan itsekin niin jouduin vaihtamaan tuon setin pois kun takapää tahtoi kokoajan irti, oli siis liian jäykkä.
    Nyt alla toista vuotta AP:n korkeussäädettävä, ei ole yhtä (pinta)kova kuin bilstein, hinta alle 300 ja pitoa todella paljon enemmän.
    Tokihan noissa on varmasti eroja jäykkyyksissä riippuen millä motilla mennään.
    AP? Alle 300? Nyt alkaa kuulostaa hyvältä. Pistäpä linkkiä.

    Leave a comment:

Working...
X