E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pyroz
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Onko kellään H&R madallussarjaa 29187-1? Paljonko madaltaa normialustasta? Mietin, että sopisiko m-sporttauksen myötä alustaksi ja saisi sopivasti Autoteilemannilta muun tilauksen yhteydessä vieläpä.:think
    Tuo lienee se perinteinen 35/20mm madaltava, elikkä M-sportiin verrattuna 15/00mm madaltava. Eli juuri se oikea valinta jos haluaa M-sportista pienen keulimisen kuriin.

    EDIT: samat jouset kolmosessa ja ykkösessä. Tuossa yllä puhuin 3er madalluksista. Ykköselle antaa näköjään 45/25mm madalluksen

    http://www.h-r.com/en/produktfinder.html#
    Last edited by pyroz; 02-06-2017, 14:23.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Onko kellään H&R madallussarjaa 29187-1? Paljonko madaltaa normialustasta? Mietin, että sopisiko m-sporttauksen myötä alustaksi ja saisi sopivasti Autoteilemannilta muun tilauksen yhteydessä vieläpä.:think

    Leave a comment:


  • Raatikainen
    replied
    Onko tollaset 2l diisselit (n47) miten herkkiä putkisto muutoksille? Tarvitseeko vastapaineita yms. Tarkoituksena olisi suoraa putkea rakentaa :think

    Leave a comment:


  • Rouskis
    replied
    Olisi tarjolla e87 120i melko vähillä kilometreillä. Onko tuo 120i yhtä herkkä jakoketjun suhteen kuin 116i?

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    n54b30
    Siis tarkoittaako tämä että kaikki nuo muut bensakoneet on paskoja?

    Itsellä kanssa luultavasti syksyllä ostovuoross E87, bensa.

    Nyt jännittää, kuinka paskoja bensakoneita niihin on olleenkaan saatukaan laitettua.

    Harmi kun N54B30 -mottia ei ole kuin coupessa, näköjään.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mutsilla taas auto temppuilee. Kyseessä 120i vuodelta 2005 ja n46 koneella. Antoi inpalla seuraavat koodit: 2A6F valvetronic, min lift exceeded, 2A5D vvt-sensor plausability, 2A83 inlet vanos 1, 2A70 valvetronic servomotor, 2A5B vvt ref sensor ja 2A59 vvt leading sensor.
    Koitin googletella noita ja tulin seuraaviin tuloksiin: 2A59, 2A5B ja 2A5D koodit johtuisi ilmeisesti venakopassa olevasta valvetronicit anturista, josta pettää o-rengas ja sitä myöden öljyt liittimessä. Eli anturi ja orengas vaihtoon ja testiäkö?

    2A6F ja 2A70 koodit liittyvät ilmeisesti molemmat tuohon valvetronicin moottoriin ja mahdolliset vikapaikat olis itse moottori tai johdotukset. Onko mahdollista, että nämä koodit johtuisi myös tuosta venakopan anturista?

    2A83 koodilla ei oikein löytynyt muuta, kuin joko jakopäävikaa tai vanoksen tiivisteet. Vanokset ei ainakaan ulospäin vuoda öljyä, mutta kannattaako silti kokeeksi vaihtaa ne sisemmät o-renkaat? Jakoketju täytyy kurkata samalla, kun käyttää venakoppaa irti anturin vaihtamiseksi.

    Eli näiden setvimiseen apuja tai vaikka internetin ihmeellisestä maailmasta jo löytyvää tietoa?

    Edit: tuo epäkesko akselin anturin onkin näköjään tässä koneessa koneen etupuolella.
    Last edited by Jondis; 28-03-2017, 19:15.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by mgt View Post
    kaveri ois kiinnostunu ostamaan tällaisen 1-sarjalaisen, niin kertokaas millä koneella olevat ois varmatoimisia :think käyttövoimalla ei ole väliä
    n54b30

    Leave a comment:


  • ALAnolla8
    replied
    Originally posted by MGT View Post
    Kaveri ois kiinnostunu ostamaan tällaisen 1-sarjalaisen, niin kertokaas millä koneella olevat ois varmatoimisia :think käyttövoimalla ei ole väliä
    M47 dieselkoneessa ei ainakaan jakopään kanssa pitäisi olla ongelmia. Imusarjan läpät tästä koneesta kannattaa poistaa, mikäli niitä ei jo ole poistettu.
    Tuossa lontooksi vielä jotain listaa yleisistä ykkösen vioista: http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=42653

    Leave a comment:


  • MGT
    replied
    Kaveri ois kiinnostunu ostamaan tällaisen 1-sarjalaisen, niin kertokaas millä koneella olevat ois varmatoimisia :think käyttövoimalla ei ole väliä

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Tietääkö kukaan, mitä eroa on teräspuskurilla mallia perus ja msport:

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=51_5402

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Akkuasiaa

    E81:ssäni on orkkis AGM 80Ah akku paikalla. Minkä kokoisen sinne voi laittaa ja koodata?

    E6x topikista:

    Leave a comment:


  • 135valtteri
    replied
    Pitääkö e82 irrottaa tuo koko keskikonsoli päällysmuovi kyynärnojaan saakka jos haluaa saada tuhkakuppi laatikon kauttaaltaan pois? Tarkoituksena on päästä korjaamaan vaihdekepin poikenneet sähköjohdot (sportti ja manuaali lakkasivat toimimasta).

    Miten tuo lähtee tuosta ehjänä? kun etuosa muovista menee kojelaudan "alle".

    EDIT: ongelmaan löytyi ratkaisu.
    Last edited by 135valtteri; 29-12-2016, 15:17. Reason: ongelma ratkesi

    Leave a comment:


  • vilivaltteri
    replied
    Osaakos joku sanoa miten tuon comfort accessin olisi tarkoitus toimia? Auto 2010 e82. Netin syövereistä luin, että auton pitäisi avautua lukosta vain avain taskussa kun ovenkahvaan tarraa, mutta ainakaan omassani en tälläistä ominaisuutta ole havainnut. I-driven kautta on doors valikosta comfort access valittuna.

    Mitä tuo comfort access käytännössä pitää sisällään ja miten sen on tarkoitus toimia? :think

    Leave a comment:


  • teppo_h
    replied
    Originally posted by RaneMaster View Post
    Helppo homma oli purku, kontin sisäverhous irti ja itse merkki taisi olla kolmella torx ruuvilla kiinni. Ja eihän siinä tosiaan mitään fyysistä vikaa ollut, sontaa kerännyt vain ja tuli puhdistuksella ja rasvauksella kuntoon.
    Hyvä tietää...

    Itsellä sama ongelma tuossa kauppakassissa. Pitääpä ottaa työlistalle tuo(kin) homma.

    Leave a comment:


  • RaneMaster
    replied
    Helppo homma oli purku, kontin sisäverhous irti ja itse merkki taisi olla kolmella torx ruuvilla kiinni. Ja eihän siinä tosiaan mitään fyysistä vikaa ollut, sontaa kerännyt vain ja tuli puhdistuksella ja rasvauksella kuntoon.

    Leave a comment:

Working...
X