E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • huppu
    replied
    Onko kukaan asentanut bensa E87:n huohottimeen lämmitinvastusta? Nyt on huohotin vuoden sisällä kaksi kertaa jäätynyt tuossa meidän 120i -vm. -05:ssa. Tämä siitäkin huolimatta, että se on ns. cold country -versio (mitä lie eroa sillä ja tavallisella?). Vastustahan tuossa ei siitä huolimatta ole. Ainakaan varaosana ei vastusta selvistysten mukaan bemariin ole saatavilla (kysytty kooällästä ja marmorilta).

    Asensin viimasuojat sunnuntaina keulaan uskoen että nyt ei putkisto pääse jäätymään, kun viima ei pääse konehuoneeseen. Pari aiempaa talvea ajeltu ilman mitään suojia. Näyttää siltä ettei tätä kampetta kestä pitää ollenkaan hallissa sulamassa, kun tämän jälkeen pihalle viedyn auton putkisto mitä ilmeisemmin jäätyi yön aikana pakkasessa ja aamulla oli hinautettava pajalle. Taisi tulla taas öljyt pihalle. Edellisen kerran sama kävi alkuvuodesta ja taisi tuolloinkin käydä sama juttu, että pidettiin autoa hallissa ja sen jälkeen vietiin ulos pakkaseen, minkä jälkeen alkoi oireilemaan.

    Jos ei tuohon ole järkevää ja edullista keinoa asentaa vastusta, niin voisko kollegat kertoa hyvät vinkit, miten putkiston kosteuden saa pois hallissa pitämisen jälkeen? Riittääkö jonkinlainen maantieajo kosteuden haihduttamiseksi ja/tai riittävän pitkä tyhjäkäynnillä pitäminen? Omassa E46 dieselissä ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa huohottimen kanssa, vaikkei siinä edes ole mitään pohjoisen version huohotinta. Yli 6 vuotta jo ajellut ilman mitään ongelmia, toki tyhjäkäyntiä harrastanut tuon kanssa, joten olisiko sillä jotain merkitystä.

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by pyorahullu View Post
    En oo varma. Voisko se olla syy?
    Semmosta huhua kuullu mutta ei ole oman käden tietoa.

    Leave a comment:


  • pyorahullu
    replied
    Originally posted by Tenojono View Post
    OEM anturit? :think
    En oo varma. Voisko se olla syy?

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by pyorahullu View Post
    Hiiri puri poikki takajarrupalojen kuluneisuusanturin johdon. Korjaamossa vaihdettiin anturi uuteen ja yritettiin nollata virhenäyttö. Ei onnistunut. Mittariston Vasemmassa yläkulmassa palaa punainen merkkivalo. Kokeiltu kaikki konstit. Jarrupaloissa runsaasti kulutusta jäljellä. Molemmat anturit - sekä edessä, että takana ok. Sanoivat korjaamolla että näitä tapauksia ilmenee aina silloin tällöin. Ts. auton oma tietokone/prosessori ei ymmärrä, että vika on korjattu. Onks tietoo?? MIten edetä? Katsastuksessa ei kuulemma ongelmia!!
    OEM anturit? :think

    Leave a comment:


  • pyorahullu
    replied
    takajarrupalojen kuluneisuus anturi

    Hiiri puri poikki takajarrupalojen kuluneisuusanturin johdon. Korjaamossa vaihdettiin anturi uuteen ja yritettiin nollata virhenäyttö. Ei onnistunut. Mittariston Vasemmassa yläkulmassa palaa punainen merkkivalo. Kokeiltu kaikki konstit. Jarrupaloissa runsaasti kulutusta jäljellä. Molemmat anturit - sekä edessä, että takana ok. Sanoivat korjaamolla että näitä tapauksia ilmenee aina silloin tällöin. Ts. auton oma tietokone/prosessori ei ymmärrä, että vika on korjattu. Onks tietoo?? MIten edetä? Katsastuksessa ei kuulemma ongelmia!!

    Leave a comment:


  • theelekrep
    replied
    Löytyykö mistään 2007 120d käyttöohjemanuaalia PDF-tiedostona, joko suomeksi tai englanniksi?

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Pasanen View Post
    Okei eli kannattaa varmaan unohtaa tuo..
    mua ihmetytti tuos ilmossa
    tuo 1.Hand (2x Einträge im KFZ Brief) teksti.

    Eli onko kyseessä kahteen kertaan rekisteröity auto?
    Mutta joo mieluusti hakisin tuollasen isolta bmw dealeriltä kun tuollasest pikku putkasta. ja tuota nimeä en osannut kattookaan..

    No jatketaan hakua!
    Autohan voi olla timantti ja moottori samoiten.
    Itse jättäisin menemättä jo yllämainituista syistä.
    Omat autoni olen ostanut 2.hand yksityiseltä enkä ole löytänyt niistä isoja yllätyksiä. Runkonumero ehdottomasti selvität ennen menoa saksaan niin voit suomen puolella tarkistella varusteet ja huoltohistoriat.

    Leave a comment:


  • Pasanen
    replied
    Okei eli kannattaa varmaan unohtaa tuo..
    mua ihmetytti tuos ilmossa
    tuo 1.Hand (2x Einträge im KFZ Brief) teksti.

    Eli onko kyseessä kahteen kertaan rekisteröity auto?
    Mutta joo mieluusti hakisin tuollasen isolta bmw dealeriltä kun tuollasest pikku putkasta. ja tuota nimeä en osannut kattookaan..

    No jatketaan hakua!

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    + Joku vika päällä ku huutomerkki mittariston oikees alamummossa. Se siitä Top Austattung:sta

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Pasanen View Post
    No niin autoa ei ole vieläkään ostettu.. tai siis kehon kuljetin on (-89 corolla) , mutta se auto olis vielä hakusessa.
    pari kuukautta sitten kirjottelin ja lueskelin ennämmänki tätä threadiii mutta se jäi sitten kun kyttäämäni auto meni nenän edestä.
    Nyt kuitenkin on löytynyt uusi ehdokas ja en tiedä pitäsköhän tää ennemmin postata tuohon nettiauto threadiin mutta laitan sen nyt kuitenkin tänne koska toivon enemmän mallikohtaista palautetta

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...0&pageNumber=1

    Eli nahkahousuilla olis tuollanen tarjolla.
    Moottorihan on tuo surullisn kuuluisa jakoketju vikainen mutta mikäli oikein olen ymmärtänyt ei jakopää pitäs vaivata enaa tuon ikäistä. Saakos sen jotenkin selville onko tuossa enää kyseistä ongelmaa.
    Olen kysellyt VIN numeron autosta ja oliko täälä joku joka voin avata auton historiaa vin numeron perusteella.
    Olisikohan jotain muuta jota kannattais huomioida ennen kun lähtee hakemaan tuota autoa?
    Tullin mahdista yritin katsella verojen määrää mutta eipä löytynyt noin uutta ..
    Onko tuo E88 coupen vakmistus loppunut 2011 eli onko tuo 1,5v ylivuotinen?
    Onko mitään muuta keinoa määrittää verojen määrää.. olettasin että alle 4ke pysytään.
    liikkeen omistajaVertretungsberechtigt: Khalid darwiche
    Ei lue unfallfrei ja ikä joten onko mällätty? +ratti vaihettu

    Leave a comment:


  • Pasanen
    replied
    bmw e88 118d

    No niin autoa ei ole vieläkään ostettu.. tai siis kehon kuljetin on (-89 corolla) , mutta se auto olis vielä hakusessa.
    pari kuukautta sitten kirjottelin ja lueskelin ennämmänki tätä threadiii mutta se jäi sitten kun kyttäämäni auto meni nenän edestä.
    Nyt kuitenkin on löytynyt uusi ehdokas ja en tiedä pitäsköhän tää ennemmin postata tuohon nettiauto threadiin mutta laitan sen nyt kuitenkin tänne koska toivon enemmän mallikohtaista palautetta

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...0&pageNumber=1

    Eli nahkahousuilla olis tuollanen tarjolla.
    Moottorihan on tuo surullisn kuuluisa jakoketju vikainen mutta mikäli oikein olen ymmärtänyt ei jakopää pitäs vaivata enaa tuon ikäistä. Saakos sen jotenkin selville onko tuossa enää kyseistä ongelmaa.
    Olen kysellyt VIN numeron autosta ja oliko täälä joku joka voin avata auton historiaa vin numeron perusteella.
    Olisikohan jotain muuta jota kannattais huomioida ennen kun lähtee hakemaan tuota autoa?
    Tullin mahdista yritin katsella verojen määrää mutta eipä löytynyt noin uutta ..
    Onko tuo E88 coupen vakmistus loppunut 2011 eli onko tuo 1,5v ylivuotinen?
    Onko mitään muuta keinoa määrittää verojen määrää.. olettasin että alle 4ke pysytään.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Tutulla jätti juuri tielle 2006 vuosimallin E87 120d (M47D20TU2?).

    Antaa kuulema ajotietokoneeseen jotain polttoainepumppuun viittaavaa vikaohjeistusta. Auto pyörii hetken ja sammuu sitten.

    Onko kenelläkään kokemusta moisesta viasta? Google on parasta aikaa tulilla ja tarkoitus perehtyä vikaan, ensi hätään ajattelin kuitenkin kysyä täältä.

    EDIT: Kävin paikan päällä lukemassa vikakoodit ja tämä tuli joka kerta nollauksen jälkeen, kun virrat käytti pois ja laittoi takaisin päälle:

    ECU: D60M47A0
    49B8 49B8 data (STAT_EKP, 0x335)
    Bemari kävi hakemassa vauhtia korjaamolta ja toimii taas.

    Eli mitään eivät olleet löytäneet vikakoodeja lukuun ottamatta. Ilmeisesti lämmin halli teki tehtävänsä ja tämä mystinen vika hävisi itsestään. Voisiko syynä olla kesä/talvilaadun huono sekoittuminen sekä kylmä ilma? Joka tapauksessa auto toimii taas

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Tutulla jätti juuri tielle 2006 vuosimallin E87 120d (M47D20TU2?).

    Antaa kuulema ajotietokoneeseen jotain polttoainepumppuun viittaavaa vikaohjeistusta. Auto pyörii hetken ja sammuu sitten.

    Onko kenelläkään kokemusta moisesta viasta? Google on parasta aikaa tulilla ja tarkoitus perehtyä vikaan, ensi hätään ajattelin kuitenkin kysyä täältä.

    EDIT: Kävin paikan päällä lukemassa vikakoodit ja tämä tuli joka kerta nollauksen jälkeen, kun virrat käytti pois ja laittoi takaisin päälle:

    ECU: D60M47A0
    49B8 49B8 data (STAT_EKP, 0x335)
    Last edited by Magirus; 30-10-2015, 08:16.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Kävin tänään koeajamassa facelift 118d, kivan napakka kyllä, M-sport sisäpaketti ja xenonit.
    Ainoa mikä ihmetytti, jokin voimakas hurina/ääntäminen kun kaasua painaa, vain painaessa ja siis sisälle, ihan kuin lasin alta ääni tulisi.

    Väliraha vielä liian iso tuohon, muuten kiinnostaisi vaihto, jakopäätä en tosin vielä kysynyt bemarilta että kuuluuko kampanjaan, tuskin kun yli 200 ajettukin.
    Oma ratkaisu tuohon jakopää kysymykseen oli, että etsin M47 koneella olevan (2005 mallia). 118d -tämäkin, ehkä hieman pelkistetty, mutta on siinä automaatti-ilmastointi, ja katsastuksesta meni läpi ilman toimenpiteitä (180tkm).
    Last edited by jluoma; 20-10-2015, 18:09.

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Originally posted by *makke* View Post
    Faceliftissä ledivalot takana, nuorentaa huomattavasti


    Kävin tänään koeajamassa facelift 118d, kivan napakka kyllä, M-sport sisäpaketti ja xenonit.
    Ainoa mikä ihmetytti, jokin voimakas hurina/ääntäminen kun kaasua painaa, vain painaessa ja siis sisälle, ihan kuin lasin alta ääni tulisi.

    Väliraha vielä liian iso tuohon, muuten kiinnostaisi vaihto, jakopäätä en tosin vielä kysynyt bemarilta että kuuluuko kampanjaan, tuskin kun yli 200 ajettukin.

    Leave a comment:

Working...
X