E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rattiukko
    BTCF Member
    • Nov 2022
    • 807
    • Uusimaa

    #886
    Oliko se moottorijarrulla vai ihan tyhjäkäynnillä paikallaan? Moottorijarrulla polttoainetta ei syötetä, turbo tuskin tekee mitään ja imusarjan paine voisi olla alipaineen puolella.

    Comment

    • TeppoTepi
      Newbiemmer
      • Apr 2023
      • 24
      • Oulu, Finland

      #887
      Tyhjäkäynnillä kotipihassa. Kuvankin otin. Toivottavasti kuva näkyy tuon linkin kautta.


      ---------------------
      - BMW E61 530D
      - BMW E91 320D
      - BMW E46 320D
      - BMW E87 120D M-sport Shadowline

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 807
        • Uusimaa

        #888
        50mbar on niin vähän että se voi olla mistä vaan. Itellä odottaa turbon putkien tiivisteet asentamista sieltä turbon puolelta. Vähän heittoa on myös mulla m57:ssa.

        Ja tuossahan siis sanotaan että pyynti (desired) on 902 ja todellinen 853.
        Last edited by Rattiukko; 05-06-2025, 20:11.

        Comment

        • KuuKi
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1060
          • Lahti

          #889
          Autona E82 diesel ja mysteerinä mittariston nollautuminen.
          Tekee tätä toisinaan, nyt kahtena päivänä tehnyt, vika oli viikon poissa.

          Autoon laitettu uusi AGM-akku ja se myös koodattu.
          Käynnistäessä siis syttyy keltainen "auto nosturilla" valo, kello on nollassa ja trippi myös. Eiköhän tuo kaikki kulutukset ym. nollaile kanssa. Kellon kun asettaa ja käynnistää uudelleen, ei vikaa tule heti uudestaan. Vasta huomenna tai viikon päästä.
          Sulake 74 (mittariston sulake) on ok, vaihdettu uuteen myös.

          Mikä saa mittariston kyykkäämään? Käynnistymisessä ei ongelmia.
          KuukiFix palvelee...

          NYT: E82 123d, V70 D5 AWD
          EX BMW:t E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

          Comment

          • kautsi300
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 213
            • Järvenpää

            #890
            Originally posted by KuuKi View Post
            Autona E82 diesel ja mysteerinä mittariston nollautuminen.
            Tekee tätä toisinaan, nyt kahtena päivänä tehnyt, vika oli viikon poissa.

            Autoon laitettu uusi AGM-akku ja se myös koodattu.
            Käynnistäessä siis syttyy keltainen "auto nosturilla" valo, kello on nollassa ja trippi myös. Eiköhän tuo kaikki kulutukset ym. nollaile kanssa. Kellon kun asettaa ja käynnistää uudelleen, ei vikaa tule heti uudestaan. Vasta huomenna tai viikon päästä.
            Sulake 74 (mittariston sulake) on ok, vaihdettu uuteen myös.

            Mikä saa mittariston kyykkäämään? Käynnistymisessä ei ongelmia.
            Kyllä se on virran vähyys akussa, tarkista lataus vaikka salavalikosta. Veikkaan että paljon pätkä-ajoa, niiin ei ehdi akku latautua, joten lataa täyteen ulkoisella laturilla aina välillä.

            Comment

            • kautsi300
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 213
              • Järvenpää

              #891
              Originally posted by KuuKi View Post
              Autona E82 diesel ja mysteerinä mittariston nollautuminen.
              Tekee tätä toisinaan, nyt kahtena päivänä tehnyt, vika oli viikon poissa.

              Autoon laitettu uusi AGM-akku ja se myös koodattu.
              Käynnistäessä siis syttyy keltainen "auto nosturilla" valo, kello on nollassa ja trippi myös. Eiköhän tuo kaikki kulutukset ym. nollaile kanssa. Kellon kun asettaa ja käynnistää uudelleen, ei vikaa tule heti uudestaan. Vasta huomenna tai viikon päästä.
              Sulake 74 (mittariston sulake) on ok, vaihdettu uuteen myös.

              Mikä saa mittariston kyykkäämään? Käynnistymisessä ei ongelmia.

              Kyllä se on virran vähyys akussa. Veikkaan että pätkä-ajoa, akku ei ehdi latautua. Lataa akku ulkoisella laturilla ja katso mitä sitten sanoo. Laturin latauksen voi tsekata salavalikosta.

              Comment

              • KuuKi
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1060
                • Lahti

                #892
                Originally posted by kautsi300 View Post


                Kyllä se on virran vähyys akussa. Veikkaan että pätkä-ajoa, akku ei ehdi latautua. Lataa akku ulkoisella laturilla ja katso mitä sitten sanoo. Laturin latauksen voi tsekata salavalikosta.
                Tänään n.60km ajoa, auto parkkiin, tunnin päästä käyntiin ja sama tilanne. Meinaatko, että uusi akku kadottaisi virrat noin vähäisessä ajassa ja kuitenkin kohtuullisen ajolenkin jälkeen? +10c ulkolämpötila, etc..
                KuukiFix palvelee...

                NYT: E82 123d, V70 D5 AWD
                EX BMW:t E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                Comment

                • Elätti
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 193
                  • Great Kuopio Area

                  #893
                  Originally posted by KuuKi View Post

                  Tänään n.60km ajoa, auto parkkiin, tunnin päästä käyntiin ja sama tilanne. Meinaatko, että uusi akku kadottaisi virrat noin vähäisessä ajassa ja kuitenkin kohtuullisen ajolenkin jälkeen? +10c ulkolämpötila, etc..
                  Lue vikakoodit Inpa/Istalla. Netissä huhuja että can-väylän virheet vois tehdä tuota. Toinen vinkkivitonen ottaa mittaristo irti ja liitin irti ja kytke takaisin. Jos olisi vaan epäkurantti kosketus jossain pinnissä.

                  Comment

                  • KuuKi
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1060
                    • Lahti

                    #894
                    Originally posted by Elätti View Post
                    Lue vikakoodit Inpa/Istalla. Netissä huhuja että can-väylän virheet vois tehdä tuota. Toinen vinkkivitonen ottaa mittaristo irti ja liitin irti ja kytke takaisin. Jos olisi vaan epäkurantti kosketus jossain pinnissä.
                    Vikakoodi mittaristosta:
                    A559 Instrument Cluster: power supply has been switched off (closed-circuit current cutoff relay)

                    Sen verran tässä askaretelin, että päivitetyn sulakerasian liittimen/korjausjohdon laitoin ja putsasin kontin molemmin puolin olevat plus-napojen liittimet.

                    Toimi moitteetta tiistaista lauantaihin, kunnes tänään taas kaikki nollassa.
                    Eilen ajettu n.6-7h seka-ajoa, ja auto ollut parkissa 10-11h.
                    Poikkeuksena, että valokatkaisija ollut "auto" asennossa, eikä nollassa yön yli. Jostainhan tuo sitten imaisee virrat vähiin?

                    Tuo vikakoodin rele on ilmeisesti jbe-boksissa sisällä, eli ei ns.vaihdettava. Jos uuden (käytetyn) boksin hommaa, vaatinee koodauksen...

                    Ideoita?
                    KuukiFix palvelee...

                    NYT: E82 123d, V70 D5 AWD
                    EX BMW:t E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                    Comment

                    • Elätti
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 193
                      • Great Kuopio Area

                      #895
                      Originally posted by KuuKi View Post

                      Vikakoodi mittaristosta:
                      A559 Instrument Cluster: power supply has been switched off (closed-circuit current cutoff relay)

                      Sen verran tässä askaretelin, että päivitetyn sulakerasian liittimen/korjausjohdon laitoin ja putsasin kontin molemmin puolin olevat plus-napojen liittimet.

                      Toimi moitteetta tiistaista lauantaihin, kunnes tänään taas kaikki nollassa.
                      Eilen ajettu n.6-7h seka-ajoa, ja auto ollut parkissa 10-11h.
                      Poikkeuksena, että valokatkaisija ollut "auto" asennossa, eikä nollassa yön yli. Jostainhan tuo sitten imaisee virrat vähiin?

                      Tuo vikakoodin rele on ilmeisesti jbe-boksissa sisällä, eli ei ns.vaihdettava. Jos uuden (käytetyn) boksin hommaa, vaatinee koodauksen...

                      Ideoita?
                      Käytitkö mittarin liittimen irti?

                      Comment

                      • tuningki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1207
                        • $ievi

                        #896
                        E87 n45b16a 0133 lambdaa valittaa n 700-900km välein tullut ny pari kertaa.. onkos jotain yleisiä imuvuoto paikkoja näis.. vai onko vaa lambda entinen
                        Käy ihan nätisti
                        Bmw 320d -10
                        Volvo s40 2.4 -05
                        ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                        ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                        ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                        Comment

                        • KuuKi
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 1060
                          • Lahti

                          #897
                          Originally posted by Elätti View Post
                          Käytitkö mittarin liittimen irti?
                          Ei ollut sillä vaikutusta. Eikä myöskään aiemmin mainitsemalla valokatkaisijan asennolla.
                          Mystistä on, että eilen ei nollaillut itseään, eikä tänään (vielä).
                          KuukiFix palvelee...

                          NYT: E82 123d, V70 D5 AWD
                          EX BMW:t E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                          Comment

                          • azlakki
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2015
                            • 127
                            • Tampere

                            #898
                            Originally posted by tuningki View Post
                            E87 n45b16a 0133 lambdaa valittaa n 700-900km välein tullut ny pari kertaa.. onkos jotain yleisiä imuvuoto paikkoja näis.. vai onko vaa lambda entinen
                            Käy ihan nätisti
                            Hidas vaste yleensä merkki ikääntymisestä/likaantumisesta.DME kerää dataa ajosykleistä ja kun hidas vaste toistuu mielestään riittävän usein niin antaa koodia.
                            Livedatalla anturin jännite seurantaan, pitäisi melko rivakasti sahata 0.1 - 0.8V väliä ja moottorijarrutuksessa 0V.
                            Eipä näissä juurikaan tyyppivikaisia imuvuotoja ole ollut. Toki paikkoja on mistä voi alkaa hörppimään ja savutestillä tarkistus.

                            Comment

                            Working...
                            X