Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    Ei varmaan virallisen tiedon mukaan ole tyyppivika, mutta puhuin yhden bmw asentajan kanssa ja sanoi, että noita jakoketjuongelmaisia on melkein viikoittain heillä korjattavana Niin bensa kuin dieselkoneisia N sarjan koneita.

    Tutulla oli kesällä vajaan 200tkm kohdalla katkennut E91:ssä ketju noin 100km/ h nopeudessa ilman minkäälaisia ennakkovaroituksia ja koko moottori oli mennyt päreiksi.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      Originally posted by ockelbo4500 View Post
      Tutulla oli kesällä vajaan 200tkm kohdalla katkennut E91:ssä ketju noin 100km/ h nopeudessa ilman minkäälaisia ennakkovaroituksia ja koko moottori oli mennyt päreiksi.
      Ja meininki on ollu niinku formuloissa valkoinen utu pöllähtää konehuoneesta ja auto on kaput
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • Vesper
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 240
        • Vantaa

        Originally posted by huppu View Post
        Ja meininki on ollu niinku formuloissa valkoinen utu pöllähtää konehuoneesta ja auto on kaput
        Paitsi että formuloissa ei konerikkoa joudu maksamaan kuljettaja

        Comment

        • Migilous
          Newbiemmer
          • Dec 2012
          • 7
          • Helsinki

          Originally posted by Scyber View Post
          Lähinnä vaan ettei sitä pelkkää ketjua vaihdeta. Näköjään aloituspostauksen bmwfaq linkkikään ei toimi... Siinä eriteltiin eri keissit ja toimenpiteet...


          "PUMA 13588845-03 incidence recorded by BMW and its repair: http://www.puma-index.de/Lists/PUMA/AllItems.aspx

          Diligence-number Item
          43863106-03 N47, N47S, N47T, rustling sound in the engine, timing chain rubs.

          Approval date (day.month.year) Status Organization
          Approved 14.12.11 Germany, automobiles

          Vehicles affected
          E Series Motor Body
          E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DKO N47S N47T E61 E60 E81 E82 E83 N47 N47S N47T N47DKO
          E84 E87 E88 E90 E91 E87 E84 E88 E90 E91
          E92 E93 F10 F11 F25 E93 E92 F10 F11 F25

          Feedback Comment production interval Feedback
          (From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to (day.month.year)
          / 01.03.11 / 01.03.11

          Complaint
          Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.
          The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.

          Cause
          Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides.

          Measures
          We must distinguish two cases:

          Case 1:

          For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009.

          In case of customer complaint must change the following parts:
          (See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings.

          Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009 2009
          The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the Annex)

          Meaning of the figures:
          The first two indicate the assembly line.
          The 6 following year (two digits), month, day.
          Last 5 indicate the reference number of the crankshaft.
          Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009.
          41 -11 7,797,896 chain oil pump.
          11 31 8 506 652 Timing Chain bottom.
          13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.
          11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts).
          11 8,510,014 31 Supply Chain superior.
          -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
          -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

          Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft.

          See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement."

          Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft:
          Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2".

          Case 2:

          N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

          In case of customer complaint replace the following parts:
          (See Appendix, Art 8 to 10)
          -11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
          - 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
          - 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
          -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
          -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

          Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.

          Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.

          (See Appendix, pp. 7 and 10.)
          In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them.
          They have not changed the references.

          Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.)

          Attention:
          No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!

          Not allowed engine change because of this claim!"

          Suomeksi kampura lakruineen pitäis kans vaihtaa mikäli sen sarjanumero vastaa sitä viallista sarjaa.
          Ei ne kyllä kampurasta mitään puhuneet siellä. Eli siis haluavat korjata aiheutuneet vahingot muttei itse aiheuttajaa joka vissiin se kampura? Meinaan osat oli jotain 700€ luokkaa tossa arviossa jonka itse sain...

          Täytyy laittaa laakkoselle viestiä, että miettivät nyt uudestaan tuon korjausarvionsa niin, että vian aiheuttaja korjataan ei sen aikaansannos.

          Edit: Soitinpas heti ja laakkonen sanoi, että vaihetaan kampura riippuen sen iästä. Ja totes puhelin mies, et taitaa olla vähän nuorempi kaveri hoitanu asiaa ni ei ole tienny tosta ikä asiasta. Eli huomenna soittavat et meneekö kampuraki. On varmaa autoliike tyytyväinen ku menee vikatki katteet
          Last edited by Migilous; 13-12-2012, 16:39.

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            Originally posted by Migilous View Post
            Ei ne kyllä kampurasta mitään puhuneet siellä. Eli siis haluavat korjata aiheutuneet vahingot muttei itse aiheuttajaa joka vissiin se kampura? Meinaan osat oli jotain 700€ luokkaa tossa arviossa jonka itse sain...

            Täytyy laittaa laakkoselle viestiä, että miettivät nyt uudestaan tuon korjausarvionsa niin, että vian aiheuttaja korjataan ei sen aikaansannos.

            Edit: Soitinpas heti ja laakkonen sanoi, että vaihetaan kampura riippuen sen iästä. Ja totes puhelin mies, et taitaa olla vähän nuorempi kaveri hoitanu asiaa ni ei ole tienny tosta ikä asiasta. Eli huomenna soittavat et meneekö kampuraki. On varmaa autoliike tyytyväinen ku menee vikatki katteet
            Hieno homma et tuli oikastua. Tosiaan ketjun venyminen johtuu ilmeisesti liian jyrkistä hammaskulmista kampuran päässä. Tää sit venyttää ketjua, kunnes napsahtaa. Osat n. 2.5k€ kaikkineen riippuen käyttävätkö kannenkin irti ja töitä 23h.

            Samal kandee sit vähä pesettää imusarjaa, tsekata imusarjan läpät, tarkistaa kaksoismassa ja turbot mikäli kiinnostaa

            ps. ota videoo ennen ja jälkeen operaation josta saattais erottaa ääntä niin saadaan vähä lisää materiaalia.
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            • Migilous
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 7
              • Helsinki

              Joo vois yrittää jonku ääninäytteen videoida.

              Kiinnostaa vaan ku "korjaustarjous" oli sen 2100€ ja nyt voi tulla hintaa tuplat :think No täytyy todeta et vituttas jos ois maksaja.

              Väittivät kyllä puhelimessa etteivät suostuisi edes tekemään halvempaa remppaa, koska tehtaan ohje sanoo et kampura vaihdettava jos vanhempaa mallia.

              Comment

              • markkutapani
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 105
                • kotka

                Tuli hommattua 116d E87 vm 2010 ajettu 53000 tkm , laittakaas tietäjät infoa vioista jojs tietää varautua esim jakopää ym

                Comment

                • ockelbo4500
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 924
                  • Sotkamo--Oulu

                  Ei tietääkseni enää 2010 mallisissa ole ongelma tuo jakopää
                  BMW E84 X1 18dXdrive -14

                  Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                  Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                  Ex, E46 320 d Touring -01
                  Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                  Comment

                  • markkutapani
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 105
                    • kotka

                    No tuo aikas hyvä kuulla, muuten auto kyllä todella hyvä ajaa jos verrataan vanhempaan vuosikertaan 2004 joka ole ennen tätä tosi jämäkkä ja todella pienellä kulutuksella näkyy menevän ja ainakaan vielä ei negatiivista sanottavaa .

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      Kyllä niitä jakopäitä on paukkunut ihan samallalailla uudemmistakin kuin 2010vm.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • jukkaj
                        Newbiemmer
                        • Jul 2004
                        • 7

                        Metallinen rallatus starttauksen jälkeen E87 116i

                        Siirretty...
                        Last edited by jukkaj; 19-12-2012, 14:52.
                        Jukka

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          Originally posted by ockelbo4500 View Post
                          Ei tietääkseni enää 2010 mallisissa ole ongelma tuo jakopää
                          Näin kuitenkin kerrotaan...

                          N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

                          In case of customer complaint replace the following parts:
                          (See Appendix, Art 8 to 10)
                          -11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
                          - 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
                          - 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
                          -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
                          -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

                          Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.

                          Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.


                          ...eli jotain sinnekin laitetaan :think
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Scyber
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 686
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by jukkaj View Post
                            Täälläkin palstalla on käyty kiivasta keskustelua tuon 116:n bemun nokkaketjuprobleemista niin aattelin kysäistä..

                            Eli rouvan 70tkm ajettu vm.2006 (30-40tkm välillä vaihdettu kiristäjä) 116i bemu pitää pienen metallisen rallatuksen heti starttauksen jälkeen (aamun eka startti) niin aattelin kysäistä onko vastaaviin ongelmiin törmänneet saaneet minkälaisen tuomion.. Eli onko ketju ollut venynyt/kiristin kulunut vai kumpaakin?

                            Olen tässä koittanut asiaa järkeistää ja tuumata että pitäiskö viedä het pajalle vai ootella mitä se tekee vai onko tuo ääni ihan normaalia näissä vehkeissä.

                            Kiitos kaikesta infosta!!
                            Bensakoneisten threadi toisaalla. Tää threadi koskee vain N47d20 diesel koneita. Ja vie pajalle tarkistettavaksi. Metallinen rallatus ei varmasti tee hyvää autolle.
                            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                            www.napalmi.com

                            Comment

                            • Scyber
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 686
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Näin kuitenkin kerrotaan...

                              N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

                              In case of customer complaint replace the following parts:
                              (See Appendix, Art 8 to 10)
                              -11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
                              - 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
                              - 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
                              -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
                              -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

                              Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.

                              Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.


                              ...eli jotain sinnekin laitetaan :think
                              Ketjuohjureissa muistaakseni tuo uudempien koneiden vika. Siitä ilmestyy saman tyyppinen ääni ja seuraukset.
                              Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                              www.napalmi.com

                              Comment

                              • markkutapani
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2004
                                • 105
                                • kotka

                                Onhan sitten tehdas jotain tehnyt , mut aina arveluttaa kun niin paljon lukenut noista ongelmista no jospa parivuotta kestäisi .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎