Uppista jotta porukka huomailee.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Originally posted by Bullitt View PostMeillä on nyt korjaamon pihalla 4 kpl jakopäävammaisia autoja. Yhteen tulee koko kone, muut koitetaan korjata. Eikä tämä ole mikään uusi ilmiö.
Comment
-
-
Sen verran jätin kertomatta, että 2 autoista on bensakoneella, vaikka tämä keskustelu koskee varmaan enemmän dieseleitä. Kaikki on kuitenkin sentään Bemareita, muita ei tehdäkkään, pihalla odottavat dieselit on molemmat 3-sarjaa.
Lasketaanko se jo mainostamiseksi, jos rupean täällä hintoja huutelemaan? Sen verran nyt varmaan voi kertoa, että kaikki osat mitä käytetään on Bemarin alkuperäisiä osia, kun ei tähän remonttiin kaikkea edes tarvikkeena saa, ja jos kampiakseli vaihdetaan niin halpaa se ei ole varmaan kenenkään mittarilla. Bemarin ohjeaika koko hommalle on 2 päivää.Last edited by Bullitt; 26-02-2014, 11:37.
Comment
-
-
Tuli muuten mieleen semmonen, että voisikohan noihin laittaa vahvempaa ketjua alkuperäisen tilalle. Ainakin kompuramersun ketju oli sellainen, jossa joka toinen lenkki (en nyt muista oliko sisempi vai ulompi) oli ohuempi. Laittaisi kylmästi tilalle ketjun, jossa molemmat lenkit ovat sitä paksumpaa mallia. Voihan se toki olla niin, että ketju ei mahdu enää ohjurin uraan, mutta ainakin mersun tapauksessa se pieni leveneminen ei olisi ollut este. Samala profiililla olevaa IWIS HD-ketjua olisi saanut metritavarana laakeriliikkeestä. Tota alkuperäistä ei löytynyt.
Comment
-
-
Originally posted by ovt View PostKuuluukos oma autoni myös tähän jakopään "riski" ryhmään realOEM.com sivuston mukaan se on tämä. You Have Selected: 08/2007 E91 320d Touring M47N2 Europe Left hand drive NF10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by ovt View PostEli ei tarvitse olla huolissaan jakopään kanssa koska leviää?
Mitäs eroa tässä moottorimallissa sitten on tohon toiseen verrattuna jakopäässä, että tämä kestää?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Morjesta,
pitäisi tästä saksanmaalle lähte autoa noutamaan aika pienellä budjetilla ja alkuun oli mielessa juurikin 320d. Kun näitä jakopääketjuja oli kaikki paikat täynnä N47:sta niin siirryin kattelemaan kutoskoneisia ja muita merkkejä. Jos nyt kuitenkin ymmärsin oikein, niin nämä aivan loppupään mallit pitäsi olla varsin turvallisia. Mikäs on teidän näkemys uskaltaako ostaa 6/11 tehdyt 320d efeicient dynamics mallin (120kW ajettu 140tkm)? Face lift-mallia haluaisin, mutta kutoskoneisissa ei meinaa budjetti riittää kun lähes 200tkm ajettuun. Mitä sanoo raati? Pitääkö vaihtaa vaan merkkiä?
Comment
-
-
Originally posted by jtmuti View PostMorjesta,
pitäisi tästä saksanmaalle lähte autoa noutamaan aika pienellä budjetilla ja alkuun oli mielessa juurikin 320d. Kun näitä jakopääketjuja oli kaikki paikat täynnä N47:sta niin siirryin kattelemaan kutoskoneisia ja muita merkkejä. Jos nyt kuitenkin ymmärsin oikein, niin nämä aivan loppupään mallit pitäsi olla varsin turvallisia. Mikäs on teidän näkemys uskaltaako ostaa 6/11 tehdyt 320d efeicient dynamics mallin (120kW ajettu 140tkm)? Face lift-mallia haluaisin, mutta kutoskoneisissa ei meinaa budjetti riittää kun lähes 200tkm ajettuun. Mitä sanoo raati? Pitääkö vaihtaa vaan merkkiä?
Ja voihan sitä käyntiääntä kuunnella silloin tällöin. Sen kuulemma kuulee, kun rupeaa rahinaa ja kalkatusta kuulumaan. Sitten remppaa tai kiertoon...
Asut näköjään lähellä. Jos haluat kurkata/ajaa faceliftiä, missä on sporttipenkit ja pro-navi, niin tervetuloaPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Onhan se totta tuokin. Täällä on muistaakseni ollut kirjoituksia tarkoista päivämääristä ja moottorimalleista milloin on tullut parannuksia. Täällä on vaan nämä keskustelut venyneet niin pitkiksi, että on vaikea löytää just sitä tietoa mitä hakee.
Mun yhellä kaverilla on hiukan sen tapanen auto, niin suunilleen tietää mitä on kattomassa. Lento lähtee jo tänään illalla, niin ei tässä kamalasti ole enää aikaa arpoa.
Originally posted by touring39 View PostTurhaa stressaamista koko touhu. Ostat semmosen kun miellyttää. Suurempi todennäköisyys on, että ajat sen uuden penarisi lunariin kuin että jakopää pamahtaa
Ja voihan sitä käyntiääntä kuunnella silloin tällöin. Sen kuulemma kuulee, kun rupeaa rahinaa ja kalkatusta kuulumaan. Sitten remppaa tai kiertoon...
Asut näköjään lähellä. Jos haluat kurkata/ajaa faceliftiä, missä on sporttipenkit ja pro-navi, niin tervetuloa
Comment
-
-
Originally posted by jtmuti View PostMorjesta,
pitäisi tästä saksanmaalle lähte autoa noutamaan aika pienellä budjetilla ja alkuun oli mielessa juurikin 320d. Kun näitä jakopääketjuja oli kaikki paikat täynnä N47:sta niin siirryin kattelemaan kutoskoneisia ja muita merkkejä. Jos nyt kuitenkin ymmärsin oikein, niin nämä aivan loppupään mallit pitäsi olla varsin turvallisia. Mikäs on teidän näkemys uskaltaako ostaa 6/11 tehdyt 320d efeicient dynamics mallin (120kW ajettu 140tkm)? Face lift-mallia haluaisin, mutta kutoskoneisissa ei meinaa budjetti riittää kun lähes 200tkm ajettuun. Mitä sanoo raati? Pitääkö vaihtaa vaan merkkiä?
Jos kuitenkin ottaa kuutoskoneen vaikka vanhempana vuosimallina ja enemmän ajettuna ollaan silti varmemmalla pohjalla hankinnassa, toki kulutus on eri.
Comment
-
Comment