Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    Uppista jotta porukka huomailee.
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      Meillä on nyt korjaamon pihalla 4 kpl jakopäävammaisia autoja. Yhteen tulee koko kone, muut koitetaan korjata. Eikä tämä ole mikään uusi ilmiö.


      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        Missä hinnoissa teillä toi jakopääfiksi kampuran kera liikkuu, mikäli kone ei oo viel napsahtanu?
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • MKV
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 116
          • Kainuu

          Originally posted by Bullitt View Post
          Meillä on nyt korjaamon pihalla 4 kpl jakopäävammaisia autoja. Yhteen tulee koko kone, muut koitetaan korjata. Eikä tämä ole mikään uusi ilmiö.
          Uteliaana kyselisin, että onko uudempia vai vanhempia malleja? 1-, 3- vai 5- sarjalaisia? Onko koneet mallia N47D20A vai N47D20C? Vai voiko kertoa?

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            Sen verran jätin kertomatta, että 2 autoista on bensakoneella, vaikka tämä keskustelu koskee varmaan enemmän dieseleitä. Kaikki on kuitenkin sentään Bemareita, muita ei tehdäkkään, pihalla odottavat dieselit on molemmat 3-sarjaa.

            Lasketaanko se jo mainostamiseksi, jos rupean täällä hintoja huutelemaan? Sen verran nyt varmaan voi kertoa, että kaikki osat mitä käytetään on Bemarin alkuperäisiä osia, kun ei tähän remonttiin kaikkea edes tarvikkeena saa, ja jos kampiakseli vaihdetaan niin halpaa se ei ole varmaan kenenkään mittarilla. Bemarin ohjeaika koko hommalle on 2 päivää.
            Last edited by Bullitt; 26-02-2014, 11:37.


            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              Tuli muuten mieleen semmonen, että voisikohan noihin laittaa vahvempaa ketjua alkuperäisen tilalle. Ainakin kompuramersun ketju oli sellainen, jossa joka toinen lenkki (en nyt muista oliko sisempi vai ulompi) oli ohuempi. Laittaisi kylmästi tilalle ketjun, jossa molemmat lenkit ovat sitä paksumpaa mallia. Voihan se toki olla niin, että ketju ei mahdu enää ohjurin uraan, mutta ainakin mersun tapauksessa se pieni leveneminen ei olisi ollut este. Samala profiililla olevaa IWIS HD-ketjua olisi saanut metritavarana laakeriliikkeestä. Tota alkuperäistä ei löytynyt.

              Comment

              • ovt
                Newbiemmer
                • May 2014
                • 7
                • järvenpää

                Kuuluukos oma autoni myös tähän jakopään "riski" ryhmään realOEM.com sivuston mukaan se on tämä. You Have Selected: 08/2007 E91 320d Touring M47N2 Europe Left hand drive N

                Comment

                • Weuli
                  BTCF Member
                  • Feb 2008
                  • 1169
                  • Turku

                  Originally posted by ovt View Post
                  Kuuluukos oma autoni myös tähän jakopään "riski" ryhmään realOEM.com sivuston mukaan se on tämä. You Have Selected: 08/2007 E91 320d Touring M47N2 Europe Left hand drive N
                  Ei koska sulla on M47 eikä N47.
                  F10 530da xDrive -14
                  ----------------
                  E92 330d -09
                  E93 325i -08
                  E92 330d -08
                  E61 535d -06
                  E91 320d -08
                  E46 330Ci -01
                  E61 525d -06
                  E90 320i -05
                  E46 325i -01
                  E46 318i -99
                  E36 316i -91

                  Comment

                  • ovt
                    Newbiemmer
                    • May 2014
                    • 7
                    • järvenpää

                    Originally posted by Weuli View Post
                    Ei koska sulla on M47 eikä N47.
                    Eli ei tarvitse olla huolissaan jakopään kanssa koska leviää?
                    Mitäs eroa tässä moottorimallissa sitten on tohon toiseen verrattuna jakopäässä, että tämä kestää?

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by ovt View Post
                      Eli ei tarvitse olla huolissaan jakopään kanssa koska leviää?
                      Mitäs eroa tässä moottorimallissa sitten on tohon toiseen verrattuna jakopäässä, että tämä kestää?
                      Koko moottori on erilainen.
                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • ovt
                        Newbiemmer
                        • May 2014
                        • 7
                        • järvenpää

                        No hyvä tietää ainakin yksi murhe vähmmän

                        Comment

                        • jtmuti
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 31
                          • Turku

                          Morjesta,
                          pitäisi tästä saksanmaalle lähte autoa noutamaan aika pienellä budjetilla ja alkuun oli mielessa juurikin 320d. Kun näitä jakopääketjuja oli kaikki paikat täynnä N47:sta niin siirryin kattelemaan kutoskoneisia ja muita merkkejä. Jos nyt kuitenkin ymmärsin oikein, niin nämä aivan loppupään mallit pitäsi olla varsin turvallisia. Mikäs on teidän näkemys uskaltaako ostaa 6/11 tehdyt 320d efeicient dynamics mallin (120kW ajettu 140tkm)? Face lift-mallia haluaisin, mutta kutoskoneisissa ei meinaa budjetti riittää kun lähes 200tkm ajettuun. Mitä sanoo raati? Pitääkö vaihtaa vaan merkkiä?

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by jtmuti View Post
                            Morjesta,
                            pitäisi tästä saksanmaalle lähte autoa noutamaan aika pienellä budjetilla ja alkuun oli mielessa juurikin 320d. Kun näitä jakopääketjuja oli kaikki paikat täynnä N47:sta niin siirryin kattelemaan kutoskoneisia ja muita merkkejä. Jos nyt kuitenkin ymmärsin oikein, niin nämä aivan loppupään mallit pitäsi olla varsin turvallisia. Mikäs on teidän näkemys uskaltaako ostaa 6/11 tehdyt 320d efeicient dynamics mallin (120kW ajettu 140tkm)? Face lift-mallia haluaisin, mutta kutoskoneisissa ei meinaa budjetti riittää kun lähes 200tkm ajettuun. Mitä sanoo raati? Pitääkö vaihtaa vaan merkkiä?
                            Turhaa stressaamista koko touhu. Ostat semmosen kun miellyttää. Suurempi todennäköisyys on, että ajat sen uuden penarisi lunariin kuin että jakopää pamahtaa

                            Ja voihan sitä käyntiääntä kuunnella silloin tällöin. Sen kuulemma kuulee, kun rupeaa rahinaa ja kalkatusta kuulumaan. Sitten remppaa tai kiertoon...

                            Asut näköjään lähellä. Jos haluat kurkata/ajaa faceliftiä, missä on sporttipenkit ja pro-navi, niin tervetuloa
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • jtmuti
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 31
                              • Turku

                              Onhan se totta tuokin. Täällä on muistaakseni ollut kirjoituksia tarkoista päivämääristä ja moottorimalleista milloin on tullut parannuksia. Täällä on vaan nämä keskustelut venyneet niin pitkiksi, että on vaikea löytää just sitä tietoa mitä hakee.

                              Mun yhellä kaverilla on hiukan sen tapanen auto, niin suunilleen tietää mitä on kattomassa. Lento lähtee jo tänään illalla, niin ei tässä kamalasti ole enää aikaa arpoa.


                              Originally posted by touring39 View Post
                              Turhaa stressaamista koko touhu. Ostat semmosen kun miellyttää. Suurempi todennäköisyys on, että ajat sen uuden penarisi lunariin kuin että jakopää pamahtaa

                              Ja voihan sitä käyntiääntä kuunnella silloin tällöin. Sen kuulemma kuulee, kun rupeaa rahinaa ja kalkatusta kuulumaan. Sitten remppaa tai kiertoon...

                              Asut näköjään lähellä. Jos haluat kurkata/ajaa faceliftiä, missä on sporttipenkit ja pro-navi, niin tervetuloa

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                Originally posted by jtmuti View Post
                                Morjesta,
                                pitäisi tästä saksanmaalle lähte autoa noutamaan aika pienellä budjetilla ja alkuun oli mielessa juurikin 320d. Kun näitä jakopääketjuja oli kaikki paikat täynnä N47:sta niin siirryin kattelemaan kutoskoneisia ja muita merkkejä. Jos nyt kuitenkin ymmärsin oikein, niin nämä aivan loppupään mallit pitäsi olla varsin turvallisia. Mikäs on teidän näkemys uskaltaako ostaa 6/11 tehdyt 320d efeicient dynamics mallin (120kW ajettu 140tkm)? Face lift-mallia haluaisin, mutta kutoskoneisissa ei meinaa budjetti riittää kun lähes 200tkm ajettuun. Mitä sanoo raati? Pitääkö vaihtaa vaan merkkiä?
                                Ei merkkiä kannata vaihtaa, koska muissa on sitten muut viat... Mutta -11 vuodenkin n47 moottorit katkaisevat ketjunsa välillä 200-400tkm, riippuen siitä ajaako / onko auton historiassa ajettu lyhyitä siirtymiä kaupungissa vai pitkiä välimatkoja. Käytännössä hieman yli 200tkm katkenneita ketjuja esiintyy vain taksikäytössä olleissa ajoneuvoissa (siis -11 vuosimallissa, vanhemmissa saattoi mennä 60-70tkm pahimmillaan ketju poikki), mutta yksityiskäytössä päästänee usein (-11 mallilla) ~300tkm, tosin jos jakopää alkaa ääntämään korjaus kannattaa teettää ennenkuin pahempaa tapahtuu; -11 pääsee noin 2500€ budjetilla jakopään peruskorjauksessa ilman kampiakselin vaihtoa. Näitä ääntäviä on meilläkin useita korjattu, joskin ovat olleet enimmäkseen vanhempia vuosimalleja.
                                Jos kuitenkin ottaa kuutoskoneen vaikka vanhempana vuosimallina ja enemmän ajettuna ollaan silti varmemmalla pohjalla hankinnassa, toki kulutus on eri.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎