Originally posted by Lördagskorv
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Tuollainen F11 535d 2011 löytyy pihasta ja tullut mietittyä, että mahtaneeko jakopäätä vaivata jokin. Kilsoja mittarissa 190tkm ja huollot tehty ajallaan, eli noin 30tkm välein, joka itsestäni kuulostaa aika pitkältä...
Kylmänä käy ja kukkuu kuten pitääkin, ei sitten mitään ylimääräistä jakopään suunnilta. Kun käy lämpimäksi, niin kuuluu vaimeaa hankaavaa ääntä kun pyöräkoteloon työntää päänsä, ei siis mitään verrattuna noihin ääniin mitä youtuben videoista löytyy, jossa kahisee ihan tosissaan, tuossa vaatii vähän tarkempaa kuuntelua.
Sitten kun on ajanut n. vartin lämpimällä koneella, niin kone käy ja kukkuu ihan täysin ilman ylimääräisiä ääniä...
Liekkö alkaa kiristin olemaan heikossa hapessa vai olenko jo vainoharhainen luettuani näitä juttuja...
Comment
-
-
Originally posted by Tehotahvo View PostTuollainen F11 535d 2011 löytyy pihasta...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostAutosi ei ole tällä topikin N47D20 moottorilla.
Joka tapauksessa nyt on hintatiedusteluja sen verran tehty, että ei toi nyt ihan konkurssiin aja vaikka sen teettääkin.
6-sylinteriselle Virossa hinta on febin / Inan/Elringin osilla vähän päälle tonnin, Suomessa n. 1400e-2100e riippuen mitä osia käytetään. Kallein Suomen hinta sisältää kaiken Bemarin osilla, halvimman Suomen hinnan sisällöstä ei ole tarkempaa tietoa kuin Inan jakoketjusarjat tarvikkeineen.
Latviassa bemarin osilla täydellinen remppa 1100e.
Tuntuu nämä jakoketjut olevan melkoisia kirouksia nykyautoille, 2.8T V6 Saabissa 120tkm(kone vaihtoon) ja toisessa 2.0T:ssä 150tkm, 400 CDI Mersussa 100tkm välein, BMW:ssä sentään näyttäisi kestävän lähemmäs 200tkm asti...
Nytkin olisi taas BMW:n lisäksi myös Mersun ketju laiteltavana :think
Comment
-
-
Originally posted by Tehotahvo View PostJuu ei, mutta sama kettinki kai siellä pyörii silti? :think
Mielenkiintoisia edullisia hintoja löysit Baltiasta.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Baltiasta osat ovat halvempia, sen on moni suomalainenkin huomannut varaosia tilatessaan. Lisäksi työn hinta on 50% siitä mitä Suomessa halvalla pajalla. Tallinan Forssilla oliko jotain 30-40€/h, kun Suomessa hinnat alkaen tuntuu olevan 70€/h. Jos autoon menee sama määrä osia ja töitä, mutta molempien hinnasta lähtee 40-50% pois, niin sillähän se edullisuus selittyy.
Mieluummin kyllä vaihtaisi jakohihnaa 100tkm välein kuin jakoketjuja, jos kuitenkin pitää 100tkm välein vaihtaa.Audi A6 1999 | Audi S8 2001
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKarkea rajaus on syyskuu 2013 milloin tuli paremmat rojut N47 jakopäähän..
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostN47 ja N57 moottoreissa on samat osat jakopäässä. Ei pelkästään ketju, vaan kaikki muutkin osat.
Ketju, laahaimet ja kiristimet.
Rattaat vissiin jostain syystä erit, ainakin eri osanumeroilla ovat:think
Osat jakopää remonttiin, ilman rattaita 300e, siis ketjut, laahaimet, kiristimet ja tiivisteet, pitää merkkiliikkeestä käydä vielä rattaat hakemassa.
Mun pitäis omasta kone nostella pois toivottavasti ensi viikolla.Last edited by makkis; 24-01-2019, 00:45.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostKetju, laahaimet ja kiristimet.
Rattaat vissiin jostain syystä erit, ainakin eri osanumeroilla ovat:think
Osat jakopää remonttiin, ilman rattaita 300e, siis ketjut, laahaimet, kiristimet ja tiivisteet, pitää merkkiliikkeestä käydä vielä rattaat hakemassa.
Mun pitäis omasta kone nostella pois toivottavasti ensi viikolla.
Hampaan profiilin ja leveyden täytyy olla sama, koska ketjut ovat samanlaiset. Voihan esim. akselit olla eri halkaisijoilla ja siitä johtuen rattaat ovat erilaiset. En tiedä, mikä lie on erona?
Koko jakopäähysteria tuntuu hieman kaksijakoiselta. Näin pari viikkoa sitten vanhaa autoani, -08 520d, jossa oli nyt mittarissa n. 270 tkm ja konetta ei ole vielä auottu. Toisaalta nykyiseen autooni tehtiin jakopää uusiksi 100 tkm korvilla, mutta loppujen lopuksi jakopäässä ei ollut mitään vikaa. Hampaista, liukupinnoista ja ketjuista juuri ja juuri näki, että ovat olleet käytössä.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostHampaan profiilin ja leveyden täytyy olla sama, koska ketjut ovat samanlaiset. Voihan esim. akselit olla eri halkaisijoilla ja siitä johtuen rattaat ovat erilaiset. En tiedä, mikä lie on erona?
Koko jakopäähysteria tuntuu hieman kaksijakoiselta. Näin pari viikkoa sitten vanhaa autoani, -08 520d, jossa oli nyt mittarissa n. 270 tkm ja konetta ei ole vielä auottu. Toisaalta nykyiseen autooni tehtiin jakopää uusiksi 100 tkm korvilla, mutta loppujen lopuksi jakopäässä ei ollut mitään vikaa. Hampaista, liukupinnoista ja ketjuista juuri ja juuri näki, että ovat olleet käytössä.
Omalla kohdalla tulee tuohon 535d vaihdettua siksi kun siitä yritän ottaa voimaa oikeasti ulos ja jos osat maksaa 300e ni se on se ja sama laittaa ne nyt samoilla lämpösillä muiden juttujen kanssa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Kuten tuossa kirjoittelin osien laadun paranemisesta niin puuta koputtaen ja muistiin luottaen tuon ~09/13 jälkeen tehdyt koneet ei ole remontteja pahemmin vaatinut. Vaikka nuita lähes viikoittain N20 koneiden lisäksi auki on.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by JHo View PostIhan samaa paskaa sielä n57 jakopäässä on, mutta eihän se voi huono olla kun se on 6 sylinterinen.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment