Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    Originally posted by Rado View Post
    Tuo A-sarjalainen moottorihan on just tuo kaikkein murheellisin.
    Älyvapaaksi on mennyt että hampaita ei enään voi vaihdella vaan koko kampura tulee vaihtaa.
    Hammaspyöränhinta n. 100€ ja koko kampuran reilu 1000€ (arviot).
    Tämä on korjaamoille helppoa ja asiakas maksaa.
    Ensinnäkään kampuran vaihto ei ole kauhean helppo ja toiseksi sitä ei tarvi vaihtaa,ellei siinä ole vikaa.
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • Rado
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 716

      Ei tietenkään. Mksipä vaihdella osia turhaan ?
      Luulisi että hammasratas olisi niin kestävää että kestäisi parikin ketjunvaihtoa.
      Tietty venynyt ketju syö hampaita väärällä tavalla.

      Venyykö ketju ensin vai katkeaa heikkorakenteisuuttaan ?

      Comment

      • m3iss3li
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 69
        • Espoo

        Kellään täällä foorumilla diagnostiikkavehkeitä? Maksan korvauksen. Ellei löydy vien marmorille sädehoitoon.
        Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
        EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

        Comment

        • Scyber
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 686
          • Hyvinkää

          Siitä kampurasta tarkistetaan numerot, että kuuluuko ongelmalliseen sarjaan ja mikäli kuuluu niin silloin vaihdetaan. Katso vaikka aloituspostauksesta, siinä vanha? PUMA. Ton ikäsessä koneessa pitäis kait vaihtaa kampurakin.

          Löytääkö kukaan viimeisintä PUMA:a tähän vaivaan, jotta tulee uusin tieto.

          Ja 1000€ kampurasta on aika optimistinen. Omaan muistaakseni olis osat ollu 3200€ plus tuo työnosuus.

          Parille ketjunvaihdollekin tulee hintaa varmasti kivasti kun ketju on koneen takana, askin ja moottorin välissä.

          Onko joku bemarilla sattumoisin duunissa ja voisi varmistaa miten menee ohjeistuksissa nykyisin?
          Last edited by Scyber; 06-02-2015, 19:44.
          Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
          www.napalmi.com

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            Kyselin tästä, kun on omakin lehmä ojassa. Vastaus:

            "Noissa on uusi kampanja.Tuli ihan alle kuukausi sitten. Tarpeen mukaan siis joko ketjun kiristin tai jopa ihan ketju/ketjut. Mutta kaikissa N47:ssa sitä ei ole. Se ei ole minulle vielä selvinnyt, millä perustein alustanumerot on valittu…

            Mikäli ääni kuuluu selkeästi, auto on huollettu aina kuten pitää niin siihen voidaan tehdä ennakkokysely. Silloinkin tehdas maksaa osan, yleensä asiakkaalle jää kustannuksia noin 700-800€."
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • SkyMan
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 518
              • Sirius

              Originally posted by touring39 View Post
              Kyselin tästä, kun on omakin lehmä ojassa. Vastaus:

              "Noissa on uusi kampanja.Tuli ihan alle kuukausi sitten. Tarpeen mukaan siis joko ketjun kiristin tai jopa ihan ketju/ketjut. Mutta kaikissa N47:ssa sitä ei ole. Se ei ole minulle vielä selvinnyt, millä perustein alustanumerot on valittu…

              Mikäli ääni kuuluu selkeästi, auto on huollettu aina kuten pitää niin siihen voidaan tehdä ennakkokysely. Silloinkin tehdas maksaa osan, yleensä asiakkaalle jää kustannuksia noin 700-800€."
              Omakohtaista kokemusta viime viikolta. '08 520dA kävi huollossa, ja samalla sanoivat, että jakoketju on venynyt ja tarttis vaihtaa. Ite en ollut mitään ääniä siitä kuullut, vaikka ominaisuus tiedossa ja seurannassa olikin. Autolla ajettu siis n. 120tkm. Itelle jäi maksettavaa öljyt ja jäähdytinnesteet, muut meni tehtaan piikkiin. Ko. Yksilössä selvittiin pelkällä ketjun vaihdolla ja n. 4h työllä. Arvio oli neljästä tunnista kahteen päivään, riippuen vaihtotarpeessa olevien osien määrästä. Mutta hyvä näin ja hienoa, että tehdas kantaa vastuunsa!
              Coffee isn´t my cup of tea

              Comment

              • Scyber
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 686
                • Hyvinkää

                Jaksaisitteko kattoa osalistauksen ja kirjata tähän vaikka vaihdetut osanumerot. Helpottais varmasti sellaisia kenellä ei ole takuuta / Goodwilliä.
                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                www.napalmi.com

                Comment

                • SkyMan
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 518
                  • Sirius

                  Originally posted by Scyber View Post
                  Jaksaisitteko kattoa osalistauksen ja kirjata tähän vaikka vaihdetut osanumerot. Helpottais varmasti sellaisia kenellä ei ole takuuta / Goodwilliä.
                  Joo, jos vaan saan ne selvitettyä. Meille ei tullut kuin merkintä huoltokirjaan ja leima päälle.
                  Coffee isn´t my cup of tea

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17522
                    • Turku

                    Originally posted by SkyMan View Post
                    Joo, jos vaan saan ne selvitettyä. Meille ei tullut kuin merkintä huoltokirjaan ja leima päälle.
                    Ja mikä huolto ja missä? Mikä tuo oli, good will?
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • SkyMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 518
                      • Sirius

                      Originally posted by Laku View Post
                      Ja mikä huolto ja missä? Mikä tuo oli, good will?
                      Auto on siis tuontiauto, tuotu muistaakseni 2010 ja siitä lähtien ollut isäni omistuksessa. Autoa on huollettu huoltoilmaisimen mukaan ns. aukottomasti. Ylimääräisiä korjauksia ei ole ollut ennen muutaman viikon takaista Airbag keskusyksikön vaihtoa, jonka yhteydessä Seinäjoen Autokaari kertoi tuosta jakopäästä. Siellä kerrottiin kulujen menevän öljyjä ja jäähdytinnesteitä lukuunottamatta tehtaan piikkiin. Mitään takuuta kun autossa ei tietenkään ollut, niin olisko tuo nyt sitten sitä goodwilliä parhaimmillaan?
                      Coffee isn´t my cup of tea

                      Comment

                      • JustAKid
                        Bimmer Rookie
                        • May 2003
                        • 141
                        • Lahti

                        Originally posted by SkyMan View Post
                        Auto on siis tuontiauto, tuotu muistaakseni 2010 ja siitä lähtien ollut isäni omistuksessa. Autoa on huollettu huoltoilmaisimen mukaan ns. aukottomasti. Ylimääräisiä korjauksia ei ole ollut ennen muutaman viikon takaista Airbag keskusyksikön vaihtoa, jonka yhteydessä Seinäjoen Autokaari kertoi tuosta jakopäästä. Siellä kerrottiin kulujen menevän öljyjä ja jäähdytinnesteitä lukuunottamatta tehtaan piikkiin. Mitään takuuta kun autossa ei tietenkään ollut, niin olisko tuo nyt sitten sitä goodwilliä parhaimmillaan?
                        Itsellä tehtiin kanssa viime viikolla 175tkm ajettuun 2008, käytettynä tuotu maahan, BMW:n huoltohistorialla. Omakustannus öljyt ja jäähdytinnesteet. Tuo minun meni GW:nä.

                        Tällä hetkellä osaan autosta on päällänsä tämä homma ihan aktiona.

                        Comment

                        • JIPSKI
                          BTCF Member
                          • Feb 2003
                          • 1010
                          • Vaasa

                          Omalle -08 e92 251tkm tuontiautolle kävin varaamassa tarkastusajan jossa tarkastetaan ketjun tilanne ja vaihdetaan kiristin. ja tarvittaessa otetaan auto pajalle kolmeksi päiväksi ketjun ym vaihtoon.

                          itse pitää maksaa tosiaan öljyt ja jäähdytinnesteet. Tehtaan ohjeessa lukee että vanhat öljyt laitetaan.

                          Eli jonkinlainen "takaisinkutsu" näistä on nyt tullut ja vaasan käyttöautolla oli jo kuukauden jono näiden hommien kanssa.

                          Edit: tuolla toisessa topicissahan tästä jo oli. https://drive.google.com/file/d/0B52...anc/view?pli=1
                          Last edited by JIPSKI; 16-03-2015, 16:24.
                          exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17522
                            • Turku

                            Mitä järkeä on säästää tuossa ja laittaa vanhat öljyt tuon jälkeen koneeseen ?
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • JIPSKI
                              BTCF Member
                              • Feb 2003
                              • 1010
                              • Vaasa

                              Originally posted by Laku View Post
                              Mitä järkeä on säästää tuossa ja laittaa vanhat öljyt tuon jälkeen koneeseen ?
                              Ei kuulemma ole bemarin velvollisuus korjata muuta kuin valmistusvikaiset osat. Sanoivat kyllä huollossa että suosittelevat uusimaan öljyt remontin yhteydessä, mutta valitettavasti niistä asiakas joutuu maksamaan.

                              Itse vien kyllä uudet castrollit käyttöautolle jos tuomio on jokin muu kuin pelkkä kiristimen vaihto.

                              Mahtaa niitä vituttaa jotka on omalla kustannuksellaan teettänyt jakopääremontin esim talven aikana ja nyt saman homman saa tehtyä ilmaiseksi
                              exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                              Comment

                              • m3iss3li
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 69
                                • Espoo

                                Tuo tiedote koskee vain dieseleitä, mitenhän bensaketjut?
                                Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
                                EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎