Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussi140i
    BTCF Member
    • Mar 2019
    • 59
    • Uusimaa

Originally posted by msalojaa View Post
    Noi on kaikki omia tilojaan Eco Pro, Comfort, Traction, Sport, Sport+, DCS OFF. Ja oliko nyt Sport ja Eco Pro joita pystyi vielä säätämään siitä keskinäytön kautta. En tiedä kuinka hyvin tämä taulukko pätee ihan uusimpiin autoihin, mutta ainakin omaani on suht tarkka: https://www.babybmw.net/viewtopic.ph...70384#p1170384.

Mä itse asiassa en tykkää yhtään siitä Sport/Sport+ kaasunvasteesta ja oon säätänyt Sportin niin ettei se vaihda sitä, pelkästään jäykistää alustan ja ohjauksen.

Eli siis ei ole mitään konstia yhdistää Sport+ dynamiikka DSC Off tilan kanssa. Harmi, itse tykkään että kaasunvaste olisi herkempi ja dynaamisempi. Se vaan jotenkin sopii omalle "Perstuntumalle" paremmin.
    Ex: M140i xDrive /17

Comment

• 4llu-
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1058
      • Esbo

Originally posted by Jussi140i View Post
      Eli siis ei ole mitään konstia yhdistää Sport+ dynamiikka DSC Off tilan kanssa. Harmi, itse tykkään että kaasunvaste olisi herkempi ja dynaamisempi. Se vaan jotenkin sopii omalle "Perstuntumalle" paremmin.
      Ei taida olla mahdollisuutta tuohon joo. Itsekin haluisin että voisi olla Sport+ ja dsc off päällä samaan aikaan, mutta näillä mennään
      Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
      Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
      Suzuki GSX-R 1000 -07

Ex. M140i -17
      Ex. 430D -14
      Ex. F20 M135i -15

Comment

• like_a_glove
        Newbiemmer
        • Jun 2017
        • 21
        • Vantaa

MHD softa ja sieltä "linear throttle" kohtaan täppä. Kaasun vaste sama kaikilla ajomodeilla.
        F22 M240i -16

Ex.F20 M135i -13
        Ex.E91 335d -07

Comment

• msalojaa
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2018
          • 364
          • Helsinki

Originally posted by like_a_glove View Post
          MHD softa ja sieltä "linear throttle" kohtaan täppä. Kaasun vaste sama kaikilla ajomodeilla.
          Tätä en olekaan kokeillut koskaan vaikka MHD onkin. Onko linear se vaste mikä on Comfortissa ja DSC OFF vakiona eikä se sportin tosi äkäinen (edit: vai kumpikaan näistä)?
          Last edited by msalojaa; 03-03-2020, 18:57.
          G29 Z4
          Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

Comment

• zimmardi
            Newbiemmer
            • May 2017
            • 15
            • Forssa

Originally posted by 4llu- View Post
            Ei raavi kaariin ainakaan vakio korkeudella riippuu tietty aivan rengastuksesta, tuollaiselle setille hyvä olisi esim 225/35 & 255/30. Tuolla takavanteiden ET:llä vain tulee vanteesta riippuen puolat todella lähelle satulaa joten niiden kanssa kannattaa olla tarkkana.. Kuvia tulee tuonne mun showroom topicciin heti kun saan laskettua autoa metrillä alaspäin, ei tuosta vakio hirvitornista kehtaa kuvia ottaa
            Onko minkä merkkiset vanteet tulossa? Tarviiko xdrivessa käyttää aina takana leveempää vai voiko mennä samoilla? Jotenki tuntuu vaikeelta etsiä sopivia jos täytyy olla kapee/levee yhdistelmä.

Comment

• 4llu-
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1058
              • Esbo

Originally posted by zimmardi View Post
              Onko minkä merkkiset vanteet tulossa? Tarviiko xdrivessa käyttää aina takana leveempää vai voiko mennä samoilla? Jotenki tuntuu vaikeelta etsiä sopivia jos täytyy olla kapee/levee yhdistelmä.
              Voi mennä samoilla, itse otin ulkonäkösyistä kapeamman eteen ja leveämmän taakse, kyllä noita vanteita löytyy lähes joka valmistajalta mitkä ykköseen menee, se että löytää vaan just sellasilla spekseillä kun haluaa, kun itse haluan että vanne on just eikä melkeen siinä kaaren tasalla niin on vähän vaikeampi löytää jos hyväksyy että vanteet jää reippaasti kaaren sisään niin vaihtoehtoja löytyy monia.

Suzuki GSX-R 1000 -07

Ex. M140i -17
              Ex. 430D -14
              Ex. F20 M135i -15

Comment

• tommi69
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 419
                • Helsinki

Voi mennä samoilla, itse otin ulkonäkösyistä kapeamman eteen ja leveämmän taakse, kyllä noita vanteita löytyy lähes joka valmistajalta mitkä ykköseen menee, se että löytää vaan just sellasilla spekseillä kun haluaa, kun itse haluan että vanne on just eikä melkeen siinä kaaren tasalla niin on vähän vaikeampi löytää jos hyväksyy että vanteet jää reippaasti kaaren sisään niin vaihtoehtoja löytyy monia.

Näin on. Mulla kesät tulee kaarelle: mut talveksi otin mitkä jää aavistuksen sisälle. Kesät mennään oz ja talvet rotiformeilla.
                M140 xDrive v.2017
                Kawasaki zH2 v.2020

Comment

• Jussi140i
                  BTCF Member
                  • Mar 2019
                  • 59
                  • Uusimaa

On myös mun mielestä paremman näköinen kun on edessä kapeampi Koska tulee sivukuvaa autosta

Peilinkuori/peili näyttää juuri sellaiselta minkä haluaisin omaani. Mikä on sen valmistaja/ hankinta paikka. :think
                  Ex: M140i xDrive /17

Comment

• zimmardi
                    Newbiemmer
                    • May 2017
                    • 15
                    • Forssa

On myös mun mielestä paremman näköinen kun on edessä kapeampi Koska tulee sivukuvaa autosta

Peilinkuori/peili näyttää juuri sellaiselta minkä haluaisin omaani. Mikä on sen valmistaja/ hankinta paikka. :think
                    https://www.ebay.de/itm/Premium-Blac...UAAOSwFZZcLh7E Ebaysta ainaki löytyy jotain ja muutamaa erilaista.

Comment

• 4llu-
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1058
                      • Esbo

Sivukuvaa heti kun saan uudet jouset alle. Tilasin H&R -25mm setin, nyt näyttää vielä hölmöltä kun on niin iso wheelgap vakio alustalla

Ja joo, ebaysta ja varmaan jokasesta nettikaupasta mikä myy bmw:hen kamaa löytyy noita peilinkuoria.
                      Suzuki GSX-R 1000 -07

Ex. M140i -17
                      Ex. 430D -14
                      Ex. F20 M135i -15

Comment

• SC90
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 280

Väärä topic
                        Last edited by SC90; 07-03-2020, 21:43.
                        - M3 convertible 2005

- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

- Fiat 850 Special 1969

- Lexus GS300 2000 TwoTone

- Lexus LS600h 2008

- Volvo S60 2.5 T AWD 2006

Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                        o44-531 82oo

Comment

• ///THe
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 837
                          • Espoo

Originally posted by SC90 View Post
                          Heps!

Tulipa ostettua tuollainen e82 2009 135i Alpinweiss III -värillä ja ruskealla nahkasisustalla.

Autoon rakenteluun lyöty rahaa yli 20 tonnia.

Oletteko muuttaneet omistanne alustoja kuinka paljon, siis muutakin, kuin iskareita + jousia?

Tähän ostamaani coupeen on vaihdettu taakse kaikki e92 M3:sen osat aina perää myöten. Myös eteen vaihdettu M3:sen tukivarret ainakin.

Kokemuksia näistä olisi kiva saada.

Itse en ole autoa päässyt vielä ajamaan, on vasta tulossa ulkomailta.

Tähän vois tulla enempi vastauksia kun olisi oikeassa osiossa... mutta onnittelut hankinnasta
                          X5 F15 ///Msport
                          CRX 2gen +25psi

Comment

• SC90
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 280

Väärä...
                            Last edited by SC90; 07-03-2020, 21:44.
                            - M3 convertible 2005

- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

- Fiat 850 Special 1969

- Lexus GS300 2000 TwoTone

- Lexus LS600h 2008

- Volvo S60 2.5 T AWD 2006

Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                            o44-531 82oo

Comment

• like_a_glove
                              Newbiemmer
                              • Jun 2017
                              • 21
                              • Vantaa

Originally posted by msalojaa View Post
                              Tätä en olekaan kokeillut koskaan vaikka MHD onkin. Onko linear se vaste mikä on Comfortissa ja DSC OFF vakiona eikä se sportin tosi äkäinen (edit: vai kumpikaan näistä)?
                              On lähempänä comfortia, eli "pitkä kaasu". ECO Pro paranee jonkin verran myös, ei ole niin kuollut mutta pykältää vaihteita samoin kuin ennenkin.

Sport+, Äkäisyys häviää siinä määrin että ei ole enää täysi kaasu puolella kaasulla...Kumminkin niin että ahto kartan agressiivisuus tuntuu olevan vielä tallella.

Kaikin puolin loogisempi ja helpompi ajaa, takaveto vehkeille sanoisin että aika ehdoton jos meinaa
                              jotain lähtöjä ottaa...

Kai sen lineaarisen kaasun luulis tarkoittavan että sama vaste kaikilla ajomodeilla, mun mielestä ei ihan.

Suosittelen kokeilemaan, ite tykkäsin.
                              F22 M240i -16

Ex.F20 M135i -13
                              Ex.E91 335d -07

Comment

• TKb
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 54
                                • Vantaa

Terve. Minkälaisia teholukemia porukka saanut ilman turbo ja polttoainejärjestelmän muutoksia? Ja mihin asti vakio turbo riittää ja milloin polttoainejärjestelmä loppuu?
                                Bmw 135is e82 M-sport - 13

-------------------------------------------------------------
                                Bmw x5 e70 M-sport -08
                                mw 335d e91 M-sport -09
                                mw 120d e87 M-Sport -07
                                Bmw 335i e91 M-Sport alpinweiss -08
                                Bmw 635 csi e24 -84

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎