Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uusis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2016
    • 192
    • finland

    #91
    Mulla on F21 M135 ja kun vaihdoin kitkat alle niin ihmettelin oikein kuinka hiljainen on moottoritiellä tämä auto on
    Auton alla kulkeva 3" putkisto on se mikä pitää sitä mekkalaa tietyillä kierrosluvuilla, rengas melu ei kyllä kuulu

    Comment

    • Tiik
      BTCF Member
      • Apr 2012
      • 497
      • Vantaa

      #92
      Mietin kans, että toi MPE voi olla osasyy.

      Nätti se on silti. Click image for larger version

Name:	20180113_114430.jpg
Views:	1
Size:	56.5 KB
ID:	4835986

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #93
        Originally posted by Tiik View Post
        Mietin kans, että toi MPE voi olla osasyy.

        Nätti se on silti. [ATTACH]147066[/ATTACH]
        Hieno peli
        Voi olla MPE syyllinen - Ajoin aikanaan 340ixa jossa oli MPE ja se oli jossain 110+ nopeuksissa ääneltään jotenkin ärsyttävän kuuloinen, sellainen ihme humina taustalla.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • Mikaatm
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 559
          • Vantaa

          #94
          Originally posted by uusis View Post
          Mulla on F21 M135 ja kun vaihdoin kitkat alle niin ihmettelin oikein kuinka hiljainen on moottoritiellä tämä auto on
          Auton alla kulkeva 3" putkisto on se mikä pitää sitä mekkalaa tietyillä kierrosluvuilla, rengas melu ei kyllä kuulu
          Pakko OT, se on yli 3" putkisto (80mm).
          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

          Comment

          • Tiik
            BTCF Member
            • Apr 2012
            • 497
            • Vantaa

            #95
            Voi pojat!

            Ajelin viikonloppuna Tampereella ristiin rastiin pikkuteitä ja totesin, että ihan hiljaiseltahan se auto vaikuttaa, tiet ovat siellä tosin hieman paremmassa kunnossa kuin täällä pääkaupunkiseudulla.

            Seuraavaksi kurkkasin ihan piruuttani putkistoa ja huomasin, että läppä oli lukittu pysyvästi auki hitsaamalla naula akseliin kiinni. Tästä aloin miettimään, että saattaisiko putkiston drone ollakin se pääsyyllinen.

            Tänään sitten samaa motaria toiseen suuntaan ja 110 vakkarissa. Kierrokset jotain 1900rpm ja putkesta lähtee jatkuva, todella matala, möreä ääni, jonka taajuus on todella päällekäyvä ja jopa hieman koko autoa tärisyttävä. Aloin miettimään, että pakko kokeilla hieman eri nopeuksia ja haravoida aluetta, jossa kumina on pahinta. Tästä välähti idea, että kokeilenpa ajaa yhtä vaihdetta pienemmällä.

            8->7 ja PAM! Kerta laakista auto muuttui kuin toiseksi. Musiikin bassot alkoivat kuulumaan aivan eri lailla ja koneen / putkiston äänet hävisivät lähes kokonaan. Kierrokset nousivat n. 2300rpm kieppeille, joka siis on aika lailla juuri kesänopeuksien alue kasivaihteella ja tästä syystä kesällä tätä ongelmaa ei niinkään synny.

            Nyt täytyy selvittää saako putkiston läpän vielä liikkumaan ja jos ei saa, niin tietääpähän ainakin helpon tavan ratkaista meluisuus!

            On nää ykkössarjalaiset kyllä hienoja pelejä!

            Comment

            • uusis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2016
              • 192
              • finland

              #96
              Noni, eli syyllinen juuri siinä mistä sanoin

              Comment

              • 4llu-
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1058
                • Esbo

                #97
                Hyvä että selvisi itse vaihdoin 2010 E-mersusta tähän ykköseen ja ymmärsin heti alussa että en voi edes unelmoida samantasoisesta äänieristyksestä. Ekoilla ajoilla kuitenkin ihmettelin että ompa tämä kuitenkin hiljainen vaikka alla on venytetyt nastarenkaat 35 profiililla ja miltekin putkisto luomassa lisää höpinöitä. Kyllä tällaisella pärjää mielestäni pidemmätkin matkat ihan mainiosti. Ja helpostihan saa hiljaisemmaksi lisäämällä esimerkiksi vaimennusmattoa ovien sisään.
                Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                Suzuki GSX-R 1000 -07

                Ex. M140i -17
                Ex. 430D -14
                Ex. F20 M135i -15

                Comment

                • FlyingFinn
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 643

                  #98
                  Originally posted by Tiik View Post
                  Enemmän olen alkanut miettimään lukon asentamista perään, josta olisi kuitenkin hyötyä ja iloa ihan päivittäisessä ajossa.
                  OT mutta sattuisi löytymään n. 15 t ajetusta M235i:stä irroitettu vakioperä. Eli jos sattuisi esim. Quaifen lukon asennusta varten kiinnostamaan niin että jää vakioperä talteen.

                  Comment

                  • Johto
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 378
                    • Finnland

                    #99
                    Originally posted by Johto View Post
                    Onnea 4llu-:lle hyvästä valinnasta


                    Oman rattini löysin n. 800€ (uusi perfomance alcantara malli) + F-sarjan M-mallin vaihteläpyskät 180€ (käytetyt).
                    Nyt on ratti kiinni autossa, ja onhan tuo nyt loistava päivitys varsinkin, kun vanha ratti on sitä vanhaa mallia. F-mallin ämmäläisen vaihdeläpyskät on myös kosmeettisen parannuksen lisäksi toiminnallisesti parannus, sillä nuo tulevat aavistuksen enemmän ulospäin ja ovat paremmin sormien ulottuvilla

                    Kuva: https://www.flickr.com/gp/jarvela/5Cgyr8
                    Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                    EX:F80 M3 Mineral Weiss
                    EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3449
                      • Janakkala

                      Originally posted by Johto View Post
                      Nyt on ratti kiinni autossa, ja onhan tuo nyt loistava päivitys varsinkin, kun vanha ratti on sitä vanhaa mallia. F-mallin ämmäläisen vaihdeläpyskät on myös kosmeettisen parannuksen lisäksi toiminnallisesti parannus, sillä nuo tulevat aavistuksen enemmän ulospäin ja ovat paremmin sormien ulottuvilla

                      Kuva: https://www.flickr.com/gp/jarvela/5Cgyr8

                      Ratilla saa kyllä mojovan päivityksen matkustamoon.
                      Tuossa vielä kuva molemmista rateista vierekkäin asennusvaiheessa:

                      IMG_20180117_143305 by Bemu Expert, on Flickr
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Johto
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 378
                        • Finnland

                        Originally posted by Spetke View Post
                        Ratilla saa kyllä mojovan päivityksen matkustamoon.
                        Tuossa vielä kuva molemmista rateista vierekkäin asennusvaiheessa:
                        Kiitos Spetke tästä lisäkuvasta! Tästä näkee hyvin vanhan ja uuden erot. Spetke hoiti tämänkin asennuksen taas viimeisen päälle hienosti
                        Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                        EX:F80 M3 Mineral Weiss
                        EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                        Comment

                        • uusis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2016
                          • 192
                          • finland

                          Tuo päivitys on kyllä pätevä jos on vanhalla ratilla.yön ja päivän ero pelkässä tuntumassa ulkonäön lisäksi

                          Comment

                          • 4llu-
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1058
                            • Esbo

                            Tosi hyvä tuo rattipäivitys! varmasti pysyy tuo nukkainen ruori hanskassa vähän kovemmassakin pyörityksessä

                            Minkälainen homma oli noiden M-sarjan rattiläpysköiden asennus? Oliko ihan bolt on ja vaatiko koodailuja/ muita puukotuksia?
                            Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                            Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                            Suzuki GSX-R 1000 -07

                            Ex. M140i -17
                            Ex. 430D -14
                            Ex. F20 M135i -15

                            Comment

                            • Tiik
                              BTCF Member
                              • Apr 2012
                              • 497
                              • Vantaa

                              Ja mielenkiintoista kuulla, lähteekö toi alcantarapinta kiillottumaan käytössä, kun eihän sitä aina voi ajaa hanskat kädessä...

                              Comment

                              • Samh
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 106
                                • Kuopio

                                Originally posted by Tiik View Post
                                Ja mielenkiintoista kuulla, lähteekö toi alcantarapinta kiillottumaan käytössä, kun eihän sitä aina voi ajaa hanskat kädessä...
                                Omassa autossa ainakin pysynyt ratti tosi hyvänä vaikka alkuun vähän jännitti onko hankalahoitoinen
                                F11 535D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎