Announcement

Collapse
No announcement yet.

F2X (1-Sarja) Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TinoTK
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 809
    • Kirkkonummi

    #46
    Oisko jollain apuja tälläiseen ongelmaan: F20 116i lopettaa sattumanvaraisesti tehostamisen. Sähköinen ohjaus siis kyseessä ja takaisinkutsu on tiedossa, mutta ei taida pulttien vaihtelulla tuo loppua.

    Tuntuu että kylmemmillä keleillä tuo ongelma ilmaantuu, mutta voi olla mutua.
    Ongelma on tullut nyt varmaan kymmenkunta kertaa ja tänään oli tullut ekaa kertaa keltainen rattilukon kuvakin vilahtamaan ruutuun käynnistäessä.
    Ohjaus saataa kuitenkin toimia viikkoja kunnes ongelma taas tulee.
    Voiko olla niinkin simppeli asia kuin akku?

    Ei anna koodeja ohjauksen osalta.
    Last edited by TinoTK; 31-12-2018, 09:05.
    ///BMW M550d LCI

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4987
      • 013

      #47
      Onkos joku vaihtanut N13 moottorin turbon öljyputkien O-renkaita?
      Lähinnä mahtuuko putki senverta liikkumaan että ei tarvitsisi purkaa kokonaan irti?

      Vähän alkanut hikoilee niin voisi vaihtaa ennenkuin on öljykylpy ja hirveät käryt

      Edit. Löysin topikin jossa oli onnistunut ilman ylimääräisiä purkamisia. Vielä kun kiristysmomentin löytäs
      Last edited by Janza182; 01-01-2019, 20:32.

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4987
        • 013

        #48
        Jatketaas keskustelua

        Onko muilla sellaista hienoa ominaisuutta että kovilla pakkasilla parkkitutka näyttää että este edessä vaikka ei mitään edessä ja tutka itsessään puhdas. Mutta kun käyt esim sormella painamassa tutkaa ett vähän "lämpeää" niin toimii normaalisti?

        Kyseinen tutka kylläkin saanut ihan kivan kiveniskun että oisko se sitten jotain särkenyt..

        Comment

        • Tiik
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 497
          • Vantaa

          #49
          Originally posted by Janza182 View Post
          Jatketaas keskustelua

          Onko muilla sellaista hienoa ominaisuutta että kovilla pakkasilla parkkitutka näyttää että este edessä vaikka ei mitään edessä ja tutka itsessään puhdas. Mutta kun käyt esim sormella painamassa tutkaa ett vähän "lämpeää" niin toimii normaalisti?

          Kyseinen tutka kylläkin saanut ihan kivan kiveniskun että oisko se sitten jotain särkenyt..
          Sitä vettä/jäätä voi olla myös siellä sensorin tiivisteiden välissä, eli vaikka ulkoapäin näyttää puhtaalta niin silti huutaa. Omat F20-mallit tekivät tätä aina talvella.

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4987
            • 013

            #50
            Kuulostaa loogiselta. Tuokin ominaisuus alkoi nimittäin pesun jälkeen mut just tuli kovemmat pakkaset niin tietenkin niitä epäilin.

            Kiitos!

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4987
              • 013

              #51
              Originally posted by Janza182 View Post
              Onkos joku vaihtanut N13 moottorin turbon öljyputkien O-renkaita?
              Lähinnä mahtuuko putki senverta liikkumaan että ei tarvitsisi purkaa kokonaan irti?

              Vähän alkanut hikoilee niin voisi vaihtaa ennenkuin on öljykylpy ja hirveät käryt

              Edit. Löysin topikin jossa oli onnistunut ilman ylimääräisiä purkamisia. Vielä kun kiristysmomentin löytäs
              Suosittelen vaihtamaan voiteluputken O-renkaan jos ei ole vaihdettu.
              Tänään vaihdoin ja entinen oli kivikova koppura. Autolla ajettu 130tkm.

              Omassa alkoi hikoilemaan ja tästä keksinkin vaihtaa sen. Vaihto onnistuu ilman ylimääräisiä purkamisia ja putki senverta liikkuu että saa vaihdettua.

              Vielä pitää kerätä motivaatiota että saa putsattua öljysumut koloista mut prkl kun on ahdasta..

              Comment

              • TinoTK
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 809
                • Kirkkonummi

                #52
                Originally posted by TinoTK View Post
                Oisko jollain apuja tälläiseen ongelmaan: F20 116i lopettaa sattumanvaraisesti tehostamisen. Sähköinen ohjaus siis kyseessä ja takaisinkutsu on tiedossa, mutta ei taida pulttien vaihtelulla tuo loppua.

                Tuntuu että kylmemmillä keleillä tuo ongelma ilmaantuu, mutta voi olla mutua.
                Ongelma on tullut nyt varmaan kymmenkunta kertaa ja tänään oli tullut ekaa kertaa keltainen rattilukon kuvakin vilahtamaan ruutuun käynnistäessä.
                Ohjaus saataa kuitenkin toimia viikkoja kunnes ongelma taas tulee.
                Voiko olla niinkin simppeli asia kuin akku?

                Ei anna koodeja ohjauksen osalta.
                Tähän senverran päivitystä, että tänään meni sitten paskaksi koko ohjausvaihde helvetinmoisten paukkumis ja rätinä-äänien saattelemana. Ohjaus aivan jumiin ja kaikennäköisiä keltaisia valoja kaveriksi.
                Aikaisemmin käyty laakkosella näyttämässä samojen ongelmien takia, mutta eivät ottaneet mitään vastuuta autosta softan takia.
                Last edited by TinoTK; 11-01-2019, 09:29.
                ///BMW M550d LCI

                Comment

                • Geheime
                  Newbiemmer
                  • Mar 2013
                  • 14
                  • 03-region

                  #53
                  Retrofittaus kysymyksiä

                  Auto on F20 116i, valmistettu 12/2011.

                  Proffa-radio, ei navia ja pelkkä BT-handsfree. Comboxia ei ole kontissa.

                  Alkaa v*ituttaa noiden aux-piuhojen kanssa pelailu, tarkoitus olisi saada yhteydet tähän päivään.

                  Pyöritellyt paria vaihtoehtoa:
                  Combixin retrofittaus
                  Comboxin ja CIC:n retrofittaus
                  NBT retrofittaus

                  En ole ihan varma onnistuuko tämän ikäiseen asentaa tuo NBT? Netissä on hieman ristiriitaista tietoa asiasta. Näitä näkyy saavan suht järkevään hintaan jo ebaystä, itseasiassa jopa halvemmalla kuin cic+combox.

                  Ensisijaisesti olisi tarkoitus saada musiikit kuulumaan BT:n yli ja mielellään Spotifyn käyttö rattinappien kautta. Muiden apps ominaisuuksien mukanatulo olisi vain plussaa. Navia en tarvitse.

                  Onko kokemuksia edellämainituista? Tuota NBT:tä tuntuu ihan kaikki asentelevan maailmalla mutta jostain luin että onnistuisi vasta 7/2012 jälkeen tehtyihin.

                  Saako Comboxille suoraan valmiin johtosarjan jostain vai tarviiko rakentaa itse?

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5401
                    • S:t Karins

                    #54
                    Originally posted by TinoTK View Post
                    Aikaisemmin käyty laakkosella näyttämässä samojen ongelmien takia, mutta eivät ottaneet mitään vastuuta autosta softan takia.
                    Miten tämä softa-asia paljastui Laakkoselle? Lukivatko moottorin ohjaimen?
                    Originally posted by Geheime View Post
                    Auto on F20 116i, valmistettu 12/2011.

                    Proffa-radio, ei navia ja pelkkä BT-handsfree. Comboxia ei ole kontissa.

                    Alkaa v*ituttaa noiden aux-piuhojen kanssa pelailu, tarkoitus olisi saada yhteydet tähän päivään.

                    Pyöritellyt paria vaihtoehtoa:
                    Combixin retrofittaus
                    Comboxin ja CIC:n retrofittaus
                    NBT retrofittaus

                    En ole ihan varma onnistuuko tämän ikäiseen asentaa tuo NBT? Netissä on hieman ristiriitaista tietoa asiasta. Näitä näkyy saavan suht järkevään hintaan jo ebaystä, itseasiassa jopa halvemmalla kuin cic+combox.

                    Ensisijaisesti olisi tarkoitus saada musiikit kuulumaan BT:n yli ja mielellään Spotifyn käyttö rattinappien kautta. Muiden apps ominaisuuksien mukanatulo olisi vain plussaa. Navia en tarvitse.

                    Onko kokemuksia edellämainituista? Tuota NBT:tä tuntuu ihan kaikki asentelevan maailmalla mutta jostain luin että onnistuisi vasta 7/2012 jälkeen tehtyihin.

                    Saako Comboxille suoraan valmiin johtosarjan jostain vai tarviiko rakentaa itse?
                    NBT vaan suoraan, ota yhteys nic böntti
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Janza182
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4987
                      • 013

                      #55
                      Tuossa löytyi autosta vikakoodi kun katselin:
                      Airmass plausibility: airmass too high
                      Code: 102001

                      Tuo nyt on tullu kaksi kertaa kahden viikon aikana. Ei sytytä vikavaloja tms. Mut siitä pystyi päättelee että koodi tullut takaisin kun tuntuu välillä ajossa kaasuun vastaavuus miettivän hetken. Auto 116iA 2012.

                      Viittaako tuo massamittari vikaan vai enempi vuotoon jossain?
                      Auto täysin vakio. Ohjelma, ilmanotto, putkisto ym. Vakiota.

                      Comment

                      • peeämwee
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1822
                        • I sink hell

                        #56
                        Itsellä oli joskus turbon lähellä olevat putkiklemmarit löysällä. Se vaikutti kyllä niin, että dumppi suhahteli mukavan äänekkäästi. Mutta ehkä kannattaa katsoa kuitenkin.
                        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                        http://velkakello.fi/

                        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                        Comment

                        • kimDe
                          Newbiemmer
                          • Mar 2013
                          • 2
                          • Kangasniemi

                          #57
                          F20 sumarien jälkiasennus

                          Moro!
                          Onko kukaan jälkiasentanu sumareita kyseiseen korimallin?
                          Onko millainen homma?
                          Kaikki vinkit ja kokemukset otan mielellään vastaan! 😀
                          e36 318is Ex
                          e36 325i Ex
                          E34 525td Ex
                          E30 325i Ex
                          E46 320Ci Ex
                          E60 520d Ex

                          F20 118i nykyinen kuljetin.

                          Comment

                          • Jussi140i
                            BTCF Member
                            • Mar 2019
                            • 59
                            • Uusimaa

                            #58
                            M140i B58/F21

                            Tervehdys kaikille, olen uusi jäsen ja omistan M140i B58/F21 joka on nyt alle 2v vanha. Onko täällä vielä kenelläkään kokemuksia, esimerkiksi AC Schnitzer:in tarjoamista viritys palikoista. Ennen kaikkea tehon/väännön lisäys on ajatuksissa, ACS:llä olis tarjolla 400Hv/600Nm. Tai sitten kokemuksia vaikkapa Schmiedmann:in tarjonnasta (Burger Motorsport). Ihan yleisellä tasollakin kaikki kokemukset kyseisistä firmoista kiinnostaa. :think
                            Ex: M140i xDrive /17

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              #59
                              Originally posted by Jussi140i View Post
                              Tervehdys kaikille, olen uusi jäsen ja omistan M140i B58/F21 joka on nyt alle 2v vanha. Onko täällä vielä kenelläkään kokemuksia, esimerkiksi AC Schnitzer:in tarjoamista viritys palikoista. Ennen kaikkea tehon/väännön lisäys on ajatuksissa, ACS:llä olis tarjolla 400Hv/600Nm. Tai sitten kokemuksia vaikkapa Schmiedmann:in tarjonnasta (Burger Motorsport). Ihan yleisellä tasollakin kaikki kokemukset kyseisistä firmoista kiinnostaa. :think
                              Tervetuloa mun puolesta! Tällä foorumilla taitaa M140i:tä olla vielä vähemmän, hieno peli varmasti. Virittelykysymykset kannattanee laittaa tuonne M135i/M235i kokemuksia threadiin (vaikka eri moottori M140i:ssä) siellä moni osaa antaa vinkkejä tai kantsii lukea babybmw- sivustoa, siellä paljon M140i/B58 keskustelua ja kokemuksia kaikesta. Acs on laadukas, mutta oletettavasti kallis. N54/N55 jb4 on ollut ainakin toimiva, en tiedä oliko b58:ssa jotain ongelmaa? ehkä nykypäivää olisi kuitenkin joku ecu- tune tai customsofta. Jos Jb4 haet kannattaa tsekata käytettyjä, niitä on tarjolla, jopa tällä foorumilla ja etenkin ulkomailla.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • Jussi140i
                                BTCF Member
                                • Mar 2019
                                • 59
                                • Uusimaa

                                #60
                                Originally posted by BFI18 View Post
                                Tervetuloa mun puolesta! Tällä foorumilla taitaa M140i:tä olla vielä vähemmän, hieno peli varmasti. Virittelykysymykset kannattanee laittaa tuonne M135i/M235i kokemuksia threadiin (vaikka eri moottori M140i:ssä) siellä moni osaa antaa vinkkejä tai kantsii lukea babybmw- sivustoa, siellä paljon M140i/B58 keskustelua ja kokemuksia kaikesta. Acs on laadukas, mutta oletettavasti kallis. N54/N55 jb4 on ollut ainakin toimiva, en tiedä oliko b58:ssa jotain ongelmaa? ehkä nykypäivää olisi kuitenkin joku ecu- tune tai customsofta. Jos Jb4 haet kannattaa tsekata käytettyjä, niitä on tarjolla, jopa tällä foorumilla ja etenkin ulkomailla.

                                Moi


                                kiitos hyvistä vinkeistä ! Pitääkin tsekata myös toi M135i/M235i keskustelu. Joo se ACS on +3000€ joten se on aikamoinen mutka matkassa, itse olen vielä muutenkin suunnitelu vaiheessa, ja koitan kerätä tietoa ja kokemuksia ennen varsinaista oman auton virittämistä. Ja toi JB4 on tosiaan aika uusi juttu tolle B58 koneelle. Ei ole vielä toistaiseksi löytynyt henkilöä, jolla olisi käyttökokemuksiin perustuvaa tietoa JB4&B58:sta


                                Jussi
                                Ex: M140i xDrive /17

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎