.......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F2X (1-Sarja) Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by eeroolli View PostISO Kiitos "Petsku333 Oli muuten huojentava tieto.
Auto menossa perjantaina muutenkin tuohon perushuoltoon
(Öljyt/suodatin, jarrunesteet ja yleinen tarkistus), samalla lupasivat varmistaa että kaikki ok ja suorittaa tuon ohjauslaitteen BMW-kampanjatyön (ohjauslaitteen pulttien vaihto ja kiristys), jos siis "menee maaliin ongelmitta" ilman että tarvitsee uutta ohjausvaihdetta tilaila/laitella.
Mä kysyin tuosta ohjainlaitejutusta viime kesänä ja ei kuulemma mitään kamppaniaa ykkössarjalaisiin
Oma auto on 116iA 11/2012..
Jännä jos toinen liike sanoo ettei F20 koppaa koske tuo ohjainlaite kamppania ja toinen liike sanoo että kuuluu.. Kylläkin aika nihkeetä muutenkin välillä palvelu tuolla. Tässä just vähän verenpainetta nostanut asiointi Laakkosella
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostMitä mitä..
Mä kysyin tuosta ohjainlaitejutusta viime kesänä ja ei kuulemma mitään kamppaniaa ykkössarjalaisiin
Oma auto on 116iA 11/2012..
Comment
-
-
Originally posted by msalojaa View PostVoisko tässä olla eroja ohjauksen mukaan (perus, servo, sport)? Mäkin nimittäin kysyin silloin kamppiksen alkaessa eikä kuulemma ollut takaisinkutsua voimassa. Jostain luin ettei sport-ohjausta esim. koske, en tiedä onko faktaa.
Laitoin takuuasioista postia BMW suomelle niin laitoinpahan huvikseni tuostakin kyselyä.
Comment
-
-
Itsellä on tuon ykkösen kanssa nyt pieni epätoivoinen tilanne menossa.
Lokakuussa 2018 vaihdettiin ilmastoinnin yksikkö ja päivitettiin koko auto koska ilmastointi puhalti vähän väliä tulikuumaa jaloille ja kylmää naamalle ja puhaltimen teho oli mitä oli. Manuaalilla toimi suurinpiirtein oikein.
Ohjainyksikön vaihdolla asettui tuo ongelma.
Tuossa pari viikkoa sitten huomasin että taas jalat palaa ja naama jäässä.
Menin kyselemään Laakkoselta ett kuinkas takuuasiat kun alle vuosi hommasta.
Tuli hyvin kiva vastaus: Auto pitää saada piuhan päähän ja pitää saada vikakoodi ulos että voidaan takuuseen vaihtaa.
Ongelma siinä että tuo ei ole IKINÄ antanut mitään vikakoodia ilmastointiin ym. liittyen. Viimeksikin vaihdettiin ihan sillä perusteella ettei se oikein enää mikään muu voi olla. Livadatassa ainut poikkeama oli sisätilojen lämpötilaerot mitkä ei voinut pitää paikkaansa ja tämän takia sinne anturiakin vaihtui tuloksetta. Eli boksi antoi väärää tietoa eteenpäin.
Sekin vielä hankaloittaa kun vika ei ole kokoajan päällä niin varaappa aika niin ei tietenkään silloin ole vika päällä. Tämän takia viime vuonnakin tapeltiin todella pitkään tämän kanssa. Myös kerrottiin ettei liikene ukkoa katsomaan autoa pikaisesti kun tulisin vian kanssa käymään.
BMW suomellekkin laitoin postia että miten tämän kanssa pitäisi tehdä mut eivät ole vastanneet.
Comment
-
-
Tuo ilmastointiongelma kuulostaa muuten melko ikävältä. :(
Toivottavasti selviää.
PS. Eihän noita vikakoodeja edes aina tule vaikka jokin anturi antaisi väärääkin infoa vaan ohjainyksikkö/laitteisto toimii saatujen tietojen pohjalta, eli joissain tapauksissa myös väärienkin tieojen pohjalta.
Ilmastointiautomatiikkakin (ohjainyksikkö) toiminee anturien antamien tietojen pohjalta, joten jos ohjainyksikkökin on vaihdettu, niin johonkin anturiin tuollainen viittaisi ensiajatuksena. Mutta voihan vika olla uusitussa ohjainyksikössäkin todella huonolla tuurilla.
Comment
-
-
Originally posted by eeroolli View PostTuo ilmastointiongelma kuulostaa muuten melko ikävältä. :(
Toivottavasti selviää.
PS. Eihän noita vikakoodeja edes aina tule vaikka jokin anturi antaisi väärääkin infoa vaan ohjainyksikkö/laitteisto toimii saatujen tietojen pohjalta, eli joissain tapauksissa myös väärienkin tieojen pohjalta.
Ilmastointiautomatiikkakin (ohjainyksikkö) toiminee anturien antamien tietojen pohjalta, joten jos ohjainyksikkökin on vaihdettu, niin johonkin anturiin tuollainen viittaisi ensiajatuksena. Mutta voihan vika olla uusitussa ohjainyksikössäkin todella huonolla tuurilla.
Lähinnä nostattaa verenpainetta että luotetaan tietokoneen tietoon eikä ihminen käy järellä toteamassa että juu-u, naama jäätyy mut jalat palaa eli ei tämä voi olla ehjä vaikka kone sanoo muuta
Comment
-
-
Pikku-bemmi käväisi merkkihuollossa jossa vaihdettiin ohjausvaihde/pultit BMW-kampanjana
ja samalla myös omaan piikkiin tuo moniurahihnan kiristin (Friction Wheel electric) ja moniurahihna.
PS. Ajatuksissa käynyt toisinaan, että taitaa lähteä bemu takaisin myyjäliikkeeseen mikäli ei ala toimimaan
(Hyväkuntoisena ykkösenä auton liikkeestä alun alkaen möivät siis, tietoisesti tai ei tietoisesti, toki varsinainen "velmu" taitaa olla entinen omistaja joka uitti ko. auton muka hyväkuntoisena myyjäliikkeeseen).
Lisäys/ratkaisu: Autosta vaihdettu uusi MAF ja nokka-akselin asentotunnistin, niin alkoi vedot palaamaan ja käynti kuulostaa hyvälle.
Suurin syys taisi kuitenkin loppujen lopuksi olla veto/käyntiongelmaan kuitenkin tuo nokka-akselin tunnistin
Sillä tuntui vanhallakin maffilla käyvän nyt ihan yhtä hyvin, kun nopeasti testasin vanhaa maffia paikallaan.Last edited by eeroolli; 14-11-2019, 23:36.
Comment
-
-
Originally posted by -samu- View PostOnko kellään kokemusta miten N47 moottorin ahtoilman lämpöanturin (13628519445) liittimen saa ehjänä irti?
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostLöytyskö tuosta ohjetta kun selaat hiukan alaspäin...
https://www.btcf.fi/forum/showthread...44#post4110644
Comment
-
-
Vierintäkehistä
Ensimmäinen Xdrive itsellä ja vanteiden päivitys mielessä, haluaisin ykköseen vanteet samanlaisilla spekseillä kun vanhassa M135i:ssä oli, mutta ilmeisesti vierintäkehien pitäisi olla jotenkin samaa luokkaa tai xdrive ottaa itseensä :think
Minkälainen rengastus pitäisi olla, jos etuvanteet ovat 8,5" ja takavanteet 9,5" että renkaiden vierintäkehät pysyisivät sallituissa rajoissa?Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Harley Davidson Dyna Streetbob -08
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
Comment