Originally posted by Remotion
View Post
Uusi M2
Collapse
X
-
-
Pääsin tänään ajaa ekaa kertaa ajamaan M2. Odotukset oli kovat, mutta valitettavasti ne kyllä romahti jo ensi metreillä. Mielestäni M2 ei todellakaan eroa juurikaan mun entisestä M135i kovinkaan paljoa.
Myyjän kanssa kun juteltiin niin jos oma polkuni olisi kulkenut M135i ->M2 ->M3 niin asia olisi eri, mutta nyt kun verrokkina onkin M3 -> M2 niin ero korustui.
60hv tehoero oli kans todella iso tai sitten mun M3:ssa on ruutia enemmän kuin luvataan (tai M2 ei ollut hepat kotona).450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
Voimaa vähän enemmän ja laatikon suhteen DCT vs. manuaali.Originally posted by uusis View PostHyvä tietää
Miten se sitten erosi perstuntumalla M135:een:think
Molemmissa lukkoperä, alusta sopivan jäykkä (M135i oli KW V3), molemmissa samat sporttipenkit.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
Hieman ot. Mutta mulla on tuo sinun vanha ykkösesi. Soittelinkin sinulle silloin viime syksynä ennen kaupantekoa autosta ja kuten ilmeistä on, kaupat tuli.Originally posted by Mikaatm View PostVoimaa vähän enemmän ja laatikon suhteen DCT vs. manuaali.
Molemmissa lukkoperä, alusta sopivan jäykkä (M135i oli KW V3), molemmissa samat sporttipenkit.
Comment
-
Systerin kahdessa viimeisessä autossa (120d ja 320i) on ollut 8-lovinen sport automaatti ja kyllä se on hyvältä tuntunut ja nopealta, mutta oman M3 DCT on nopeimmalla asetukseen vielä paljon nopeampi.Originally posted by uusis View Postok, olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla tuota DCT laatikkoa vs tämä perinteinen 8-lovinen sport automaatti.tuo meinaan toimii todella hienosti tämän M135 kanssa.kuinka iso ero siinä DCT toiminnassa on.
Joo muistan kun soittelitOriginally posted by Sievälä View PostHieman ot. Mutta mulla on tuo sinun vanha ykkösesi. Soittelinkin sinulle silloin viime syksynä ennen kaupantekoa autosta ja kuten ilmeistä on, kaupat tuli.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
Joo, kyllähän sä sillon siinä mun vieressä istuit kun painoin menemään.ja muistaakseen yllätyit kuinka ripeästi se vaihto pykäliä
Pitäs vaan päästä itse kokeilemaan että mitä eroa tai mitä parempaa siinä M2 vaihdelaatikossa olisi vs M135 normi sport.
Comment
-
Itsellä M235i ja tyypit otin M2:lla. Molemmissa on pirun hyvä vaihteisto ja pykälä löytyy ylös tai alas silloin kun sen pyytää. DKG on ehkä aavistuksen nopeampi mutta se saattaa olla kuvitelmaa ja ero on niin pieni että sillä ei juuri ole käytännön merkitystä. Mielestäni molemmat hakkaavat esim. VAG konsernin DSG:n. Kokemukset Volkkarista ja Audin RS:stä on kylläkin muutaman vuoden takaa ja voi niissäkin olla kehitystä tapahtunut. Itse pidin enemmän M2:n vaihteistosta lähinnä siksi että siinä on "vain" kuusi pykälää. Omaan makuun kahdeksan on liikaa. Varmasti hyvin pitkälle tottumiskysymyskin mutta jotenkin vain oikean pykälän löytäminen manuaalikäytössä kahdeksasta mahdollisesta ei aina osu täysin kohdalleen. Toisaalta manuaalilla tulee loppupeleissä melko vähän ajettua ja automaattikäytössä taas peräti lisää fiilistä kun automaatti latoo kahdeksan pykälää sisään ja rivikuutosen soundit pääsee oikeuksiinsa.Originally posted by uusis View PostJoo, kyllähän sä sillon siinä mun vieressä istuit kun painoin menemään.ja muistaakseen yllätyit kuinka ripeästi se vaihto pykäliä
Pitäs vaan päästä itse kokeilemaan että mitä eroa tai mitä parempaa siinä M2 vaihdelaatikossa olisi vs M135 normi sport.
Comment
-
-
-
M2 on näyttävä paketti lokari pullistuksineen mutta jos isoin ero ajossa on yhden vaihteen verran vaihdelaatikossa, niin on siinä kyllä kova hinta ero pelkän laatikon suhteen M2 vs M235.vielä kun oman kokemuksen ja käytön mukaan tuo 8-lovinen sport sopii kuin tikku silmään näiden N55:sten kanssa
toki lukkoperä pitää hoitaa näihin muihin mikä on taas M2 vakiona, muuten ei pärjää jos kunnolla ajetaan.
Comment
-
No joo, kyllähän se M2 jonkin verran tiukempi on ja varmasti ratakierroksella jättää M235i:n. Olin ensin varma kun näin M2:n ensimmäiset kuvat että menee hankittavaksi mutta kun itsellä oli M235i ja pääsin vertaamaan näitä rinnakkain niin kyllä se M2 rehellisesti sanottuna oli kuitenkin lievä pettymys. Enkä pystynyt itselleni perustelemaan hintaeroa. Yleensä olen kyllä autokuumeen kourissa aika hyvä näitä perusteluja tekemään...Originally posted by uusis View PostM2 on näyttävä paketti lokari pullistuksineen mutta jos isoin ero ajossa on yhden vaihteen verran vaihdelaatikossa, niin on siinä kyllä kova hinta ero pelkän laatikon suhteen M2 vs M235.vielä kun oman kokemuksen ja käytön mukaan tuo 8-lovinen sport sopii kuin tikku silmään näiden N55:sten kanssa
toki lukkoperä pitää hoitaa näihin muihin mikä on taas M2 vakiona, muuten ei pärjää jos kunnolla ajetaan.
Harmi sinänsä että BMW:llä täytyy suorituskyky mennä suunnilleen mallisarjojen numerojärjestyksessä. Kakkossarjalainen olisi ollut hyvä alusta tehdä nopea auto mutta ei siitä näköjään voinut tehdä M4:sta nopeampaa. Omasta mielestäni esimerkiksi M4 taas on aivan liian iso lossi sporttiautoksi.
Comment
-
M2 Competition
M2 Competiton S55- moottorilla tulossa, 410 hv/550 Nm.
Last edited by BFI18; 18-04-2018, 09:02.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Tämä voisi olla aika kiva lelu. Saa nähdä millainen hinnoittelu tuolle taiotaan...Originally posted by BFI18 View PostM2 Competiton S55- moottorilla tulossa, 410 hv/550 Nm.
https://www.press.bmwgroup.com/unite...m2-competitionF36 ///M-Sport
Comment
Comment