Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlyingFinn
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 644

    Originally posted by Remotion View Post
    140 hakkaa M2:n kiihdytyksessä. En tiedä miksi 235 hakkaisi.
    Varmaankin johtuu välityksistä.

    Comment

    • Mikaatm
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 559
      • Vantaa

      Pääsin tänään ajaa ekaa kertaa ajamaan M2. Odotukset oli kovat, mutta valitettavasti ne kyllä romahti jo ensi metreillä. Mielestäni M2 ei todellakaan eroa juurikaan mun entisestä M135i kovinkaan paljoa.

      Myyjän kanssa kun juteltiin niin jos oma polkuni olisi kulkenut M135i ->M2 ->M3 niin asia olisi eri, mutta nyt kun verrokkina onkin M3 -> M2 niin ero korustui.

      60hv tehoero oli kans todella iso tai sitten mun M3:ssa on ruutia enemmän kuin luvataan (tai M2 ei ollut hepat kotona).
      450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

      Comment

      • uusis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2016
        • 192
        • finland

        Hyvä tietää
        Miten se sitten erosi perstuntumalla M135:een:think

        Comment

        • Mikaatm
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 559
          • Vantaa

          Originally posted by uusis View Post
          Hyvä tietää
          Miten se sitten erosi perstuntumalla M135:een:think
          Voimaa vähän enemmän ja laatikon suhteen DCT vs. manuaali.

          Molemmissa lukkoperä, alusta sopivan jäykkä (M135i oli KW V3), molemmissa samat sporttipenkit.
          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

          Comment

          • uusis
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2016
            • 192
            • finland

            ok, olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla tuota DCT laatikkoa vs tämä perinteinen 8-lovinen sport automaatti.tuo meinaan toimii todella hienosti tämän M135 kanssa.kuinka iso ero siinä DCT toiminnassa on.

            Comment

            • Sievälä
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 529
              • Mänttä

              Originally posted by Mikaatm View Post
              Voimaa vähän enemmän ja laatikon suhteen DCT vs. manuaali.

              Molemmissa lukkoperä, alusta sopivan jäykkä (M135i oli KW V3), molemmissa samat sporttipenkit.
              Hieman ot. Mutta mulla on tuo sinun vanha ykkösesi. Soittelinkin sinulle silloin viime syksynä ennen kaupantekoa autosta ja kuten ilmeistä on, kaupat tuli.
              G11 740e msport-17
              G21 320D xdrive msport -19 TAXI

              www.taksisakarisievala.com

              Comment

              • Mikaatm
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 559
                • Vantaa

                Originally posted by uusis View Post
                ok, olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla tuota DCT laatikkoa vs tämä perinteinen 8-lovinen sport automaatti.tuo meinaan toimii todella hienosti tämän M135 kanssa.kuinka iso ero siinä DCT toiminnassa on.
                Systerin kahdessa viimeisessä autossa (120d ja 320i) on ollut 8-lovinen sport automaatti ja kyllä se on hyvältä tuntunut ja nopealta, mutta oman M3 DCT on nopeimmalla asetukseen vielä paljon nopeampi.



                Originally posted by Sievälä View Post
                Hieman ot. Mutta mulla on tuo sinun vanha ykkösesi. Soittelinkin sinulle silloin viime syksynä ennen kaupantekoa autosta ja kuten ilmeistä on, kaupat tuli.
                Joo muistan kun soittelit
                450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                Comment

                • uusis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2016
                  • 192
                  • finland

                  Joo, kyllähän sä sillon siinä mun vieressä istuit kun painoin menemään.ja muistaakseen yllätyit kuinka ripeästi se vaihto pykäliä
                  Pitäs vaan päästä itse kokeilemaan että mitä eroa tai mitä parempaa siinä M2 vaihdelaatikossa olisi vs M135 normi sport.

                  Comment

                  • FlyingFinn
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 644

                    Originally posted by uusis View Post
                    Joo, kyllähän sä sillon siinä mun vieressä istuit kun painoin menemään.ja muistaakseen yllätyit kuinka ripeästi se vaihto pykäliä
                    Pitäs vaan päästä itse kokeilemaan että mitä eroa tai mitä parempaa siinä M2 vaihdelaatikossa olisi vs M135 normi sport.
                    Itsellä M235i ja tyypit otin M2:lla. Molemmissa on pirun hyvä vaihteisto ja pykälä löytyy ylös tai alas silloin kun sen pyytää. DKG on ehkä aavistuksen nopeampi mutta se saattaa olla kuvitelmaa ja ero on niin pieni että sillä ei juuri ole käytännön merkitystä. Mielestäni molemmat hakkaavat esim. VAG konsernin DSG:n. Kokemukset Volkkarista ja Audin RS:stä on kylläkin muutaman vuoden takaa ja voi niissäkin olla kehitystä tapahtunut. Itse pidin enemmän M2:n vaihteistosta lähinnä siksi että siinä on "vain" kuusi pykälää. Omaan makuun kahdeksan on liikaa. Varmasti hyvin pitkälle tottumiskysymyskin mutta jotenkin vain oikean pykälän löytäminen manuaalikäytössä kahdeksasta mahdollisesta ei aina osu täysin kohdalleen. Toisaalta manuaalilla tulee loppupeleissä melko vähän ajettua ja automaattikäytössä taas peräti lisää fiilistä kun automaatti latoo kahdeksan pykälää sisään ja rivikuutosen soundit pääsee oikeuksiinsa.

                    Comment

                    • Chris Sharma
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 43
                      • Espoo

                      Originally posted by FlyingFinn View Post
                      Itse pidin enemmän M2:n vaihteistosta lähinnä siksi että siinä on "vain" kuusi pykälää. Omaan makuun kahdeksan on liikaa.
                      eikö M2:sessa ole sama tuplankytkinvaihteisto kuin isoveljissä, eli 7-pykäläinen?

                      Comment

                      • FlyingFinn
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 644

                        Originally posted by Chris Sharma View Post
                        eikö M2:sessa ole sama tuplankytkinvaihteisto kuin isoveljissä, eli 7-pykäläinen?
                        Totta, noinhan se oli. Kuitenkin omaan makuun aavistuksen "parempi" kun on vähemmän pykäli.

                        Comment

                        • uusis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2016
                          • 192
                          • finland

                          M2 on näyttävä paketti lokari pullistuksineen mutta jos isoin ero ajossa on yhden vaihteen verran vaihdelaatikossa, niin on siinä kyllä kova hinta ero pelkän laatikon suhteen M2 vs M235.vielä kun oman kokemuksen ja käytön mukaan tuo 8-lovinen sport sopii kuin tikku silmään näiden N55:sten kanssa
                          toki lukkoperä pitää hoitaa näihin muihin mikä on taas M2 vakiona, muuten ei pärjää jos kunnolla ajetaan.

                          Comment

                          • FlyingFinn
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 644

                            Originally posted by uusis View Post
                            M2 on näyttävä paketti lokari pullistuksineen mutta jos isoin ero ajossa on yhden vaihteen verran vaihdelaatikossa, niin on siinä kyllä kova hinta ero pelkän laatikon suhteen M2 vs M235.vielä kun oman kokemuksen ja käytön mukaan tuo 8-lovinen sport sopii kuin tikku silmään näiden N55:sten kanssa
                            toki lukkoperä pitää hoitaa näihin muihin mikä on taas M2 vakiona, muuten ei pärjää jos kunnolla ajetaan.
                            No joo, kyllähän se M2 jonkin verran tiukempi on ja varmasti ratakierroksella jättää M235i:n. Olin ensin varma kun näin M2:n ensimmäiset kuvat että menee hankittavaksi mutta kun itsellä oli M235i ja pääsin vertaamaan näitä rinnakkain niin kyllä se M2 rehellisesti sanottuna oli kuitenkin lievä pettymys. Enkä pystynyt itselleni perustelemaan hintaeroa. Yleensä olen kyllä autokuumeen kourissa aika hyvä näitä perusteluja tekemään...

                            Harmi sinänsä että BMW:llä täytyy suorituskyky mennä suunnilleen mallisarjojen numerojärjestyksessä. Kakkossarjalainen olisi ollut hyvä alusta tehdä nopea auto mutta ei siitä näköjään voinut tehdä M4:sta nopeampaa. Omasta mielestäni esimerkiksi M4 taas on aivan liian iso lossi sporttiautoksi.

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              M2 Competition

                              M2 Competiton S55- moottorilla tulossa, 410 hv/550 Nm.

                              Last edited by BFI18; 18-04-2018, 09:02.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • Pekkiz
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 341
                                • Helsinki

                                Originally posted by BFI18 View Post
                                M2 Competiton S55- moottorilla tulossa, 410 hv/550 Nm.

                                https://www.press.bmwgroup.com/unite...m2-competition
                                Tämä voisi olla aika kiva lelu. Saa nähdä millainen hinnoittelu tuolle taiotaan...
                                F36 ///M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎