Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    #46
    Kiire kyssäri?

    Onko e30 malleissa (pl. m3) erilaisia jarrupaloja eteen?

    Tuli tuossa tilattua ebc:n jarrupalat ja näyttivät erilaiselta mitä nyt muistelen. Itsellä girlingin jarrusatulat jos sillä jotain väliä.

    Tulivat siis tämän näköiset mitkä schmiedmanin sivujen mukaan käyvät kaikkiin e30. http://static.schmiedmann.dk/Product...ge_111_big.jpg
    Kaverikin oli sitä mieltä että ei ole ikään nähnyt e30:pissä tuon näköisiä paloja.

    Itse taas muistelen että näyttivät about tältä mutta muistini on ihan vitun huono :(

    Mitkä taas schmiedmanin sivujen mukaan on m3 malliin.

    Kummat noista on nyt oikeat. Autoon en nyt heti pääse käsiksi että katsoisi itse ja pitäs tietää palauttaako nuo vai ei.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #47
      Originally posted by Miku View Post
      Kiire kyssäri?

      Onko e30 malleissa (pl. m3) erilaisia jarrupaloja eteen?

      Tuli tuossa tilattua ebc:n jarrupalat ja näyttivät erilaiselta mitä nyt muistelen. Itsellä girlingin jarrusatulat jos sillä jotain väliä.

      Tulivat siis tämän näköiset mitkä schmiedmanin sivujen mukaan käyvät kaikkiin e30. http://static.schmiedmann.dk/Product...ge_111_big.jpg
      Kaverikin oli sitä mieltä että ei ole ikään nähnyt e30:pissä tuon näköisiä paloja.

      Itse taas muistelen että näyttivät about tältä mutta muistini on ihan vitun huono :(

      Mitkä taas schmiedmanin sivujen mukaan on m3 malliin.

      Kummat noista on nyt oikeat. Autoon en nyt heti pääse käsiksi että katsoisi itse ja pitäs tietää palauttaako nuo vai ei.
      Ensimmäisessä kuvassa etupalat, toisessa kuvassa M3:n takapalat.
      Last edited by T3; 01-04-2014, 19:10.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        #48
        Originally posted by T3 View Post
        Ensimmäisessä kuvassa etupalat, toisessa kuvassa takapalat.
        Jos noihin schmiedmanin sivuihin on uskominen niin toisen kuvan palat on m3 etupalat.

        Eli nuo ensimmäisen kuvan palatko ovat sopivat e30 girling satuloihin? Tekee kyllä nyt muisti sitten tepposet sekä mulla että kaverilla.
        Last edited by Miku; 01-04-2014, 19:12.
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #49
          Originally posted by Miku View Post
          Jos noihin schmiedmanin sivuihin on uskominen niin toisen kuvan palat on m3 etupalat.

          Eli nuo ensimmäisen kuvan palatko ovat sopivat e30 girling satuloihin? Tekee kyllä nyt muisti sitten tepposet sekä mulla että kaverilla.
          Njoo, jälkimmäinen kuva ei anna totuutta mittasuhteista, sillä M3:n palat ovat edessä samannäköiset (palojen päädyissä tuollaiset haarukat), kuin takana, mutta tietysti erikokoiset. Ensimmäisen kuvan palat on jokatapauksessa vakio E30:n etupalat ja sopivat Girlingin ja ATE:n satuloihin.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Miku
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 2624
            • Kajaani

            #50
            Originally posted by T3 View Post
            Njoo, jälkimmäinen kuva ei anna totuutta mittasuhteista, sillä M3:n palat ovat edessä samannäköiset (palojen päädyissä tuollaiset haarukat), kuin takana, mutta tietysti erikokoiset. Ensimmäisen kuvan palat on jokatapauksessa vakio E30:n etupalat ja sopivat Girlingin ja ATE:n satuloihin.
            Juu kiitoksia!
            Pakko kait se on sitten uskoa että muisti teki kepposet sekä mulla että kaverilla Oisin voinut vannoa että mulla oli tuollaiset "haarukat" noissa päädyissä mutta sekoittanen sitten varmaan takapaloihin

            Parempi toki näin niin oli oikeat nuo tulleet palat.
            TEAM "Peli Menetetty"
            Nyt:
            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
            E30 320i 2d m20b27 tic project
            E38 728ia
            E46 316i sedan
            Ex:
            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #51
              Originally posted by Miku View Post
              Juu kiitoksia!
              Pakko kait se on sitten uskoa että muisti teki kepposet sekä mulla että kaverilla Oisin voinut vannoa että mulla oli tuollaiset "haarukat" noissa päädyissä mutta sekoittanen sitten varmaan takapaloihin

              Parempi toki näin niin oli oikeat nuo tulleet palat.
              Jep Vakio E30:n takapaloissa on toki nuo haarukat, mutta etupaloissa ei.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16400
                • Asikkala

                #52
                Originally posted by T3 View Post
                Ensimmäisen kuvan palat on jokatapauksessa vakio E30:n etupalat ja sopivat Girlingin ja ATE:n satuloihin.
                En katsonut kuvia mutta käykö molempiin jarruihin samat palat ?

                Comment

                • sam_u
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2014
                  • 32
                  • Oulu

                  #53
                  Onko mitään osaa mitä pystyis hyödyntämään tommosessa 316-87 autossa 535 -88 autosta? Lähinnä alusta/jarru puolelta ehkä? Oisi nimittäin ajatuksena vaihtaa 316 isompaa tekniikkaa.

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #54
                    Originally posted by sam_u View Post
                    Onko mitään osaa mitä pystyis hyödyntämään tommosessa 316-87 autossa 535 -88 autosta? Lähinnä alusta/jarru puolelta ehkä? Oisi nimittäin ajatuksena vaihtaa 316 isompaa tekniikkaa.
                    Konehan siinä parasta antia ois e30 koriin.

                    Alustanosista ei juuri yhtään mikään käy sellaisenaan e30iin.
                    Olli.

                    Comment

                    • SanMiguel
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 1035
                      • Kirkkonummi

                      #55
                      Ei enää mitään oleellista
                      Last edited by SanMiguel; 05-04-2014, 02:52. Reason: Myöhäistä jo...

                      Comment

                      • Tonzza95
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 49
                        • Forssa

                        #56
                        Lämmöt nousee tyhjäkäynnillä ihan punarajaan, ajossa melkeinpä pysyy kuitenki puolivälissä. Oliskohan kansi tai kansipahvi menny?

                        Koneena m40b18, ja pystyykö tota moottorin vuosimallia selvittää jotenki?

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3165
                          • 47200

                          #57
                          Originally posted by Tonzza95 View Post
                          Lämmöt nousee tyhjäkäynnillä ihan punarajaan, ajossa melkeinpä pysyy kuitenki puolivälissä. Oliskohan kansi tai kansipahvi menny?

                          Koneena m40b18, ja pystyykö tota moottorin vuosimallia selvittää jotenki?
                          Onko nestettä kuitenkin tarpeeksi? Vesipumppu vois olla yks vaihtoehto mikä kannattaa katsoa ensimmäisten joukossa..
                          Koneen kupeessa lukee kyllä vuosileima semmosen renkaan sisällä..

                          Comment

                          • Tonzza95
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2013
                            • 49
                            • Forssa

                            #58
                            Originally posted by pazq View Post
                            Onko nestettä kuitenkin tarpeeksi? Vesipumppu vois olla yks vaihtoehto mikä kannattaa katsoa ensimmäisten joukossa..
                            Koneen kupeessa lukee kyllä vuosileima semmosen renkaan sisällä..

                            En oo kovin paljoa tolla vielä ajanut mutta sinä aikana ei ole kyllä nestettä hävinnyt oikeastaan mitään. Miten ton vesipumpun pystyy tarkistaa että toimiiko? Termostaatin olen tohon jo vaihtanut.

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #59
                              Originally posted by Tonzza95 View Post
                              Lämmöt nousee tyhjäkäynnillä ihan punarajaan, ajossa melkeinpä pysyy kuitenki puolivälissä. Oliskohan kansi tai kansipahvi menny?

                              Koneena m40b18, ja pystyykö tota moottorin vuosimallia selvittää jotenki?
                              Jos ajossa lämmöt on normaalit, mutta tyhjäkäynnillä nousee, on visko silloin sökö,
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3165
                                • 47200

                                #60
                                Originally posted by T3 View Post
                                Jos ajossa lämmöt on normaalit, mutta tyhjäkäynnillä nousee, on visko silloin sökö,
                                Eli; aja moottori lämpöseksi, avaa konepelti, ota ruuvari käteen, työnnä se sinne ropeliin varovasti ja jos se pysähtyy helposti niin osta uusi se alumiininen keskipalikka (visko) alvadi.ee:ltä/käytettyunä, koska uutena ihan homokallis. Jos näin ei tapahdu, on vika jossain muualla kuin siinä jäähdyttimen ropellissa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎