Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • katiska
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 102
    • Kemi

    Nyt ois autoa käytetty konttorilla ja päästöistähän se pomppas. Muuten oli päästöt ok mutta co2 taisi olla se mistä hylkäs. Sanoi että pitäs olla lähempänä 3 että menis läpi mutta tuossa se oli 11. Sanoi että käy rikkaalla koska nuin koholla.

    Kysymys kuuluukin että miten tuon nyt saa laihemmalla käymään kun kaasarina vakio pierpuri jossa ei ilmeisesti mitään säätöruuveja ole? Tai mistä tuo vois johtua että käy nuin rikkaalla. Moottori siis edelleen m10b18.
    Nyt:
    -Bmw e46 320ci -00

    Ex:
    -Bmw e36 328 -95
    -Bmw e30 316 -88

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16300
      • Asikkala

      Originally posted by katiska View Post
      Nyt ois autoa käytetty konttorilla ja päästöistähän se pomppas. Muuten oli päästöt ok mutta co2 taisi olla se mistä hylkäs. Sanoi että pitäs olla lähempänä 3 että menis läpi mutta tuossa se oli 11. Sanoi että käy rikkaalla koska nuin koholla.

      Kysymys kuuluukin että miten tuon nyt saa laihemmalla käymään kun kaasarina vakio pierpuri jossa ei ilmeisesti mitään säätöruuveja ole? Tai mistä tuo vois johtua että käy nuin rikkaalla. Moottori siis edelleen m10b18.
      Joku muu kuin co2 koska se on yleensä 14-15, juuri päästöongelmatopikkia vilkaisin. Laita kaikki arvot näkyviin.

      Comment

      • katiska
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 102
        • Kemi

        Oiskohan tuo sitten sanonu että ennemmin lähempänä 13 kuin tuota 11 mitä näytti. Perkule kun kiireellä piti käyttää että jos ois vaikka sattunut meneen läpi niin ei tullu kunnolla kuunneltua mitä selitti + vieressä just joku tiisseli päästömittauksessa hana pohjassa joten melua oli hallissa. Sen verran ite sitä mittaria katoin että co2 arvo oli tuon 11 ja siitä se sanoi ja hylkäyslapussakin luki että hylätty co2 arvon takia. Tuo konttori missä yleensä nuita vanhoja autoja käytellyt ei kirjota päästöjä siihen lappuun minkä antavat katsastuksen päätteeksi.

        Eli jos tuo co2 pitäs olla 14-15 ja sen onkin nyt 11 niin silloin käy rikkaalla? Jos seuraavaan mittaukseen ainakin putsarista suodatin pois? sillonhan enempi ilmaa -> käy laihemmalla mutta vaikuttaako sitten muihin päästö arvoihin jotenkin?
        Nyt:
        -Bmw e46 320ci -00

        Ex:
        -Bmw e36 328 -95
        -Bmw e30 316 -88

        Comment

        • Miku
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 2624
          • Kajaani

          Originally posted by katiska View Post
          Oiskohan tuo sitten sanonu että ennemmin lähempänä 13 kuin tuota 11 mitä näytti. Perkule kun kiireellä piti käyttää että jos ois vaikka sattunut meneen läpi niin ei tullu kunnolla kuunneltua mitä selitti + vieressä just joku tiisseli päästömittauksessa hana pohjassa joten melua oli hallissa. Sen verran ite sitä mittaria katoin että co2 arvo oli tuon 11 ja siitä se sanoi ja hylkäyslapussakin luki että hylätty co2 arvon takia. Tuo konttori missä yleensä nuita vanhoja autoja käytellyt ei kirjota päästöjä siihen lappuun minkä antavat katsastuksen päätteeksi.

          Eli jos tuo co2 pitäs olla 14-15 ja sen onkin nyt 11 niin silloin käy rikkaalla? Jos seuraavaan mittaukseen ainakin putsarista suodatin pois? sillonhan enempi ilmaa -> käy laihemmalla mutta vaikuttaako sitten muihin päästö arvoihin jotenkin?
          TEAM "Peli Menetetty"
          Nyt:
          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
          E30 320i 2d m20b27 tic project
          E38 728ia
          E46 316i sedan
          Ex:
          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

          Comment

          • amisqo
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 1611
            • Vantaa

            Jännääkin jännempi käyntihäikkä m20b20 koneessa.

            Vehkeen iskee tulille, välillä kiekat sopivasti kylmällä noin 900 mikä toki laskee kun kone lämmin ihan normaaliin noi 750rpm. Toisaalta välillä kylmällä koneella esim liikennevaloihin tullessa, auto meinaa sammua, kiekat käy noin 500rpm jonka jälkeen jää poukkoilemaan 500-750rpm. Tämä siis, jos rullaat autolla kytkintä painaen. Kun pysähtyy kierrokset tasaantuu noin 750rpm. TÄMÄ siis kylmällä koneella.

            Kun kone ajettu lämpimäksi, kierrokset ei enään edeltävässä liikennevaloihin menossa -esimerkissä jää heittelehtimään, vaan jää kivasti normaalille tyhjäkäynnille 750rpm. Ei ongelmia eikä sammumisen uhkaa, MUTTA välillä liikennevaloissa esimerkiksi minuutin tyhjäkäynnillä käyneenä auto nostaa kierroksia noin 1100rpm, jonka jälkeen laskee ne takaisin tyhjäkäynnille. Tämä siis tapahtuu minun tekemättä mitään. Välillä taas lämpimällä koneella kierrokset jää valoihin tullessa sinne 1100rpm. Kaasua polkemalla sen saa ehkä laskemaan takaisin peruslukemiin 750rpm.

            Kierrosten itsestään nousemisen huomaa myös esim moottorijarrutuksissa, jos kierrokset hiukka yli tonnissa, kulutusmittari pomppii ja auto nykii, eli saa kaasua vaikka sitä ei sille anneta. Tällöin erittäin usein myös kierrokset jää leijumaan tyhjäkäynnillä.

            Vikahan on siitä jännä, et oikein syytä en oo keksinyt. Imuvuotoja on etsitty tuloksetta, tk moottori putsattu ja kokeiltu toisella toimivasta autosta otetulla mikä ei sitten mun autossa toiminut lainkaan. Yksilöitä vai ei...

            Kaveri puhui että kaasuläpässä olis tämmönen (THROTTLE VALVE SWITCH 13631710559 RECTANGULAR PLUG) joka haistelee onko kaasuläppä auki vai kiinni. Voisko vikaa olla siinä, että tää anturi jää esim paskasuudesta johtuen niin rajamaille, että auto poikkoilee tyhjäkäyntiohjelma (tkmoottori) ja sitte saan kaasua ohjelma eli imm:n välillä?

            En sitten tiedä toi m20 on niin mystinen laite muutenkin. Mutta jos jotain ideoita/ apuja olis niin olis kiva saada toi selville. Ajoonhan toi ei sinäänsä vielä vaikuta mut ärsyttävää se on...

            -Topi
            G30 530e iPerfomance M-sport -18
            Ex: F30 330D M-sport -15
            Ex: E90 330D M-sport -06
            Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
            Ex: e30 320i -89
            Ex: e30 318iS -90

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16300
              • Asikkala

              Originally posted by katiska View Post
              Oiskohan tuo sitten sanonu että ennemmin lähempänä 13 kuin tuota 11 mitä näytti. Perkule kun kiireellä piti käyttää että jos ois vaikka sattunut meneen läpi niin ei tullu kunnolla kuunneltua mitä selitti + vieressä just joku tiisseli päästömittauksessa hana pohjassa joten melua oli hallissa. Sen verran ite sitä mittaria katoin että co2 arvo oli tuon 11 ja siitä se sanoi ja hylkäyslapussakin luki että hylätty co2 arvon takia. Tuo konttori missä yleensä nuita vanhoja autoja käytellyt ei kirjota päästöjä siihen lappuun minkä antavat katsastuksen päätteeksi.

              Eli jos tuo co2 pitäs olla 14-15 ja sen onkin nyt 11 niin silloin käy rikkaalla? Jos seuraavaan mittaukseen ainakin putsarista suodatin pois? sillonhan enempi ilmaa -> käy laihemmalla mutta vaikuttaako sitten muihin päästö arvoihin jotenkin?
              Siis tuo co2 ei kerro rikkaasta/laihasta mitään, sille ei edes ole raja-arvoa kuten tuosta trafin linkistä näkee. Co kertoo tämän rikkaan/laihan seoksen. Etkö saanut mitään paperia konttorilta ?

              Comment

              • Zetz
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 3227
                • Joensuu

                Originally posted by jr66 View Post
                Kyllä. Näitähän on sitten kahta eri merkkiä, ate ja girling, eivät ole vaihtokelpoisia keskenään. Carrier eli satulan kiinnike kulkee parina satulan kanssa.
                kiitokset tästä tiedosta, helpottaa vaan noita etujarrusatuloiden metsästämistä jos oman purkumiinan satulat ei ole käypäset.
                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                näillä mennään talvella:
                e39 523ia arctic silver
                e87 116i Japanrot
                ja näillä kesällä:
                e30 328i *Rot m50b28

                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11057
                  • ?

                  Nimestä tietää kumpaa kannattaa enemmän metsästää...

                  Comment

                  • Joppexxi
                    BTCF Member
                    • Sep 2014
                    • 11
                    • Forssa

                    Osaakos ketään sanoa, et mihän tosta e30 318:sta meni kun kytkimen paino pohjaan kerran ilman että auto oli käymässä kun se piti juur käynnistää, niin kytkin pedaalista katos tunto aivan kokonaan, ja nyt kun kytkintä painaa niin säiliössä nestetaso nousee, ja kun kytkimen vapauttaa, niin se laskee samaan tasoon takaisin?, on yritetty ilmata jarrun kans, ja tippakannulla mut ei oo auttanut, ite meinasin että sieltä meni työsylinterin stefa mutten viittis sitä ihan turhaan avatakkaan jos vika on jossain muualla..:think

                    Comment

                    • JIPSKI
                      BTCF Member
                      • Feb 2003
                      • 1010
                      • Vaasa

                      Saakohan noita sähkölasien katkaijijoiden taustavaloja jostain erikseen?
                      exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        Originally posted by Joppexxi View Post
                        Osaakos ketään sanoa, et mihän tosta e30 318:sta meni kun kytkimen paino pohjaan kerran ilman että auto oli käymässä kun se piti juur käynnistää, niin kytkin pedaalista katos tunto aivan kokonaan, ja nyt kun kytkintä painaa niin säiliössä nestetaso nousee, ja kun kytkimen vapauttaa, niin se laskee samaan tasoon takaisin?, on yritetty ilmata jarrun kans, ja tippakannulla mut ei oo auttanut, ite meinasin että sieltä meni työsylinterin stefa mutten viittis sitä ihan turhaan avatakkaan jos vika on jossain muualla..:think
                        Ylempi kytkinsylkkä rikki #1
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu
                        Jetzt: E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau, E30 Hartge H//27 replica, E21 320/6 -82 entisöitymässä 99%, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Foxide
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 514
                          • Helsinki

                          Mikä ihme tuossa kolmekympissä voi olla vikana? Kylmänä käynnistyy nätisti, kuten myös ihan kuumana. Mutta jos seisoo 5min tai pitempään, saa pari kertaa sahata ennenkuin käynnistyy. Kyseessä siis m20b20 -89

                          Kampuran tunnistin vaihdettu, m50 suuttimet vaihdettu, ja vuosi sitten bensapumppu. Näillä ei mitään vaikutusta. :think
                          G30 530e M-sport '18
                          F20 116d '12

                          Comment

                          • _jazze_
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 352
                            • Lohja

                            Olikos 318is:ssä isot tolpat? Mietin onnistuuko m42b18:n vaihto m20b20:n tilalle ilman alustamuutoksia...:think
                            sigpic
                            BMW e36 320i cabriolet
                            BMW e36 325i sedan
                            BMW e23 728iA

                            VW Golf Variant 1.9tdi 4Motion
                            ex.Seat Leon 1.9tdi TS150, BMW e36 325ti, BMW e46 320dA, BMW e34 525i, BMW e46 320d touring, VW Golf mk II vr6t 4Motion, BMW e36 325i 4D, Opel Rekord -64, BMW e30 320i 4d 2,5

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8531
                              • Karhe

                              Originally posted by _jazze_ View Post
                              Olikos 318is:ssä isot tolpat? Mietin onnistuuko m42b18:n vaihto m20b20:n tilalle ilman alustamuutoksia...:think
                              Isot tolpat ja levyperä, eli koko alusta vaihtoon.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16300
                                • Asikkala

                                Originally posted by Foxide View Post
                                Mikä ihme tuossa kolmekympissä voi olla vikana? Kylmänä käynnistyy nätisti, kuten myös ihan kuumana. Mutta jos seisoo 5min tai pitempään, saa pari kertaa sahata ennenkuin käynnistyy. Kyseessä siis m20b20 -89

                                Kampuran tunnistin vaihdettu, m50 suuttimet vaihdettu, ja vuosi sitten bensapumppu. Näillä ei mitään vaikutusta. :think
                                Suuttimet vuotaa, ei ole 1. m20 jossa tuo olisi vikana.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎