Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miuge
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 629
    • Tampere

    Kiitos nopeista vastauksista Pitää laittaa mopomallin maskipalat hakuun..
    Webshop - MRT Engineering
    Facebook - MRT Engineering
    Instagram - mrtengineering
    YouTube - miugemrt

    Comment

    • Vilikki
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 6309
      • Raahe

      Originally posted by Vilikki View Post
      Kuinka iso on e30 jarrupääsylinteri absittomassa 320i:ssä ja mistä mallista siihen sopii bolt on isommalla tilavuudella oleva sylkkä?
      Hop hop! Olikos tähän kellään heittää mitään vinkkiä?
      BMW e36 316i Turbo Compact

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16364
        • Asikkala

        Originally posted by Vilikki View Post
        Kuinka iso on e30 jarrupääsylinteri absittomassa 320i:ssä ja mistä mallista siihen sopii bolt on isommalla tilavuudella oleva sylkkä?
        Originally posted by Vilikki View Post
        Hop hop! Olikos tähän kellään heittää mitään vinkkiä?

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          Kiitoksia tästä. Maailmalta löytyi jo tietoa e32 735/750 pääsylkästä joka olisi 25mm männällä. Kokeillaan piruuttain sellaista.
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16364
            • Asikkala

            Originally posted by Vilikki View Post
            Kiitoksia tästä. Maailmalta löytyi jo tietoa e32 735/750 pääsylkästä joka olisi 25mm männällä. Kokeillaan piruuttain sellaista.
            Pinta-ala kasvaa reilusti l. esim. 20 mm. = 314 mm2 ja tuo 25 mm = 490 mm2.

            Comment

            • bumari
              Newbiemmer
              • Sep 2014
              • 5
              • Suomi

              Tyhjä käynti moottori ja joku muu surina

              Terve, elikkä auto meinaa hieman temppuilla. Joskus pitää startata useasti helvetin pitkään että hörähtää käyntiin ja välillä kuin palmun alta. Tyhjäkäyntimoottorista olen sellaisen huomannut, että kun lopetan starttauksen, noin viiden sekunnin kuluttua sieltä kuuluu naks. Ilmeisesti solenoidi? Kuuluuko sen tehdä näin? Ja sitten välillä kun laitan vain virrat päälle, konehuone on täysin hiljainen ja joskus taa sieltä kuuluu kummallista pientä surinaa jostai tulipellin puolelta koneen keskitasosta. Mitähän tämä voisi olla? Kiitos arvailuista.
              Last edited by bumari; 25-11-2014, 22:22.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5857
                • Joccis City

                Originally posted by bumari View Post
                Terve, elikkä auto meinaa hieman temppuilla. Joskus pitää startata useasti helvetin pitkään että hörähtää käyntiin ja välillä kuin palmun alta. Tyhjäkäyntimoottorista olen sellaisen huomannut, että kun lopetan starttauksen, noin viiden sekunnin kuluttua sieltä kuuluu naks. Ilmeisesti solenoidi? Kuuluuko sen tehdä näin? Ja sitten välillä kun laitan vain virrat päälle, konehuone on täysin hiljainen ja joskus taa sieltä kuuluu kummallista pientä surinaa jostai tulipellin puolelta koneen keskitasosta. Mitähän tämä voisi olla? Kiitos arvailuista.
                Jäi toi kristallipallo kotiin , joten en näe mikä auto sulla on.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • bumari
                  Newbiemmer
                  • Sep 2014
                  • 5
                  • Suomi

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Jäi toi kristallipallo kotiin , joten en näe mikä auto sulla on.
                  Niin tosiaan, bmw 316i 4d moottori mallia m40 ja vuosimallia 1989. Välillä kun pääsee unohtumaan muutama pikku juttu

                  Comment

                  • numberi
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 89
                    • Hamina

                    Originally posted by numberi View Post
                    L-jetronicin kytkeminen motronicciin, mitenhän tän kuuluis mennä? Muutaman kytkentäkaavion oon netistä löytäny, mut kaikki ovat vähän epäselviä. Ilmeisesti aikalailla väri väriin, mutta kaikki eivät kyllä täsmää.

                    Eli M20B23 johtosarja M40B18 c101-liittimeen kytkeminen, osaako kukaan sanoa mikä menee mihinkin?

                    Edelleen tarvis apua.
                    Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
                    Käyttis: Nissan ///Minterstar
                    Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic

                    Comment

                    • Markuuse
                      Newbiemmer
                      • Jul 2014
                      • 10
                      • Espoo

                      Oli tossa katsastus eikä mennyt päästöjen takia läpi HC oli 2482 ja O2 5,22. Missä mahtais olla vika ja koneena M20B25 täysin vakiona.
                      e30 325i M-Tech I -86

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Tarkista ensin imuvuoto.
                        Ensimäisenä se imm ja imusarjan välinen kumi
                        Lamda rikki, mikä oli arvo?
                        katti paskana
                        Imm rikki
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16328
                          • Leppävirta

                          Originally posted by bumari View Post
                          Terve, elikkä auto meinaa hieman temppuilla. Joskus pitää startata useasti helvetin pitkään että hörähtää käyntiin ja välillä kuin palmun alta. Tyhjäkäyntimoottorista olen sellaisen huomannut, että kun lopetan starttauksen, noin viiden sekunnin kuluttua sieltä kuuluu naks. Ilmeisesti solenoidi? Kuuluuko sen tehdä näin? Ja sitten välillä kun laitan vain virrat päälle, konehuone on täysin hiljainen ja joskus taa sieltä kuuluu kummallista pientä surinaa jostai tulipellin puolelta koneen keskitasosta. Mitähän tämä voisi olla? Kiitos arvailuista.
                          Originally posted by bumari View Post
                          Niin tosiaan, bmw 316i 4d moottori mallia m40 ja vuosimallia 1989. Välillä kun pääsee unohtumaan muutama pikku juttu
                          Surinaa konehuoneessa virrat päällä varmastikin pitää kiertovesipumppu. Se on normaalia. Jos se ei surise niin se ois rikki.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Markuuse
                            Newbiemmer
                            • Jul 2014
                            • 10
                            • Espoo

                            Originally posted by Tonton View Post
                            Tarkista ensin imuvuoto.
                            Ensimäisenä se imm ja imusarjan välinen kumi
                            Lamda rikki, mikä oli arvo?
                            katti paskana
                            Imm rikki
                            Lamba ei mitattu ja nämä arvot tyhjäkäynnillä
                            e30 325i M-Tech I -86

                            Comment

                            • truibeli
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 188
                              • btcf

                              Heipähei bemaristit!

                              Kaveri laitto rojektiksi tuollasen e30 toukan,m20b20 konneella.

                              Sen verran tutkittu ja hutkittu että 2 pyttyä pimiänä(en nyt muista mitkä).

                              Elikkä tultu nyt siihen johtopäätökseen että kyseisille 2 pytylle asti ei tuu bensaa,koska tulpat on nuissa pyttyissä ihan kuivat kun nuilta pytyiltä ottaa tulpanjohot irti ja antaa vähän aikaa käyvä.Ja käy tosiaan samallalailla tulpanjohtojen ollessa irti ja paikallaan eli 4 pytyllä.Tulpat on uudet ja kipinän antaa nuillekkin pyttyille.

                              Sillä tähän tarinoin,että jos joku ossais sanua onko näissä jottain tämmösiä "tyyppivikoja" yms mistä vois lähteä kokkeilemmaan :think? Näillä näkymin kuitenni imusarja otetaan seuraavaksi irti ja aletaan nuitten suuttimien elämää tutkimaan.

                              Kiitos jo etukäteen vastaajille!
                              Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by Markuuse View Post
                                Oli tossa katsastus eikä mennyt päästöjen takia läpi HC oli 2482 ja O2 5,22. Missä mahtais olla vika ja koneena M20B25 täysin vakiona.
                                Pakoputki näyttäisi vuotavan ainakin ihan reippaasti, joten jäännöshapen määrä valtava ja se sotkee mittaustuloksen. Korkea HC kertoo epätäydellisestä palamisesta. Ihan alkuun korjaat sen vuotavan pakoputken. Sitten säädät vaikka venttiilit (kylmänä) 0,25mm välyksille, tai vähän väljemmiksi. Tarkistat/korjaat imuvuodot ja teet uuden mittauksen.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎