Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    Originally posted by T3 View Post
    Cabriossa perinteisesti vähän tiheämpi välitys, joten eiköhän Mikulla ole tuo 3,91, ellei joku ole jo vaihtanut. Esim. 318i sedanissa on vakiona 4.10, mutta cabriossa 4,27
    Itse asiassa minähän tuohon olen perän vaihtanut ja sinultahan minä sen ostin En vain itse ainakaan huomannut silloin että olisi ollut välitykseltään ainakaan kovin erillainen kuin entinen. Ja itse asiassa vetareiden pulteista päätellen on voitu vaihtaa aiemminkin.

    Eli luultavasti about 3,91 välityksellä niin bueno. Maantietä ajelen todella vähän tuolla autolla niin mukava satunaisessa hassuttelussa oisi hieman tiheämpikin perä. Ei sulta semmosta löytys?
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by Miku View Post
      Itse asiassa minähän tuohon olen perän vaihtanut ja sinultahan minä sen ostin En vain itse ainakaan huomannut silloin että olisi ollut välitykseltään ainakaan kovin erillainen kuin entinen. Ja itse asiassa vetareiden pulteista päätellen on voitu vaihtaa aiemminkin.

      Eli luultavasti about 3,91 välityksellä niin bueno. Maantietä ajelen todella vähän tuolla autolla niin mukava satunaisessa hassuttelussa oisi hieman tiheämpikin perä. Ei sulta semmosta löytys?
      No perkule, niinhän se olikin. Taisipa muuten olla juurikin 3,91. Sulla oli sillon jonkinasteinen "hätä" saada se perä. Ei niinkään merkitystä välityksellä tms. kunhan vaan sait äkkiä toimivan perän. Vanha kaiketi hajonnut/huutava, tai jotain semmosta siinä oli. No, ei vissiin ihan susi perä, jos on toiminut.

      EDIT: Eipä ole just nyt sulle sopivaa tiheämpää. Koita ettiä jostain E28 518i:n 4,10, jos välttämättä haluat tiheämpää. Tuosta tiheämmät menee jo niin tiheiksi, ettei maantieajo ole kauhean kivaa, kun kone huutaa hullunlailla.
      Last edited by T3; 28-10-2014, 22:32.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        Originally posted by T3 View Post
        No perkule, niinhän se olikin. Taisipa muuten olla juurikin 3,91. Sulla oli sillon jonkinasteinen "hätä" saada se perä. Ei niinkään merkitystä välityksellä tms. kunhan vaan sait äkkiä toimivan perän. Vanha kaiketi hajonnut/huutava, tai jotain semmosta siinä oli. No, ei vissiin ihan susi perä, jos on toiminut.
        Juu se vanha meni palasiksi niin kiire oli saada auto ajoon kesken kesän
        Ei oo ollut susi ei, hienosti pelittää edelleenkin ja ei tuo minusta uusilla öljyillä oikein ääntänytkään :think
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • jjonii
          Newbiemmer
          • Feb 2014
          • 14
          • .

          Moro osaasko täälä kukaan sanoa paljonko bensanpaine pitäis olla m10 b18 ruisku koneessa?. Ja toinen, että pystyykö tuota ruiskua säätämää mitenkään?, kun käy nyt nii rikkaalla, että että laihemmalle pitäis saada, että leiman sais värkkiin

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by jjonii View Post
            Moro osaasko täälä kukaan sanoa paljonko bensanpaine pitäis olla m10 b18 ruisku koneessa?. Ja toinen, että pystyykö tuota ruiskua säätämää mitenkään?, kun käy nyt nii rikkaalla, että että laihemmalle pitäis saada, että leiman sais värkkiin
            Eikös siinä suutintukin päässä ole bensanpaineensäädin, joka tuossa moottorissa on 3.0bar. Pystyy sitä ilmamäärämittarista säätämään, mutta miten tuo rikkaalla käyminen on todettu? Onko tästä joku päästömittaus olemassa ja jos, niin minkäslaisia arvoja sieltä putkahti?
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • jjonii
              Newbiemmer
              • Feb 2014
              • 14
              • .

              Originally posted by T3 View Post
              Eikös siinä suutintukin päässä ole bensanpaineensäädin, joka tuossa moottorissa on 3.0bar. Pystyy sitä ilmamäärämittarista säätämään, mutta miten tuo rikkaalla käyminen on todettu? Onko tästä joku päästömittaus olemassa ja jos, niin minkäslaisia arvoja sieltä putkahti?
              Joo päästömittaus on otettu ja co arvo pomppi lähempänä 10 ja katsurikin tuumaali siihen, että rikkaalla se käy aika roimasti, mutta kaikki muut arvot oli Hyvät. Mutta sitä ei osaa sanoa vaan, että mistä lähtis vikaa ettimään?.

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by jjonii View Post
                Joo päästömittaus on otettu ja co arvo pomppi lähempänä 10 ja katsurikin tuumaali siihen, että rikkaalla se käy aika roimasti, mutta kaikki muut arvot oli Hyvät. Mutta sitä ei osaa sanoa vaan, että mistä lähtis vikaa ettimään?.
                Ok. Rikkaallahan se sitten käy. Aiheuttajia voi olla esim. Liian korkea bensanpaine (kokeile vaihtaa paineensäädin). Lämpötunnistin rikki (vaihtoon). Öljyn seassa paljon bensaa. Tai sitten ilmamäärämittari on rikki. Ei olisi ensimmäinen M10:n L-jetronic IMM, joka on simahtanut. Voihan sitä IMM:ää koittaa toki säätää, mutta vasta sitten, kun kaikki muu on varmasti kunnossa. Mittarin muovikansi auki ja ratasta kääntämällä arvot kohdalleen.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  Kysytäänpäs täällä kun tuossa compactissa on se E30 taka-akselisto. Eli mikähän voisi aiheuttaa sellaisen vaimean tumahduksen perämurikan suunnalta vaihdetta vaihtaessa? Tai oikeastaan aina kun kytkimen kanssa pelaa, varovaisella kytkimen käytöllä kyllä pystyy ajamaan ihan äänettömästikin. Perän takakannen ison puslan katsoin ja ei se nyt ihan rikki ole mutta ei kyllä kovin jämäkkä enää.
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5857
                    • Joccis City

                    Originally posted by Tomba87 View Post
                    Kysytäänpäs täällä kun tuossa compactissa on se E30 taka-akselisto. Eli mikähän voisi aiheuttaa sellaisen vaimean tumahduksen perämurikan suunnalta vaihdetta vaihtaessa? Tai oikeastaan aina kun kytkimen kanssa pelaa, varovaisella kytkimen käytöllä kyllä pystyy ajamaan ihan äänettömästikin. Perän takakannen ison puslan katsoin ja ei se nyt ihan rikki ole mutta ei kyllä kovin jämäkkä enää.
                    Takapalkin isot puslat loppu.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Throttle
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 793
                      • -

                      M42:sen kk-pultit kertakäyttöiset?
                      Ja kk ja rk kiristysmomentit?

                      Comment

                      • ///Make
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 4687
                        • Lahti

                        --------------------
                        Last edited by ///Make; 31-10-2014, 06:50.
                        Z3 3,0 Coupe -98
                        E30 325E 4D -85
                        Originally posted by TNT
                        Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                        Comment

                        • jjonii
                          Newbiemmer
                          • Feb 2014
                          • 14
                          • .

                          Originally posted by T3 View Post
                          Ok. Rikkaallahan se sitten käy. Aiheuttajia voi olla esim. Liian korkea bensanpaine (kokeile vaihtaa paineensäädin). Lämpötunnistin rikki (vaihtoon). Öljyn seassa paljon bensaa. Tai sitten ilmamäärämittari on rikki. Ei olisi ensimmäinen M10:n L-jetronic IMM, joka on simahtanut. Voihan sitä IMM:ää koittaa toki säätää, mutta vasta sitten, kun kaikki muu on varmasti kunnossa. Mittarin muovikansi auki ja ratasta kääntämällä arvot kohdalleen.
                          Joo kyllä siihen leiman sai kun pienensi bensanpainetta tarpeeksi. Mutta missä tuo lämpötunnistin sijaitsee?

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Throttle View Post
                            M42:sen kk-pultit kertakäyttöiset?
                            Ja kk ja rk kiristysmomentit?
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Bemsu
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2011
                              • 183
                              • Hyvinkää

                              No empäs tiedä onko oikea palsta kysyä mutta viisaammat osaa neuvoa oikeaan paikkaan...

                              Eli oisin vahtamassa e36 hammastankoa tohon mun kolmekypään. Millanen duuni on tiedossa? Mites tuo "prikkakikka" toteutetaan touhon e36 hammastankoon?

                              V*tuttaa tuo nykyinen ohjaus.. Melkeen neljä kiekkaa laidasta laitaan
                              BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                              F25 30d M-Sport
                              VW T5 GP R-Line
                              E46 330d M-Sport II

                              Comment

                              • Re-pe
                                BTCF Member
                                • Nov 2010
                                • 380
                                • Lieksa

                                Originally posted by Bemsu View Post
                                No empäs tiedä onko oikea palsta kysyä mutta viisaammat osaa neuvoa oikeaan paikkaan...

                                Eli oisin vahtamassa e36 hammastankoa tohon mun kolmekypään. Millanen duuni on tiedossa? Mites tuo "prikkakikka" toteutetaan touhon e36 hammastankoon?

                                V*tuttaa tuo nykyinen ohjaus.. Melkeen neljä kiekkaa laidasta laitaan
                                Tuolta pitäis selvitä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=97628
                                e36 328i -97 M-Sport
                                e46 320d -04 M-Sport

                                Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎