Sarjamme tyhmiä kysymyksiä jatkuu, vaihteeksi kuvan osa 6 (Camshaft Timing Adapter?) jäi paloina käteen remmiä vaihtaessa. Liekö tämä nyt miten elintärkeä osa? Juu, ei maksa paljon mutta tähän hätään ei saa ja pitäs kasata auto läjään.
Sarjamme tyhmiä kysymyksiä jatkuu, vaihteeksi kuvan osa 6 (Camshaft Timing Adapter?) jäi paloina käteen remmiä vaihtaessa. Liekö tämä nyt miten elintärkeä osa? Juu, ei maksa paljon mutta tähän hätään ei saa ja pitäs kasata auto läjään.
Eikös tuo oo vaan vääntiö räikkää varten, kiinnitys nokkapyörän pultin aluslevyyn:think Eli ei vaikuttane toimintaan.
E: tietty kannattaa katsoa että nokkapyörän kohdistustappi pysyy paikallaan ilman tuota mutta se taitaa jäädä tuon keskipultin kannan alle...
Sarjamme tyhmiä kysymyksiä jatkuu, vaihteeksi kuvan osa 6 (Camshaft Timing Adapter?) jäi paloina käteen remmiä vaihtaessa. Liekö tämä nyt miten elintärkeä osa? Juu, ei maksa paljon mutta tähän hätään ei saa ja pitäs kasata auto läjään.
Eikös tuo oo vaan vääntiö räikkää varten, kiinnitys nokkapyörän pultin aluslevyyn:think Eli ei vaikuttane toimintaan.
E: tietty kannattaa katsoa että nokkapyörän kohdistustappi pysyy paikallaan ilman tuota mutta se taitaa jäädä tuon keskipultin kannan alle...
No näin minäkin sitä räknäsin, että ilmeisesti tämä on joku "integroitu ajoitustyökalu". Piti vaan varmistaa vielä viisaammilta kanssaharrastajilta. Tarvii tilata uusi ja laittaa paikoilleen kunhan seuraavan kerran remmiä joskus taas vaihtaa.
Hukkasin säätö tikun, jolla voi seosta säätää. Saako niitä mistään?
Lisäksi autossa ei toimi lämpötilamittari ollenkaan ja ei meinaa lähteä käymään kun kaasun kanssa, pysyy kuitenkin sitten käynnissä🤔 kylmäkäynnistys suuttimen toiminta??
uusi anturi tilattu, sama ilmeisesti käy myös E30 joten jospa nyt oikea tulee..
Hukkasin säätö tikun, jolla voi seosta säätää. Saako niitä mistään?
Lisäksi autossa ei toimi lämpötilamittari ollenkaan ja ei meinaa lähteä käymään kun kaasun kanssa, pysyy kuitenkin sitten käynnissä🤔 kylmäkäynnistys suuttimen toiminta??
uusi anturi tilattu, sama ilmeisesti käy myös E30 joten jospa nyt oikea tulee..
Eli pitkä 3 mm kuusiokolo koska k-jetronic ?
Lämpömittari ja sen anturi ei liity koneen toimintaan mitenkään, vika voi olla vaikka kylmäkäyntisäätimessä eli ohjauspaineen säädin koneen kyljessä imusarjan alla, menee letkuja ja piuhoja ko. vehkeeseen. Piuhoista en ole varma, muutama vuosi kun olen m10 k-jetin nähnyt.
1-napainen anturi jos on tilattu niin oikeanlainen ainakin on kyseessä.
Joo, oli yhdella latta liittimella vaan tuo minka tilasin, saakohan noita uusia mistaan jos vaihtas koko laitoksen?
ja missä toi lämpöaika kytkin sijaitsee vai onko sama?
Tänää töistä lähtiissään kuuntelin ni pensa pumppu ainakin hurahtaa,
mutta ei vaa tunnu saavan bensaa, 5s startata ja sit ku kaasua antaa ni vaikeasti lähtee käymään...
kunhan tää sade loppuu joskus ni kattoo vähän tarkemmin,
seos tuntus olevan hieman rikkaalla ajaessa ja myös vähän bensa haisee hyttiin asti..
paikallaan kun polkasee ni hyvin kuiteski kiekat ottaa.
Lämpöaikakytkin on siinä vesiletkulähdössä lämpömittarin anturin vieressä, sellainen anturin näköinen osa.
En nyt muista miten tuo mitattiin mutta voihan sitä tarkistaa että ruiskuttaako kylmäkäynnistyssuutin bensaa kun kylmää konetta starttaa.
Ohjauspaineensäädin säätää määräjakajan toimintaa moottorin lämpötilan mukaan.
Lisäilmaventtiili antaa kylmälle moottorille enemmän ilmaa kaasuläpän ohi ts. nostaa tyhjäkäynnin kierroksia.
Tutkiskelen nuo kaksi, niin luulis korjaantuvan. Tunnustaisi äkkiä että kumpi vain voisi olla syypää tai ehkä jopa molemmat. Voihan se tosin olla että sitäkin seos ruuvia on sorkittu myös.
Tilasin 4.9 laajakaistalambdan, niin saa sillä sit seoksen kunnolla säädettyä, katsoa ennen sitä se ajoitus lampulla myös oikeaksi.
Jakajan koppa oli mustunut niin läysin kontista vanhan joka oli hyvässä kunnossa niin parani käynti, imuilmaa vuoti imusarjan alta, koska ei ollut jotai letkua ollenkaan kiinni, sen tulppasin ja nyt käy tosi tasaiseen ja ottaa kierrokset kun hipasee polinta, eikä pätki kaupunki ajossa enää, imuläpän kotelossa pakosarjan puolella on letkun paikka jossa ei mitään, tulisiko se letku sinne sit sieltä toiselta puolen jätin sen nyt vielä avoimeksi,
kylmänä lähtee paremmin silleen että käyttää virtoja noin kymmenen kertaa kun pumppu aina hurahtaa 1-2 sekuntia per kerta niin sitten lähtee miltei heti, voisiko pumppu olla mallia tarvike joka ei anna painetta tarpeeksi kerralla, ei ole itsellä vehkeitä millä mitata, kuumana kun sammuttaa ja starttaa ni lähtee kuin palmun alta..letkulla vedetty linja kokonaan niin voiko olla että on niin iso että painetta ei vain tule tarpeeksi
Last edited by Jykex; 02-08-2023, 14:19.
Reason: wrong text
Mittarin lämpö anturin vaihdoin niin ei toimi vieläkään, virrat laittaa päälle niin värähtää vähän, siihen liittimeen tulee kaksi johtoa joten voiko olla että anturi kuitenkin väärä vai tuleeko toinen maahan sitten ja toinen vain anturin
Comment