Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harry s morgan
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 131
    • Kalajoki

    E21 etujarrukilvet

    Löytyyköhän uusia ja halpoja jarrukilpiä mistään?. Uusia ja kaliita löytyy kyllä, mutta ei viittis maksaa pellin palasesta kovin paljoa.

    Entäpä onko kukaan sovitellut jonkun muun auton jarrukilpiä E21:een?

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2044
      • Riihimäki

      Originally posted by harry s morgan View Post
      Löytyyköhän uusia ja halpoja jarrukilpiä mistään?. Uusia ja kaliita löytyy kyllä, mutta ei viittis maksaa pellin palasesta kovin paljoa.

      Entäpä onko kukaan sovitellut jonkun muun auton jarrukilpiä E21:een?

      Hmm, aika suhteellista. Mun mielestä Wallothneschin alle 80e/kpl on vielä aika kohtuullinen hinta. Vai puhuttiinko etukilvistä? Siihen kaupataankin nykyään näemmä vain jäähdytettyä mallia minkä hinta onkin aika suolainen 120e/kpl. Realoem mukaan normaalikin olis saatavilla ja 75$.


      Edit: no joo lukihan otsikossa että etu, mikä ei enää quotatessa näkynyt.

      Comment

      • e36coupe
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 721
        • Nokia

        Walloth ja muutkaan eivät myy taakse kuin vasemmalle sen jarrukilven (levyjarruille). Oikean puoleista ei tunnu löytyvän mistään. Edes kallista. Jos jollain on omassa hyllyssä oikean puoleinen niin voin ostaa.


        Eteen jos uudet haluaa niin niitä näytti tosiaan olevan vain noita yli 100€ / kpl, mutta ehkä pitäisi iloita että niitä vielä sentään saa? Jos tuo on liian kallista niin sitten varmaan tarvitsee harkita käytettyjä.
        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

        Työn alla: E21 320/6
        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

        Comment

        • FinCode
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 470
          • Savo

          Onkos nyt niin että takajouset ovat kaikissa malleissa samat riippumatta siitä onko keulalla nelos- tai kutosmoottori?
          E21, E30, E36, E84
          ½ R89/146, G20

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by FinCode View Post
            Onkos nyt niin että takajouset ovat kaikissa malleissa samat riippumatta siitä onko keulalla nelos- tai kutosmoottori?
            Fanssin mukaan 323i on eri jouset, ennen laihialla asunut foorumilainen kertoo miten asia on.

            Comment

            • FinCode
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 470
              • Savo

              Originally posted by jr66 View Post
              Fanssin mukaan 323i on eri jouset, ennen laihialla asunut foorumilainen kertoo miten asia on.
              No joo, siinäpä se. Walloth tarjoaa "Coil spring rear fits for all models and years of manufacturing" ja realoem antaa kolme vaihtoehtoa, joista kaksi "motorsport" käy kaikkiin ja yksi pelkkään kuningasmalliin. Toki sekin ended.
              E21, E30, E36, E84
              ½ R89/146, G20

              Comment

              • Hooligan
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 132
                • Unknown

                Kuinka sivupeilin lasin irroitus menikään? Sähköistetyssä peilissä oli siellä lasin takana näkyvillä ne "hampaat", joista kääntämällä lasi irtosi. Perus sähköttömässä peilissä ei näytä olevan ja sitä nyt tässä käännellyt ja väännellyt. Peilin lasin vaihto noista päikseen, toinen rikki toinen ehjä, niin onko niissä nyt sitten joku eri kiinnitys systeemi?
                E21

                Comment

                • [Snowboarder]
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 2188
                  • Karstula

                  Onko kukaan toteuttanut e21:seen 5x120 jakoa? Mikä on kustannus tehokkain ratkaisu? Ei haittaa jos saa samalla isomat jarrutkin.
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                  Comment

                  • e36coupe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 721
                    • Nokia

                    Originally posted by [Snowboarder] View Post
                    Onko kukaan toteuttanut e21:seen 5x120 jakoa? Mikä on kustannus tehokkain ratkaisu? Ei haittaa jos saa samalla isomat jarrutkin.
                    Halvinta on ostaa jakoa muuttavat spacerit. Noita 4x100--> 5x120 lättyjä on pariakin eri tyyliä.
                    Edessä voi myös käyttää E24 napoja jos isot laakerit. Taakse ei ole nopeita ja helppoja muutoksia tullut vastaan.
                    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                    Työn alla: E21 320/6
                    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                    Comment

                    • [Snowboarder]
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 2188
                      • Karstula

                      Originally posted by e36coupe View Post
                      Halvinta on ostaa jakoa muuttavat spacerit. Noita 4x100--> 5x120 lättyjä on pariakin eri tyyliä.
                      Edessä voi myös käyttää E24 napoja jos isot laakerit. Taakse ei ole nopeita ja helppoja muutoksia tullut vastaan.

                      Näin olen nettiä selaamalla ymmärtänyt. Todennäköisesti alkuun tuleekin spacereillä, vaikkei tuo 4x100-5x120 spaceri hirveästi luottoa herätä,mut kai ne kestää.
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                      Comment

                      • [Snowboarder]
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 2188
                        • Karstula

                        Onko näissäkin typ168 4pultilla vetarin tumppi kiinni ja typ188 6:llä? Käykö E30 tai muu perä. Auto siis alkujaan 315 missä perässä vetarin tumpit 6lla kiinni,olettasin et pitäisi olla alkujaan typ168perä? Toki kemppi lukkokin,niin mahdollisesti perä vaihtunut ajansaatossa.
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by [Snowboarder] View Post
                          Onko näissäkin typ168 4pultilla vetarin tumppi kiinni ja typ188 6:llä? Käykö E30 tai muu perä. Auto siis alkujaan 315 missä perässä vetarin tumpit 6lla kiinni,olettasin et pitäisi olla alkujaan typ168perä? Toki kemppi lukkokin,niin mahdollisesti perä vaihtunut ajansaatossa.
                          E21:ssä on vain Typ168 periä. Vanhemmissa sivuposket 4pultilla ja uudemmissa 6pultilla. E30:n perät ja muidenkaan, ei mene kiinnityksiin oikein mitenkään, ilman suuria muutoksia. Nollakakkosen perät menee takakannen vaihdolla, mutta niissäkin on pieniä eroja vetarin pulttien koossa, kun on 8mm pulteilla ja 10mm pulteilla. Toki myös vanhemmat E21:t on 8mm pulteilla. Silloin myös perän leveydessä (vetarin tumpin laipasta laippaan) on leveyseroa.
                          Edit: Käytännössä menee niin, että kun on sivuposket 4pultilla, vetarinpultit on 8mm ja kun sivuposket on 6pultilla, niin vetarinpultit on 10mm.
                          Last edited by T3; 07-04-2021, 19:54.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • [Snowboarder]
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 2188
                            • Karstula

                            Originally posted by T3 View Post
                            E21:ssä on vain Typ168 periä. Vanhemmissa sivuposket 4pultilla ja uudemmissa 6pultilla. E30:n perät ja muidenkaan, ei mene kiinnityksiin oikein mitenkään, ilman suuria muutoksia. Nollakakkosen perät menee takakannen vaihdolla, mutta niissäkin on pieniä eroja vetarin pulttien koossa, kun on 8mm pulteilla ja 10mm pulteilla. Toki myös vanhemmat E21:t on 8mm pulteilla. Silloin myös perän leveydessä (vetarin tumpin laipasta laippaan) on leveyseroa.
                            Edit: Käytännössä menee niin, että kun on sivuposket 4pultilla, vetarinpultit on 8mm ja kun sivuposket on 6pultilla, niin vetarinpultit on 10mm.
                            Kiitokset tästä Onko tietoa meneekö E30 typ168 sisuskalut tuohon e21 perään?
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                            Comment

                            • e36coupe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 721
                              • Nokia

                              Originally posted by [Snowboarder] View Post
                              Kiitokset tästä Onko tietoa meneekö E30 typ168 sisuskalut tuohon e21 perään?
                              Menee E30 sisukset E21 kuoriin.
                              Toki niitä E30 sisuskaluja on erilaisia, joten joku kombo voi vaatia esim. spacerin lukon ja ring gearin väliin.
                              Alkupään E30 323 tais olla erilainen lukko kuin E30 loppupään malleissa.

                              Mulla on E30 lukkoyksikkö E21 kuorissa.
                              Myös E36 lukkoyksikköä voi laittaa E21 kuoriin. Vaikka 318is -mallista.
                              Last edited by e36coupe; 08-04-2021, 08:44.
                              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                              Työn alla: E21 320/6
                              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                              Comment

                              • tigu
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 947
                                • Oulu

                                Itellä on m50 swappi meneillään e21:seen.Ja moniurahihna pitäisi hommata lyhyempi koska ohjaustehostimen pumppu on poistettu.Auto on 250km päässä niin ei pääse mittaamaan mikä sinne sopii
                                Tietoa kellään remmin pituudesta?
                                -e21 m50-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎