E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jykex
    replied
    Mittarin lämpö anturin vaihdoin niin ei toimi vieläkään, virrat laittaa päälle niin värähtää vähän, siihen liittimeen tulee kaksi johtoa joten voiko olla että anturi kuitenkin väärä vai tuleeko toinen maahan sitten ja toinen vain anturin

    Leave a comment:


  • Jykex
    replied
    Jakajan koppa oli mustunut niin läysin kontista vanhan joka oli hyvässä kunnossa niin parani käynti, imuilmaa vuoti imusarjan alta, koska ei ollut jotai letkua ollenkaan kiinni, sen tulppasin ja nyt käy tosi tasaiseen ja ottaa kierrokset kun hipasee polinta, eikä pätki kaupunki ajossa enää, imuläpän kotelossa pakosarjan puolella on letkun paikka jossa ei mitään, tulisiko se letku sinne sit sieltä toiselta puolen�� jätin sen nyt vielä avoimeksi,

    kylmänä lähtee paremmin silleen että käyttää virtoja noin kymmenen kertaa kun pumppu aina hurahtaa 1-2 sekuntia per kerta niin sitten lähtee miltei heti, voisiko pumppu olla mallia tarvike joka ei anna painetta tarpeeksi kerralla, ei ole itsellä vehkeitä millä mitata, kuumana kun sammuttaa ja starttaa ni lähtee kuin palmun alta..letkulla vedetty linja kokonaan niin voiko olla että on niin iso että painetta ei vain tule tarpeeksi
    Last edited by Jykex; 02-08-2023, 13:19. Reason: wrong text

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Mm autodoc 73€+centit:
    BOSCH nro 0280130220

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    135 € :think Oletko kysynyt suomalaisista kaupoista ? Onko kylmäkäynnistyssuutin testattu ?

    Leave a comment:


  • Jykex
    replied
    Joo, kiitokset vastauksista!

    Tutkiskelen nuo kaksi, niin luulis korjaantuvan. Tunnustaisi äkkiä että kumpi vain voisi olla syypää tai ehkä jopa molemmat. Voihan se tosin olla että sitäkin seos ruuvia on sorkittu myös.

    Tilasin 4.9 laajakaistalambdan, niin saa sillä sit seoksen kunnolla säädettyä, katsoa ennen sitä se ajoitus lampulla myös oikeaksi.


    Tuo halvin mitä äkkiä löysin:

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    E21 k-jet temperature time switch https://www.google.fi/search?q=bmw+1...h=603&biw=1229

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Lämpöaikakytkin on siinä vesiletkulähdössä lämpömittarin anturin vieressä, sellainen anturin näköinen osa.
    En nyt muista miten tuo mitattiin mutta voihan sitä tarkistaa että ruiskuttaako kylmäkäynnistyssuutin bensaa kun kylmää konetta starttaa.
    Ohjauspaineensäädin säätää määräjakajan toimintaa moottorin lämpötilan mukaan.
    Lisäilmaventtiili antaa kylmälle moottorille enemmän ilmaa kaasuläpän ohi ts. nostaa tyhjäkäynnin kierroksia.

    Se seosruuvi kannattaa kyllä jostain etsiä.
    Last edited by JJT; 28-07-2023, 21:02.

    Leave a comment:


  • Jykex
    replied
    Joo, oli yhdella latta liittimella vaan tuo minka tilasin, saakohan noita uusia mistaan jos vaihtas koko laitoksen?
    ja missä toi lämpöaika kytkin sijaitsee vai onko sama?

    Tänää töistä lähtiissään kuuntelin ni pensa pumppu ainakin hurahtaa,
    mutta ei vaa tunnu saavan bensaa, 5s startata ja sit ku kaasua antaa ni vaikeasti lähtee käymään...

    kunhan tää sade loppuu joskus ni kattoo vähän tarkemmin,
    seos tuntus olevan hieman rikkaalla ajaessa ja myös vähän bensa haisee hyttiin asti..
    paikallaan kun polkasee ni hyvin kuiteski kiekat ottaa.
    Last edited by Jykex; 28-07-2023, 20:39.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Lämpöaikakytkin ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta, senkin toiminta kannattaa tarkistaa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jykex View Post
    Hukkasin säätö tikun, jolla voi seosta säätää. Saako niitä mistään?

    Lisäksi autossa ei toimi lämpötilamittari ollenkaan ja ei meinaa lähteä käymään kun kaasun kanssa, pysyy kuitenkin sitten käynnissä🤔 kylmäkäynnistys suuttimen toiminta??

    uusi anturi tilattu, sama ilmeisesti käy myös E30 joten jospa nyt oikea tulee..
    Eli pitkä 3 mm kuusiokolo koska k-jetronic ?

    Lämpömittari ja sen anturi ei liity koneen toimintaan mitenkään, vika voi olla vaikka kylmäkäyntisäätimessä eli ohjauspaineen säädin koneen kyljessä imusarjan alla, menee letkuja ja piuhoja ko. vehkeeseen. Piuhoista en ole varma, muutama vuosi kun olen m10 k-jetin nähnyt.

    1-napainen anturi jos on tilattu niin oikeanlainen ainakin on kyseessä.

    Leave a comment:


  • Jykex
    replied
    318i e21 ruiskun säätö

    Hukkasin säätö tikun, jolla voi seosta säätää. Saako niitä mistään?

    Lisäksi autossa ei toimi lämpötilamittari ollenkaan ja ei meinaa lähteä käymään kun kaasun kanssa, pysyy kuitenkin sitten käynnissä🤔 kylmäkäynnistys suuttimen toiminta??

    uusi anturi tilattu, sama ilmeisesti käy myös E30 joten jospa nyt oikea tulee..

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Eikös tuo oo vaan vääntiö räikkää varten, kiinnitys nokkapyörän pultin aluslevyyn:think Eli ei vaikuttane toimintaan.

    E: tietty kannattaa katsoa että nokkapyörän kohdistustappi pysyy paikallaan ilman tuota mutta se taitaa jäädä tuon keskipultin kannan alle...

    No näin minäkin sitä räknäsin, että ilmeisesti tämä on joku "integroitu ajoitustyökalu". Piti vaan varmistaa vielä viisaammilta kanssaharrastajilta. Tarvii tilata uusi ja laittaa paikoilleen kunhan seuraavan kerran remmiä joskus taas vaihtaa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Sarjamme tyhmiä kysymyksiä jatkuu, vaihteeksi kuvan osa 6 (Camshaft Timing Adapter?) jäi paloina käteen remmiä vaihtaessa. Liekö tämä nyt miten elintärkeä osa? Juu, ei maksa paljon mutta tähän hätään ei saa ja pitäs kasata auto läjään.
    Asiaa tutkiessasi huomaat onko tärkeä vai ei.

    Originally posted by JJT View Post
    Eikös tuo oo vaan vääntiö räikkää varten, kiinnitys nokkapyörän pultin aluslevyyn:think Eli ei vaikuttane toimintaan.

    E: tietty kannattaa katsoa että nokkapyörän kohdistustappi pysyy paikallaan ilman tuota mutta se taitaa jäädä tuon keskipultin kannan alle...
    Näin.

    Samaa muistelen.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Sarjamme tyhmiä kysymyksiä jatkuu, vaihteeksi kuvan osa 6 (Camshaft Timing Adapter?) jäi paloina käteen remmiä vaihtaessa. Liekö tämä nyt miten elintärkeä osa? Juu, ei maksa paljon mutta tähän hätään ei saa ja pitäs kasata auto läjään.

    Eikös tuo oo vaan vääntiö räikkää varten, kiinnitys nokkapyörän pultin aluslevyyn:think Eli ei vaikuttane toimintaan.

    E: tietty kannattaa katsoa että nokkapyörän kohdistustappi pysyy paikallaan ilman tuota mutta se taitaa jäädä tuon keskipultin kannan alle...
    Last edited by JJT; 16-05-2023, 18:28.

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Sarjamme tyhmiä kysymyksiä jatkuu, vaihteeksi kuvan osa 6 (Camshaft Timing Adapter?) jäi paloina käteen remmiä vaihtaessa. Liekö tämä nyt miten elintärkeä osa? Juu, ei maksa paljon mutta tähän hätään ei saa ja pitäs kasata auto läjään.

    Leave a comment:

Working...
X