E21 on niin vanha että siinä voi olla ruosteessa kaikki.
Se pitänee varmastikin paikkansa. Tämä tosin ollut tarkalla pidolla suurimman osan elämästään ja ajettu tosi vähän. Ei kuulemma ole joutunut hitsaamaan edes vielä, joskin tähän lienee parasta varautua.
Olisko täällä joku joka tuntisi e21:sen ongelmakohdat, pääasiassa ruostuvat kohdat?
Itselläni on ollut moinen, mutta ei ole tarkempaa tietoa, mitä katsoa. Jos olisi aikaa hetki jeesata vaikka puhelimessa, huomenaamuna auton katsominen tiedossa.
Olisko täällä joku joka tuntisi e21:sen ongelmakohdat, pääasiassa ruostuvat kohdat?
Itselläni on ollut moinen, mutta ei ole tarkempaa tietoa, mitä katsoa. Jos olisi aikaa hetki jeesata vaikka puhelimessa, huomenaamuna auton katsominen tiedossa.
Koko tukivarsi E 21 :seen. paikallisesta varaosaliikkeestä ostin. Halvimman tietysti möivät. siitä sisäpään hela irtosi muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen.
Se näytti joltain tehdaskorjatulta. Nivel uusi tukivarsi käytetty, että on irtoniveliäkin ollut.
Vaihdettiin sitten takuuseen Febi merkkiseen. Se on kestänyt n. 15 vuotta
Autolla nyt ei montaa tuhatta vuodessa ajetakaan. Merkkiliikkeestä nähin vielä
voi saada osia. Takajarrukilvet tuli talvella. Sekä Walloth nesc Saksasta n. viikossa tulee.
Itse asiassa näihin saa vielä yllättävänkin hyvin osia esim. Autodoc:sta. Tälläkin hetkellä näyttää alatukivarsia olevan hyvin saatavilla ja hintahaarukka n.17€-54€. "Kalliimmat" on jo merkiltään hyvää tavaraa, Meyle, Febi, Moog. Itse tilailen aika useinkin tuolta E21:seen tavaraa. Toimitusaika muutamasta päivästä n.viikkoon. Minä tykkään siitä että sieltä saa valita juuri sen merkkisen tai hintaisen tavaran kun haluaa toisin kuin esim. Motonetistä. Hyllystä saattaa tulla juurikin se 17€ tukivarsi mutta hintalappu 85€..
Toki spesiaalimmat osat sitten tuolta jo mainitusta walloth&nesch:stä tai leebmann24:sta..
Hylky katsastuksessa molemmista alatukivarren pallonivelistä, pitikös näihin ostaa kokonaiset tukivarret vai saako pelkkää niveltä? Mistä näitä saa helpoiten ja järkevällä aikataululla:think
Koko tukivarsi E 21 :seen. paikallisesta varaosaliikkeestä ostin. Halvimman tietysti möivät. siitä sisäpään hela irtosi muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen.
Se näytti joltain tehdaskorjatulta. Nivel uusi tukivarsi käytetty, että on irtoniveliäkin ollut.
Vaihdettiin sitten takuuseen Febi merkkiseen. Se on kestänyt n. 15 vuotta
Autolla nyt ei montaa tuhatta vuodessa ajetakaan. Merkkiliikkeestä nähin vielä
voi saada osia. Takajarrukilvet tuli talvella. Sekä Walloth nesc Saksasta n. viikossa tulee.
Hylky katsastuksessa molemmista alatukivarren pallonivelistä, pitikös näihin ostaa kokonaiset tukivarret vai saako pelkkää niveltä? Mistä näitä saa helpoiten ja järkevällä aikataululla:think
Ainakin tossa omassa rytökasassa toi värikoodi on tyyppikilven jatkona alareuna alempana 5mm kun sivusta katsoo. 5mm väliä näillä sivuttain. Rengaspainetarra keskellä sivusuunnassa ja kylkilistasta noin 15mm ylempänä alareuna.
Ainakin tossa omassa rytökasassa toi värikoodi on tyyppikilven jatkona alareuna alempana 5mm kun sivusta katsoo. 5mm väliä näillä sivuttain. Rengaspainetarra keskellä sivusuunnassa ja kylkilistasta noin 15mm ylempänä alareuna.
Pitäisi vihdoinviimein liimailla oem-tarrat paikoilleen, mutta alkuperäiset kiinnityspaikat on vähän hukassa. Kyseessä siis värikooditarra ja renkaiden ilmanpainetarra.
Onko kellään niin alkuperäistä vehjettä että tarrat olisivat vielä oikeilla paikoillaan tai muuten eksaktia tietoa tarrojen sijoituksesta? Värikooditarra ainakin googlen mukaan konetilassa vin-lätkän vieressä vänkärinpuolella?
Käyn hakemassa sen tässä lähipäivinä kotiin niin pääsee tutkimaan enemmän mitä kaikkea on missäkin kunnossa niin palaan asiaan sitten kun tiedän enemmän
Leave a comment: