E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by L.H View Post
    Pitäisi tallista siivoilla kaikkea e21 roipetta pois, kun autokin tuli kerran hukattua. Mikähän m20 5v-askille ja 323i alakerran romppeille olisi käypä hinta nykypäivänä? Ei noita kauheasti näy myynnissä, mutta eipä varmaan ostajiakaan ole jonoksi asti.
    Joku tallilla kävijä tarjosi muutama vuosi sitten m20b23 alakerrasta e34 öljypohjalla 300 €, eipä ole vielä tullut hakemaan.

    Leave a comment:


  • L.H
    replied
    Pitäisi tallista siivoilla kaikkea e21 roipetta pois, kun autokin tuli kerran hukattua. Mikähän m20 5v-askille ja 323i alakerran romppeille olisi käypä hinta nykypäivänä? Ei noita kauheasti näy myynnissä, mutta eipä varmaan ostajiakaan ole jonoksi asti.

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Uusia etujousia näyttäisi saavan kutoskoneiseen vähän kehnonlaisesti. Walloth myy ilmastoinnillisen vietereitä, lieköhän näissä mikä ero vakioihin? Tai noissa motorsport-malleissa joita saa vielä merkkiliikkeestäkin? Jäykemmät vain?

    Ja istuukohan motorsport-versiot Bilstein B6:n kanssa. Alpinan jouset näyttää ainakin tarvitsevan B8:t.

    Kellään viisaammalla lisätietoa tähän?

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Moro.
    Auto E21 315 -83 alkoi käymään huononlaisesti tyhjäkäyntiä, tämä tapahtui pikkuhiljaa nyt kesän aikana. Autolla ajetaan vähän, viime kesänä taisi tulla muutama sata kilsaa mittariin, tänä kesänä en ole ajanut sitäkään vähää.

    Tarkastin alipaineletkut jotka nekin ovat vaihtotarpeessa, mutta ajattelin nyt tuon kaasarinkin putsata ja uusia tiivisteet ym.. Pitäisi tähän Weberiin saada siis korjaussarja, tiivisteet ja mitä lie muuta..? Onko tietoa mistä tähän saisi tilattua/haettua tarvittavat osat ? Auto Espoossa.

    Kaasarin kylkeen on leimattu -87, liekö valmistusvuosi vai mikä.
    Tuossa muutama kuva.

    Edit: Espoo KL-Varaosien hienon palvelun opastamana korjaussarja tähän (Weber 34 DMTL) löytyi Moposportista Petikosta. Kaasarin putsasin ultraäänipesurissa, olikin aika lailla paskainen sisältä. Täytyy kasata huomenna, saa nähdä poistuuko ongelma.

    Edit 2: Auto tuli kuntoon, nyt käy tosi hienosti ja tasaisesti!
    Tosiaan alipaineletkuja uusin, kaasarin pesin uä-pesussa ja vaihdoin siihen korjaussarjan. Imusarjan ja kaasarin välissä oleva kumilaippa oli ok kunnossa, sekin on kuitenkin uusittava jossain välissä, kasasin auton viikonloppuna eikä silloin ollut liikkeet enään auki.
    Last edited by Kesäromu; 02-11-2020, 20:03.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by tigu View Post
    Sieltähän löytyi hienot ohjeet homman suorittamiseen
    Onko tietoa onko shimmejä tarvittaessa saatavilla esim marmorilta?
    Onhan niitä joitakin:

    Leave a comment:


  • tigu
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Shimmi on laakerin alla,ei holkin kanssa. Tuolla on muun sälän seassa ohjeet: https://basso72.1g.fi/kuvat/Muuta/
    En ala puhelimella niitä kaivelemaan tähän..
    Sieltähän löytyi hienot ohjeet homman suorittamiseen
    Onko tietoa onko shimmejä tarvittaessa saatavilla esim marmorilta?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Shimmi on laakerin alla,ei holkin kanssa. Tuolla on muun sälän seassa ohjeet: https://basso72.1g.fi/kuvat/Muuta/
    En ala puhelimella niitä kaivelemaan tähän..
    Näinhän se olikin.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mittaa laakeripesien sisäreunojen väli, lisää siihen 0,1 mm, valmis. Eli siellä välissä on se holkki, se + mahd. shimmi pitää olla tuon 0,1 pitempi kuin mitattu pesien väli.
    Shimmi on laakerin alla,ei holkin kanssa. Tuolla on muun sälän seassa ohjeet: https://basso72.1g.fi/kuvat/Muuta/
    En ala puhelimella niitä kaivelemaan tähän..

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Mittaa laakeripesien sisäreunojen väli, lisää siihen 0,1 mm, valmis. Eli siellä välissä on se holkki, se + mahd. shimmi pitää olla tuon 0,1 pitempi kuin mitattu pesien väli.

    Leave a comment:


  • tigu
    replied
    Kertokaapa viisaammat miten tarkistetaan/shimmataan takapyörän laakerin välys laakerin vaihdon yhteydessä?Ja mikä se välys pitää olla?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Mitenkäs tämmönen oire, kun kone lämpiää niin tyhjäkäynti alkaa humppaamaan välillä sammumispiste --> normaali tyhjäkäynti. Ajovalot kun sammuttaa niin tasoittuu käymään nätisti. Laturi vaihtoon varmaan?
    Mittaa latausjännite.

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Mitenkäs tämmönen oire, kun kone lämpiää niin tyhjäkäynti alkaa humppaamaan välillä sammumispiste --> normaali tyhjäkäynti. Ajovalot kun sammuttaa niin tasoittuu käymään nätisti. Laturi vaihtoon varmaan?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by m.luukkonen View Post
    Ootteko löytäny mistään faceliftiin lokareihin tulevia sivuvilkkuja kirkkaalla/tummalla kuvulla? Tilasin Autodocilta "sopivat" vilkut ja paskat ollu sinne päinkään, liekö jotkin E36:n tarkoitetut
    Kysymyksesi on E21-osiossa, mutta tarkoittanet E30:ä. E30:n lokasuojat on läpi tuotannon samanlaiset, facelift ei eroa tässä suhteessa mitenkään. Ebay:stä noita haluamiasi vilkkuja on kyllä saanut.

    Leave a comment:


  • m.luukkonen
    replied
    Ootteko löytäny mistään faceliftiin lokareihin tulevia sivuvilkkuja kirkkaalla/tummalla kuvulla? Tilasin Autodocilta "sopivat" vilkut ja paskat ollu sinne päinkään, liekö jotkin E36:n tarkoitetut

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Rattaat 11 ja 38 eli 3,45 välitys http://bmwfans.info/parts-catalog/E2...ar_axle_drive/

    Leave a comment:

Working...
X