E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tigu
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Nyt en parempaa paikkaa oikein keksinyt niin laitetaan tänne. Pitäis hakea yksi e21 raato ja se menee lihoiksi. Seuraaville osille ois uusi omistaja etsinnässä:kierrosluvullinen mittaristo, siistit cromipuskurit eteen ja taakse, nelivalomaski ja siistinä säilyneet umpiot ainakin. Paksinkansi suora mutta jotain kukkaa siinäkin vähän oli. Korihan on suorapeltinen ja kaaret ja kyljet vielä kunnossa, joskin pohja aivan läpimätä kun yli 20v seissyt heinikossa. Kaikki lasit paikallaan ja ovet kiinni.
    Löytyykö hyväkuntoisia munuaisia?Ja mitä pyydät etupuskurista?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Nyt en parempaa paikkaa oikein keksinyt niin laitetaan tänne. Pitäis hakea yksi e21 raato ja se menee lihoiksi. Seuraaville osille ois uusi omistaja etsinnässä:kierrosluvullinen mittaristo, siistit cromipuskurit eteen ja taakse, nelivalomaski ja siistinä säilyneet umpiot ainakin. Paksinkansi suora mutta jotain kukkaa siinäkin vähän oli. Korihan on suorapeltinen ja kaaret ja kyljet vielä kunnossa, joskin pohja aivan läpimätä kun yli 20v seissyt heinikossa. Kaikki lasit paikallaan ja ovet kiinni.

    Leave a comment:


  • tigu
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Uteliaana kyselen, että mitkä moottorin korvakkeet ja mitkä tukikumit niiden alla sulla on käytössä? Onko itse tehdyt vai jotkut BMW:n tuotokset?
    Itse tehdyt.En vain tiedä noitten laillisuudesta katsurin silmissä mutta aika näyttää.
    Kumit on Volkkarin valikoimasta 80sha strongflexit.
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_2021-04-26-13-14-50-695_com.miui.gallery.jpg
Views:	1
Size:	132.3 KB
ID:	4838965
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_2021-04-26-13-14-54-163_com.miui.gallery.jpg
Views:	1
Size:	101.5 KB
ID:	4838966
    Last edited by tigu; 26-04-2021, 12:25.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by tigu View Post
    Itsellä mahtuu m50 imusarja paikoilleen vakio tehostajalla,mutta ahdas väli on.

    Uteliaana kyselen, että mitkä moottorin korvakkeet ja mitkä tukikumit niiden alla sulla on käytössä? Onko itse tehdyt vai jotkut BMW:n tuotokset?

    Leave a comment:


  • tigu
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Mulla on ollut E21 orkkis pääsylinteri sen alkuperäisen jarrunestesäiliön kanssa.
    Nyt on vanhan 500-sarjalaisen pääsylinteri alkuperäisen jarrunestesäiliön kanssa (isompi halkaisija, tuplana lähdöt etujarruille kun 4-mäntäiset tuplasyötön puristimet).

    On siis mahtunut olemaan säiliö paikallaan M52 imusarjan kanssa. Imusarjan ja MAF:n välissä mulla ei ole sitä orkkis kumiputkea vaan mulla on 90 asteen silikoonimutka. Ellen väärin muista niin tyhjäkäyntimoottorin haara oli aiheuttamssa ongelmia ja sen ratkaisin tuolla silikoonimutkan käytöllä.

    M50 imusarja ei minulla olisi mahtunut E21 jarrutehostajan kanssa ja itseasiassa mulla on muutenkin tehostaja vaihdettu jo pienempään 1 koppaisesta Golffista. Nyt on turvallisen tuntuinen väli imusarjan ja tehostajan välissä.


    Jos jarrunestesäiliön haluaa erottaa pääsylkästä niin siihen saanee 02:sta otettua sen erillisen säiliön + letkut + ne pääsylkkään tulevat "liitokset".

    Tai sitten laittaa sen Teslan tehostimen niin ku itse olen laittamassa. Sähköt sille jo tehtynä ja tehostimen tanko jatkettuna E21 poljinasetelmaan sopivaksi. Kiinnityksen pulttijako on bolt-on.
    Itsellä mahtuu m50 imusarja paikoilleen vakio tehostajalla,mutta ahdas väli on.
    M50:pissä kaasuläpän liitin tulee vaakaan ja juuri nestesäiliön etureunan kohdille. Täytynee tutkia nuo 02:sen osat jos niillä saisi säiliön eripaikkaan.
    Ja tosiaan tyhjäkäyntimoottorin lähtö jää haitariputkella itselläkin hieman pääsylinterin eteen.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by tigu View Post
    Nonii..viimein sain remmin paikoilleen ja ohjainrullan kanssa tuo1413 oli sopiva.Ja niinkuin todettu ilman rullaa tuo 1400 on varmasti hyvä

    Miten muuten m50/m52 swapin suorittaneet on ratkaissut jarrutehostajan nestesäiliön siirron?

    Mulla on ollut E21 orkkis pääsylinteri sen alkuperäisen jarrunestesäiliön kanssa.
    Nyt on vanhan 500-sarjalaisen pääsylinteri alkuperäisen jarrunestesäiliön kanssa (isompi halkaisija, tuplana lähdöt etujarruille kun 4-mäntäiset tuplasyötön puristimet).

    On siis mahtunut olemaan säiliö paikallaan M52 imusarjan kanssa. Imusarjan ja MAF:n välissä mulla ei ole sitä orkkis kumiputkea vaan mulla on 90 asteen silikoonimutka. Ellen väärin muista niin tyhjäkäyntimoottorin haara oli aiheuttamssa ongelmia ja sen ratkaisin tuolla silikoonimutkan käytöllä.

    M50 imusarja ei minulla olisi mahtunut E21 jarrutehostajan kanssa ja itseasiassa mulla on muutenkin tehostaja vaihdettu jo pienempään 1 koppaisesta Golffista. Nyt on turvallisen tuntuinen väli imusarjan ja tehostajan välissä.


    Jos jarrunestesäiliön haluaa erottaa pääsylkästä niin siihen saanee 02:sta otettua sen erillisen säiliön + letkut + ne pääsylkkään tulevat "liitokset".

    Tai sitten laittaa sen Teslan tehostimen niin ku itse olen laittamassa. Sähköt sille jo tehtynä ja tehostimen tanko jatkettuna E21 poljinasetelmaan sopivaksi. Kiinnityksen pulttijako on bolt-on.
    Last edited by e36coupe; 26-04-2021, 09:26.

    Leave a comment:


  • tigu
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Nillitän sen verran että tuo säiliö tunnetaan ihan yleisesti jarrunestesäiliönä... Joka on kiinni pääsylinterissä.
    Aamuhiekat silmissä niin ei ajatus kulkenut,mutta korjataan toki niin ei tarvi nillittää

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by tigu View Post
    Nonii..viimein sain remmin paikoilleen ja ohjainrullan kanssa tuo1413 oli sopiva.Ja niinkuin todettu ilman rullaa tuo 1400 on varmasti hyvä

    Miten muuten m50/m52 swapin suorittaneet on ratkaissut jarrutehostajan nestesäiliön siirron?
    Nillitän sen verran että tuo säiliö tunnetaan ihan yleisesti jarrunestesäiliönä... Joka on kiinni pääsylinterissä.

    Leave a comment:


  • tigu
    replied
    Originally posted by tigu View Post
    Laitoin 1400 ja 1413 hihnan tilaukseen.Täytyy tähän päivittää kumpi on parempi.Ja meikällä tuo ohjainrulla on paikoillaan.
    Nonii..viimein sain remmin paikoilleen ja ohjainrullan kanssa tuo1413 oli sopiva.Ja niinkuin todettu ilman rullaa tuo 1400 on varmasti hyvä

    Miten muuten m50/m52 swapin suorittaneet on ratkaissut jarrunestesäiliön siirron?
    Last edited by tigu; 26-04-2021, 09:21. Reason: Typo

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Laittele ihmeessä oikea mitta Itsellä tuo kori tällä hetkellä sen verran karu eikä ole toistaiseksi tarkotus tehä leima peliä niin taida viittiä projekti topiccia tehä Kaverin kanssa sopinut kaupat parista muusta e21,joista toinen kori pitäs olla suhkot hyvä kuntoinen niin siitä vois sit joskus topicin tehäkkin.

    Leave a comment:


  • tigu
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Näköjään tuossa 1400 laitettu. Sen mitan sain ekalla mittauksella,mutta näytti että voi jäädä löysälle. Toki en narulla kovin tarkkaan saanut mitattua.
    Edit.
    Ja tarkemmin katsottuna mulla puuttuu tuo laturin ja vp välissä oleva ohjainrulla,joten sen kanssa varmaan tuo 6pk1400 onkin käypänen.
    Laitoin 1400 ja 1413 hihnan tilaukseen.Täytyy tähän päivittää kumpi on parempi.Ja meikällä tuo ohjainrulla on paikoillaan.

    Originally posted by e36coupe View Post
    E21 projekteja on kovin vähän tuolla projektiosiossa. Päivitelkääs sinne rakenteluitanne. Eiköhän siellä muitakin kiinnostuneita ole kuin vain minä.
    Niin ei näitä taida liiaksi asti olla ihmisillä työnalla.Täytyy katsoa sopiva hetki niin laitan topicin pystyyn:think

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by tigu View Post
    Tuolta löytyi hyvää keskustelua aiheesta,mutta montaa eri mittaa ovat laittaneet.
    Varmaan se pitää itsekkin tilata muutama eripituinen jos ei kokemuksia löydy:think

    http://http://www.r3vlimited.com/boa...power+steering
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Näköjään tuossa 1400 laitettu. Sen mitan sain ekalla mittauksella,mutta näytti että voi jäädä löysälle. Toki en narulla kovin tarkkaan saanut mitattua.
    Edit.
    Ja tarkemmin katsottuna mulla puuttuu tuo laturin ja vp välissä oleva ohjainrulla,joten sen kanssa varmaan tuo 6pk1400 onkin käypänen.

    E21 projekteja on kovin vähän tuolla projektiosiossa. Päivitelkääs sinne rakenteluitanne. Eiköhän siellä muitakin kiinnostuneita ole kuin vain minä.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by tigu View Post
    Tuolta löytyi hyvää keskustelua aiheesta,mutta montaa eri mittaa ovat laittaneet.
    Varmaan se pitää itsekkin tilata muutama eripituinen jos ei kokemuksia löydy:think

    http://http://www.r3vlimited.com/boa...power+steering
    Näköjään tuossa 1400 laitettu. Sen mitan sain ekalla mittauksella,mutta näytti että voi jäädä löysälle. Toki en narulla kovin tarkkaan saanut mitattua.
    Edit.
    Ja tarkemmin katsottuna mulla puuttuu tuo laturin ja vp välissä oleva ohjainrulla,joten sen kanssa varmaan tuo 6pk1400 onkin käypänen.
    Last edited by [Snowboarder]; 12-04-2021, 21:33.

    Leave a comment:


  • tigu
    replied
    Tuolta löytyi hyvää keskustelua aiheesta,mutta montaa eri mittaa ovat laittaneet.
    Varmaan se pitää itsekkin tilata muutama eripituinen jos ei kokemuksia löydy:think

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by tigu View Post
    Itellä on m50 swappi meneillään e21:seen.Ja moniurahihna pitäisi hommata lyhyempi koska ohjaustehostimen pumppu on poistettu.Auto on 250km päässä niin ei pääse mittaamaan mikä sinne sopii
    Tietoa kellään remmin pituudesta?
    Itsellä sama homma,tosin m52. En ole vielä hihnaa ostanut, mutta karkeasti mittailin narulla ja 6pk1350 tai lähellä oleva saattaa käydä ja kunhan aeromotorsille laitan tilausta niin otan kokeiluun pari eri mittasta,kun eivät siellä maksa montaa e/kpl. Jos jollain varma tieto niin saa kertoa.

    Leave a comment:

Working...
X