E21 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Onko kukaan asentanut minkäänlaisia coilover settejä e21seen? MTS techikiltä löytyy n800€ ja BC päälle tonnilla mut onko muita/sovellettavissa muusta mallista "helposti"?
-
Originally posted by FinCode View Post
Lisäksi jos jollain olis purkuautoa niin viskelkää yvtä. Tarttis ainakin yhden kromilistan.
Leave a comment:
-
Originally posted by FinCode View PostPaljos se keula tippuu niillä? Pitäisi saada semmonen lookki että menis vielä suurinpiirtein alkuperäisestä.
Lisäksi jos jollain olis purkuautoa niin viskelkää yvtä. Tarttis ainakin yhden kromilistan.
Leave a comment:
-
Originally posted by schwarze View PostNoin se toimi kasarilla. Suojasen Tappi möi suurlavalta valssit ja kumekset, vieterit ostettiin muistaakseni jostain. Hr vieterit toimii oikein hyvin näissä
Paljos se keula tippuu niillä? Pitäisi saada semmonen lookki että menis vielä suurinpiirtein alkuperäisestä.
Lisäksi jos jollain olis purkuautoa niin viskelkää yvtä. Tarttis ainakin yhden kromilistan.
Leave a comment:
-
Originally posted by FinCode View PostKellään jäänyt nurkkiin kummittelemaan 323i:n alkuperäisiä hyväkuntoisia etujousia?
Jos kokeilis ensihätään semmosilla saada keulaa alas tai sitten pitää vaan kylmästi tilaten HR:n 30mm madaltavat.
Leave a comment:
-
Originally posted by FinCode View PostKellään jäänyt nurkkiin kummittelemaan 323i:n alkuperäisiä hyväkuntoisia etujousia?
Jos kokeilis ensihätään semmosilla saada keulaa alas tai sitten pitää vaan kylmästi tilaten HR:n 30mm madaltavat.
Leave a comment:
-
Kellään jäänyt nurkkiin kummittelemaan 323i:n alkuperäisiä hyväkuntoisia etujousia?
Jos kokeilis ensihätään semmosilla saada keulaa alas tai sitten pitää vaan kylmästi tilaten HR:n 30mm madaltavat.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kettu_e21 View PostKaipa tuo ruoste on ihan autokohtainen ongelma. Joskus vuonna 2009 hankin ensimmäisen e21 tais olla 83 vuotinen? Niin siinä oli helmat, molemmat etulattiat, takajalkatilat, takapyöräkotelot reijillä. Taas 5v sitten ostin 83 vuotisen niin siinä ei ollutkaan kun helmoissa pienet reijät mutta takakaari mätä ja takahiekkapelti läpimätä, jalkatiloista vaan reunat mädät. Nyt vuosi sitten ostin 82 210tkm ajetun seissyt 2017 vuodesta nii tässä oli jo mittavat ruostevauriot molemmat helmat ulkoa/sisää, takakaari, bensantäyttöputken ympärys, takapuskurin alle ne pussukat (molemmat) takakontista vasen/oikee reuna + kilven kiinnitys kohta/kilvenvalon läpivienti, kaabiinista oli hävinny 3/4 osaa kuskin lattiasta (reunat ja kaasupolkimen ympäriltä) apparilta sama 3/4 osaa oli mätää, takaata ne isot korkit mädäntyny, apilareiden alapäät sai myös hitsata, tuulilasin raami alareunasta kadonnut, takalasin raami myös alanurkista kadonnu. Etupäästä runkoaisat a pilareiden kohdilta reijittyny, maskipelti lokareiden puolelta myös mädät. Eli aika kattavasti saa noita kattoa jos meinaa että ruoste määrittää ostopäätöstä. Osan pelleistä saa suomestakin ja ei kovin kalliitakaan ole ja tietysti valascarageko? Se oli josta saa melkeen kaikki korjauspellit. Itse ostin sillä menttaliteetiltä että joutuu kolvaamaan kovastikkin mutta osittain ostopäätökseen vaikutti halpahinta.
Hyvin kuuluu ja tulta tuntuu. Varsinkin mädät iskaritornit takana sylettää muun muassa
Leave a comment:
-
Originally posted by kt10734 View PostTarkoitus olisi löytää lähinnä tärkeimpiä tarkastuskohtia, jotka pystyy tsekkaamaan ilman nosturia, työntämällä kuula helman liepeille, lampulla tarkastellen, välttäen suurimmat karikot.
Entisöin joku aika sitten vanhan coupe-mersun ja siihen meni 4 kertainen määrä rahaa, mitä itse auto maksoi. Olisi tarkoitus etsiä parempi yksilö tällä kertaa.Tosin mersun kanssa ollaan jo hitusen plussalla Classic Data -arvion mukaan, mikä ei ole tärkeintä, mutta lämmittää tietysti mieltä.
Kaipa tuo ruoste on ihan autokohtainen ongelma. Joskus vuonna 2009 hankin ensimmäisen e21 tais olla 83 vuotinen? Niin siinä oli helmat, molemmat etulattiat, takajalkatilat, takapyöräkotelot reijillä. Taas 5v sitten ostin 83 vuotisen niin siinä ei ollutkaan kun helmoissa pienet reijät mutta takakaari mätä ja takahiekkapelti läpimätä, jalkatiloista vaan reunat mädät. Nyt vuosi sitten ostin 82 210tkm ajetun seissyt 2017 vuodesta nii tässä oli jo mittavat ruostevauriot molemmat helmat ulkoa/sisää, takakaari, bensantäyttöputken ympärys, takapuskurin alle ne pussukat (molemmat) takakontista vasen/oikee reuna + kilven kiinnitys kohta/kilvenvalon läpivienti, kaabiinista oli hävinny 3/4 osaa kuskin lattiasta (reunat ja kaasupolkimen ympäriltä) apparilta sama 3/4 osaa oli mätää, takaata ne isot korkit mädäntyny, apilareiden alapäät sai myös hitsata, tuulilasin raami alareunasta kadonnut, takalasin raami myös alanurkista kadonnu. Etupäästä runkoaisat a pilareiden kohdilta reijittyny, maskipelti lokareiden puolelta myös mädät. Eli aika kattavasti saa noita kattoa jos meinaa että ruoste määrittää ostopäätöstä. Osan pelleistä saa suomestakin ja ei kovin kalliitakaan ole ja tietysti valascarageko? Se oli josta saa melkeen kaikki korjauspellit. Itse ostin sillä menttaliteetiltä että joutuu kolvaamaan kovastikkin mutta osittain ostopäätökseen vaikutti halpahinta.
Leave a comment:
-
Tarkoitus olisi löytää lähinnä tärkeimpiä tarkastuskohtia, jotka pystyy tsekkaamaan ilman nosturia, työntämällä kuula helman liepeille, lampulla tarkastellen, välttäen suurimmat karikot.
Entisöin joku aika sitten vanhan coupe-mersun ja siihen meni 4 kertainen määrä rahaa, mitä itse auto maksoi. Olisi tarkoitus etsiä parempi yksilö tällä kertaa.Tosin mersun kanssa ollaan jo hitusen plussalla Classic Data -arvion mukaan, mikä ei ole tärkeintä, mutta lämmittää tietysti mieltä.
Last edited by kt10734; 15-10-2021, 18:52.
Leave a comment:
Leave a comment: