Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FinCode
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Noin se toimi kasarilla. Suojasen Tappi möi suurlavalta valssit ja kumekset, vieterit ostettiin muistaakseni jostain. Hr vieterit toimii oikein hyvin näissä

    Paljos se keula tippuu niillä? Pitäisi saada semmonen lookki että menis vielä suurinpiirtein alkuperäisestä.


    Lisäksi jos jollain olis purkuautoa niin viskelkää yvtä. Tarttis ainakin yhden kromilistan.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Kellään jäänyt nurkkiin kummittelemaan 323i:n alkuperäisiä hyväkuntoisia etujousia?


    Jos kokeilis ensihätään semmosilla saada keulaa alas tai sitten pitää vaan kylmästi tilaten HR:n 30mm madaltavat.
    Noin se toimi kasarilla. Suojasen Tappi möi suurlavalta valssit ja kumekset, vieterit ostettiin muistaakseni jostain. Hr vieterit toimii oikein hyvin näissä

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miten alkup. osilla voi madaltaa ?

    Siten että paikallaan on jotkut ihan oudot vieterit. Tai silleen että käytetyt 40-vuotta vanhat jouset on jo sen verran väsyneet että keula tippuu verrattuna uuteen vastaavaan jouseen.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Kellään jäänyt nurkkiin kummittelemaan 323i:n alkuperäisiä hyväkuntoisia etujousia?


    Jos kokeilis ensihätään semmosilla saada keulaa alas tai sitten pitää vaan kylmästi tilaten HR:n 30mm madaltavat.
    Miten alkup. osilla voi madaltaa ?

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Kellään jäänyt nurkkiin kummittelemaan 323i:n alkuperäisiä hyväkuntoisia etujousia?


    Jos kokeilis ensihätään semmosilla saada keulaa alas tai sitten pitää vaan kylmästi tilaten HR:n 30mm madaltavat.

    Leave a comment:


  • Kettu_e21
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Moi Kettu!
    Hyvin kuuluu ja tulta tuntuu. Varsinkin mädät iskaritornit takana sylettää muun muassa
    Onneks itelle ei oo tullu mätiä iskaritorneja vastaan. Muutamia skenaarioita olen kuullut niiden korjaamisesta.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Kettu_e21 View Post
    Kaipa tuo ruoste on ihan autokohtainen ongelma. Joskus vuonna 2009 hankin ensimmäisen e21 tais olla 83 vuotinen? Niin siinä oli helmat, molemmat etulattiat, takajalkatilat, takapyöräkotelot reijillä. Taas 5v sitten ostin 83 vuotisen niin siinä ei ollutkaan kun helmoissa pienet reijät mutta takakaari mätä ja takahiekkapelti läpimätä, jalkatiloista vaan reunat mädät. Nyt vuosi sitten ostin 82 210tkm ajetun seissyt 2017 vuodesta nii tässä oli jo mittavat ruostevauriot molemmat helmat ulkoa/sisää, takakaari, bensantäyttöputken ympärys, takapuskurin alle ne pussukat (molemmat) takakontista vasen/oikee reuna + kilven kiinnitys kohta/kilvenvalon läpivienti, kaabiinista oli hävinny 3/4 osaa kuskin lattiasta (reunat ja kaasupolkimen ympäriltä) apparilta sama 3/4 osaa oli mätää, takaata ne isot korkit mädäntyny, apilareiden alapäät sai myös hitsata, tuulilasin raami alareunasta kadonnut, takalasin raami myös alanurkista kadonnu. Etupäästä runkoaisat a pilareiden kohdilta reijittyny, maskipelti lokareiden puolelta myös mädät. Eli aika kattavasti saa noita kattoa jos meinaa että ruoste määrittää ostopäätöstä. Osan pelleistä saa suomestakin ja ei kovin kalliitakaan ole ja tietysti valascarageko? Se oli josta saa melkeen kaikki korjauspellit. Itse ostin sillä menttaliteetiltä että joutuu kolvaamaan kovastikkin mutta osittain ostopäätökseen vaikutti halpahinta.
    Moi Kettu!
    Hyvin kuuluu ja tulta tuntuu. Varsinkin mädät iskaritornit takana sylettää muun muassa

    Leave a comment:


  • Kettu_e21
    replied
    Originally posted by kt10734 View Post
    Tarkoitus olisi löytää lähinnä tärkeimpiä tarkastuskohtia, jotka pystyy tsekkaamaan ilman nosturia, työntämällä kuula helman liepeille, lampulla tarkastellen, välttäen suurimmat karikot.

    Entisöin joku aika sitten vanhan coupe-mersun ja siihen meni 4 kertainen määrä rahaa, mitä itse auto maksoi. Olisi tarkoitus etsiä parempi yksilö tällä kertaa. Tosin mersun kanssa ollaan jo hitusen plussalla Classic Data -arvion mukaan, mikä ei ole tärkeintä, mutta lämmittää tietysti mieltä.


    Kaipa tuo ruoste on ihan autokohtainen ongelma. Joskus vuonna 2009 hankin ensimmäisen e21 tais olla 83 vuotinen? Niin siinä oli helmat, molemmat etulattiat, takajalkatilat, takapyöräkotelot reijillä. Taas 5v sitten ostin 83 vuotisen niin siinä ei ollutkaan kun helmoissa pienet reijät mutta takakaari mätä ja takahiekkapelti läpimätä, jalkatiloista vaan reunat mädät. Nyt vuosi sitten ostin 82 210tkm ajetun seissyt 2017 vuodesta nii tässä oli jo mittavat ruostevauriot molemmat helmat ulkoa/sisää, takakaari, bensantäyttöputken ympärys, takapuskurin alle ne pussukat (molemmat) takakontista vasen/oikee reuna + kilven kiinnitys kohta/kilvenvalon läpivienti, kaabiinista oli hävinny 3/4 osaa kuskin lattiasta (reunat ja kaasupolkimen ympäriltä) apparilta sama 3/4 osaa oli mätää, takaata ne isot korkit mädäntyny, apilareiden alapäät sai myös hitsata, tuulilasin raami alareunasta kadonnut, takalasin raami myös alanurkista kadonnu. Etupäästä runkoaisat a pilareiden kohdilta reijittyny, maskipelti lokareiden puolelta myös mädät. Eli aika kattavasti saa noita kattoa jos meinaa että ruoste määrittää ostopäätöstä. Osan pelleistä saa suomestakin ja ei kovin kalliitakaan ole ja tietysti valascarageko? Se oli josta saa melkeen kaikki korjauspellit. Itse ostin sillä menttaliteetiltä että joutuu kolvaamaan kovastikkin mutta osittain ostopäätökseen vaikutti halpahinta.

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Todella vähällä olet päässy
    No se voi olla. Silti pitkälti yli 20k palkkatyön sivusta hieman kirpasoo, mutta rakkaudesta lajiin jne...

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by kt10734 View Post

    Entisöin joku aika sitten vanhan coupe-mersun ja siihen meni 4 kertainen määrä rahaa, mitä itse auto maksoi

    Todella vähällä olet päässy

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Tarkoitus olisi löytää lähinnä tärkeimpiä tarkastuskohtia, jotka pystyy tsekkaamaan ilman nosturia, työntämällä kuula helman liepeille, lampulla tarkastellen, välttäen suurimmat karikot.

    Entisöin joku aika sitten vanhan coupe-mersun ja siihen meni 4 kertainen määrä rahaa, mitä itse auto maksoi. Olisi tarkoitus etsiä parempi yksilö tällä kertaa. Tosin mersun kanssa ollaan jo hitusen plussalla Classic Data -arvion mukaan, mikä ei ole tärkeintä, mutta lämmittää tietysti mieltä.
    Last edited by kt10734; 15-10-2021, 18:52.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Onneks ei oo koskaan ollu ruosteista e21:stä..

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    E21 on niin vanha että siinä voi olla ruosteessa kaikki.
    Se pitänee varmastikin paikkansa. Tämä tosin ollut tarkalla pidolla suurimman osan elämästään ja ajettu tosi vähän. Ei kuulemma ole joutunut hitsaamaan edes vielä, joskin tähän lienee parasta varautua.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    E21 on niin vanha että siinä voi olla ruosteessa kaikki.

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Kiitos linkistä, lukaisen sen läpi!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎