Toinen putkiliitos tuon rinkulan toki tarvinnee kun on putki/putki laipalla kiinni. Mutta tuossa toisessa putkessahan etummainen rööri uppoaa sinne toisen sisään. Just se meni ihan murusiksi. Eipä kai ne noita tehtaalla olis tietysti laittaneet jos niitä ei siellä tarviis. Noh, tilaillaan uudet, eipä tässä mikkään hätä ole.
Edit. Mites jos tuollaista rosteripakosarjaa miettii, tarviaako lämpösuojalla olevat pakosarjan tiivisteet vai käykö ihan yksittäiskappaleet. Lämpiääkö nuo rosteriset kuumemmaksi ja onko noilla lämpösuojatiivisteillä mitään virkaa?
Piti raplata putkistoa irti ja tietenkin nuo rinkulat (kuvan osat 10 ja 11) rapisivat palasina lattialle. Lieköhän vakavaa jos kasaa putken takasin ilman noita vai jääneekö vuotamaan tms.?
Aivan joo, tässä nyt siis haen ihan orggislookkia, alustakin on vakio. Tuo 195/55 taitanee olla hivenen pullukampi kuin 205/50 joten mietiskelin että voisi olla parempi vaihtoehto.
Lienee vähän mieltymyksestä, madalluksesta ja tavoitteesta kiinni. Mulla nyt edessä 195/50 7,5" vanteella ja se on mielestäni ihan rajoilla onko jo liian korkea.
Aivan joo, tässä nyt siis haen ihan orggislookkia, alustakin on vakio. Tuo 195/55 taitanee olla hivenen pullukampi kuin 205/50 joten mietiskelin että voisi olla parempi vaihtoehto.
Onkos harrastajien konsensuksen hyväksymä rengaskoko 7x15" vanteelle 195/55 vai jokin muu?
Lienee vähän mieltymyksestä, madalluksesta ja tavoitteesta kiinni. Mulla nyt edessä 195/50 7,5" vanteella ja se on mielestäni ihan rajoilla onko jo liian korkea.
https://www.bmw2002faq.com/articles/...r-manual-r247/
Täällä on 2002:n tehdasmanuaali mistä löytyy 168 perän ohjeet. Eri versioitahan on ja pulttienkin halkaisijatkin voi olla eri jossain kohdassa joten kannattaa kiinnittää huomiota. Kaikki normaalit pultit ja mutterithan menee vakiomomenteilla kiinnittimen koon ja lujuusluokan mukaan.
Samperi soikoon tästähän mä vasta muistin, että mulla onkin paperisena versiona E21 manuaali hyllyssä
Kiitos herätyksestä
Täytyypä alkaa perehtymään prosyyreihin.
https://www.bmw2002faq.com/articles/...r-manual-r247/
Täällä on 2002:n tehdasmanuaali mistä löytyy 168 perän ohjeet. Eri versioitahan on ja pulttienkin halkaisijatkin voi olla eri jossain kohdassa joten kannattaa kiinnittää huomiota. Kaikki normaalit pultit ja mutterithan menee vakiomomenteilla kiinnittimen koon ja lujuusluokan mukaan.
Olisi. Ei ole 1. e21 missä ne on kuluneet, ulomman laakerin sisäkooli tehnyt jälkiä akseliin ?
Kyllä noissa kaikissa 4 parissa mitä mulla on, on kulumaa. Ulomman laakerin kooli pyörinyt voimallisesti akselissa mutta osassa on myös taaempi laakerin kooli pyörinyt mukana. En keksi muutakuin, että kiristetty liika tiukalle aikoinaan.
Voishan nuo ehkä saada pinnoitettua laserilla tms. mutta sitten kiinnitys koneistusta varten on oma työnsä, taitaa kokonaiskustannukset karata yli uuden tolpan:think
Leave a comment: