E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FinCode
    replied
    Piti raplata putkistoa irti ja tietenkin nuo rinkulat (kuvan osat 10 ja 11) rapisivat palasina lattialle. Lieköhän vakavaa jos kasaa putken takasin ilman noita vai jääneekö vuotamaan tms.?


    Leave a comment:


  • Flamen
    replied
    Originally posted by SuOmiPelAajA View Post
    Paljonkohan sais M20B20 kaasarikoneen alkup. imusarjasta ja Solex 4A1 kaasarista?:think
    Muutaman kympin.

    Leave a comment:


  • SuOmiPelAajA
    replied
    Paljonkohan sais M20B20 kaasarikoneen alkup. imusarjasta ja Solex 4A1 kaasarista?:think

    Leave a comment:


  • juice777
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Aivan joo, tässä nyt siis haen ihan orggislookkia, alustakin on vakio. Tuo 195/55 taitanee olla hivenen pullukampi kuin 205/50 joten mietiskelin että voisi olla parempi vaihtoehto.
    Eteen 195/50 ja taakse 205/50👍

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Lienee vähän mieltymyksestä, madalluksesta ja tavoitteesta kiinni. Mulla nyt edessä 195/50 7,5" vanteella ja se on mielestäni ihan rajoilla onko jo liian korkea.

    Aivan joo, tässä nyt siis haen ihan orggislookkia, alustakin on vakio. Tuo 195/55 taitanee olla hivenen pullukampi kuin 205/50 joten mietiskelin että voisi olla parempi vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by FinCode View Post
    Onkos harrastajien konsensuksen hyväksymä rengaskoko 7x15" vanteelle 195/55 vai jokin muu?
    Lienee vähän mieltymyksestä, madalluksesta ja tavoitteesta kiinni. Mulla nyt edessä 195/50 7,5" vanteella ja se on mielestäni ihan rajoilla onko jo liian korkea.

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Onkos harrastajien konsensuksen hyväksymä rengaskoko 7x15" vanteelle 195/55 vai jokin muu?

    Leave a comment:


  • JuhKu
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    https://www.bmw2002faq.com/articles/...r-manual-r247/
    Täällä on 2002:n tehdasmanuaali mistä löytyy 168 perän ohjeet. Eri versioitahan on ja pulttienkin halkaisijatkin voi olla eri jossain kohdassa joten kannattaa kiinnittää huomiota. Kaikki normaalit pultit ja mutterithan menee vakiomomenteilla kiinnittimen koon ja lujuusluokan mukaan.
    Samperi soikoon tästähän mä vasta muistin, että mulla onkin paperisena versiona E21 manuaali hyllyssä
    Kiitos herätyksestä
    Täytyypä alkaa perehtymään prosyyreihin.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied

    Täällä on 2002:n tehdasmanuaali mistä löytyy 168 perän ohjeet. Eri versioitahan on ja pulttienkin halkaisijatkin voi olla eri jossain kohdassa joten kannattaa kiinnittää huomiota. Kaikki normaalit pultit ja mutterithan menee vakiomomenteilla kiinnittimen koon ja lujuusluokan mukaan.

    Leave a comment:


  • JuhKu
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Olisi. Ei ole 1. e21 missä ne on kuluneet, ulomman laakerin sisäkooli tehnyt jälkiä akseliin ?
    Kyllä noissa kaikissa 4 parissa mitä mulla on, on kulumaa. Ulomman laakerin kooli pyörinyt voimallisesti akselissa mutta osassa on myös taaempi laakerin kooli pyörinyt mukana. En keksi muutakuin, että kiristetty liika tiukalle aikoinaan.
    Voishan nuo ehkä saada pinnoitettua laserilla tms. mutta sitten kiinnitys koneistusta varten on oma työnsä, taitaa kokonaiskustannukset karata yli uuden tolpan:think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by magilainen View Post
    Miten jaksat ollakkin nuin raskas persoona vuodesta toiseen?
    Tuo sinun näsäviisas piikittely ei minusta sovi millään muotoa harrastefoorumille
    Vuodet tuo todellisen persoonallisuuden esille.
    Mihinkäs se sitten sopisi ?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JuhKu View Post
    No ei ole. Ihan alkuperäinen mäkpersoni.Miksi niitä sitten kutsut? Olisiko olka-akseli oikeampi nimitys?
    Olisi. Ei ole 1. e21 missä ne on kuluneet, ulomman laakerin sisäkooli tehnyt jälkiä akseliin ?

    Leave a comment:


  • magilainen
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Olkatapit ? Eli sulla on jäykkä etuakseli ?
    Miten jaksat ollakkin nuin raskas persoona vuodesta toiseen?
    Tuo sinun näsäviisas piikittely ei minusta sovi millään muotoa harrastefoorumille

    Leave a comment:


  • JuhKu
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Olkatapit ? Eli sulla on jäykkä etuakseli ?
    No ei ole. Ihan alkuperäinen mäkpersoni.Miksi niitä sitten kutsut? Olisiko olka-akseli oikeampi nimitys?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JuhKu View Post
    Tähän kellään infoa:think

    Entäs osaako joku sanoa saako jostain E21:een uusia etutolppia? Siis isolla laakerilla olevat hakusessa. Jokin aika sitten sai vielä wallothilta ja leebmannilta mutta ei enää. Jos ei saa niin sitten pitää tyytyä pikkulaakerillisiin ja muokata niistä:think
    Historic rata-ajoon tulossa mutta liekö tuo laakeri koko ratkaiseva tekijä kestävyyden kannalta?
    Omassa varastossa olevat pienet/isot tolpat on jossain vaiheessa varmaankin kasattu väärin kun kaikista olkatapit väljänä
    -Juha
    Olkatapit ? Eli sulla on jäykkä etuakseli ?

    Leave a comment:

Working...
X