Originally posted by Pazi88
View Post
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kyllä se e36 328 kardaani sopii sinne ton pikkuperän kanssa. Itelläkin oli alkuun näin. Välitykset on sitten todella tiuhat niin kuin Tonton tossa jo mainitsi. Tais 100km/h olla 4000rpm.Originally posted by Make H. View PostNiin pituuseroa lienee etupätkässä? En näe myöskään mitään syytä miksi takapätkä pitäis vaihtaa:think Eikös perän laippa oo kuitenkin sama e30 188 ja 168 perässä?
Leave a comment:
-
ZF:n lootalle pitää ainakin olla se oma työsylinteri, eli tän mallinen:
Leave a comment:
-
Kysytääs nyt vielä. Eli maanantaina pitäs tulla kytkin ja niputtaa laatikko koneeseen ja kone paikalleen.
Eli m50, zf loota, m20b20 vauhtis ja -618 asetelma +luk massalevy
Tarviikos toi jotain kikkailuja, ettei miljoonaa kertaa tarvi laatikkoa repiä pois, kun ei kytkin irrota:think
Hitsasin jo varuiksi käpälään n. 5mm koroketta ja tarkotus ois perus painelaakeri pistää.
Leave a comment:
-
Ainakin e36:ssa pituusero pikkuperän ja isonperän välillä on takapätkässä. Eroa on n. 2cm siten, että pikkuperällä on pidempi. Ajattelin vaan, että jos välityksiäkin voi vaihdella e36 ja e36 perien välillä, niin kummassakin ois samanlainen pituusero. (Sama pinjoni)
Leave a comment:
-
Niin pituuseroa lienee etupätkässä? En näe myöskään mitään syytä miksi takapätkä pitäis vaihtaa:think Eikös perän laippa oo kuitenkin sama e30 188 ja 168 perässä?Originally posted by Pazi88 View PostMiten minä muistelin että pikku ja isolla perällä on eri kardaani. Ainakin e36:ssa on.
Leave a comment:
-
Miten minä muistelin että pikku ja isolla perällä on eri kardaani. Ainakin e36:ssa on.
Leave a comment:
-
Miks takapätkä pitää vaihtaa?Originally posted by Pazi88 View PostVeikkaisin että e36 328 kardaanin etupätkä + e36 316-320 takapätkä + e30 kannatinlaakerilla onnistuu.
Johtojen kanssa, ota ETM esiin ja kuikouile noiden kumisuojien alle minkä värisiä johtoja siellä menee, jos on epäselvyyksiä. ETM:stä sit vaan katot minkä värisiä piuhoja pitäs sille epäselvälle vehkeelle mennä.
Sama ja kardaani kuin 188 perälläkin
Joka tapauksessa ZF+168 kuulostaa tiheältä välitykseltä?
Leave a comment:
-
Veikkaisin että e36 328 kardaanin etupätkä + e36 316-320 takapätkä + e30 kannatinlaakerilla onnistuu.
Johtojen kanssa, ota ETM esiin ja kuikouile noiden kumisuojien alle minkä värisiä johtoja siellä menee, jos on epäselvyyksiä. ETM:stä sit vaan katot minkä värisiä piuhoja pitäs sille epäselvälle vehkeelle mennä.
Leave a comment:
-
Osaisko joku kertoa miten nämä menee, kun joitakin liittimiä tuntuisi olevan monia samanlaisia. Jos on testailtava, voiko tulla vahinkoa jos joku menee väärin ?
Osaako joku sanoa mikä kardaani kävisi 316i e30 pikkuperän ja e34 zf laatikon välille suoraan, vai käykö mikään ?Last edited by Jondezi; 30-01-2015, 15:47.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Hyvä linkki ja sisälsi myös hyviä linkkejäOriginally posted by Bemssi View PostItsekin tätä miettinyt ja YouTubesta oo yhen videon löytänyt, missä on 320d laatikko.
Tässä linkki mikä voi jelppaa: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...0-6-speed-swap
!
Tuola joku tais puhua ettei kestäis semmonen palikka kampiakselis millä siirretään laakeria laatikkoon päin...kampiakselin värinät irrottas-->katastrofi...tiedä sitten kun noita valmiita palikoitakin näkyy saavan. Vois olla kuitenkin järkevämpi se akselin jatke:think...jos ei sitten mee "bolt-on" ja laita m54b30 vauhtipyörää
...
Leave a comment:
-
Itsekin tätä miettinyt ja YouTubesta oo yhen videon löytänyt, missä on 320d laatikko.Originally posted by Lähtis View PostTäytyykin sit ihan vakavissaan alkaa harkitteen tollasta laatikkoa.
Kiitän
Tässä linkki mikä voi jelppaa: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...0-6-speed-swap
Leave a comment:
-
joo niinhän aikasemmin kirjoitin että katoin järkevimmäksi tuon jatkon sorvata mutta paras vois olla tuo kuppi, molemmilla kyllä pelaa.Originally posted by Make H. View PostTai eikös helpoin olis vaan sorvata jatke kytkinakseliin? Fordeihinhan noita paljo tehään ku laitetaan OHC:n laatikko V6:sen perään ja OHC:n laatikossa taitaa sen 20-30mm liian lyhyt kytkinakseli olla...
Leave a comment:
-
Tai eikös helpoin olis vaan sorvata jatke kytkinakseliin? Fordeihinhan noita paljo tehään ku laitetaan OHC:n laatikko V6:sen perään ja OHC:n laatikossa taitaa sen 20-30mm liian lyhyt kytkinakseli olla...Originally posted by KooTee View PostEhkä parasvaihtoehto ois sorvata soppeli kuppi sille laakerille eli mikä tökätään vaan vaikka liimalla tai lämpösovitteella sinne orkkis laakeri koloon ja laakeri jäis ulos sopivan mitan päähän?
saattaa tulla hintoihin tommonen spesiaali vauhtipyörä
Leave a comment:
Leave a comment: