Niin pituuseroa lienee etupätkässä? En näe myöskään mitään syytä miksi takapätkä pitäis vaihtaa:think Eikös perän laippa oo kuitenkin sama e30 188 ja 168 perässä?
Kyllä se e36 328 kardaani sopii sinne ton pikkuperän kanssa. Itelläkin oli alkuun näin. Välitykset on sitten todella tiuhat niin kuin Tonton tossa jo mainitsi. Tais 100km/h olla 4000rpm.
Ainakin e36:ssa pituusero pikkuperän ja isonperän välillä on takapätkässä. Eroa on n. 2cm siten, että pikkuperällä on pidempi. Ajattelin vaan, että jos välityksiäkin voi vaihdella e36 ja e36 perien välillä, niin kummassakin ois samanlainen pituusero. (Sama pinjoni)
Miten minä muistelin että pikku ja isolla perällä on eri kardaani. Ainakin e36:ssa on.
Niin pituuseroa lienee etupätkässä? En näe myöskään mitään syytä miksi takapätkä pitäis vaihtaa:think Eikös perän laippa oo kuitenkin sama e30 188 ja 168 perässä?
Johtojen kanssa, ota ETM esiin ja kuikouile noiden kumisuojien alle minkä värisiä johtoja siellä menee, jos on epäselvyyksiä. ETM:stä sit vaan katot minkä värisiä piuhoja pitäs sille epäselvälle vehkeelle mennä.
Miks takapätkä pitää vaihtaa?
Sama ja kardaani kuin 188 perälläkin
Joka tapauksessa ZF+168 kuulostaa tiheältä välitykseltä?
Johtojen kanssa, ota ETM esiin ja kuikouile noiden kumisuojien alle minkä värisiä johtoja siellä menee, jos on epäselvyyksiä. ETM:stä sit vaan katot minkä värisiä piuhoja pitäs sille epäselvälle vehkeelle mennä.
Osaisko joku kertoa miten nämä menee, kun joitakin liittimiä tuntuisi olevan monia samanlaisia. Jos on testailtava, voiko tulla vahinkoa jos joku menee väärin ?
Osaako joku sanoa mikä kardaani kävisi 316i e30 pikkuperän ja e34 zf laatikon välille suoraan, vai käykö mikään ?
Tuola joku tais puhua ettei kestäis semmonen palikka kampiakselis millä siirretään laakeria laatikkoon päin...kampiakselin värinät irrottas-->katastrofi...tiedä sitten kun noita valmiita palikoitakin näkyy saavan. Vois olla kuitenkin järkevämpi se akselin jatke:think...jos ei sitten mee "bolt-on" ja laita m54b30 vauhtipyörää ...
Tai eikös helpoin olis vaan sorvata jatke kytkinakseliin? Fordeihinhan noita paljo tehään ku laitetaan OHC:n laatikko V6:sen perään ja OHC:n laatikossa taitaa sen 20-30mm liian lyhyt kytkinakseli olla...
joo niinhän aikasemmin kirjoitin että katoin järkevimmäksi tuon jatkon sorvata mutta paras vois olla tuo kuppi, molemmilla kyllä pelaa.
Ehkä parasvaihtoehto ois sorvata soppeli kuppi sille laakerille eli mikä tökätään vaan vaikka liimalla tai lämpösovitteella sinne orkkis laakeri koloon ja laakeri jäis ulos sopivan mitan päähän?
saattaa tulla hintoihin tommonen spesiaali vauhtipyörä
Tai eikös helpoin olis vaan sorvata jatke kytkinakseliin? Fordeihinhan noita paljo tehään ku laitetaan OHC:n laatikko V6:sen perään ja OHC:n laatikossa taitaa sen 20-30mm liian lyhyt kytkinakseli olla...
Leave a comment: