Originally posted by Make H.
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by Make H. View PostJos pumppu seissyt kuivana niin voi olla jumissa, tarkista suoralla virralla.
Mittaa vastus kampuran asentoanturista. LAitimmaisten napojen väliltä 520ohm +/- 50ohm. Onhan kampuran ja nokan antureiden töpselit varmasti oikein päin, ne kun käy ristiin?
kuulostaako tämä oikealle ?
Ilman ecua, puolan vihreän ja ruskean johdon välillä on kokoajan n.12v, mustan ja vihreän välillä ei mitään.
Ecu paikoillaan vihreän ja ruskean sekä vihreän ja mustan piuhan välillä on n.12v.
Ei siis tule kipinää, ja startatessa lukema tippuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEn suosittele e36 syyläriä ja flektin siipien lyhennystä. Sen kyllä sai johonkin sentin päähän syyläristä, mutta siltikin kävi näin:
Sähköflekti tai diisseli e36:n flekti+visko, niin ei tuu ongelmia.
E: Näkishän tuon tiesti etk:sta ku jaksais ettii....
Last edited by Make H.; 06-02-2015, 14:24.
Leave a comment:
-
-
En suosittele e36 syyläriä ja flektin siipien lyhennystä. Sen kyllä sai johonkin sentin päähän syyläristä, mutta siltikin kävi näin:
Sähköflekti tai diisseli e36:n flekti+visko, niin ei tuu ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jondezi View PostTuleeko johtosarjan liittimen ohi jostain jotain tarpeellisia johtoja ?
Sähköt tehty http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring mukaan. Kone pyörii normaalisti avaimesta, mutta bensapumppu ei lähde päälle eikä tule kipinää. Mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan ?
Tuleeko oranssi-ruskea piuha joka tulee johtosarjalta akun puolelle rengasliittimellä maihin ?
Mittaa vastus kampuran asentoanturista. LAitimmaisten napojen väliltä 520ohm +/- 50ohm. Onhan kampuran ja nokan antureiden töpselit varmasti oikein päin, ne kun käy ristiin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rumilus View PostSopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?
E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.
Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?
Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
Jos tehostajan ohjaamon puolelta tarviis tappia jatkaa niin ite tekisin sen varmaan jatkomutterilla jos mahdollista...
Joo pitäs sopii g260+teline.
Saa paikoilleen letkut, vähän se ylempi letku siihen imusarjaan ottaa, mutta itellä ainaki toiminu jo 5 kesää ongelmitta. Moottorikumien alla parit prikat. Se konehan ny onneks muutenki väännättää vänkärin puolelle eli ylöspäin sitä imusarjaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rumilus View PostSopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?
E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.
Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?
Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
Leave a comment:
-
-
Sopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?
E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.
Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?
Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
Leave a comment:
-
-
Tuleeko johtosarjan liittimen ohi jostain jotain tarpeellisia johtoja ?
Sähköt tehty http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring mukaan. Kone pyörii normaalisti avaimesta, mutta bensapumppu ei lähde päälle eikä tule kipinää. Mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan ?
Tuleeko oranssi-ruskea piuha joka tulee johtosarjalta akun puolelle rengasliittimellä maihin ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bmw89 View PostJep löytyy
Itellä sre -765 asetelma eikä tullu haarukkaa modattua. Tosin e21 +5mm painelaakeri. e34 työsylkän tappia jatkoin 30mm ja otti vieläkin ihan pohjassa eikä sieläkään kunnolla...noh, vielä 5mm lisää tappiin ja nyt ottaa vakiokohdassa kytkinpolkimen liikerataa, sai vielä just mutterit kierteille ja kirrattua kiinni sylkän...Tuo on vähä semmonen juttu mikä selvii sitte kokeilemalla. Työsylkän saa onneks irrotettua ja tappia jatkettua ettei tarvi laatikkoa enää irrottaa. Kannattaa tuo hakee kohilleen ennen ku kardaania laittaa kiinni ni voi kädellä pyöritellä kardaanin laipasta ja kaveri polkeen kytkintä samaa aikaa niin saa käsityksen millon se kytkin nappaa kiinni...
Leave a comment:
-
-
hyvin toimii alkuperäiselläkin kun hitsaa tankoon vähän lisää tavaraa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Make H. View PostNiin pituuseroa lienee etupätkässä? En näe myöskään mitään syytä miksi takapätkä pitäis vaihtaa:think Eikös perän laippa oo kuitenkin sama e30 188 ja 168 perässä?
Leave a comment:
-
-
ZF:n lootalle pitää ainakin olla se oma työsylinteri, eli tän mallinen:
Leave a comment:
-
-
Kysytääs nyt vielä. Eli maanantaina pitäs tulla kytkin ja niputtaa laatikko koneeseen ja kone paikalleen.
Eli m50, zf loota, m20b20 vauhtis ja -618 asetelma +luk massalevy
Tarviikos toi jotain kikkailuja, ettei miljoonaa kertaa tarvi laatikkoa repiä pois, kun ei kytkin irrota:think
Hitsasin jo varuiksi käpälään n. 5mm koroketta ja tarkotus ois perus painelaakeri pistää.
Leave a comment:
-
Leave a comment: