Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Hmmmph...eikös diisselin viskossa ollut ne siiven päät "yhdistetty" toisiinsa? Olikos diisselin viskossa jotain eroa bensaviskoon vai johtuuko korkeusero vaan flektin siivistä?

    E: Näkishän tuon tiesti etk:sta ku jaksais ettii ....
    Diisselin flekti on n. puolet bensaversion paksuudesta. Ja lisäksi siipien ympärillä on muovikehä, eli tuollaista ei pääse tapahtumaan. Ongelma on vaan, että se on 3:lla pultilla kiinni viskossa ja bensassa neljällä. Joutuu siis uuden viskon ostamaan. Mutta vanhat viskot on nyt muutenki jo aina paskana, niin väliäkö tuolla.

    Leave a comment:


  • Jondezi
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Jos pumppu seissyt kuivana niin voi olla jumissa, tarkista suoralla virralla.

    Mittaa vastus kampuran asentoanturista. LAitimmaisten napojen väliltä 520ohm +/- 50ohm. Onhan kampuran ja nokan antureiden töpselit varmasti oikein päin, ne kun käy ristiin?
    Miten tietää varmasti ovatko oikein päin, niin sais sen suljettua pois ?

    kuulostaako tämä oikealle ?
    Ilman ecua, puolan vihreän ja ruskean johdon välillä on kokoajan n.12v, mustan ja vihreän välillä ei mitään.
    Ecu paikoillaan vihreän ja ruskean sekä vihreän ja mustan piuhan välillä on n.12v.

    Ei siis tule kipinää, ja startatessa lukema tippuu.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    En suosittele e36 syyläriä ja flektin siipien lyhennystä. Sen kyllä sai johonkin sentin päähän syyläristä, mutta siltikin kävi näin:


    Sähköflekti tai diisseli e36:n flekti+visko, niin ei tuu ongelmia.
    Hmmmph...eikös diisselin viskossa ollut ne siiven päät "yhdistetty" toisiinsa? Olikos diisselin viskossa jotain eroa bensaviskoon vai johtuuko korkeusero vaan flektin siivistä?

    E: Näkishän tuon tiesti etk:sta ku jaksais ettii ....
    Last edited by Make H.; 06-02-2015, 14:24.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    En suosittele e36 syyläriä ja flektin siipien lyhennystä. Sen kyllä sai johonkin sentin päähän syyläristä, mutta siltikin kävi näin:


    Sähköflekti tai diisseli e36:n flekti+visko, niin ei tuu ongelmia.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Jondezi View Post
    Tuleeko johtosarjan liittimen ohi jostain jotain tarpeellisia johtoja ?
    Sähköt tehty http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring mukaan. Kone pyörii normaalisti avaimesta, mutta bensapumppu ei lähde päälle eikä tule kipinää. Mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan ?

    Tuleeko oranssi-ruskea piuha joka tulee johtosarjalta akun puolelle rengasliittimellä maihin ?
    Jos pumppu seissyt kuivana niin voi olla jumissa, tarkista suoralla virralla.

    Mittaa vastus kampuran asentoanturista. LAitimmaisten napojen väliltä 520ohm +/- 50ohm. Onhan kampuran ja nokan antureiden töpselit varmasti oikein päin, ne kun käy ristiin?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Sopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?

    E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.

    Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?

    Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
    Ei se oikeen taho mennä, jotku on koittanu lyhentää vesipumpun kierrettä ja viskon mutteria tai sitten ilmeisesti siipiä. Kone pääsee kuitenkin jarrutuksissa tuleen x-määrän eteenpäin joten riskinsä siinä on.

    Jos tehostajan ohjaamon puolelta tarviis tappia jatkaa niin ite tekisin sen varmaan jatkomutterilla jos mahdollista...

    Joo pitäs sopii g260+teline.

    Saa paikoilleen letkut, vähän se ylempi letku siihen imusarjaan ottaa, mutta itellä ainaki toiminu jo 5 kesää ongelmitta. Moottorikumien alla parit prikat. Se konehan ny onneks muutenki väännättää vänkärin puolelle eli ylöspäin sitä imusarjaa.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Sopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?

    E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.

    Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?

    Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
    Viskon siipiä tarvi lyhentää. Mut se tarttis olla vähän sinneppäin painossa et vesipumpun laakeri ei joutuis niin koville

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Sopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?

    E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.

    Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?

    Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.

    Leave a comment:


  • Jondezi
    replied
    Tuleeko johtosarjan liittimen ohi jostain jotain tarpeellisia johtoja ?
    Sähköt tehty http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring mukaan. Kone pyörii normaalisti avaimesta, mutta bensapumppu ei lähde päälle eikä tule kipinää. Mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan ?

    Tuleeko oranssi-ruskea piuha joka tulee johtosarjalta akun puolelle rengasliittimellä maihin ?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Jep löytyy
    Kuulemma e36 m50 työsylkässä pitempi liikerata (n. 1,6mm pienempi mäntä) mitä e34 m50, eli kannattaa siis laittaa e36 versio, vaikka toimii toki toisellakin mutta voi joutua jatkaan tappia vähän enemmän.

    Itellä sre -765 asetelma eikä tullu haarukkaa modattua. Tosin e21 +5mm painelaakeri. e34 työsylkän tappia jatkoin 30mm ja otti vieläkin ihan pohjassa eikä sieläkään kunnolla...noh, vielä 5mm lisää tappiin ja nyt ottaa vakiokohdassa kytkinpolkimen liikerataa, sai vielä just mutterit kierteille ja kirrattua kiinni sylkän...Tuo on vähä semmonen juttu mikä selvii sitte kokeilemalla. Työsylkän saa onneks irrotettua ja tappia jatkettua ettei tarvi laatikkoa enää irrottaa. Kannattaa tuo hakee kohilleen ennen ku kardaania laittaa kiinni ni voi kädellä pyöritellä kardaanin laipasta ja kaveri polkeen kytkintä samaa aikaa niin saa käsityksen millon se kytkin nappaa kiinni...

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    hyvin toimii alkuperäiselläkin kun hitsaa tankoon vähän lisää tavaraa.

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    ZF:n lootalle pitää ainakin olla se oma työsylinteri, eli tän mallinen:
    Jep löytyy

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Niin pituuseroa lienee etupätkässä? En näe myöskään mitään syytä miksi takapätkä pitäis vaihtaa:think Eikös perän laippa oo kuitenkin sama e30 188 ja 168 perässä?
    Kyllä se e36 328 kardaani sopii sinne ton pikkuperän kanssa. Itelläkin oli alkuun näin. Välitykset on sitten todella tiuhat niin kuin Tonton tossa jo mainitsi. Tais 100km/h olla 4000rpm.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    ZF:n lootalle pitää ainakin olla se oma työsylinteri, eli tän mallinen:

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Kysytääs nyt vielä. Eli maanantaina pitäs tulla kytkin ja niputtaa laatikko koneeseen ja kone paikalleen.

    Eli m50, zf loota, m20b20 vauhtis ja -618 asetelma +luk massalevy

    Tarviikos toi jotain kikkailuja, ettei miljoonaa kertaa tarvi laatikkoa repiä pois, kun ei kytkin irrota:think

    Hitsasin jo varuiksi käpälään n. 5mm koroketta ja tarkotus ois perus painelaakeri pistää.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎