memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Niin kuinka moni nyt on edes varmistanu että se tehostin edes toimii. Itse testasin paineilmalla kevyesti, ettei suhise mistään ja imurin alipaineella, että poljin oikeasti kevenee alipaineella. Ei siellä iso reikä tarvi olla tai tiiviste vuotaa, niin ei pelaa. Tai jos esim. Tossa golffin tehostimessa ei oo spaceria, niin se äkkiä pohjaa.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Ei ainakaan ite tarttenu e21 tehostajan kans mitää speisereitä laitella. Enkä kyllä oikeen ymmärrä jarrujen tehottomuutta tai kovaa poljinta kun ei itellä oo ainakaan mitään ongelmia ollu sen kaa . Tosin etujarrut 312mm että pysähtyy vakiota paremmin mutta ei siis oo jarrutuntumaan mitään valittamista ollu

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Mulla oli 2 päivää mk2 golffin tehostin ja totesin että ei saatn* eihän tälläsellä aja hullukaa.

    Vakio tehostinta

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    En tiiä. Sehän selviää, kun kattoo kuinka pitkälle se tappi tulee tehostajan sisällä. Havainnollistavat kuvat:

    E30:n oma:


    Golf:


    Spaceri:


    Mulla tolla setupilla ja teräspunos letkuilla poljin on aivan kivikova. Mutta ei sitä tarvi kovasti polkea, että jarruttaa. Lähinnä se vakio polkimen löysä, kumimainen tuntuma puuttu, mikä on minusta vaan hyvä.
    Last edited by Pazi88; 20-03-2015, 14:16.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ainakin mk2 tehostaja passas. Tuo peltinen välihäkkyrä pois, varren lyhennys ja pikku spaceri jarrupääsylinterin sisään.
    Tarkentava kysymys vielä. Tarviiko e21 tehostaja tuon spacerin myös? Itse en kyllä laittanut ja poljin on yhtä jäykkä ku hevosen kull..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ainakin mk2 tehostaja passas. Tuo peltinen välihäkkyrä pois, varren lyhennys ja pikku spaceri jarrupääsylinterin sisään.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Nykynen e21 jarrutehostaja on sökö ja tiedossa olis golf mk1 pikkutehostaja. Halkaisija 180mm. Mahtaneeko tämä käydä?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by bmwcruiser View Post
    Luin tuosta silmälaakeriongelmastakin. En oo ikinä nähny kaksoismassavauhtista livenä, että vois kattoa mallia siitä, mut pitää ratkasta se jollakin holkilla (sorvi löytyy omasta takaa).
    Ite ainaki sorvaisin siihen kytkinakseliin mielummi jatkeen ku rupeisin koko laakeria siirtään pois kampuran sisältä jollain kampuran jatkeella. Ei ainakaan mahollista tuommosen kytkinakselin jatkeen kans että lähtee irti...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by bmwcruiser View Post
    Kytkimen kyllä löydän, ei ongelmaa (ja jousitettu myös), esim:



    mutta en ole ollenkaan varma saanko tuota pelkkää levyä laitettua paikalleen halkaisijan puolesta, tällä hetkellä kiinni on M20 kova vauhtipyörä ja kytkin + asetelma <---mahtuuko näiden alle 240 mm kytkinlevy?

    Luin tuosta silmälaakeriongelmastakin. En oo ikinä nähny kaksoismassavauhtista livenä, että vois kattoa mallia siitä, mut pitää ratkasta se jollakin holkilla (sorvi löytyy omasta takaa).
    Tuossa esim. on silmälaakeri vauhtiksessa: http://www.ecstuning.com/BMW-Z4-3.0S....0L/ES2568196/

    Leave a comment:


  • bmwcruiser
    replied
    Oikeessa oot, ei se laakeri tule siihen millään kiinni.

    Leave a comment:


  • poikelap
    replied
    Terve! tämmöstä kyselisin elikkä oon vaihtamassa 260getraggia, niin mimmonen se "lukitus" on jolla saa painelaakerin kiinni siihen levyyn joka on kytkinakselissa? vanhassa laatikossa joka myöskin oli 260 ei ollut mitään kiinnitystä sille, en ymmärrä.

    Kytkin on m20

    Toivottavasti joku sai jotain selvää. Kiitos ja anteeksi

    edit. Jaa nyt ku katoin jotain videoita nii se ei vissin tosissaan tule ees millään siihen kiinni?



    kohta 5:40 niin saatatte ymmärtää minua paremmin
    Last edited by poikelap; 14-03-2015, 16:37.

    Leave a comment:


  • bmwcruiser
    replied
    Kytkimen kyllä löydän, ei ongelmaa (ja jousitettu myös), esim:



    mutta en ole ollenkaan varma saanko tuota pelkkää levyä laitettua paikalleen halkaisijan puolesta, tällä hetkellä kiinni on M20 kova vauhtipyörä ja kytkin + asetelma <---mahtuuko näiden alle 240 mm kytkinlevy?

    Luin tuosta silmälaakeriongelmastakin. En oo ikinä nähny kaksoismassavauhtista livenä, että vois kattoa mallia siitä, mut pitää ratkasta se jollakin holkilla (sorvi löytyy omasta takaa).

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Siis periaatteessa sinnehän menee mikä vaan perus 5v zf lootienkin kanssa sopiva vauhtis. Sun pitää vaan hommata ton laatikon booreilla oleva 240mm kytkinlevy. Esim sen auton kykinlevy, mostä loota on alunperin peräisinkin. Nehän ei kyllä ole jousitettuja ja en tiedä että onko sen lootan boorille sopivaa jousitettua kytkinlevyä edes olemassa. Mut mitä itse olen lukenu netistä, niin ko. lootassa kytkinakseli on niin lyhyt, että se ei yllä m50 silmälaakeriin. Eli joudut teettään semmosen holkin, joka tuo silmälaakerin ulos sieltä kampuran sisästä. Tai terttääse.moisen billet vauhtipyörän, jossa on silmälaakerin paikka itsessään. Niinkuin ton lootan kanssa käytettävissä kaksoismassavahtiksissa on alunperin.

    Leave a comment:


  • bmwcruiser
    replied
    GS6-37DZ asennus M50 perään

    Hello,

    osaisko joku kertoa, että minkä vehkeen kova vauhtipyörä kävis tuohon M50 perään, jotta saan 240 mm kytkimen käymään paikoilleen (jonka siis tuo GS6-37DZ vaatii, jotta saa booritukset osumaan kohilleen).

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Mitenkäs tuo kaasuläpän lämmitys? Meneekö pieleen, jos vedän letkun siitä kannesta suoraan läpälle eli jätän sen suodatinkotelon termarin pois?
    Toimii. m52:ssa ei ole sitä termostaattia alunperinkään.

    Leave a comment:

Working...
X