Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Melkeimpä voisin sanoa että kansipahvi vuotaa. Ei mullakaan lähteny neste kiertään kennolle ja kehitti reilusti painetta järjestelmään, kun vuosi sylinteripaineet vesitilaan.
-
-
Tyhmä kysymys.
E30 M50 (peruskorjattu) moottorilla
Uudella OEM E36 syylärillä.
Vesipumppu uusi.
Tekee paineen siihen imusarjan alla olevaan letkuun joka menee paisarille.
Ei tule ollenkaan kuumaa lämppärin kennolle.
Koneessa ei ole tällä hetkellä ollenkaan termostaattia paikallaan,silti nesteet tuolla paisarin letkussa kuumeni niin paljon että pullautti ton letkun halki.
Ylävesiletkussa/alavesiletkussa ei oo painetta.
Termostaatilla tai ilman niin kuumalla koneella kun avaa paisarin korkin niin alkaa porina.
Ei porise kuitenkaan ylävesiletkussa.
Mistä tässä lähtis vikaa etsimään.
Vaikuttaako lämmityslaitteen nestekierron ongelma mukamas noin paljon tohon letkuun mikä menee paisariin että tekee tälläsen oireen,siellähän on normaalistikin vesiventtiili kiinni eikä se nyt räjäyttele letkuja vakiona
Ilmaa ei voi olla järjestelmässä,neste ei vaan jostain syystä kierrä lämppärin kennolla vaikka letkut on oikeinpäin.
Leave a comment:
-
-
m50b25 ilman vanosta, käy kaikilla tyhjäkäynnillä mutta 1000-3500rpm välillä kuulostaa subarulta ja vaikuttaa siltä että ei ihan kaikilla käy. Nokka akselin asentotunnistimen kun ottaa irti ei mitään vaikutusta käyntiin. Kokeilin jo toistakin tunnistinta ja sama juttu. Onko mollemmat tunnistimet rikki vai häh?
Auto käynnistyy normaalisti (ei tarvi sahailla käyntiin)
Leave a comment:
-
-
Onko näissä m50 swapeissa jätetty yleensä alkuperäinen viskokytkin ja tuuletin paikoilleen vai korvattu erillisellä sähköisellä flektillä+tunnistimella? Voi olla tietty hiukan makuasiakin, mutta jotenkin on jäänyt mieleen että ahdasta tulee e30 kopassa tuolla orkkis tuulettimella?
Leave a comment:
-
-
Minkäslaiset putkistot te olette tehneet m50 swapin jatkoksi ?
Monta vaimenninta minkälaiset jne.
Oma setuppi:
m52 pakosarjat, siitä 2x2" -->x-pipe motonet vaimennin josta eteenpäin 2,5" ja joku completoksen äänenvaimennin lopussa.
Äänet ihank ok db määrällä mutta kuulosta aika räkäseltä, mikä olisi hyvä laadukas vaimennin millä saisi pehmeemmät äänet ?
Leave a comment:
-
-
Itse jätin aktiivihiilipömpelin pois ja tankin huohotusletku menee kuskinpuolen runkoaisan sisään, imusarjalta/kaasuläpältä tulppasin sen lähdön joka menisi aktiivihiilipöntölle. Kukkahattutädit kiittelee jne.
Leave a comment:
-
-
Miten porukka on toiminut tuon m50 aktiivihiilisäiliön kanssa? Sehän on käsittääkseni jonkinlainen huohotuspönttö josta e36:ssa palaa letku takaisin tankkiin? Suunnittelin hieman tuon pois jättämistä kun löytyy jo e30:in oma bensatankin huohotus autosta. Vai onko järkevämpää jättää e30:in huohotus pois? Molempia tuskin tarvitsee?
Leave a comment:
-
-
Noniin, arvon M50-gurut. Kasasin tuollaisen sekasikiö-moottorin, jossa on TU-koneen sisuskalut, mutta vanoksettoman nokat ja sähköt. Käynnistymättömyyttä ihmetellessä kävi ilmi, että TU-moottorissa on erilainen triggeripyörä kuin perusmallissa. Mulla on tietysti vääränlainen. Fyysisesti noi näyttää muuten samalta, mutta hammastus poikkeaa 120 astetta.
Eli onko noiden ainoa ero oikeasti tuon pienen ohjuritapin reikä, vai onko jotain muutakin? Eli toisinsanoen toimiiko tuon TU-mallin pyörä vanoksettomassa, jos sitä vaan kääntää 2 pultinreikää YKK:sta myötäpäivään ja pulttaa kiinni? Mielestäni noiden pulttijako on symmetrinen ja internetin mukaan hammastuksen ero on juurikin 120 astetta, eli kahden pultinreiän verran.
Leave a comment:
-
-
Jees eli kone noudettu ja "kuittivihkoon" tehtiin kuitti ja kappale itelle. Varmistetaas vielä täältä että saanhan varmasti ahtaa ilman abs jarruja ja korkeilla päästöillä tuon kaaran? Rek otteessa käyttöönottopvä on 00.00.1986, mutta bmw:n sivuilta vin numerolla näkyy tehtaalta lähteneen 1.101985
Leave a comment:
-
-
Joo kyllähän ne saattaa niitä papereita tekniikanluovuttajasta kysellä mutta ei se mikään edellytys muutoskatsastuksen onnistumiselle oo...
Leave a comment:
-
-
Itse ei tarvinnut todistella mitään kun kuittejakaan moottorista ei ollut.
Leave a comment:
-
Leave a comment: