memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rumilus
    replied
    Mitenkäs tuo kaasuläpän lämmitys? Meneekö pieleen, jos vedän letkun siitä kannesta suoraan läpälle eli jätän sen suodatinkotelon termarin pois?

    Leave a comment:


  • hellion
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Käykö M40 koneisen ecun kiinnike sellasenaan, vai joutuuko silpomaan?

    E: Tai mikä sinne edes passaa?
    Ainakin 318iS:n kiinnike sopii suoraan. Ja osat on samat myös M40-koneisissa.

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Käykö M40 koneisen ecun kiinnike sellasenaan, vai joutuuko silpomaan?

    E: Tai mikä sinne edes passaa?
    Last edited by Rumilus; 07-03-2015, 13:43.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Jondezi View Post
    Onko sähköissä jotain muuta huomioon otettavaa, kuin tuo pääpistokkeen johtojen kolvaus oikeisiin paikkoihin. Eli 316i:n laitettu nyt m50b25 ja ei millään tule kipinää eikä bensaa, ecu on kunnossa samoin kampuran asentotunnistin. Mitkä muut tekijät vaikuttavat näihin kumpaankin.
    Sähköt tehty http://www.apexeta.com/wiring.JPG mukaan.

    Korin puolelta ylimääräiseksi jäi
    -musta/valkea
    -puna/keltainen

    Sähkösarjan puolelta ylim. jäi
    -Valko/lila
    -Sini/keltainen
    -Sini/valkoinen
    -Sini/musta
    -Valko/keltainen
    -Harmaa/violetti
    -Ruskea/harmaa
    -Kelta/ruskea
    -Puna/valkoinen

    Meinaa usko jo loppua, jos joku tietää jonkun pätevän sähköukkelin mikkelistä/ haluaa itse tulla ihmettelemään rahaa vastaan niin pistää YV:tä
    Mitä vuosimallia sun auto on? Mietin että onko varmasti tuo 84-85 e30 sähkökaavio mikä on oikea?

    Kokeile nyt alkuun ainaki jättää kytkemättä kaikki "turha" ja eritoten aloittaisin tuosta "17-7 -kytkennästä"... Ite aikoinani kytkin jonkulaisten ohjeiden mukaan m50-moottorinjohtosarjasta (e34) johdon nro. 7 "SI reset" e30 86-91 korin johtosarjan vastaavaan diagnostiikkapinniin nro. 11 ja auto kyllä starttasi mutta ei luvannutkaan käyntiin. Tuon kytkennän ku nappas irti niin rupes toimiin moitteetta.

    Last edited by Make H.; 24-02-2015, 21:34.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Jondezi View Post


    Eli siis meneekö vasemman puoleisista vielä jompi kumpi + napaan ?
    e30 sulakeboxilta tais tulla 2 pientä rengasliitintä plus-napaan. m50-moottorinjohtosarjalta näyttäs tulevan 2 punasta kaapelia samaan rengasliittimeen -> plussaan. Näyttäs tulevan myös ruskea ja ruskea jossa oranssi raita yhteiseen rengasliittimeen -> maihin.

    Jos johtosarja on e34:sta missä on akku penkin alla niin nuo plussakaapelit menee tuossa ison kurttuputken sisällä ja virta sille otetaan alunperin sieltä missä moottorinohjausboxikin sijaitsee. Jos taas semmonen malli kyseessä missä akku konehuoneessa niin nuo molemmat johdot tulee erillään tuosta isosta kurttuputkesta mutta kuitenkin ovat samaan kutistesukkaan laitettu ja plussakaapeli menee suoraan akulle. Samoin kuin silloin menee erillinen pluskaapeli tuosta muovirasian päädystä startille. Tulikohan nyt varmasti tarpeeks epämääräsesti selitettyy . Joka tapauksessa sanoisin että ruskeet maihin ja punasille virtaa.

    Leave a comment:


  • Jondezi
    replied


    Eli siis meneekö vasemman puoleisista vielä jompi kumpi + napaan ?

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Originally posted by Jondezi View Post
    Joo, pitää huomenna tarkistaa. Ainakin hyppylangalla releeltä, saa bensapumpun pyörimään.
    Muistaakseni akun viereen tulee kaksi mustaa johtoa rengasliittimellä, toisessa alla ruskeaa ja toisessa ruskea-oranssi eli ne kummiskin kuuluvat kummatkin maihin ?
    Toinen niistä mustista johdoista menee + napaan ja toinen maihin.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Väriensä puolesta ainakin näin muistelisin

    Leave a comment:


  • Jondezi
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Virran kun laittaa päälle niin napsahtaako releet, surahtaako pumppu? Jos ei niin sitten sinullakin tainnut mennä sekaisin yksi virtakaapeli ja livahtanut maihin kun sekin on musta väriltään
    https://flic.kr/p/ofQgLa
    Joo, pitää huomenna tarkistaa. Ainakin hyppylangalla releeltä, saa bensapumpun pyörimään.
    Muistaakseni akun viereen tulee kaksi mustaa johtoa rengasliittimellä, toisessa alla ruskeaa ja toisessa ruskea-oranssi eli ne kummiskin kuuluvat kummatkin maihin ?
    Last edited by Jondezi; 23-02-2015, 19:05.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Virran kun laittaa päälle niin napsahtaako releet, surahtaako pumppu? Jos ei niin sitten sinullakin tainnut mennä sekaisin yksi virtakaapeli ja livahtanut maihin kun sekin on musta väriltään
    Last edited by Bansku; 23-02-2015, 16:03.

    Leave a comment:


  • Jondezi
    replied
    Onko sähköissä jotain muuta huomioon otettavaa, kuin tuo pääpistokkeen johtojen kolvaus oikeisiin paikkoihin. Eli 316i:n laitettu nyt m50b25 ja ei millään tule kipinää eikä bensaa, ecu on kunnossa samoin kampuran asentotunnistin. Mitkä muut tekijät vaikuttavat näihin kumpaankin.
    Sähköt tehty http://www.apexeta.com/wiring.JPG mukaan.

    Korin puolelta ylimääräiseksi jäi
    -musta/valkea
    -puna/keltainen

    Sähkösarjan puolelta ylim. jäi
    -Valko/lila
    -Sini/keltainen
    -Sini/valkoinen
    -Sini/musta
    -Valko/keltainen
    -Harmaa/violetti
    -Ruskea/harmaa
    -Kelta/ruskea
    -Puna/valkoinen

    Meinaa usko jo loppua, jos joku tietää jonkun pätevän sähköukkelin mikkelistä/ haluaa itse tulla ihmettelemään rahaa vastaan niin pistää YV:tä

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    M30:äkö meinaat?
    En meinaa, vaan tuohon e30 m50b20.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Niinpä, mutta kun olisi vain tuossa toi 2.0 tyrkyllä. Olishan varmaa järkevin laittaa 3.5 jos meinaas tosissaan alkaa leikkimään.
    M30:äkö meinaat?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Ite en ainakaan nää järkeä laittaa tommosta 2 litrasta, kun siihenkin kyllästyy kenties heti ja samalla vaivalle sinne menee se kakspuolikas
    Niinpä, mutta kun olisi vain tuossa toi 2.0 tyrkyllä. Olishan varmaa järkevin laittaa 3.5 jos meinaas tosissaan alkaa leikkimään.

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Ite en ainakaan nää järkeä laittaa tommosta 2 litrasta, kun siihenkin kyllästyy kenties heti ja samalla vaivalle sinne menee se kakspuolikas

    Leave a comment:

Working...
X