S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1896
    • Lappeenranta, Finland

    #541
    Tuossa kuvassa on nyt mitä ilmeisimmin oikeanlaiset kiristimet. Ylempi AC ja alempi muut. Hydraulisiksi väitetään, sisuskaluista ei tietoa, mitä sieltä löytyy. Pitkän hihnan kiristin tuntuu löytyvän helpolla, mutta AC kiristäjää onkin jo vähemmän tarjolla.


    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1896
      • Lappeenranta, Finland

      #542
      Noni, ongelmia heti alkumetreillä. E36 koneenkorvia varten kairasin kierretapilla lohkon kyljestä taaemmat reijät puhtaaksi. Varsinkin pakopuolella reijät oli aika korroosion raiskaamat. Imupuolellahan tarvi avata vain yksi reikä ja se oli jo lähtiessä aika ookoo. Kiristelin sitten korvia paikalleen ja tuntuu että pakopuolen ruosteisista reijistä kierre antaa kuitenkin periksi. Entäs nyt? Siinä varmaan on joka pultti syytä olla tiukalla. Poralla reikä suuremmaksi (8,5 mm?) ja M10 kierretapilla isompi jenka?

      Edit: Tai sitten joku Helicoil-tyylinen ratkaisu, yleisesti taitaa olla insertin pituus vähemmän kuin orig kierre, mutta välttänee?
      Last edited by 525iiäxä; 02-07-2025, 00:34.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • epee
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 58
        • etelä-savo

        #543
        Laitetaas tämä tänne kun ei taas oikeen muutakaan järkevää paikkaa löytyny.
        Eli mulla on m50 toisen merkkisessä korissa ja vehkeet jopa käy ja liikkuu, mutta vesi ei kierrä.

        Järjestelmä on tehty niin että Ylä ja alavesiletkut menee syyläriin niinkun kuuluukin, kannen takaa menee letku lämppärinkennolle ja vesipumpun takaa menee myös lämppärinkennolle. Autossa on erillinen paisuntasäiliö mikä korkeammalla kun muu järjestelmä, sen pohjasta menee paksumpi letku syyläriin, noin 10cm alavesiletkun yläpuolelle ja paisarin ylälaidasta menee ohut letku lämppärin kennon ylempään letkuun tehtyyn "ilmaus" haaraan.
        Mikähän tässä järjestelmässä nyt mättää kun vesi ei lähde kiertämään, ylävesiletku on lämmin ja tuntuu painetta mutta alavesiletku kestää viileänä? Vesipumppu on metallisiipinen ja termari on uusi.

        Comment

        Working...
        X