Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by Jjaniiii View Post
    No mitäs helvettiä Sittehä se kannattaa vaa muutoskatastaa nyt sit m50 koneelle ja 325 alustalle. Seuraavana vuonna lyö tjurpon kylkeen ja käy penkkilapun kanssa leimaamassa niin prosentteja ei pitäs tulla lisää?? :think

    E: Niin ja pittäähä tämä nyt eka konttorilta varmistaa tietty. Kuha nyt kyselen mielipiteitä/tietämystä täältä
    Niinhän se on, vähä konttorikohtasta miten noita prosentteja lätkivät. Itellä 316i->325i muutoskatsastettu joskus 2001 tms. ja prosentteja joku +40, merkattu toki mm. sisusta jne., mutta en keksi enää mistä vois tulla lisää rosentteja jossei rupea typeryyksissään jotain ovia, luukkuja, puskureita tms. muutoskatsasteleen. m50:sen heitin v. 2010 kun muutoskatsastuksen yhteydessä merkattu vaan "vaihdettu vapaastihengittävä 2,5L moottori", eikä oo teho-kohtaan laitettu mitään, harmi vaan että tuo "vapaastihengittävä" niin nyt joutuu ens kesänä muutoskatsastaa turbolle jne. vaikkei prosentteja tulekkaan niin ainaki mitattu teho tullee näkyviin otteeseen

    Comment

    • Jjaniiii
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2013
      • 1529
      • Nilsiä

      #17
      Originally posted by Make H. View Post
      Niinhän se on, vähä konttorikohtasta miten noita prosentteja lätkivät. Itellä 316i->325i muutoskatsastettu joskus 2001 tms. ja prosentteja joku +40, merkattu toki mm. sisusta jne., mutta en keksi enää mistä vois tulla lisää rosentteja jossei rupea typeryyksissään jotain ovia, luukkuja, puskureita tms. muutoskatsasteleen. m50:sen heitin v. 2010 kun muutoskatsastuksen yhteydessä merkattu vaan "vaihdettu vapaastihengittävä 2,5L moottori", eikä oo teho-kohtaan laitettu mitään, harmi vaan että tuo "vapaastihengittävä" niin nyt joutuu ens kesänä muutoskatsastaa turbolle jne. vaikkei prosentteja tulekkaan niin ainaki mitattu teho tullee näkyviin otteeseen
      Noh eehän sinne nyt mittää ovia kannata merkkailla Jospa oisi ensi viikolla aikaa käydä konttorilla niin selviää tääkin ja osaa jatkaa suunnitelmia
      Instagram & Facebook
      E30 316 M50
      E36 coupe 608hp/665nm
      E36 328 F-cup coupe
      E90 320D M-sport

      Comment

      • velis
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 34
        • rauma

        #18
        Originally posted by Pazi88 View Post
        E39:n öljypohja on melkeen samanlainen kuin e36:n, eli ei passaa e30:iin. Pahka on takapäässä, kun se pitäs olla etupäässä. Myöskään e39 koneenkorvat ei sovi e30:n korissa olemaan.
        Okei kiitos. Entäs sopiiko m51 koneisen e34 öljypohja m52 koneen kanssa e30:neen.
        Ko tossa toisessa topicissa joku oli laittanaut että sopisi mutta onkos tästä varmuutta?
        e46 330ci

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #19
          Originally posted by velis View Post
          Okei kiitos. Entäs sopiiko m51 koneisen e34 öljypohja m52 koneen kanssa e30:neen.
          Ko tossa toisessa topicissa joku oli laittanaut että sopisi mutta onkos tästä varmuutta?
          Minä taas olen kuullut että se on sentin erimittainen. En lähtis kokeilemaan :think
          E39 ja E91

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            #20
            Originally posted by Harri G View Post
            Minä taas olen kuullut että se on sentin erimittainen. En lähtis kokeilemaan :think
            Ja eikös m51 oo vähä eri kallistuskulmal mitä m50 eli hienoisesti saattaa tulla vinoon öljypohja muutenki:think?

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3406
              • Kotka

              #21
              Mahtuuko tän sortin pakosarjat M5X koneen kylkeen E30 konehuoneessa?

              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #22
                Originally posted by Skarpa View Post
                Mahtuuko tän sortin pakosarjat M5X koneen kylkeen E30 konehuoneessa?

                http://www.ebay.co.uk/itm/Header-Equ...item1c471bbd76
                Nuokin tod.näk. ei sovi kun toinen sarjoista menee kohti vakaajaa. Ja kun sitä kääntää niin toinen sarjoista ei mahdu olemaan joten sitäkin pitää muuttaa. Mutta kyllä ne sinne saa sovitettua

                Katsoppa oskun topikista sopivat
                Olisko ollu supersprint kopiot e36een
                Last edited by Tonton; 17-12-2014, 00:14.
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Bemssi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 872
                  • Kerkkoo

                  #23
                  Originally posted by Skarpa View Post
                  Mahtuuko tän sortin pakosarjat M5X koneen kylkeen E30 konehuoneessa?

                  http://www.ebay.co.uk/itm/Header-Equ...item1c471bbd76
                  Kimsun kiinan pakosarjat menevät lähes heittämällä.

                  Comment

                  • larppani12
                    Newbiemmer
                    • Mar 2012
                    • 8
                    • Askola

                    #24
                    Check panelin kytkentä?

                    M50 koneessa kiinni e34 ö-pohja ja siinä on anturi, mutta pystyykö sitä hyödyntämään että saisi check panelin öljyn määrän valon sammumaan? m50 johtosarja peräisin e36 ja e30 on alkuperäinen 325i vm.88 eli facelift kyseessä. Näin joulun aikaan valo ei kauheesti häiritse mut kesää kohti mennessä se ois kyllä saatava sammumaan! Muuten sain kaikki pelaamaan mutta, check panelissa palaa se ledi! Jos joku tietää miten tehdä niin kertokaas. Kiitos!

                    Comment

                    • hellion
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 176
                      • -

                      #25
                      Originally posted by larppani12 View Post
                      M50 koneessa kiinni e34 ö-pohja ja siinä on anturi, mutta pystyykö sitä hyödyntämään että saisi check panelin öljyn määrän valon sammumaan? m50 johtosarja peräisin e36 ja e30 on alkuperäinen 325i vm.88 eli facelift kyseessä. Näin joulun aikaan valo ei kauheesti häiritse mut kesää kohti mennessä se ois kyllä saatava sammumaan! Muuten sain kaikki pelaamaan mutta, check panelissa palaa se ledi! Jos joku tietää miten tehdä niin kertokaas. Kiitos!

                      Pystyy, anturi on ainakin ETM:n mukaan samanlainen e30 ja e34, liitin on erilainen. E36:ssa ei sellaista ole, joten johtosarjassa ei ole sille piuhojakaan. Joudut hankkimaan sopivan liittimen ja siitä johdot e30:n omiin pinneihin 2 ja 10 C101-liittimelle. Keskimmäinen maihin.

                      edit: anturi siis ei ole fyysisesti samanlainen, mutta toiminnaltaan kyllä.
                      Last edited by hellion; 21-12-2014, 17:28.
                      E30
                      Forever and still counting

                      Comment

                      • larppani12
                        Newbiemmer
                        • Mar 2012
                        • 8
                        • Askola

                        #26
                        Kiitos neuvosta! Täytyy huomenna käydä kokeilemassa jos toimisi

                        Comment

                        • hellion
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 176
                          • -

                          #27
                          Originally posted by larppani12 View Post
                          Kiitos neuvosta! Täytyy huomenna käydä kokeilemassa jos toimisi
                          Raportoi sitten miten meni, itellä olisi saman homman käytännön toteutus kohta edessä.
                          E30
                          Forever and still counting

                          Comment

                          • larppani12
                            Newbiemmer
                            • Mar 2012
                            • 8
                            • Askola

                            #28
                            Toimii!

                            Nyt toimii! Itse otin liittimen m20 ö-pohjasta kun on vielä vanha kone jäljellä! Kiitos neuvosta ja tsemppiä omaan projektiin!

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #29
                              Originally posted by hellion View Post
                              Pystyy, anturi on ainakin ETM:n mukaan samanlainen e30 ja e34, liitin on erilainen. E36:ssa ei sellaista ole, joten johtosarjassa ei ole sille piuhojakaan. Joudut hankkimaan sopivan liittimen ja siitä johdot e30:n omiin pinneihin 2 ja 10 C101-liittimelle. Keskimmäinen maihin.

                              edit: anturi siis ei ole fyysisesti samanlainen, mutta toiminnaltaan kyllä.
                              Onkos tuolla jotain väliä kumminpäin laittaa johot?

                              Comment

                              • hellion
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 176
                                • -

                                #30
                                Originally posted by Make H. View Post
                                Onkos tuolla jotain väliä kumminpäin laittaa johot?
                                On. 1 on dynaaminen, 2 maihin, 3 on staatinen. Anturin ykkönen pinniin 10 ja kolmonen pinniin 2 C101-liittimessä. Näin ainakin mun tulkinnan mukaan, kannattaa varmistaa itse ETM:stä, tai kokeilla käytännössä. Tuskin se räjähtää, vaikka piuhat menisikin väärinpäin

                                E30 M20:n ja E34 M50:n anturissa pinnit on kyllä samassa järjestyksessä, mutta liitin on vähän eri mallinen.
                                Last edited by hellion; 23-12-2014, 14:22.
                                E30
                                Forever and still counting

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎