Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Ainakin e36:ssa pituusero pikkuperän ja isonperän välillä on takapätkässä. Eroa on n. 2cm siten, että pikkuperällä on pidempi. Ajattelin vaan, että jos välityksiäkin voi vaihdella e36 ja e36 perien välillä, niin kummassakin ois samanlainen pituusero. (Sama pinjoni)

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Miten minä muistelin että pikku ja isolla perällä on eri kardaani. Ainakin e36:ssa on.
    Niin pituuseroa lienee etupätkässä? En näe myöskään mitään syytä miksi takapätkä pitäis vaihtaa:think Eikös perän laippa oo kuitenkin sama e30 188 ja 168 perässä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Miten minä muistelin että pikku ja isolla perällä on eri kardaani. Ainakin e36:ssa on.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Veikkaisin että e36 328 kardaanin etupätkä + e36 316-320 takapätkä + e30 kannatinlaakerilla onnistuu.

    Johtojen kanssa, ota ETM esiin ja kuikouile noiden kumisuojien alle minkä värisiä johtoja siellä menee, jos on epäselvyyksiä. ETM:stä sit vaan katot minkä värisiä piuhoja pitäs sille epäselvälle vehkeelle mennä.
    Miks takapätkä pitää vaihtaa?
    Sama ja kardaani kuin 188 perälläkin

    Joka tapauksessa ZF+168 kuulostaa tiheältä välitykseltä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Veikkaisin että e36 328 kardaanin etupätkä + e36 316-320 takapätkä + e30 kannatinlaakerilla onnistuu.

    Johtojen kanssa, ota ETM esiin ja kuikouile noiden kumisuojien alle minkä värisiä johtoja siellä menee, jos on epäselvyyksiä. ETM:stä sit vaan katot minkä värisiä piuhoja pitäs sille epäselvälle vehkeelle mennä.

    Leave a comment:


  • Jondezi
    replied
    Osaisko joku kertoa miten nämä menee, kun joitakin liittimiä tuntuisi olevan monia samanlaisia. Jos on testailtava, voiko tulla vahinkoa jos joku menee väärin ?

    Osaako joku sanoa mikä kardaani kävisi 316i e30 pikkuperän ja e34 zf laatikon välille suoraan, vai käykö mikään ?
    Attached Files
    Last edited by Jondezi; 30-01-2015, 14:47.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Videon pätkä Löyty! https://www.youtube.com/watch?v=_QFZjkuTJDM

    Siitä vähä motivaation hakuun

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Itsekin tätä miettinyt ja YouTubesta oo yhen videon löytänyt, missä on 320d laatikko.
    Tässä linkki mikä voi jelppaa: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...0-6-speed-swap
    Hyvä linkki ja sisälsi myös hyviä linkkejä!

    Tuola joku tais puhua ettei kestäis semmonen palikka kampiakselis millä siirretään laakeria laatikkoon päin...kampiakselin värinät irrottas-->katastrofi...tiedä sitten kun noita valmiita palikoitakin näkyy saavan. Vois olla kuitenkin järkevämpi se akselin jatke:think...jos ei sitten mee "bolt-on" ja laita m54b30 vauhtipyörää ...

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Lähtis View Post
    Täytyykin sit ihan vakavissaan alkaa harkitteen tollasta laatikkoa.

    Kiitän
    Itsekin tätä miettinyt ja YouTubesta oo yhen videon löytänyt, missä on 320d laatikko.
    Tässä linkki mikä voi jelppaa: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...0-6-speed-swap

    Leave a comment:


  • KooTee
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Tai eikös helpoin olis vaan sorvata jatke kytkinakseliin? Fordeihinhan noita paljo tehään ku laitetaan OHC:n laatikko V6:sen perään ja OHC:n laatikossa taitaa sen 20-30mm liian lyhyt kytkinakseli olla...
    joo niinhän aikasemmin kirjoitin että katoin järkevimmäksi tuon jatkon sorvata mutta paras vois olla tuo kuppi, molemmilla kyllä pelaa.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by KooTee View Post
    Ehkä parasvaihtoehto ois sorvata soppeli kuppi sille laakerille eli mikä tökätään vaan vaikka liimalla tai lämpösovitteella sinne orkkis laakeri koloon ja laakeri jäis ulos sopivan mitan päähän?
    saattaa tulla hintoihin tommonen spesiaali vauhtipyörä
    Tai eikös helpoin olis vaan sorvata jatke kytkinakseliin? Fordeihinhan noita paljo tehään ku laitetaan OHC:n laatikko V6:sen perään ja OHC:n laatikossa taitaa sen 20-30mm liian lyhyt kytkinakseli olla...

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Onko tuossa m54 koneen jatkona olevassa GS6-37BZ laatikossa yhtä lyhyt kytkinakseli mitä DZ mallissa? (Ainakin m54 koneesaa silmälaakeri on vauhtipyörässä)
    Kun tuo laatikko käsittääkseni tulisi suoraan oikeaan asentoon.
    Ja sopiiko m54 vauhtipyörä+kytkinpaketti m52 koneeseen?

    Leave a comment:


  • hirvonen
    replied
    täytyy myös käyttää e46 320d 6vaihteisen painelaakeria, niin jatkoholkin tekeminen on paljon helpompaa.. itsellä on kyseinen loota e36 korissa m52 koneen persuksissa..

    laatikossa on kaaveli erikulmassa koneeseen nähden, joten loota jää n.15astetta vinoon. itse tein teräksiset koneenkorvat, joilla sai konetta sen verran pystympään, että laatikko on suorassa..
    Last edited by hirvonen; 14-01-2015, 16:54.

    Leave a comment:


  • KooTee
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Voisiko tommosessa tapauksessa sorvauttaa vauhtipyörän, jossa on paikka laakerille? Joissain moottoreissahan on jo tehtaalta kykimen silmälaakeri vauhtipyörässä.
    Ehkä parasvaihtoehto ois sorvata soppeli kuppi sille laakerille eli mikä tökätään vaan vaikka liimalla tai lämpösovitteella sinne orkkis laakeri koloon ja laakeri jäis ulos sopivan mitan päähän?
    saattaa tulla hintoihin tommonen spesiaali vauhtipyörä

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Voisiko tommosessa tapauksessa sorvauttaa vauhtipyörän, jossa on paikka laakerille? Joissain moottoreissahan on jo tehtaalta kykimen silmälaakeri vauhtipyörässä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎