memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    Pensikkoon koko palikka ja vedät kaasarilta suoraan letkun jakajan kelloon.

    Kyllä se kosteana alussa käy miten sattuu jonnin aikaa mutta ei sieltä putkesta sentään liekkiä pitäs tulla:-)
    Last edited by GOOFY; 10-02-2015, 09:02.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • JIPSKI
      BTCF Member
      • Feb 2003
      • 1009
      • Vaasa

      Originally posted by Tonton View Post
      paljon rahti?
      120€

      Samassa lähetyksessä tuli myös lokasuojat ym pikkunippeliä

      Ja avon lokarit oli 167€kpl


      Ainakin schmiedmanin hintoihin verrattuna tuli paljon halvemmaksi
      exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by JIPSKI View Post
        120€

        Samassa lähetyksessä tuli myös lokasuojat ym pikkunippeliä

        Ja avon lokarit oli 167€kpl


        Ainakin schmiedmanin hintoihin verrattuna tuli paljon halvemmaksi
        Vaikka olis ollu kalliimmat niin ainakin saa saman vuoden puolella
        Kysyitkö paikalliselta merkkarilta?

        Kattellu jarnoo kyselly avon lokasuojien perään Jokatoinen viikko jo pidemmän aikaa, Että ostais uudet tuolta ni saisikin sellaiset joskus
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • JIPSKI
          BTCF Member
          • Feb 2003
          • 1009
          • Vaasa

          Originally posted by Tonton View Post
          Vaikka olis ollu kalliimmat niin ainakin saa saman vuoden puolella
          Kysyitkö paikalliselta merkkarilta?

          Kattellu jarnoo kyselly avon lokasuojien perään Jokatoinen viikko jo pidemmän aikaa, Että ostais uudet tuolta ni saisikin sellaiset joskus
          Lokasuoja marmoritiskillä 220,5€/kpl. etulippaa en ees kysyny. aika samoissa hinnat schmiedmannin kanssa ja siellä oli 440€.

          Tosin ostin ilmeisesti viimeisen kuskin puolen lokasuojan ilman vilkun reikää kun ei kuulemma enään saa bmw:ltä
          exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            Originally posted by GOOFY View Post
            Pensikkoon koko palikka ja vedät kaasarilta suoraan letkun jakajan kelloon.

            Kyllä se kosteana alussa käy miten sattuu jonnin aikaa mutta ei sieltä putkesta sentään liekkiä pitäs tulla:-)
            Ei näköjään siitä onaleesta mennyt letkut mihkään. On vaihdettu tuo weber, niin siitä oli suoraan putki siihe alipainekellolle.
            Onko se alkuperäinen pierburg ihan perseestä? Meinasin, että laittaisko sellasen takaisin?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11218
              • Oulu

              Originally posted by janke View Post
              Ei näköjään siitä onaleesta mennyt letkut mihkään. On vaihdettu tuo weber, niin siitä oli suoraan putki siihe alipainekellolle.
              Onko se alkuperäinen pierburg ihan perseestä? Meinasin, että laittaisko sellasen takaisin?
              En ehkä vaihtais. Pierburggi on pirun hyvä kaasutin, kun pelaa. Mutta nämä e30:t alkaa olla jo niin vanhoja, että ei ne tahdo pelata millään tavalla ja aiheuttaa kaiken maailman ongelmia. Huoltosettienkin hinnat on korkeita ja sekään kun ei takaa toimivuutta. Yhden 2e2 pierburgin (ei m10) kunnostaminen tuli mulle maksamaan joku 150€ ja monen monta tuskaista tuntia, että en suosittele. Mutta onhan se hyvä kaasari, kun pelaa, koska sen toiminnasta ei tarvi välittää mitenkään. Ajelee vaan menemään niinkuin ruiskukoneisella autolla.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                Originally posted by Pazi88 View Post
                En ehkä vaihtais. Pierburggi on pirun hyvä kaasutin, kun pelaa. Mutta nämä e30:t alkaa olla jo niin vanhoja, että ei ne tahdo pelata millään tavalla ja aiheuttaa kaiken maailman ongelmia. Huoltosettienkin hinnat on korkeita ja sekään kun ei takaa toimivuutta. Yhden 2e2 pierburgin (ei m10) kunnostaminen tuli mulle maksamaan joku 150€ ja monen monta tuskaista tuntia, että en suosittele. Mutta onhan se hyvä kaasari, kun pelaa, koska sen toiminnasta ei tarvi välittää mitenkään. Ajelee vaan menemään niinkuin ruiskukoneisella autolla.
                Ok. En taida sitten hankkia pierupurkkia ja tosiaankin ei varmaan mistää saa uudenveroista ainakaan edullisesti? Meinasin vain, kun pierbugin johdot retajaa sielä-täälä konehuonetta, enkä niitä viitsi ottaa poiskaan, joten täytyy ne sulloa johkin pois näkyviltä.

                Saakos tuohon weberiin osia jostain?
                Onko tuossa lätkässä tuon kaasarin tiedot?
                Last edited by janke; 27-08-2017, 07:38.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  Originally posted by janke View Post
                  Ok. En taida sitten hankkia pierupurkkia ja tosiaankin ei varmaan mistää saa uudenveroista ainakaan edullisesti? Meinasin vain, kun pierbugin johdot retajaa sielä-täälä konehuonetta, enkä niitä viitsi ottaa poiskaan, joten täytyy ne sulloa johkin pois näkyviltä.

                  Saakos tuohon weberiin osia jostain? [ATTACH]127542[/ATTACH]
                  Onko tuossa lätkässä tuon kaasarin tiedot?
                  Jossain lukee kansankielellä mikä weber tuo on, esim. 32/34 dmtl (tämä on korvauskaasutin 2BE pierburgille). Komppaan Pasia että ei pierburg tosiaan niin huono ole kun väitetään kun toimii. Mut minulla lienee sitten tämän maan viimeinen toimiva kun kaikki on vaihtaneet jo weberiin Jos välttämättä haluaa pierburgin takaisin niin suosittelen hankkimaan 3-4 romukaasaria joista ehkä hyvällä säkällä saa koottua yhden toimivan.

                  Tuolla muuten alkuperäiseen kysymykseen mikä letku menee minnekin: http://www.ruddies-berlin.de/2BEserE.htm

                  Taidanpa ympätä tuon FAQ:iin kun melko yleinen kyseenaihe.
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • bmw89
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 569
                    • Ulvila

                    onkos m20 starteilla jotain eroa muutakuin fyysinen koko?

                    tuli joskus ostettua m50 kylkeen m20b20 vauhtis ja semmonen "iso" startti, joka nyt sano sopimuksen irti ja tekis mieli vaihtaa semmoseen nykyaikasempaan?:think
                    -E30 "316i"

                    ex. e46 328i,

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      .....
                      Last edited by GOOFY; 11-02-2015, 06:47.
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        Originally posted by janke View Post
                        Ok. En taida sitten hankkia pierupurkkia ja tosiaankin ei varmaan mistää saa uudenveroista ainakaan edullisesti? Meinasin vain, kun pierbugin johdot retajaa sielä-täälä konehuonetta, enkä niitä viitsi ottaa poiskaan, joten täytyy ne sulloa johkin pois näkyviltä.

                        Saakos tuohon weberiin osia jostain? [ATTACH]127542[/ATTACH]
                        Onko tuossa lätkässä tuon kaasarin tiedot?
                        Moposportilla näytti olevan huoltosarja loppunu (43e) mut kalvo siellä oli 6,50.
                        Freetechniks???
                        Kaasutinexpert???

                        Se on sulla varmaank se dmtl 32/34. Se lukee siellä kannen puolella alhaalla kaasarin laipassa. Olikohan 60 e koko huolto/korjaus sarja tohon. Ruuvaat suuttimet irti kun niissä on monesti kaikkea skördää ja koho kammon pohjan puhdistus. Tohon on helppo leikata iite ne kaks paperi tiivistettä ja kiihdytyspumpun kalvon voi joutua uusimaan kun se kovettuu jos ei ole ollu pitkään aikaan käytössä. Kalvo ei aina sisälly korjaus sarjaan. Kalvo kannattaa irrottaa varovasti ja sitä voi yrittää liottaa ja notkistaa öljyssä. Ite oon käyttäny ase öljyä. Neula venttiilin puhdistus ja tarvittaessa uus kumilaippa kaasarin ja imusarjan väliin. Pitäisi toimia.

                        Ja sit kaasarin kyljestä letku jakajan kelloon ja imusarjasta kannen puolelta letku huohottimeen. Kaikki muut saa tulpata.
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Harri G View Post
                          Jossain lukee kansankielellä mikä weber tuo on, esim. 32/34 dmtl (tämä on korvauskaasutin 2BE pierburgille). Komppaan Pasia että ei pierburg tosiaan niin huono ole kun väitetään kun toimii. Mut minulla lienee sitten tämän maan viimeinen toimiva kun kaikki on vaihtaneet jo weberiin Jos välttämättä haluaa pierburgin takaisin niin suosittelen hankkimaan 3-4 romukaasaria joista ehkä hyvällä säkällä saa koottua yhden toimivan.

                          Tuolla muuten alkuperäiseen kysymykseen mikä letku menee minnekin: http://www.ruddies-berlin.de/2BEserE.htm

                          Taidanpa ympätä tuon FAQ:iin kun melko yleinen kyseenaihe.
                          Ehjänä ollessaan Pierburgilla saa tehtaan ilmoittamat tehot ja moottorin vääntö"käyrä" on laatikon muotonen. Käynnistyvyys on hiton hyvä (no joo, M10 duh-) vaikka millasessa pakkasessa. Eikä mulla ollu koskaan jäätämisongelmia.
                          Mulla muuten lojuu ylimäräsenä 2 kpl Pierburgeja sekä yksi johtosarja ja ohjainlaite. Vaihtaa omistajaa järkevään hintaan jos vaan joku tarvii.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            Muistanko ny okein että pierburgin akseleiden reijissä ei ole mitään kunnon tiivistettä tai vaihdettavaa holkkia... Alkaa sieltä hörsimään ja hankala korjata. Ja se automaatti ryyppy nuista myös meni sököksi.
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              Originally posted by bmw89 View Post
                              onkos m20 starteilla jotain eroa muutakuin fyysinen koko?

                              tuli joskus ostettua m50 kylkeen m20b20 vauhtis ja semmonen "iso" startti, joka nyt sano sopimuksen irti ja tekis mieli vaihtaa semmoseen nykyaikasempaan?:think
                              Ovat vaihtokelpoisia keskenään. "unloader" releen ohjausessa oli jotain säätöä ainakin vaihdattessa uudempi/pienempi isompaan/vanhempaan.

                              Siis releen joka puottaa starttauksen ajaksi turhat kuormat pois.

                              Edit: siis itse kun vaihdoin tuon vanhemman startin niin sen jälkeen ei jotkut sähkövermeet toiminut ollenkaan. Yksi piuha piti joko maadoittaa tai virroittaa (en muista) että sai toimimaan mutta nyt ei katkaise niitä starttauksen ajaksi.
                              Last edited by Miku; 11-02-2015, 09:46.
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16576
                                • Asikkala

                                Originally posted by GOOFY View Post
                                Muistanko ny okein että pierburgin akseleiden reijissä ei ole mitään kunnon tiivistettä tai vaihdettavaa holkkia... Alkaa sieltä hörsimään ja hankala korjata. Ja se automaatti ryyppy nuista myös meni sököksi.
                                Melko vähissä muutenkin orkkiskaasarit missä on akselilla tiiviste.

                                Comment

                                Working...
                                X