memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmpzk
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 361
    • Espoo

    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Sulake ongelmat senku jatkuu. Tsekkasin nyt ne takavalojen piuhat vetokoukulle meneviä piuhoja lukuunottamatta et oli ok mitä nyt yks turha ryöstäjä missä meni ylimääränen piuhan pätkä mikä mahd. Vois iskee maihin mut revin senki irti ja silti sulake palaa. Sen nyt katoin et on varmasti se nro 10 sulake missä on mittaristo ja pakkivalo yms. Eikä nro 12 missä myös on mittaristoa yms.

    Sellanen iski silmään että kun ajelin motaria pintakaasulla ja laitoin vähän lämpöä puhaltimeen niin meni n. 5-10sec kun sulake pamahti niin kokeilin sitten uudella sulakkeella parkissa että mitä käy kun laitan sähköflektin, mankan, ajovalot ja puhaltimen päälle niin toimii normaalisti mut sit ku laitan puhaltimeen taas lämpöä (normaalisti oli viileimmällä kokoajan) niin taas kyseinen 5-10sec niin poks. Sit taas uus sulake kehiin ja lämpö viileimmällä nii taas on pysyny ehjänä että olisko siel puhaltimen sähköis jotain feelua vai oiskohan joku kytkeny kyseisen sulakkeen taakse jotain ryöstäjillä että tulee liikaa virtaa sitten? Mistä lähtis tutkimaan kyseistä mysteeriä?
    Mun järjen mukaan se lämmönsäätö ei vaikuta sähköihin mitenkään. Vesihän siellä kennossa kiertää ja venttiili vaan aukeaa kun väännät lämpöä. Ettei vaan olis joku johto mennyt kakaksi siellä kojelaudan sisällä, ja kun käännät lämpöä niin se systeemi joka avaa venttiiliä kampeaa jonkin johdon maihin.
    En toki mitään mistään tiedä, oma tyhmä veikkaukseni.
    -E90 335i 2008

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      Originally posted by tmpzk View Post
      Mun järjen mukaan se lämmönsäätö ei vaikuta sähköihin mitenkään. Vesihän siellä kennossa kiertää ja venttiili vaan aukeaa kun väännät lämpöä. Ettei vaan olis joku johto mennyt kakaksi siellä kojelaudan sisällä, ja kun käännät lämpöä niin se systeemi joka avaa venttiiliä kampeaa jonkin johdon maihin.
      En toki mitään mistään tiedä, oma tyhmä veikkaukseni.
      Kiertovesipumppu lähtee päälle kun laittaa lämmön päälle:think
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        Miksi m10 jakajassa on erilaiset jouset? Toisen jousen koukku on pidempi.
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • Markuuse
          Newbiemmer
          • Jul 2014
          • 10
          • Espoo

          Morjes, kävi tossa vähän huonosti kone alkoi lämpeemään ja heitti nesteet pihalle jäähdyttimestä. Onko vinkkejä mitä kaikkea menee nyt uusiksi koneessa? Koneena toimii m20b25.
          e30 325i M-Tech I -86

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by Markuuse View Post
            Morjes, kävi tossa vähän huonosti kone alkoi lämpeemään ja heitti nesteet pihalle jäähdyttimestä. Onko vinkkejä mitä kaikkea menee nyt uusiksi koneessa? Koneena toimii m20b25.
            Kantta varmaan lähtisin ensimmäisenä etsimään.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16576
              • Asikkala

              Originally posted by GOOFY View Post
              Kiertovesipumppu lähtee päälle kun laittaa lämmön päälle:think
              Ja vesiventtiili aukeaa.

              Originally posted by GOOFY View Post
              Miksi m10 jakajassa on erilaiset jouset? Toisen jousen koukku on pidempi.
              Sillä systeemillä on säädetty ennakkokäyrä tehtaalla halutunlaiseksi eli pidempi jousi tulee mukaan vasta yläkierroksilla.

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                Originally posted by jr66 View Post
                Ja vesiventtiili aukeaa.



                Sillä systeemillä on säädetty ennakkokäyrä tehtaalla halutunlaiseksi eli pidempi jousi tulee mukaan vasta yläkierroksilla.
                Eli meneeköhän oikeen pahasti vituralleen kun purin kaks jakajaa ja laitoin ne lyhyemmät jouset molemmin puolin?
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by GOOFY View Post
                  Eli meneeköhän oikeen pahasti vituralleen kun purin kaks jakajaa ja laitoin ne lyhyemmät jouset molemmin puolin?
                  Keskipakoennakko nousee nyt aluksi hitaammin, kun molemmat jouset vaikuttavat heti.

                  Kokonaisennakkoon vaikutusta on aika hankala arvioida koskapa jouset eivät varmaan ole muutenkaan samalla jäykkyydellä.

                  Ei se siitä rikki mene ja persedyno kertoo nousi vai laskiko teho.
                  Olli.

                  Comment

                  • GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Keskipakoennakko nousee nyt aluksi hitaammin, kun molemmat jouset vaikuttavat heti.

                    Kokonaisennakkoon vaikutusta on aika hankala arvioida koskapa jouset eivät varmaan ole muutenkaan samalla jäykkyydellä.

                    Ei se siitä rikki mene ja persedyno kertoo nousi vai laskiko teho.
                    Mä vain koitan saada tota käyntiä paremmaksi ku väljällä jakajalla ja hiluilla heijailee miten sattuu.

                    ja edelleen humpaa tyhjäkäynti mutta ei niin häiritsevästi että koko kori vispais niinku aijemmin. Sinänsä jännä homma että ihan sama mitä viritystä kokeilee niin kulku pysyy samana. Taidan seuraavaksi hitsata yhen jakajan täysin tönkköön.
                    Last edited by GOOFY; 12-07-2015, 21:31.
                    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                    Comment

                    • Vicious_e36
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2015
                      • 849
                      • Hämeenlinna

                      Saako nykyään enään mistään uusia tiivisteitä finlandia 2000 kattoluukkuun?
                      e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                      ex:
                      e36 328i ’95 Touring,
                      e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                      e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                      e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                      e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                      e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                      e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                      e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                      e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                      Comment

                      • Zulo-
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 43
                        • Jämsä

                        Kipinä hukassa

                        Auto e30 325i motronicilla vm 86. Sammunut ajosta kolmisen vuotta sitten, ollut korjaamolla sen jälkeen tutkittavana ja nyt siirtynyt minulle. Kipinä ja bensa hukkunut, vaihdoin tarvike kampiakselin asentotunnistimen ja rupesi bensaa tulemaan. Kipinä edelleen hukassa, virta tulee puolalle asti. Kokeiltu toista puolaa ja moottorinohjausta, ei vaikutusta. Puolan miinus-navan pitäisi ilmeisesti pätkiä startatessa, tässä ei, kokeiltu virtakynällä. Mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?

                        Comment

                        • Markuuse
                          Newbiemmer
                          • Jul 2014
                          • 10
                          • Espoo

                          Originally posted by T3 View Post
                          Kantta varmaan lähtisin ensimmäisenä etsimään.
                          Mistä tietää että kansi on mennyt? Öljykorkki oli ainakin ihan normaalin värinen
                          e30 325i M-Tech I -86

                          Comment

                          • Vicious_e36
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2015
                            • 849
                            • Hämeenlinna

                            Mitenkäs olis fiksuin ja suht simppeli tapa kytkeä sumarit? Mieluiten siten että ne saa päälle ilman ajovaloja mut jos menee liian hankalaks niin ihan orkkis tyyliin.

                            Sulakerasiassa ei oo sumareille sulakkeita eikä relettä paikallaan mut keulan kummassakin kulmassa on orkkis liittimet sumareille joista piuhat jatkuu sulakerasialle eikä tietoa jatkuuko ne sieltä sit minne vai pitäiskö ite jatkaa hyttiin asti ja laittaa kaks nappinen sumari nappi paikoilleen.

                            Tällä hetkellä autossa on kans kuulemma edellisen omistajan oma sumari kytkin mankan vieressä mut näköjään siitä menee toinen suoraan maihin ja toinen piuha sulakerasian eteen mustaan mötikkään(joku oma rele???) mistä menee piuhat sulakkeelle, akulle, maihin ja keulan kumpaankin kulmaan maa ja plussa?
                            Last edited by Vicious_e36; 13-07-2015, 22:33.
                            e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                            ex:
                            e36 328i ’95 Touring,
                            e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                            e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                            e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                            e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                            e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                            e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                            e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                            e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2371
                              • Tammela

                              Originally posted by Markuuse View Post
                              Mistä tietää että kansi on mennyt? Öljykorkki oli ainakin ihan normaalin värinen
                              Pakokaasu haisee makealle, kaasuttaessa kuplia ja pakokaasunhajua jäähdyttimen korkista, öljy muuttuu vanukkaaksi. Eikä sieltä välttämättä kansi ole mennyt. Kansipahvi ehkä jos sekään. Kannattaa myös selvitellä miksi ne lämmöt ovat nousseet. Jos kannen joudut ottaan irti, niin tarkista ensin silmämääräisesti näkyykö halkeemia. Jos ei näy, niin kansi koneistamoon ja siellä koeponnistus ja tasohionta..
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • Zulo-
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2013
                                • 43
                                • Jämsä

                                Mikähän mahtaa olla tuo noin kämmenen kokoinen musta boksi konehuoneessa akun paikalla? Tässä siis akku takakontissa, -86 m20b25 motronicilla.

                                Comment

                                Working...
                                X