Originally posted by Att1Tude
View Post
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Voisi jatkossa selittää ymmärrettävästi eikä puoliksi asioita :think Joo kun on kansi irrotettava luovuttavasta koneesta ja ei tarvittavia työkaluja ollut, muistelin että kämpällä on ZXN sarja mutta vääränlainen, pitäisi hylsyt olla(pultti näytti siltä nimenomaan). Sitten menin realoemille katsomaan siinä joutessaan että mitä pulttityyppiä se väittää siellä niin TORX siellä vaan lukee.Originally posted by jr66 View PostÄkkiä vilkaistuna ?
Onko kellään ollut kansi kiinni millään muilla kuin torx-pulteilla vai onko löytynyt muutakin tyyppiä esim tuota ZXN? VAG käyttää tuota zxn mallia
E: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=46489 Löyty ihan ok topic tuohon mun hommaan. Ja kyllä ne torxit on uskottava se on
Last edited by Att1Tude; 14-01-2015, 11:17.ex.E30 316i'90
ex.E36 320i'91
Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.
Comment
-
Moro! Tässä kuvassa osanro 25
http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-Cabrio/Europe/325i-M20/L-M/mar1992/browse/engine/engine_block/Engine block | BMW 3' E30 325i M20 Europe
Haluaisin vaihtaa nyt samalla siihenkin tuon tiivisteen. Pitääkö tuo apuakseli purkaa kokonaan pois että tuon kannen saa irti ja siihen tiivisteen vaihdettua? Otin tuon kiinnitysraudan irti mutta en saanut kantta nousemaan kun millin verran enkä hirveänä voimaa viitsinyt siihen käyttää etten säre mitään. Onko tuo tiiviste ihan vaan kuminen 0-rengas?TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
Nollarengas siellä. Lähtee irti nostamalla, voi olla piukassa. Ei tarvitse purkaa mitään.Originally posted by Miku View PostMoro! Tässä kuvassa osanro 25
http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-Cabrio/Europe/325i-M20/L-M/mar1992/browse/engine/engine_block/Engine block | BMW 3' E30 325i M20 Europe
Haluaisin vaihtaa nyt samalla siihenkin tuon tiivisteen. Pitääkö tuo apuakseli purkaa kokonaan pois että tuon kannen saa irti ja siihen tiivisteen vaihdettua? Otin tuon kiinnitysraudan irti mutta en saanut kantta nousemaan kun millin verran enkä hirveänä voimaa viitsinyt siihen käyttää etten säre mitään. Onko tuo tiiviste ihan vaan kuminen 0-rengas?
Comment
-
Juuri näin, ja kun tuota laakeripesää rupeaa nostamaan niin täytyy tarkkailla että öljypumpun käyttöakseli ei mahd. mukana noustessaan pääse putoamaan öljypohjaan.Originally posted by Throttle View PostNollarengas siellä. Lähtee irti nostamalla, voi olla piukassa. Ei tarvitse purkaa mitään.
Comment
-
Originally posted by Throttle View PostNollarengas siellä. Lähtee irti nostamalla, voi olla piukassa. Ei tarvitse purkaa mitään.KiitoksiaOriginally posted by jr66 View PostJuuri näin, ja kun tuota laakeripesää rupeaa nostamaan niin täytyy tarkkailla että öljypumpun käyttöakseli ei mahd. mukana noustessaan pääse putoamaan öljypohjaan.
Se laakeriko siinä sitten ahistanee? se kansi kyllä pyörii siinä ihan kevyesti mutta ei vain nouse mutta pitää huomenna yrittää voiman kanssa.
Edit: ka lähtihän se vaikka tiukassa osasi olla. Nyt on sitten sielläkin uusi tiiviste.Last edited by Miku; 15-01-2015, 19:06.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
No mä jo mietinkin että miten se männäntappi klappaa niinOriginally posted by jr66 View PostIsompi reikä alaspäin.
Puhelimessa rupateltiin kaverin kanssa ja se selaili tätä 100% luotettavaa alfamerin korjausopasta ja siinä kuulemma on ihan kuvan kanssa neuvottu että veivissä pitää joku öljyreikä olla koneen etupuolella eli siis sinne minne männässä nuoli osoittaa.
Itse taas muistelen ettei m20 veiveissä semmoista reikää edes ole enkä nyt tallille pääse veivejä hypistelemään.Last edited by Miku; 16-01-2015, 01:21.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
Joo, eihän niissä taida öljyreikää olla, syksyllä 2 kpl. m20 romukoneita purin mutta en ihan vetoa kuitenkaan löisi. Jos/kun reikää ei ole niin ihan sama kummin päin ne laittaa.Originally posted by Miku View PostNo mä jo mietinkin että miten se månnäntappi klappaa niin
Puhelimessa rupateltiin kaverin kanssa ja se selaili tätä 100% luotettavaa alfamerin korjausopasta ja siinä kuulemma on ihan kuvan kanssa neuvottu että veivissä pitää joku öljyreikå olla koneen etupuolella eli siis sinne minne månnässä nuoli osoittaa.
Itse taas muistelen ettei m20 veiveissä semmoista reikää edes ole enkä nyt tallille pääse veivejä hypistelemään.
Comment
-
Originally posted by pilssi View PostKäypikö m10b18 perässä olevaan 4 loviseen laatikkoon sama työsylinteri kun esim m50b25 perässä olleessa ketarkissa on?Eipä käyny. Väliaikais patentilla saatiin toimimaan. 4 lovisen laatikon sisään ei mene muuta kun tappi, 240 ketrakin sisään menee sylinterin runko osaakin.Originally posted by Pazi88 View PostLast edited by pilssi; 31-05-2016, 10:20.
Comment
-
-
Tuon 240 sylinterinkin pitäs upota laippapinta laatikkoo vasten mutta ei mahtunu pikkulaatikon reijästä sisään muutakun tappi. Ja jos ois mahtunu nii ois varmaan kytkin pohjassa kokoajan. Kuvasta näkee nii käypäsen sylinterin laippa etenpänä. Mutta toimii patentilla kuitenkin. Käypänen sylinteri hakusessaOriginally posted by Bansku View PostEi minun 240 getrakin sisään mene muutakun tappi.
Last edited by pilssi; 16-01-2015, 22:59.
Comment
-
Mimmosilla konsteilla ja keinoilla saan sulakerasiaa siirettyä 15-20cm johtoja katkomatta? Oli tarkotus eilen alotella mätähommat, mutta tuntu johdot olevan melko tarkan mitttaset, ettei sitä saanu sivuun nostettua. Löytyykö kojelaudan alta sen verran tyhjää, että mahtuis vähän siirtämään rasiaa?Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Comment
-
Mä irroitin kiltisti auton johtosarjan. Ei oo mahoton homma E30:ssä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
Comment